Digitalisoitu antenniverkko

Kiakkoo

Rivitaloyhtiö jossa asun on digitalisoitu antenniverkko...digiboksi pitää kuitenkin olla kaapeliboksi ja nyt kun hommasin kanavakortin DNA-welho canal total-paketin niin se pitää olla antennikortti...ei kuitenkaan toimi!!! Onko tietoa missä vika?

9

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan QAM

      Epäilen että teidän talossa on ns. QAM-järjestelmä jolla antennin signaalit muutetaan C-signaaliksi ja se aiheuttaa omat ongelmansa, ei ole aito kaapeliverkko mutta ei antenniverkkokaan.

      • Kiakkoo

        Joo löysin vinkin et pitää ilmeisesti linkittää boksi (chip-koodi)


      • ei tarvi linkittää
        Kiakkoo kirjoitti:

        Joo löysin vinkin et pitää ilmeisesti linkittää boksi (chip-koodi)

        Ei tarvitse linkittää jos boksi ei ole HD-boksi. Mullakaan ei ole linkitetty boksia korttiin koska boksi on tavallinen, ja kortti on Dna Welhon kortti antenniverkkoon (Canal Total paketti kortilla).


      • ei tarvi linkittää kirjoitti:

        Ei tarvitse linkittää jos boksi ei ole HD-boksi. Mullakaan ei ole linkitetty boksia korttiin koska boksi on tavallinen, ja kortti on Dna Welhon kortti antenniverkkoon (Canal Total paketti kortilla).

        Mistä tiedät, ottaako talosi edes vastaan noita DNA:n kanavia? Onko kysymys siitä, että näet ko. kanavat boksissasi, mutta niiden salaus ei aukea, vai onko kyse siitä, että koko kanavia ei ole listalla?

        Ei homma kerta kaikkiaan toimi niin, että menet vain ostamaan jonkun kortin ja oletat sen toimivan. Kysy isännöitsijältä, mitä kanavia näet ja miten. EIkä nuo DNA:n kanavat nimenomaan ole HD-kanavia.

        Näetkö talosi antennin? Onko siellä VHF-antennia (google it). joka osoittaa eri suuntaan kuin se UHF-antenni?


      • Kiakkoo
        okaro kirjoitti:

        Mistä tiedät, ottaako talosi edes vastaan noita DNA:n kanavia? Onko kysymys siitä, että näet ko. kanavat boksissasi, mutta niiden salaus ei aukea, vai onko kyse siitä, että koko kanavia ei ole listalla?

        Ei homma kerta kaikkiaan toimi niin, että menet vain ostamaan jonkun kortin ja oletat sen toimivan. Kysy isännöitsijältä, mitä kanavia näet ja miten. EIkä nuo DNA:n kanavat nimenomaan ole HD-kanavia.

        Näetkö talosi antennin? Onko siellä VHF-antennia (google it). joka osoittaa eri suuntaan kuin se UHF-antenni?

        En nyt ihan sokkona ole korttia hommannut...kanavat rupes toimiin kun chip-koodi linkitettiin mulla on HD-boksi olishan se myyjä voinu sen varmaan kertoo jos olis tienny edes sen verran kuin minä!


      • ei tarvi linkittää
        okaro kirjoitti:

        Mistä tiedät, ottaako talosi edes vastaan noita DNA:n kanavia? Onko kysymys siitä, että näet ko. kanavat boksissasi, mutta niiden salaus ei aukea, vai onko kyse siitä, että koko kanavia ei ole listalla?

        Ei homma kerta kaikkiaan toimi niin, että menet vain ostamaan jonkun kortin ja oletat sen toimivan. Kysy isännöitsijältä, mitä kanavia näet ja miten. EIkä nuo DNA:n kanavat nimenomaan ole HD-kanavia.

        Näetkö talosi antennin? Onko siellä VHF-antennia (google it). joka osoittaa eri suuntaan kuin se UHF-antenni?

        okaro vois katsoo kelle vastaa ettei mene vastaukset väärään säikeeseen eli väärälle ihmiselle. Mulla kun ei ole ongelmaa dnan kanavien vastaanottamisessa ja lisäksi Canal Total lähetetään kylläkin Digitan verkosta eli ei ole Dnan verkosta.


      • ei tarvi linkittää kirjoitti:

        okaro vois katsoo kelle vastaa ettei mene vastaukset väärään säikeeseen eli väärälle ihmiselle. Mulla kun ei ole ongelmaa dnan kanavien vastaanottamisessa ja lisäksi Canal Total lähetetään kylläkin Digitan verkosta eli ei ole Dnan verkosta.

        Minä olen täällä keskustellut nimenomaan aloittajan kysymyksestä. Hän nimenomaan sanoi, että hänellä on dna Welhon kortti. Canal Total on dna:lla: http://www2.dna.fi/canal1

        Vastaukseni aloittajalle edelleen on: selvitä asia isännöitsijältä. Näistä systeemeistä jokainen on toteutettu eri tavalla, ja ei ole mahdollista antaa yleistä ohjetta. Ilmeisesti Plus TV:n kortti kävisi, mutta asia kannattaa todellakin selvittää ja varmistaa, että kanavat ovat listassa. Kortti ei tuo mitään kanavia boksiin, se vain purkaa salauksen.


      • ei tarvi linkittää
        okaro kirjoitti:

        Minä olen täällä keskustellut nimenomaan aloittajan kysymyksestä. Hän nimenomaan sanoi, että hänellä on dna Welhon kortti. Canal Total on dna:lla: http://www2.dna.fi/canal1

        Vastaukseni aloittajalle edelleen on: selvitä asia isännöitsijältä. Näistä systeemeistä jokainen on toteutettu eri tavalla, ja ei ole mahdollista antaa yleistä ohjetta. Ilmeisesti Plus TV:n kortti kävisi, mutta asia kannattaa todellakin selvittää ja varmistaa, että kanavat ovat listassa. Kortti ei tuo mitään kanavia boksiin, se vain purkaa salauksen.

        Okarolle tiedoksi että Plustv:n kortteja ei voi käyttää HD-bokseissa koska Plustv:n kortit ei tue mm. linkitystä jonka HD-boksit vaatii.

        Ja lisäks, vaikka olet keskustellut aloittajan kysymyksestä niin osuit kyllä väärään kohtaan, vastasit mulle vaikka olis pitänyt vastata suoraan aloittajalle.


    • cvb44

      Laita oma antenni, se pelaa. Kyllä voi olla vaikeeta telkkarin katsominen, ollaan antenniverkossa, joka muutetaan kaapeliverkoksi, ja joka sitten ei tietenkään toimi. Mikä tässä on ideana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe