kun aina ihmettelee muita, et kyllä näkyy jo ikä kasvoista, mutta kuvittelee itse olevansa nuoremman näköinen kuin onkaan?
Kuuluuko ikään
47
195
Vastaukset
Kaikki peilit eivät ole samanlaisia, eivätkä kaikki peiliin katsojatkaan.
Miksi teit turhan ja naurettavan aloituksen?
H.Olisit voinut tehdä lisääkin naurettavaa asiaa:
Minusta ihmiset ovat unelmoijia, minäkin olen.
Tunnetteko te kuten minäkin?
Ja muuta pashaa....
H.- ....
Hyvä aloitus, lakkaa määkimästä!
- oh-james
Kyllä on yksi iän tuoma sivuoire.
Kamalaa tavata entinen koulukaveri, joka näyttää harmaantuneelta horiskolta.
Sitten älytä, että itse näytän samanlaiselta kuuhiskolta.- oh-james
hunksz kirjoitti:
"oh-james"
Olisit nyt odottanut edes vähän aikaa, ennen kuin vastasit itsellesi.
H.Jaa, niinkö tein?
Kumma, kuka kynsiäni käytti, kun en itse edes huomannut.
Jospa keskittyisit omiin kämmeniisi?
Olikohan se minun välikäteni, vaiko varpaani näppylöitä näpelöivät? - Naamarin kunto
Tai sitten huomaaa itse olevansa vielä tuoreen ja raikkaan nuorekas verrattuna entisiin luokkatovereihin.
Tulee tunne että pitäiskö tuntea häpeää kun on itse säilynyt niin hyvin. Jotkut ajaa "romurallia" ja jotkut harrastavat "sunnuntaiajelua."
Ihminen on sen näköinen kuin millaisen kohtelun on itselleen antanut.
Jos on juossut ikänsä kunnianhimoisena tittelien ja rahan perässä niin alkaahan se tässä iässä näkyä jo naamastakin.
- onko muilla näin:))
kiva oh-james kun olet huomannut saman piirteen kuin minäkin :)) , et ole tehnyt aloitusta vaan minä.
- oh-james
Luojalle kiitos sanoistasi!
Luulin jo hetken menettäneeni sormieni hallinnan. Josko ne huomaamattani naputtelevat sanoja ruudulle.
"Olinko se minä, vai olitko se sinä, ka mitä hä" :))
Järkyttävä havainto!
Harjaan hampaani aamuin, illoin peilin edessä sen kummemmin kasvojani tutkimatta mutta luulin niitä tutunomaisiksi.
Noin viikko sitten satuin näkemään itseni TV:ssa suurikokoisena ja usean sekunnin ajan.
Olin järkyttävän vanhan näköinen. Uurteiset ja valahtaneet kasvot.
Nyt ymmärrän vuositarkastushoitsujen lausuman.
Kasvoihin (?! ) katsomatta harvinaisen nuorekas ja hyväkuntoinen mies ikäisekseen.
Vaimo väittää minun olleen saman näköinen viimeiset 10-vuotta.
Kahden vuoden takaisessa opiskelijakavereiden tapaamisessa en tuntenut kaikkia mutta minut sentään, uurteista huolimatta, tunnistettiin.- mitä vielä?
hunksz kirjoitti:
"laiska-lasse"
No tulihan aloittajakin esiin.
H.Ihme arvailija oot.
hunksz kirjoitti:
"laiska-lasse"
No tulihan aloittajakin esiin.
H.Ansiotonta arvonnousua!
Teen erittäin harvoin itse aloituksia joten otan mielihyvin vastaan ansion muidenkin aloituksista vaikka se onkin moraalisesti arveluttavaa.
Kiitoksi: L - L
"mitä vielä?"
Älä muuta sano.
H.Entä jos aloittaja olinkin minä, mitäs siihen sanot?
Etkös sie nyt keksinytkään minua epäillä, liian fiksu aloitus minun tekemäkseni, niinkö.
:))
En tee aloituksia nimimerkilläni enkä ilman sitä.- kysynpä vaan
Tuuraatko Korppista? Hunkz, jos tämä palstailu tuottaa sinulle pahaa mieltä kysyn miksi et siirry viisaiden formaateille?
kysynpä vaan kirjoitti:
Tuuraatko Korppista? Hunkz, jos tämä palstailu tuottaa sinulle pahaa mieltä kysyn miksi et siirry viisaiden formaateille?
"kysynpä vaan"
On olemassa kaksi tapaa kommentoida aloituksia.
Yksi on se että toteaa aloittajan olevan oikeassa ja olevan samaa mieltä kuin itse on.
Sillon voi kommentoida: Hyvä!
Mutta mielellään ei.
Hyvään aloitukseen voi kyllä sitten viitata, jos oma aloitus on siihen viittaava.
Toinen tapa on vastata hurmioituneesti, jos ei ole kyennyt muuhun kuin ymmärtämään toisen aloituksen, ja haluaa nenänsä näkyviin.
Tämä tapa on hyi! hyi!"
On tietysti kolmaskin tapa, joka ei ole mitään, kiukutella yhdellä lauseella ilman asiaa, mutta se ei ole koskaan ihmisestä, vaan eläimestä.
Korppis on inhottava kapinen lintu joka tekee parhaansa saadakseen minulta kauniin Leopardinnahan.
Minä en ole hän.
H.- nakrattaa**
hunksz kirjoitti:
"kysynpä vaan"
On olemassa kaksi tapaa kommentoida aloituksia.
Yksi on se että toteaa aloittajan olevan oikeassa ja olevan samaa mieltä kuin itse on.
Sillon voi kommentoida: Hyvä!
Mutta mielellään ei.
Hyvään aloitukseen voi kyllä sitten viitata, jos oma aloitus on siihen viittaava.
Toinen tapa on vastata hurmioituneesti, jos ei ole kyennyt muuhun kuin ymmärtämään toisen aloituksen, ja haluaa nenänsä näkyviin.
Tämä tapa on hyi! hyi!"
On tietysti kolmaskin tapa, joka ei ole mitään, kiukutella yhdellä lauseella ilman asiaa, mutta se ei ole koskaan ihmisestä, vaan eläimestä.
Korppis on inhottava kapinen lintu joka tekee parhaansa saadakseen minulta kauniin Leopardinnahan.
Minä en ole hän.
H.Pian hän liihottelee iloksesi, ja saat riitelykaveriksesi. Ehkä jätät sen jälkeen liiallisiin menevät sekaantumisesi kirjoittelijoiden sanomisiin.
Odotan Korppiksen paluuta, häneltä et suuta tuki. Pelottaako, hunkz?
ei ole "laiska-lasse" vaan minä, usko jo hunksz :)
nyt teen turhan lopetuksen ja menen maksalaatikkoa syömään :)), jospa syntys parempia aloituksia jatkossa..
- mietiskelijätär.
Aloitus oli ihan hyvä. Minusta se kuuluu tähän ikäryhmäämme, että katsotaan tarkasti ihmistä, jota ei ole pitkään aikaan nähty ja ajatellaan miten hän on vanhentunut. Silloin kyllä huomaa ajankulun.Jotenkin ei aina ajattele omaa muuttumistaan tai ei edes välttämättä näe itseään niiin vanhannäköisenä. Menipäs vaikeeksi :).
Luulen meidän lähes jokaisen ajattelevan muuttumistamme ja vanhenemistamme ja sen vaikutusta olemukseemme. Kas jokaikinen vanhenee, kuka nopeammin kuka hitaammin. - piipiloo
mietiskelijätär. kirjoitti:
Aloitus oli ihan hyvä. Minusta se kuuluu tähän ikäryhmäämme, että katsotaan tarkasti ihmistä, jota ei ole pitkään aikaan nähty ja ajatellaan miten hän on vanhentunut. Silloin kyllä huomaa ajankulun.Jotenkin ei aina ajattele omaa muuttumistaan tai ei edes välttämättä näe itseään niiin vanhannäköisenä. Menipäs vaikeeksi :).
