Kaulakipu?!

Huuh

Onko kokemusta kaulakivusta kilpparivaivoissa? Minulla arvot lievästi heitelleet ja nyt ilmeisesti normaalit. Kuitenkin vajaan viikon ajan ollut kaulalla painon tunnetta ja sellaista palan tunnetta jossain sivuilla. Lisäksi tunne voimistuu kun painan leuan rintaan. Tänä aamuna oli myös pistelyä ko. Alueella ja hienoista ihan kurkun alaosan pistelyä. Outo olo. Olisin kiitollinen vastauksista.

6

4052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tärkeä tieto

Kaulakipu oli nimenomaan se oire, joka omalla kohdallani sai lääkärin epäilemään autoimmuunityreoidiittia, jonka seurauksena minulle tuli kilpirauhasen vajaatoiminta.

• Huuh

Olen juossut sekalaisten oireiden takia työterv.lääkärillä ja muutaman kerran otettu kilppari arvot jotka hieman heitelleet mutta ovat nytbnormaalit. Tämän jälkeen asia kuitattu sillä että ei ole kyse kilpirauhasoireesta. Ei paljon vastaan sanominen ole auttanut.

• Tärkeä tieto

Olisin varmaan ihan samassa tilanteessa kuin sinäkin, ellei kohdalleni olisi onnekseni sattunut erinomaisen hyvä lääkäri. Häntä oikeasti kiinnosti selvittää, mikä minua vaivaa. Kun sydänfilmit sun muut oli otettu ja normaaleiksi havaittu, hän pyysi minua kuvailemaan uudelleen oireitani viimeisen viikon ajalta ja silloin esille tuli tuo aiemmassa viestissäni mainitsemani kaulakipu, josta lääkäri osasi vetää oikeat johtopäätökset.

Minunkin tapauksessani on jälkeenpäin voitu todeta, että minulla on ollut vajaatoiminta piilevänä jo vuosia, mutta mitään ei tehty, kun labrat oli normaalit. Oireilla ei ollut mitään merkitystä :( Siksi ymmärrän, ettei sinun tilanteesi ole millään lailla helppo. Sinun tulisi löytää sellainen lääkäri, joka oikeasti ymmärtää näitä kilppariongelmia. En pysty sinulle ketään suosittelemaan, sillä minunkin nykyinen työterveyslääkärini on sellainen, ettei ymmärrä näistä yhtikäs mitään.

Toivottavasti löydät avun, olipa syy mikä tahansa.

• Huuh
        Tärkeä tieto kirjoitti:

Olisin varmaan ihan samassa tilanteessa kuin sinäkin, ellei kohdalleni olisi onnekseni sattunut erinomaisen hyvä lääkäri. Häntä oikeasti kiinnosti selvittää, mikä minua vaivaa. Kun sydänfilmit sun muut oli otettu ja normaaleiksi havaittu, hän pyysi minua kuvailemaan uudelleen oireitani viimeisen viikon ajalta ja silloin esille tuli tuo aiemmassa viestissäni mainitsemani kaulakipu, josta lääkäri osasi vetää oikeat johtopäätökset.

Minunkin tapauksessani on jälkeenpäin voitu todeta, että minulla on ollut vajaatoiminta piilevänä jo vuosia, mutta mitään ei tehty, kun labrat oli normaalit. Oireilla ei ollut mitään merkitystä :( Siksi ymmärrän, ettei sinun tilanteesi ole millään lailla helppo. Sinun tulisi löytää sellainen lääkäri, joka oikeasti ymmärtää näitä kilppariongelmia. En pysty sinulle ketään suosittelemaan, sillä minunkin nykyinen työterveyslääkärini on sellainen, ettei ymmärrä näistä yhtikäs mitään.

Toivottavasti löydät avun, olipa syy mikä tahansa.

Kaulakipu tulee ja menee, tunne on kaulan koskeminen(särky/kipu). Välillä molemmille puolille kaulaa ja välillä toiselle puolelle. Ei kurkkukipu mutta kipu kaulan alueella ja tunne että jokin on tiellä jossain kaulan alueella, niinkun jokin kinnais vastaan..
        Muutenkin mulla paljon sekalaisia oireita joita olen luetellut lääkärille (ajottaista palelua, kipuja,särkyjä,väsymystä,ajatusten tahmasuutta ymym.) mutta kun arvot, vasta-aineita lukuunottamatta normaalit niin ei kuulemma voi olla kyse kilpirauhasesta..lisäkilpirauhanen tutkittu ja arvo ok.
        Joskus vuosia sitten muistan lääkärin sanoneen, että kilpirauhanen tuntuu turvonneelle mutta siitä siis jo aikaa ja joskus vuosi sitten kun lääk.tunnusteli kilpparin, ei maininnut mitään erityistä.

• ripatiraa.

itsellä todettu kilipirauhasen liikatoiminta. tulehduksesta johtuva kosketusarkuus ja pala kurkussa -tunne liittyvät tähän. siis kun se rauhanen on tulehtunut, niin toki se on arkakin kun tunnustelee. esim. lääkkeitä oli hankala nielaista, kun tuntui, että kurkku on ikäänkuin tukossa.

itellä basedowin tauti juuri todettu.

• tuttu juttu

Sekä kilpirauhasen että lisäkilpirauhasen kohdalla on tuntunut kipua, mutta endokrinologi sanoi, ettei kannata kuvata. Mielestäni oireet viittasivat tulehdukseen. Aikanaan struumassa kipu oli jatkuvaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      142
      3497
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      4
      2493
    3. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      85
      2196
    4. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      138
      1850
    5. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      129
      1812
    6. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      28
      1729
    7. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1395
    8. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1339
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1196
    10. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      159
      1111
    Aihe