Lähdin ajoissa kotiin, että ehdin tekemään......jotain. Nyt kun tähän tuoliini istahdin en kuolemaksenikaan muista mitä minun piti tehdä. Täytyypä tässä hetki istuskella ja kaivella harmaita aivosolujaan joskos se ajatus sieltä esiin pompsahtaisi.
Ai juu. Nythän sen muistankin. Piti tutkia netistä voiko laktoosi-intolerantikko syödä puhvelinmaidosta tehtyä juustoa. Vai voiko syödä mitään juustoa ylipäätään. Jos tiedät vastauksen, älä epäröi sitä minulle kertoa.
Älä myöskään epäröi kertoa montako kertaa päivässä unohdat asioita. Minä tunnustan unohtavani vähintään 10 kertaa. Onneksi useimmititen muistan unohtaneeni, jotta en ihan huolissani ole.
Piti jotain tehdä
59
658
Vastaukset
- eedam
Vastaan itselleni kun melko helposti löytyi tietoa.
*Laktoosittomia maitotuotteita ovat esimerkiksi kovat kypsytetyt juustot ja useimmat sulatejuustot.*
Arvaanpa nyt, että puhvelinmaidosta tehty mozzarella taitaa olla syöjän itsensä vastuulla.
Ja jos ketä kiinnostaa niin teen viikonlopuksi menyytä vieraalle joka on keliaakikko ja laktoosi-intolerantikko. Tukimista ruoka-ainessa riittää.
Muistiongelmiin sekä omiin kokemuksiin perustuvia kertomuksia mielelläni luen tässä menyytä suunnitellessani. - puh-veli-nöf
Buffelia en ole lypsänyt, mutta juustoja olen popsinut, eivätkä ole mahaa saaneet kuralle, vaikka laktoosi-intolerantti olenkin.
Kyllä olen syönyt myös puhvelijuustoa.
Unoihtelen tämän tästä, mutta onneksi itseni vielä olen löytänyt.
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,1992,1980 Kysymykseesi en tiedä vastausta, toivottavasti joku tietää.
Unohtelen sitä sun tätä, silloin sun tällöin, mutta suurin syy on ihan hajamielisyydessä.
Eilen menin ystäville kylään, takakontin kylmälaukussa oli vain piimäpurkki ja viemisiksi paketti Tiikeri-jäätelöä.
Huomasin seisovani talon ovella piimäpurkki kädessä, onneksi en ehtinyt soittaa ovikelloa. :)- */*
Älä välitä, isäntä laittoi kerran lenkkarinsa jääkaappiin, ja on ihan tosi tarina.
*/* kirjoitti:
Älä välitä, isäntä laittoi kerran lenkkarinsa jääkaappiin, ja on ihan tosi tarina.
Kotijääkaappiin voi toki lenkkarinsa laittaa, se on hyväksyttävää ellei kukaan vieras näe.
Mie meinasin jäädä kiinni hölmöilyistäni.
Ja on niitä muitakin juttuja, huono muistini estää kertomasta. :))- eedam
*/* kirjoitti:
Hajamielisyys on ollut elämäni ratto eli monet naurut olen omasta ja toistenkin hajamielisyydestä saanut. Jos toki monet harmitkin. Siitä ei kannata olla huolissaan kuten ei tämän ikäisen unohtelustakaan.
Kuten aiemmin sanoin, kunhan muistaa unohtaneensa voi olla melko huoleton. Muistelen (heh-heh) kuulleeni josku 24 h säännön. Eli jos ei 24 tunnissa joku esim. nimi muistu mieleen voi alkaa hieman huolestua. Parisen vuotta sitten ikätoverini kanssa mietimme "soppamiehen" nimeä, emmekä muistaneet. Seuraavana päivänä sain tekstiviestin jossa ikätoverini ilmoitti muistaneensa, että "soppamiehen" nimi on Harri Syrjänen. Molemmat toki tiesimme sen, emme vaan muistaneet. Kyllä meitä nauratti ja totesimme että semmosta sattuu. - */*
Anceli kirjoitti:
Kotijääkaappiin voi toki lenkkarinsa laittaa, se on hyväksyttävää ellei kukaan vieras näe.
Mie meinasin jäädä kiinni hölmöilyistäni.
Ja on niitä muitakin juttuja, huono muistini estää kertomasta. :))Meillä on sisäpiirivitsinä, että vuonna 1974 kuollut mummoni siirtelee tavaroita paikasta toiseen, jos jokin ei meinaa millään löytyä.
