Kuinka usein on teillä vaihdettu (taka)jarrulevyt? Jos levy ei ole enää täysin oikeassa asennossa, kannattaako samalla vaihtaa uudet (eihän noi esim Motonetissä paljon maksa)? Kilometrejä 120t ja alkuperäiset vielä käytössä. Entäs tuleeko uusien levyjen kanssa vaihtaa uudet palat? Viimeeksi vaihdettu 90t kohdalla.
Edessä on sekä levyt että palat alkuperäiset. Ei varmaankaan kannata tehdä mitään kunnes on kulunut loppuun?
Kiitoksia etukäteen!
Jarruleveyistä
6
218
Vastaukset
- siinäse
Levyt kestää rauhallisella kuskilla 200000 palat 100000.Jos vaihdat levyt niin vaihda samalla laadukkaat palatkin.
- ........
Mistä ihmeen oikeasta asennosta höpiset?
(Levy ei ole periaatteessa millään kiinni navassa, pultit vain tulevat levystä läpi.
Pyörän ollessa kiristettynä levy on kiristyneenä oikeaan asentoon.)
Levyjä ei tarvitse vaihtaa ennen kuin ne on kuluneet tarkistusrajalle, kyllä katsastuksessa viimeistään mainitsevat. Omassa P12 oli km yli 160tkm ja mitään tarvetta levyjen vaihdolle ei ollut.
Uusien levyjen kanssa aina uudet palat.
P12 oleellista on seurata käsijarrun toimintaa, paluttaako takajarrusatulan jousi käsijarrun kummallakin puolella. Tyyppivikana alkaa toisen puolen käsijarrun palautus jumitella, minkä huomaa reiluna välyksenä käsijarrukahvassa. Jumittuneella puolella jarru myös laahaa ja kuluttaa nopeasti jarrupaloja. - P12P
Kiitokset vastauksista. Yritän muistella mitä AK:ssa sanoivat, "asento" ei ollut varmaankaan oikea sana, mutta jotain ihmettä halusivat korjata levyistä kun ei osunu enää Nissanin toleransseihin. Katsastuksessa ei ollut mitään moitittavaa, mutta huollosta tulikin sitten vähän listaa...
- ................
Itse olen hyvin kriittinen huollon listoihin etenkin, jos kyseessä merkkihuolto.
Takuuaikana eivät tyypillisesti löydä mitään vikaa, mutta takuuajan jälkeen sitäkin enemmän.
Jos et auton tekniikkaa tunne ja siten osaa itse arvioida todellista huoltotarvetta niin sitten taitaa tulla kalliiksi.
Katsastus löytää yleensä ne oleelliset viat eli nivel, tukitanko, iskari ja jarru. Mikäli huolto löytää kovasti korjattavaa katsastuksen jälkeen niin itseäni ainakin mietityttäisi kovasti.
Huoltojen korjauskohteet voivat olla täysin aiheelisia, mutta osa voi olla ns. "ennaltaehkäisevää toimintaa". Hieman kuluneita osia vaihdetaan uuteen vaikka todelliseen korjausrajaan olisi aikaa vuosia.
- kurttushow
Jos takalevyt on uudesta kuluneet 1mm ohuemmaksi, niin silloin ne ovat vaihtorajalla. Tai ainakaan siihen levyyn ei saa vaihtaa enää uusia jarrupaloja.
Katsastuksessa se 0,5mm kuluneisuus per puoli tuskin aiheuttaa mitään huomautuksia, eihän se edes näytä paljon miltään.
Sen sijaan jos levy on rupinen ja ruosteinen käyttöpinnastaan, niin voi tulla vaihtokehoitus. - 2.0 tekna farkku
150.000km:n kohdalla katsastuksessa tuli takalevyjen vaihtokehoitus ruosteen takia.
Autoasi ketjun korjaamolla maksoi uudet jarrulevut ja -palat vaihdettuna n.250e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986888- 1592036
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001064Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?7996Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251944- 41929