Mitä siman tekemiseen 10 litraan tarvitaan? Eikö käsittääikseni siihen tarvítse paketin fariini sokeria 10 litraa vettä rusinoita oman käden 3 sitruuna puristettuna mukaan? Mutta tarvitseeko siihen hunajaa sekä hiivaa?
Siman tekeminen 10 litraan
7
2859
Vastaukset
- oon sun fb frendi
siihen ei tarvitse muuta kuin ihmisjärkeä rakas..
- datis_julle98
Täh? Mitä tarkoitat tolla ?
Itse netistä parempi ohje, mutta perustaltaaan lienee jotakuinkin 10l vettä 1kg sokeri 0,5kg fariinia, tuorehiivaa pari-kolme tl ja sitruunaa enkä vähän vähemmän kuin 3 kpl. Ohje on päästäni 20 vuoden takaa, joten löydät helposti "oikeamman."
Itselläni vappuna syntpvvä.- Juhani A.
Perinteiseen simaan ei kuulu mitään etelänhedelmiä kuten sitruunaa. Kunnon perinteinen sima tehdään hunajasta ja on maultaan paljon makeampaa kuin kaupassa siman nimellä myytävät juomat.
- Surtis
Sitruunan lisäksi voi kokeilla jotain muuta sitrushedelmää. Viime vuonna teimme greipistä, tuli mukavan lonkeroisa maku. Sitä ennen verigreippi, siitä ei tullut tarpeeksi makua. Nyt pitäis tehdä greippi/lime-sima.
- Simaasd
Ohje siman valmistukseen http://vappu.org/sima/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 951028
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36801Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6744- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676