Vasta löysin 5 kiloa Juhla Mokkaa, jonka mies oli kaupasta tuotuaan
kätkäissyt = unohtanut. Onneksi ei ollut vanhentunut. */* kirjoitti:
Meillä on sisäpiirivitsinä, että vuonna 1974 kuollut mummoni siirtelee tavaroita paikasta toiseen, jos jokin ei meinaa millään löytyä.
Vasta löysin 5 kiloa Juhla Mokkaa, jonka mies oli kaupasta tuotuaan
kätkäissyt = unohtanut. Onneksi ei ollut vanhentunut.Tuo onkin hyvä konsti, syyttää kuollutta mummoa..
Hajamielisyys on sitä, että menee hakemaan alakerrasta jotain tärkeää tavaraa, eksyy siellä muihin puuhiin, tulee ylös eikä kuolemakseenkaan muista mitä oli hakemassa.
Ei kun uusi yritys, mikäli muisti palaa.- */*:))
Anceli kirjoitti:
Tuo onkin hyvä konsti, syyttää kuollutta mummoa..
Hajamielisyys on sitä, että menee hakemaan alakerrasta jotain tärkeää tavaraa, eksyy siellä muihin puuhiin, tulee ylös eikä kuolemakseenkaan muista mitä oli hakemassa.
Ei kun uusi yritys, mikäli muisti palaa.Ei minua oikeastaan haittaa oma hajamielisyyteni, koska se on ukkelillani paljon yleisempää, nuorukaisella. ;))
- meeriamanda
Itsellä on laktoosioireilua, eli vältän maitotuotteita... kovia juustoja voin syödä , joskus.
Voi kyllä unohtelen, siksipä en kaupoillekaan lähde ilman puutelistaani. Mut mielestäni olen ollut ´aina´ hajamielinen, ei olisi lisä tarpeen :))- eedam
Siihen itsekin luotan, että henkilö on paras tietäjä mitä voi syödä ja mitä ei. Yritän kuitenkin parhaani mukaan ottaa huomioon toleranssinsa.
Mitä mieltä siitä olet/olette lukijat, kun olen ajatellut tarjota hedelmiä, marjoja ja juustoja, gluteiinittomia voileipäkeksejä ja ehkä vielä vihersalaattia. Olenko ihan hakoteillä? - */*
eedam kirjoitti:
Siihen itsekin luotan, että henkilö on paras tietäjä mitä voi syödä ja mitä ei. Yritän kuitenkin parhaani mukaan ottaa huomioon toleranssinsa.
Mitä mieltä siitä olet/olette lukijat, kun olen ajatellut tarjota hedelmiä, marjoja ja juustoja, gluteiinittomia voileipäkeksejä ja ehkä vielä vihersalaattia. Olenko ihan hakoteillä?Ripuli tulee pelkästä ajatuksesta.
Vähemmän marjoja ja hedelmiä, ja vielä salaattiakin. - eedam
*/* kirjoitti:
Ripuli tulee pelkästä ajatuksesta.
Vähemmän marjoja ja hedelmiä, ja vielä salaattiakin.Tuota.....kenelle tulee ripuli? Tolerantikolle vai minulle? Vaiko sinulle?
Tai no, ehkä tämä oli vaan jonkun harminpurkaus eikä vakavasti otettava kommentti. - */*
eedam kirjoitti:
Tuota.....kenelle tulee ripuli? Tolerantikolle vai minulle? Vaiko sinulle?
Tai no, ehkä tämä oli vaan jonkun harminpurkaus eikä vakavasti otettava kommentti.Ihan minulle, laktoosi-intolerantille.
Olen joskus miettinyt, aiheuttaako se myös hedelmien ja kasvisten syönnin yhteydessä ripuloimista.
Ihan oikein tarkoitin, asiallisesti.
Vakavasti. - eedam
*/* kirjoitti:
Ihan minulle, laktoosi-intolerantille.
Olen joskus miettinyt, aiheuttaako se myös hedelmien ja kasvisten syönnin yhteydessä ripuloimista.
Ihan oikein tarkoitin, asiallisesti.
Vakavasti.Ok, kiitos selvennöksestä.
Taitaa olla kovin yksilökohtaista tuo reagointi enkä maallikkona osaa sanoa, onko esim. oma oireilusi hedelmistä ym. mitenkään liittyvä laktoosiin, koska tietääkseni niissä ei ole maitosokeria. Mutta toki jokainen itse tietää mitä mahansa sietää ja mitä ei.
Itse kärsin ärtyneen paksusuolen ongelmasta. Kumma kyllä mikään ruoka-aine ei itsessään minulle aiheuta ongelmia. Tai sitten en tiedä. Joskus vaan suoli oireelee ja joskus ei. - 1943
eedam kirjoitti:
Mitä mieltä siitä olet/olette lukijat, kun olen ajatellut tarjota hedelmiä, marjoja ja juustoja, gluteiinittomia voileipäkeksejä ja ehkä vielä vihersalaattia. Olenko ihan hakoteillä?Ihan oikeilla linjoilla olet. Juustotarjotin on kyseisessä tilanteessa hyvä ratkaisu. Kypsytetyissä juustoissa ei ole maitosokeria, koska hyötybakteerit ovat sen käyttäneet maitohapoksi ja aromiaineiksi. Lisäisin listaasi kirsikkatomaatit, kurkkuakin voisi olla. PS alue on erityisosaamistani.
Jassoo, Acelin aloitus.
H.n- eedam
Eeeeiiiii.
Ja vaikka olisikin, olisi mukava kuulla sinunkin kommenttisi aiheeseen. Vaikka mikäpä pakko sekään on. Nittaminax kirjoitti:
Olen samaa mieltä. :))
"Nittaminax"
Tylsä tyllerö olet.
Miks et kiukuttele suoraan minulle?
H.
"eedam"
Kenelle tämä oli?
H.- eedam
Se oli sinulle hunksz. En näemmä muistanut mainita nimeäsi. Selitys seuraa: en ole pitkiin aikoihin kirjoitellut mitään S24 palstoille vaikka lukenut olenkin. Siksi en muista, että nykyisin on tosi vaikeaa tietää kenelle viesti on tarkoitettu. Sori.
Joten uusin pyyntöni: mikä on kommenttisi aiheeseen. eedam kirjoitti:
Se oli sinulle hunksz. En näemmä muistanut mainita nimeäsi. Selitys seuraa: en ole pitkiin aikoihin kirjoitellut mitään S24 palstoille vaikka lukenut olenkin. Siksi en muista, että nykyisin on tosi vaikeaa tietää kenelle viesti on tarkoitettu. Sori.
Joten uusin pyyntöni: mikä on kommenttisi aiheeseen."eedam"
Aika on ajatella ja aika on paskoa, useasti tapahtuvat samaan aikaan, jos ei ole lehteä mukana.
Ihmistenkin kanssa pitää osata elää, ei se kieltämistä voi olla aina.
Tai tolkutonta vaatimista, vaikka olisikin osa vähemmistöä.
Unohtaminen on nuorena ihanaa, koska voi, vanhempana unohtamiselle ei enää voi mitään.
Täytyy vain toivoa että osuu kohdalleen.
Vaan elämä on siinäkin armoton.
Miksi syödä? Miksi ei?
Kas siinä kysymys...
Nauttiiko elämästä syöden vai ei?
Minä nautin usein kaljaa, se saa vatsan vääntelehtimään, Saa aikaan
löysää kakkaa, mutta se on osa minun elämääni.
Suin surminkaan en ala vaatimaan yhteiskunnalta ilmaisia kuitupaketteja tai alennuksia.
Tällaiseksi elämä on minut luonut, ei yhteiskunta.
H.- eedam
hunksz kirjoitti:
"eedam"
Aika on ajatella ja aika on paskoa, useasti tapahtuvat samaan aikaan, jos ei ole lehteä mukana.
Ihmistenkin kanssa pitää osata elää, ei se kieltämistä voi olla aina.
Tai tolkutonta vaatimista, vaikka olisikin osa vähemmistöä.
Unohtaminen on nuorena ihanaa, koska voi, vanhempana unohtamiselle ei enää voi mitään.
Täytyy vain toivoa että osuu kohdalleen.
Vaan elämä on siinäkin armoton.
Miksi syödä? Miksi ei?
Kas siinä kysymys...
Nauttiiko elämästä syöden vai ei?
Minä nautin usein kaljaa, se saa vatsan vääntelehtimään, Saa aikaan
löysää kakkaa, mutta se on osa minun elämääni.