Luulen meidän lähes jokaisen ajattelevan muuttumistamme ja vanhenemistamme ja sen vaikutusta olemukseemme. Kas jokaikinen vanhenee, kuka nopeammin kuka hitaammin.Veit sanat suustani,juuri näin koen minäkin,mietiskelijätär. Mut mummo tyyppiä minusta ei tule tekemälläkään.
Olen vuosikymmeniä ollut samantyylinen kaikin tavoin ja huolehtinut ulkonäöstäni.
Johtuneeko siitä että useinkin luullaan paljon nuoremmaksi vaikka en tavoittele sitä.Se on mun tyylilajini ja pysyy edelleen.En osaisi muuttua toisenlaiseksi.
- Pirre*
Taitaapa olla, ja monesti vakuuttelen itselleni, että yhtä vanha ja vanhannäköinen sitä olen miekin, mutku sitä on itseään katsoessa liian puolueellinen :) - ja kun tarkemmin ajattelee ikäänsä, että 63 jo, niin pitäähän sen näkyäkin jo naamassa ja muussakin olemuksessa...:)
- O - O
Katso tarkasti ja usko peiliin. Realistille se ei valehtele.;))
Tosin olisi kummallista, jos vielä näyttäisi samalta kuin teinityttönä. - Pirre*
O - O kirjoitti:
Tosin olisi kummallista, jos vielä näyttäisi samalta kuin teinityttönä.Kyllä vaan, realismia piisaa, liikaakin, mutta silti yritän jo välttää liikaa peiliin tuijottelua, mutta kyllä mie vielä ihmisestä käyn, eikä lapsenlapsetkaan vielä pelkää :)
- Teinari*****
O - O kirjoitti:
Tosin olisi kummallista, jos vielä näyttäisi samalta kuin teinityttönä.Mitäs kummallista siinä olis että näyttäis vielä samalta kuin teinityttönä?
Mä ainaskin näytän kun ihmiset kymmenien vuosuien takaa joita en ole aikoihin tavannut, tunnistavat minut:)))
- meeriamanda
Jokunen vuosi sitten avokkini oli sukutapaamisessa, oli serkkuja ja muitakin sukulaisia joita ei ollut tavannut yli 20 vuoteen.... ihmetteli miten oli vanhentuneet ym... ei vastaukseni miellyttänyt häntä kun ohimennen tokaisin et he varmaan ajattelivat samoin sinusta. :)))
Käydessäni tälläviikolla Terveysasemalla olen varma et odotus-salissa istui aiempi tuttuni kauan sitten oleva. Jotain tuttua minussakin oli kun salaa ja varkain vilkuilimme toisiamme. Nimeä en tieten muistanut, kun en koskaan muulloinkaan... enkä puheilleen pyrkinyt. - 1943
Kuka mihinkin kiinnittää huomiota. Itse en ajattele toisen ikää yleensä, mutta voin esim. kiinnittää huomiota siihen, että joku on tosi nuorekas. Siihen vaikuttaa ihmisen koko olemus. Ja joillakulla on charmia, yksityiskohdat eivät ratkaise. Itsestäni mulla on melko realistinen kuva.
- O - O
Mielestäni ikä ei todellakaan näy kaikkien ihmisten kasvoilla. Ei edes muokkaamattomilla. Olen huomannut, etten osaisi arvioida ihmisten ikää oikein, vaikka kuinka yrittäisin.
Omassa tuttavapiirissä on muutamia minua nuorempia, jotka näyttävät vähintään samanikäisiltä sekä iso joukko paljon vanhempia, joita voisin helposti luulla paljon itseäni nuoremmiksi. Onneksi ikä on vain numeroita.- :)
Enpä allekirjoita tuota sanontaa, että ikä on vain numeroita.
Kyllä vierivät vuodet tuovat useimmille vaivoja ja haittoja, mutta niistä huolimatta lippu korkealla.
