Digitalisoitu antenniverkko

Kiakkoo

Rivitaloyhtiö jossa asun on digitalisoitu antenniverkko...digiboksi pitää kuitenkin olla kaapeliboksi ja nyt kun hommasin kanavakortin DNA-welho canal total-paketin niin se pitää olla antennikortti...ei kuitenkaan toimi!!! Onko tietoa missä vika?

9

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan QAM

Epäilen että teidän talossa on ns. QAM-järjestelmä jolla antennin signaalit muutetaan C-signaaliksi ja se aiheuttaa omat ongelmansa, ei ole aito kaapeliverkko mutta ei antenniverkkokaan.

• Kiakkoo

Joo löysin vinkin et pitää ilmeisesti linkittää boksi (chip-koodi)

• ei tarvi linkittää
        Kiakkoo kirjoitti:

Joo löysin vinkin et pitää ilmeisesti linkittää boksi (chip-koodi)

Ei tarvitse linkittää jos boksi ei ole HD-boksi. Mullakaan ei ole linkitetty boksia korttiin koska boksi on tavallinen, ja kortti on Dna Welhon kortti antenniverkkoon (Canal Total paketti kortilla).

• ei tarvi linkittää kirjoitti:

Ei tarvitse linkittää jos boksi ei ole HD-boksi. Mullakaan ei ole linkitetty boksia korttiin koska boksi on tavallinen, ja kortti on Dna Welhon kortti antenniverkkoon (Canal Total paketti kortilla).

Mistä tiedät, ottaako talosi edes vastaan noita DNA:n kanavia? Onko kysymys siitä, että näet ko. kanavat boksissasi, mutta niiden salaus ei aukea, vai onko kyse siitä, että koko kanavia ei ole listalla?

Ei homma kerta kaikkiaan toimi niin, että menet vain ostamaan jonkun kortin ja oletat sen toimivan. Kysy isännöitsijältä, mitä kanavia näet ja miten. EIkä nuo DNA:n kanavat nimenomaan ole HD-kanavia.

Näetkö talosi antennin? Onko siellä VHF-antennia (google it). joka osoittaa eri suuntaan kuin se UHF-antenni?

• Kiakkoo
        okaro kirjoitti:

Mistä tiedät, ottaako talosi edes vastaan noita DNA:n kanavia? Onko kysymys siitä, että näet ko. kanavat boksissasi, mutta niiden salaus ei aukea, vai onko kyse siitä, että koko kanavia ei ole listalla?

Ei homma kerta kaikkiaan toimi niin, että menet vain ostamaan jonkun kortin ja oletat sen toimivan. Kysy isännöitsijältä, mitä kanavia näet ja miten. EIkä nuo DNA:n kanavat nimenomaan ole HD-kanavia.

Näetkö talosi antennin? Onko siellä VHF-antennia (google it). joka osoittaa eri suuntaan kuin se UHF-antenni?

En nyt ihan sokkona ole korttia hommannut...kanavat rupes toimiin kun chip-koodi linkitettiin mulla on HD-boksi olishan se myyjä voinu sen varmaan kertoo jos olis tienny edes sen verran kuin minä!

• ei tarvi linkittää
        okaro kirjoitti:

okaro vois katsoo kelle vastaa ettei mene vastaukset väärään säikeeseen eli väärälle ihmiselle. Mulla kun ei ole ongelmaa dnan kanavien vastaanottamisessa ja lisäksi Canal Total lähetetään kylläkin Digitan verkosta eli ei ole Dnan verkosta.

• ei tarvi linkittää kirjoitti:

okaro vois katsoo kelle vastaa ettei mene vastaukset väärään säikeeseen eli väärälle ihmiselle. Mulla kun ei ole ongelmaa dnan kanavien vastaanottamisessa ja lisäksi Canal Total lähetetään kylläkin Digitan verkosta eli ei ole Dnan verkosta.

Minä olen täällä keskustellut nimenomaan aloittajan kysymyksestä. Hän nimenomaan sanoi, että hänellä on dna Welhon kortti. Canal Total on dna:lla: http://www2.dna.fi/canal1

Vastaukseni aloittajalle edelleen on: selvitä asia isännöitsijältä. Näistä systeemeistä jokainen on toteutettu eri tavalla, ja ei ole mahdollista antaa yleistä ohjetta. Ilmeisesti Plus TV:n kortti kävisi, mutta asia kannattaa todellakin selvittää ja varmistaa, että kanavat ovat listassa. Kortti ei tuo mitään kanavia boksiin, se vain purkaa salauksen.

• ei tarvi linkittää
        okaro kirjoitti:

Minä olen täällä keskustellut nimenomaan aloittajan kysymyksestä. Hän nimenomaan sanoi, että hänellä on dna Welhon kortti. Canal Total on dna:lla: http://www2.dna.fi/canal1

Vastaukseni aloittajalle edelleen on: selvitä asia isännöitsijältä. Näistä systeemeistä jokainen on toteutettu eri tavalla, ja ei ole mahdollista antaa yleistä ohjetta. Ilmeisesti Plus TV:n kortti kävisi, mutta asia kannattaa todellakin selvittää ja varmistaa, että kanavat ovat listassa. Kortti ei tuo mitään kanavia boksiin, se vain purkaa salauksen.

Okarolle tiedoksi että Plustv:n kortteja ei voi käyttää HD-bokseissa koska Plustv:n kortit ei tue mm. linkitystä jonka HD-boksit vaatii.

Ja lisäks, vaikka olet keskustellut aloittajan kysymyksestä niin osuit kyllä väärään kohtaan, vastasit mulle vaikka olis pitänyt vastata suoraan aloittajalle.

• cvb44

Laita oma antenni, se pelaa. Kyllä voi olla vaikeeta telkkarin katsominen, ollaan antenniverkossa, joka muutetaan kaapeliverkoksi, ja joka sitten ei tietenkään toimi. Mikä tässä on ideana?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5515
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2476
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1910
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      148
      1782
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1652
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1643
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1428
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1125
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1098
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      228
      1089
    Aihe