Suin surminkaan en ala vaatimaan yhteiskunnalta ilmaisia kuitupaketteja tai alennuksia.
Tällaiseksi elämä on minut luonut, ei yhteiskunta.
H.hunksz
Jahah. Vähintään mielenkiintoinen oli vastauksesi ja sivusi aihetta hyvinkin.
Pikkasen jäi mietityttämään että miksi koit suolisto-ongelmaisen vaativan yhteiskunnalta jotain? Mutta ehkä niitäkin vaatimuksia yleiselle terveydenhuollolle on joidenkin toimesta asetettu.
Mikrotasolla minulta ei toleeritikko vaadi yhtään mitään. Yritän olla huomaavainen ja mielelläni olenkin. Kyseessä on harvinainen vieras jota haluan kestitä parhaimmalla osaamallani tavalla.
Huomaavainen koitan olla myös tarkistamalla kirjoitanko nimimerkkisi oikein. Kohteliaisuus ei maksa mitään eikä vaadi mitään. eedam kirjoitti:
hunksz
Pikkasen jäi mietityttämään että miksi koit suolisto-ongelmaisen vaativan yhteiskunnalta jotain? Mutta ehkä niitäkin vaatimuksia yleiselle terveydenhuollolle on joidenkin toimesta asetettu.
Mikrotasolla minulta ei toleeritikko vaadi yhtään mitään. Yritän olla huomaavainen ja mielelläni olenkin. Kyseessä on harvinainen vieras jota haluan kestitä parhaimmalla osaamallani tavalla.
Huomaavainen koitan olla myös tarkistamalla kirjoitanko nimimerkkisi oikein. Kohteliaisuus ei maksa mitään eikä vaadi mitään."eedam"
Koleerikko?
On olemassa sossun myönteinen korvaus heille, jotka haluavat elää vammaisella ruoalla. Olikohan se 25€/kk.
Vaan ei minulle, minä saan kieriskellä sängyssäni ihan ilman korvausta. Olettavat sossussa että ilman kaljaakin voi elää.
Minä olen ihastunut pyrkimyksestäsi olla kohtelias.
Se on täällä harvinaista ja siksi oletan sinunkin olevan joku muu. :)
Etten sanoisi, tunnut tutulta lauseinesi.
H.- mitä vielä?
hunksz kirjoitti:
"eedam"
Koleerikko?
On olemassa sossun myönteinen korvaus heille, jotka haluavat elää vammaisella ruoalla. Olikohan se 25€/kk.
Vaan ei minulle, minä saan kieriskellä sängyssäni ihan ilman korvausta. Olettavat sossussa että ilman kaljaakin voi elää.
H.Äsken aloittaja muka oli Anceli, nyt joku toinen, kova poika oot arvailemaan.
mitä vielä? kirjoitti:
Äsken aloittaja muka oli Anceli, nyt joku toinen, kova poika oot arvailemaan.
"mitä vielä?"
Mitäs tohon sanoisi?
Se on vain kestettävä, muu ei auta.
H.- */*
eedam kirjoitti:
hunksz
Huomaavainen koitan olla myös tarkistamalla kirjoitanko nimimerkkisi oikein. Kohteliaisuus ei maksa mitään eikä vaadi mitään.@ eedam
Ihmettelen itsekin jo vuosikymmeniä sitten havaitulla laktoosi-intoleranssillani, mistä ihmeen kuitupusseista puhutaan.
Koskaan en ole saanut enkä anonut edes yhtä vessapaperirullaa yhteiskunnalta. No, eipä ole tarvinnut ostaa apteekista löysytyslääkkeitäkään.
Keliakia muistini mukaan antaa tietyn alennuksen veronmaksukykyyn.
Teoreettisen pienen. */* kirjoitti:
@ eedam
Ihmettelen itsekin jo vuosikymmeniä sitten havaitulla laktoosi-intoleranssillani, mistä ihmeen kuitupusseista puhutaan.
Koskaan en ole saanut enkä anonut edes yhtä vessapaperirullaa yhteiskunnalta. No, eipä ole tarvinnut ostaa apteekista löysytyslääkkeitäkään.
Keliakia muistini mukaan antaa tietyn alennuksen veronmaksukykyyn.
Teoreettisen pienen.Keliakia ei anna mitään alennusta veronmaksukykyyn, Kelasta saa kuukausikorvauksena 21 euroa.
- */*
Anceli kirjoitti:
Keliakia ei anna mitään alennusta veronmaksukykyyn, Kelasta saa kuukausikorvauksena 21 euroa.
Totta, niinhän se onkin. Aika pieneltä kuulostaa, kun tiedän, kuinka kalliita tuotteita on.
Mutta parempi kuin ei mitään. Anceli kirjoitti:
Keliakia ei anna mitään alennusta veronmaksukykyyn, Kelasta saa kuukausikorvauksena 21 euroa.
"Anceli"
Verot -21€ on veronalennus.
Jos alennus myönnetään nettotuloista, on se pikkuisen parempi etu, jonka muut ihmiset maksavat.
H.hunksz kirjoitti:
"eedam"
Koleerikko?
H.Haluavat elää vammaisella ruolla? Tajuatko mitä kirjoitat?
Keliakian ainoa hoito on ruokavalio, eikä se ole vammaista ruokaa, vaan ihan hyvää ja tavallista, ilman ohraa, vehnää ja ruista, joskus myös ilman kauraa.
Mikäli luulet sairastavasi keliakiaa, niin siitä vaan tutkimuksiin, saat sinäkin sitten pienen avustuksen.
Ostat sitten gluteenitonta kaljaa, jos sinussa keliakia on.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Verot -21€ on veronalennus.
Jos alennus myönnetään nettotuloista, on se pikkuisen parempi etu, jonka muut ihmiset maksavat.
H.Mstään tuloista alennusta myönnetä, vaan sen saa suoraan Kelasta.
Älä pliis ala saivartelemaan, mie en nyt jaksa.Anceli kirjoitti:
Mstään tuloista alennusta myönnetä, vaan sen saa suoraan Kelasta.
Älä pliis ala saivartelemaan, mie en nyt jaksa."Anceli"
Raha ei koskaan tule ilmasta.
Vaan aina jonkun lompakosta.
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Raha ei koskaan tule ilmasta.
Vaan aina jonkun lompakosta.
H.No ei tietenkään, se tulee tässä tapauksessa Kelan suuresta lompsasta... :)
Ei minulle tarvitse piirtää, kyllä mie jotain tiedän itsekin.Anceli kirjoitti:
No ei tietenkään, se tulee tässä tapauksessa Kelan suuresta lompsasta... :)
Ei minulle tarvitse piirtää, kyllä mie jotain tiedän itsekin."Anceli"
No sano sitten aina suoraan että toiset ihmiset maksavat minulle.
Äläkä käytä verukenimiä.
H.- */\*
Anceli kirjoitti:
No ei tietenkään, se tulee tässä tapauksessa Kelan suuresta lompsasta... :)
Ei minulle tarvitse piirtää, kyllä mie jotain tiedän itsekin.Melkosti minimaalinen on tuo rahasumma. Korvaako se mitään, vai voiko vain oppia ostamaan toisenlaisia tarvikkeita? Kalliita?
*/\* kirjoitti:
Melkosti minimaalinen on tuo rahasumma. Korvaako se mitään, vai voiko vain oppia ostamaan toisenlaisia tarvikkeita? Kalliita?
"*/\*"
Kenelle tämä on?
H.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
No sano sitten aina suoraan että toiset ihmiset maksavat minulle.
Äläkä käytä verukenimiä.
H.Oletko sä kateellinen tuosta 21 eurosta, laita tilinumerosi mulle, niin maksan sulle sen verran joka kuukausi?
Mitä verukenimiä, se on nimeltään keliakia-avustus, aikaisemmin vammaistuen nojalla maksettu.
Joten okei, minä olen vammainen, oletko nyt tyytyväinen?- */\*
hunksz kirjoitti:
"*/\*"
Kenelle tämä on?
H.to Anceli, mutta kun nopsajalkana hilasit itsesi väliin.
hunksz kirjoitti:
"*/\*"
Kenelle tämä on?
H.Se oli minulle, sinä et teidä keliakista yhtään mitään, osaa muuta kuin vinoilla muille.
Kysyjälle vastaan, että saa sillä jotain, täytyy vähän katsoa mitä ostaa, noin muutenkin, kaikki gluteenittomat tuotteet ovat kalliimpia.- */\*
Anceli kirjoitti:
Se oli minulle, sinä et teidä keliakista yhtään mitään, osaa muuta kuin vinoilla muille.