Ei itku auta markkinoilla. - Totuus esiin
Jos 100 ihmistä laitetaan riviin ja niistä puolet on 50 -vuotiaita ja toinen puoli 60 -vuotiaita, niin puolessatunnissa noukin sieltä kuusikymppiset esiin.
Niin suuri ero heissä on. Ja 60v ja 70v ero senkun korostuu.
Katson kaulan ja korvalehden sekä huulien yläpuolisen alueen. - 1943
Totuus esiin kirjoitti:
Jos 100 ihmistä laitetaan riviin ja niistä puolet on 50 -vuotiaita ja toinen puoli 60 -vuotiaita, niin puolessatunnissa noukin sieltä kuusikymppiset esiin.
Niin suuri ero heissä on. Ja 60v ja 70v ero senkun korostuu.
Katson kaulan ja korvalehden sekä huulien yläpuolisen alueen.Tosiasiat on tunnustettava. Olen jo elänyt 50 - ja melkein 60 -kaudenkin. Ihan mielenkiinnolla porskuttelen kohti seuraavaa vuosikymmentä enkä katsele kanssaihmisiäni ikänäkökulmasta.
Sanotaan että Vierivät kivet ei sammaloidu.
Mutta kummat kuluvat nopeammin, ne vierivät vaiko sammaloituneet kivet ?Jospa ne vierivät jalostuvat ja hioutuvat, ja sammaloituneet voivat hautautua kokonaan.;)
Vierittämällä ei taida jalostua kuin eräät mallasjuomat, ja jos ne sammaloituneet kivet hautautuvat niin sit hautatuu vähän kaikki muukin:)
- tiinaex...
mua kattoo ainakin peilistä ikäiseni näköinen nainen sen oon noteerannu että joskus virkeemmän näköinen ja joskus väsyneemmän näköinen kokoon nähden tarttis tehdä jotain ja teenkin ja sen takia käännän ja väännän ettei vaan tuu sellainen mielikuva itsestä kun ystävättärelläni on hän hän on samasorttinen pullukka mummeli niinkun määkin mutta hän sanoo ihmettelevänsä sitä kun hän katsoo itteensä peilistä hän ei nää itseensä ollenkaan pullukkana ainoastaan sovituskopissa kun ei mistää tahdo löytyä kivoja päälle sopiavia vaatteita.
- Kuuluuko ikään
ei voi olla totta!, katsoin äsken Vieno Kekkosta tv:stä ja todella ihmettelen, kun tässä kuuskymppisenä ei jaksa yhtään mitään, eikä paljon kiinnosta, onko tämä jotain murrosikää..
- suklaa_sydän
Juuri mietin, kuinka virkeitä ja nuorennäköisiä ja oloisia ovat Vieno Kekkonen ja Pirkko Mannola.
Tarkoituksella en sanonut, että nuorekkaita. Piti ihan tarkistaa heidän ikänsä. - Ryppyotsa-akka
suklaa_sydän kirjoitti:
Juuri mietin, kuinka virkeitä ja nuorennäköisiä ja oloisia ovat Vieno Kekkonen ja Pirkko Mannola.
Tarkoituksella en sanonut, että nuorekkaita. Piti ihan tarkistaa heidän ikänsä.Kai Lind on mielestäni ikäistään nuoremman näköinen.
- Mummoutunutko
Kyllä aloittaja on oikeassa.
Itse järkytyn valokuvista, peili jotenkin valehtelee. Myös ikätoverit ovat vanhoja:(- farkkumummi
Valokuvat paljastavat enemmän kuin peili. Olet oikeassa. Mutta minäkuva voi muuttua ihmisellä. Esim lihavat ihmiset eivät usein näe itseään lihavina mutta sitten jokin herättää toteamaan totuuden. Herrajestas tämä vaate ei sovi päälle kuin puoliksi enää tms..,
Sama ilmiö ikääntymisen kanssa. Moni tuttu vuosikymmenten takaa näyttää niin vanhentuneelta mutta entä oma naama? Totuus kirpaisee ja pitää ottaa uusi asenne. Jokainen vanhenemmem mutta tavallaan. Muut ulkoiset tekijät vaikuttavat paljon annammeko nuorekkaan vaikutelman vai jo ikälopun ?