Kysyjälle vastaan, että saa sillä jotain, täytyy vähän katsoa mitä ostaa, noin muutenkin, kaikki gluteenittomat tuotteet ovat kalliimpia.Kiitos, niin muistelinkin.
Onneksi asia on tunnistettu. Ennen muinoin jäi varmasti usein hoitamatta.
Lukaisin netissä, olipa se melkoinen luettelo oireita. Anceli kirjoitti:
Oletko sä kateellinen tuosta 21 eurosta, laita tilinumerosi mulle, niin maksan sulle sen verran joka kuukausi?
Mitä verukenimiä, se on nimeltään keliakia-avustus, aikaisemmin vammaistuen nojalla maksettu.
Joten okei, minä olen vammainen, oletko nyt tyytyväinen?"Anceli"
En ole tyytyväinen, ennen kuin näen sinun kirjoittavan että elän osittain toisten ihmisten lompakolla.
Kunhan minusta tulee eläkeläinen, on minunkin muistettava tunnustaa tuo tosiasia. En voi vaan kirjoittaa eläkelaitoksesta.
H.
.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
En ole tyytyväinen, ennen kuin näen sinun kirjoittavan että elän osittain toisten ihmisten lompakolla.
Kunhan minusta tulee eläkeläinen, on minunkin muistettava tunnustaa tuo tosiasia. En voi vaan kirjoittaa eläkelaitoksesta.
H.
.Suomalainen sosiaaliturva sallii nyt tämän pienen keliakiakorvauksen minulle, kuten sallii monia muitakin etuisuuksia heille jotka niitä tarvitsevat.
Diabeetikot saavat hoitovälineitä ilmaiseksi, eikö vain, ainakin ennen ovat saaneet.
Lääkkeistä saa korvauksia apteekissa, nekin Kelan korvaamia.
Sun kanssa saisi painia iät ja ajat, tiedän kokemuksesta mitä mieltä olet sosiaaliturvan saajista.
Mutta antaa olla, minä elän myös sinun lompakolla, kyllä sua nyt varmaan suututtaa. Pistä lompsas hyvää piiloon etten vie kaikkia rahojasi.- huhhuijaa+++++++
hunksz kirjoitti:
"Anceli"
H.
.Luulin, että olet jo eläkeläinen.
Työtönkö sitten.
Silloinhan saat muiden ihmisten maksamaa työttömyyskorvausta, vai? - meeriamanda
huhhuijaa+++++++ kirjoitti:
Luulin, että olet jo eläkeläinen.
Työtönkö sitten.
Silloinhan saat muiden ihmisten maksamaa työttömyyskorvausta, vai?Mikäs tirppu sinä olet arvostelemaan jonset kirjoittajan taustoja tiedä? Tee sinä vahvasti duunia et valtion avustukset piisaavat, jopa työttömille! :///
- huhhuijaaa++++++++++
meeriamanda kirjoitti:
Mikäs tirppu sinä olet arvostelemaan jonset kirjoittajan taustoja tiedä? Tee sinä vahvasti duunia et valtion avustukset piisaavat, jopa työttömille! :///
Tarkoitin tämän Hunksille, harmittaa tuo Ancelille keliakiasta pään aukominen.
Vakava sairaus. - ++--++
huhhuijaaa++++++++++ kirjoitti:
Vakava sairaus.Ei ole ainuttakaan suomalaista, uskon, joka ei jossain vaiheessa olisi saanut avustusta valtion pörssistä.
Syntymästä asti. Valtio lahjoittaa jo pikkuiselle äitiysavustuspaketin.
Onneksi elämme järjestäytyneessä hyvinvointivaltiossa.
Ja melko minimaalinen on keliakia-avustus. - meeriamanda
huhhuijaaa++++++++++ kirjoitti:
Vakava sairaus.Niin, säälittävä korvaus kun tiedän mitä maksaa em. jauhot joista naisystäväni leipää itelleen leipoo. Ja mikä rasite kauppareisulla tutkia jokainen ostos...sopiiko.
Omani tiedän, mut em. rahka...kerma ei tee vattaani ruikulille, kalakeittokin käy kunhan keitän osaksi veteen ja kermalla ´maustan´.
Tiedän myös mitä on yrittää ulostaa... kun tulppa on reiänsuulla... voi sitä tuskaa ja pakotetta vatassa kun pasha ei suostu tulemaan.
Helposti hakee apua apteekista, joka on tavallaan väärin... opettaa suolta helpotukseen.
Kukin seuratkoon elimistönsä toimintaa, mikä ei toimi minulla voi toimia sinulla. huhhuijaaa++++++++++ kirjoitti:
Vakava sairaus.huhhuijaaa tulikohan tarpeeksi monta plussaa, en viitsinyt laskea. :)
Minua ei harmita ollenkaan, enemmänkin huvittaa, että joku viitsii jäkättää tuostakin. Ettei vain olisi taas jotain henkilökohtaista kaunaa minuu kohtaan, no eipä sekään mitään haittaa...
Kiva on oikoa vääriä käsityksiä.huhhuijaa+++++++ kirjoitti:
Luulin, että olet jo eläkeläinen.
Työtönkö sitten.
Silloinhan saat muiden ihmisten maksamaa työttömyyskorvausta, vai?"huhhuijaa "
En elä edes työttömyyskorvauksella.
Elän toistaiseksi omillani.
Toivoakseni ensi vuoden alusta pääsen loisimaan Valtion tuella ja maksamillani eläkemaksuilla.
Tiedän kyllä hyvin, että työtätekevien kansalaisten rahaa tulee suurin osa, mutta sen puolestahan olen ikäni äänestänyt.
Lupaan kyllä sitten että kuljen nöyrän nolona sivuteitä ja laitakatuja, vältellen aktiivisten kansalaisten paheksuvia katseita.
Tuntien häpeää siitä että kykyni eivät riittäneet hankkimaan sadanmiljoonan omaisuutta ja vanhuudenturvaa.
Uskon armeliaisuuteesi ja säännölliseen panoon tililleni.
H.
- Pirre*
Muistini on huonontunut, vaikka joku ihmetteli kuinka voin muistaa melk.50 vuotta vanhoja tapahtumia niin selkeästi vaikkä kohteella ei ollut minkäänlaista muistikuvaa tapauksesta..ilm. tapaus oli vain minulle merkittävä :)
Joo, kyllä mie vielä suhthyvin muistan mitä tarviaa muistaakin, viimeksi tänään etsin veroehdotukseen liitettäviä "vähennys" kuitteja, ne olivat vain kahdessa muutossa eksyneet väärään lokeroon.., mutta tulihan viimeisetkin muuttojen jälkeiset sotkut siivottua...nyt on kaikki as.paperit ajantasalla :)
P.s. Koskahan mie saisin nuo valokuvat..:(- Näin ei ole USA:ssa
Joku valitteli taas sitä, että sairauksien korvauksia otetaan muiden taskuista.
Minä olen ainakin ihan tyytyväinen siihen nyt vanhana, kun olen saavana osapuolena. Tammikuussa lääkelaskuni oli hyvin suuri. Omavastuuni ylittyi roimasti jo heti vuoden alussa. Apteekin lasku oli yli 900 euroa. Minulle se on iso raha. Onneksi Kelassa kerrottiin, että saan yli 200 euroa takaisin. Se on juuri sitä muiden taskuista otettua rahaa. Ja minä tosiaan sain sen tililleni.
Hyvä, hyvä! Saan luultavasti elää sen ansiosta taas vuoden kauemmin, kun syöpälääkkeiden saanti on turvattu. Loppuvuoden ajan ne maksavat minulle vain pari euroa kerta riippumatta lääkkeen oikeasta hinnasta. Joku toinen maksaa ne ihan niin kuin minäkin olen maksanut koko työurani ajan jokaisesta palkastani ja maksan vieläkin eläkkeestäni yhteiseen kassaan.
Tällaisesta suurten menojen jakamisesta johtuvat hyvinvointivaltion korkeat verot. Sillekin osaa antaa arvoa sitten, kun on oma henki kysymyksessä.
Saan tukea muihinkin asioihin. Joudun käyttämään pitkiä tukisukkia, vaikka mies olenkin. Ne maksavat 84 euroa pari ja niitä kuluu useita pareja vuosittain. Saan pikkuisen tukea niiden maksamiseen ja samoin sain tukea pahan haavan kalliisiin laastareihin. Ne maksoivat 15 euroa kappale, ja niitä vaihdettiin kahden päivän välein lähes viiden kuukauden ajan. - En todellakaan harmittele sitä, että olen kaiken ikääni joutunut olemaan vain maksaja, mutta nyt olenkin saaja. Tiedän nyt, miksi olen maksanut ja antanut ottaa rahaa omasta taskustani yhteiseksi hyväksi. - 1943
Näin ei ole USA:ssa kirjoitti:
Joku valitteli taas sitä, että sairauksien korvauksia otetaan muiden taskuista.