Iloisuus, pukeutuminen, kampaus ym vaikuttavat paljon. Jokin aika sitten oli inhimillinen tekijä jossa oli kolme mummoa. Vappu Taipale, Eila Roine ja Terttu Lemsu. Heillä ei ollut hirveä ikäero kuitenkaan mutta jäi mieleen että toimittaja terttu ( taitaa olla 66v) oli erittäin nuorekkaan näköinen ja ihmeen rypytönkin. Pitää lainata hänen kirjansa joka kertoo erilaisista mummotyypeistä. - farkkumummi
farkkumummi kirjoitti:
Valokuvat paljastavat enemmän kuin peili. Olet oikeassa. Mutta minäkuva voi muuttua ihmisellä. Esim lihavat ihmiset eivät usein näe itseään lihavina mutta sitten jokin herättää toteamaan totuuden. Herrajestas tämä vaate ei sovi päälle kuin puoliksi enää tms..,
Sama ilmiö ikääntymisen kanssa. Moni tuttu vuosikymmenten takaa näyttää niin vanhentuneelta mutta entä oma naama? Totuus kirpaisee ja pitää ottaa uusi asenne. Jokainen vanhenemmem mutta tavallaan. Muut ulkoiset tekijät vaikuttavat paljon annammeko nuorekkaan vaikutelman vai jo ikälopun ?
Iloisuus, pukeutuminen, kampaus ym vaikuttavat paljon. Jokin aika sitten oli inhimillinen tekijä jossa oli kolme mummoa. Vappu Taipale, Eila Roine ja Terttu Lemsu. Heillä ei ollut hirveä ikäero kuitenkaan mutta jäi mieleen että toimittaja terttu ( taitaa olla 66v) oli erittäin nuorekkaan näköinen ja ihmeen rypytönkin. Pitää lainata hänen kirjansa joka kertoo erilaisista mummotyypeistä.Siis Terttu Lensu piti olla. Tuossa hänen kirjansa ja terttu on syntynyt 1945 eli tänä vuonna 67v...
http://paasilinna.fi/lehdistotiedotteet/terttu-lensun-mummo-vastaan-muu-maailma-teos/
- Kuuluuko ikään
Samaa ihmettelen myös Pirkko Mannolasta, Aira Samulinista puhumattakaan :), olisko se liikunta sittenkin ratkaiseva juttu!
- Tase pappa
Onko jollakin tietoa, missä myydään oikein heijastavia peilejä.
Meillä ainakin peilit näyttää niin pirskatin ruman miehen naaman ja mahamakkaran se tuo näkyviin.
Minä - parkettien partaveitsi, oikea naisten ihanne, tiedän sen, vaikka en siitä juuri kehuskelisikaan, ei voi näyttää tuollaiselta.
Itse sen parhaiten tiedän, miltä minun pitää näyttää peilissäkin.
Meidän peilin ohi kulkiessa joudun, automaattisesti, vetämään vatsaa sisäänpäin.
Juuri niin kun teen uimarannallakin, naisten ohi kulkiessani.
"Akka" piru hymyilee aina vinosti, kun vedän mahaani sisäänpäin automaattisesti, edellä mainuissa tilanteissa, vaikka itse en sitä huomaisikaan.
Onkohan jollakin muilla hepuilla samanlaisia refleksiliikkeitä?- kerro.kerro
Monilla naistuttavillani on tapana muikistaa poskiaan pienemmälle, kun itseään ihailevat peilistä.
- kuuluuko ikään
tää on tosi, et valukuvassa alkaa laittaa ihme ilmettä?, olen saanu kuulla et ole tavallisesti, vaikka en osaa määkiä, näytän kuin määkisin?
Niin, mitenkäs se entinen pohjalaisakka sanoikaan:
- Mun ikääni on peilit huononnu...
Ei ne meilläkään ole parantumaan päin, mutta selkä on sentään vielä suora ;-D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455150Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1241643Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151519Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501436- 141215
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4111081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol19906Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60827