Minä olen ainakin ihan tyytyväinen siihen nyt vanhana, kun olen saavana osapuolena. Tammikuussa lääkelaskuni oli hyvin suuri. Omavastuuni ylittyi roimasti jo heti vuoden alussa. Apteekin lasku oli yli 900 euroa. Minulle se on iso raha. Onneksi Kelassa kerrottiin, että saan yli 200 euroa takaisin. Se on juuri sitä muiden taskuista otettua rahaa. Ja minä tosiaan sain sen tililleni.
Hyvä, hyvä! Saan luultavasti elää sen ansiosta taas vuoden kauemmin, kun syöpälääkkeiden saanti on turvattu. Loppuvuoden ajan ne maksavat minulle vain pari euroa kerta riippumatta lääkkeen oikeasta hinnasta. Joku toinen maksaa ne ihan niin kuin minäkin olen maksanut koko työurani ajan jokaisesta palkastani ja maksan vieläkin eläkkeestäni yhteiseen kassaan.
Tällaisesta suurten menojen jakamisesta johtuvat hyvinvointivaltion korkeat verot. Sillekin osaa antaa arvoa sitten, kun on oma henki kysymyksessä.
Saan tukea muihinkin asioihin. Joudun käyttämään pitkiä tukisukkia, vaikka mies olenkin. Ne maksavat 84 euroa pari ja niitä kuluu useita pareja vuosittain. Saan pikkuisen tukea niiden maksamiseen ja samoin sain tukea pahan haavan kalliisiin laastareihin. Ne maksoivat 15 euroa kappale, ja niitä vaihdettiin kahden päivän välein lähes viiden kuukauden ajan. - En todellakaan harmittele sitä, että olen kaiken ikääni joutunut olemaan vain maksaja, mutta nyt olenkin saaja. Tiedän nyt, miksi olen maksanut ja antanut ottaa rahaa omasta taskustani yhteiseksi hyväksi.Kyllä minä mieluummin olen maksavan osassa. On ollut onnea, kun on saanut olla terve. Mutta terveiden ihmisten passivoimisesta en haluaisi maksaa.
- henrjii
En ole ottanut piiittkäään aikaan niin paljon, että olisi muisti mennyt.
- Sen seitsemät sortit
Etsitkö tietoa itseäsi varten vai vieraitasi varten? Juustoa voi huoletta syödä.
Jos etsit vieraitasi varten tietoja, niin minun mielestäni kukin olkoon vastuussa itse itsestään. Jos vieraasi ovat samaa ikäluokkaa kuin sinä ja minä, niin minusta kyllä sopii uskoa, että he tietävät itse, mitä voivat syödä. Minun mielestäni on aivan kohtuutonta, että pitää osata ulkoa ihmisten vaivat ja allergiat.
Nykyäänhän on suorastaan vaikeaa löytää kaupasta sellaista, joka ei olisi gluteenitonta, laktoositonta, rasvatonta, sokeritonta, suolatonta, mautonta tai muuten luonnotonta.
On toki kohteliasta tarjota jotakin sen tapaista, jonka uskoo sopivan vieraalle, mutta kukin on kyllä vastuussa itsestään. Minä panen esille useaa sorttia. Siitä sopii sitten valita.
Jos mikään muu ei auta, niin silloin voi huudahtaa: ”Ruuansulatus vaivaa, Activia auttaa aina! Kas tässä on useita ihania makuja”.
Unohdusosastoon voin kertoa hukkaavani käsistäni kaiken. Jos pitäisi leikata leipää, niin veitsi katoaa salaperäisesti ja sen löydyttyä leipä. Jos pitäisi kirjoittaa, niin hukkaan ensin kynän, ja kun se löytyy, hukkaan paperin. J.n.e .loputtomiin. - 1943
Mulla on tietty järjestys, jota moni kutsuisi epäjärjestykseksi.Kun sitten järjestän normien mukaan, en tahdo löytää mitään. On kansioita, on laatikoita, joissa on etiketit, mutta silti. Jos en muista, minne autoni jätin, tilanne alkaa olla huolestuttava. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874128Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella263000No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10909
- 133901
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760