Mietin tässä kun yleensä olen tehnyt miesvalintoja enempi ulkonäön ja fyysisen tunteen suhteen ja aina epäonnistunut. Olen haalinut itselleni vain ongelmia...sitoutumiskyvyttömiä miehiä. Nyt olen tavannut todella ihanan miehen, jonka kanssa meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja juttua riittää ja hän käsittääkseni on jopa sitoutumiskykyinen. Hän on ihan kivan näköinenkin mutta ei sitä tyyppiä, johon salamarakastuu. Onkohan minun mahdollista rakastua häneen ajan kanssa jos muuten synkkaa??
rakastuminen ajallaan
18
387
Vastaukset
Minulle ei onnistunut, yrittänyt olen. Nykyisin suhtautuisin hyvin skeptisesti.
- et voi
naamalla on väliä joten et rakastu siihen koska se ei ole sun ihanne miehesi
Jaa-a. Fyysinen viehättävyys ja vetoavuus on yllättävän merkityksellinen asia, kun aletaan paria katsella. Sitäkin tärkeämmäksi silti usein osoittautuu juuri se henkisen puolen kanssa toimeen tuleminen ja yhteen käyminen.
Väkisin ei mistään tule mitään. Anna teille aikaa ja katso rauhassa. Ehkä sä huomaatkin pian tykästyneesi mieheen hänen henkisten ominaisuuksien kautta niin paljon, että pintakin alkaa näyttää aina vaan mukavemmalle.- ...
Komppaan edellistä. Kyllä se henkisen puolen kautta tykästyminenkin mahdollista on, muttei ole tietysti yhtä "salamarakastumista" kuin ulkopinnan kautta.
- jniuhbygv
Heh.. olet siis aiemmin "salamarakastunut" vain sitoutumiskyvyttömiin komeisiin, tummiin, pitkiin miehiin.. Voi sinua. Arvaan että ei tästäkään tule mitään. Rakastut siis ihmisessä ulkonäköön. Säälin sinua.
Exäni paras kaveri oli juuri samanlainen. Kuulin hänestä viimeksi joskus 2004 eikä hän ollut siihen mennessä (tuolloin joku 30v) surustellut koskaan ehkä 3kk pitempään. Oli komeeta pörssimeklaria ja nappisilmä-futaria. No juuri viime viikolla sain kuulla että tilanne ei ollut muuttunut miksikään vaikka ikää alkaa siis olla kohta 40. Facebookista huomasin ettei hän enää näytä niin kovin kauniiltakaan.
Elämä on.. Ulkonäkö on tärkeä juttu mutta sinkkuna ollessani välttelin kaltaisiasi naisia jotka pitävät ulkonäköä motiivina numero 1. Tämä koska uskon että jos ulkonäkö on korostetun tärkeä, korvien väli on tällöin paskaa ja hölmöjä haaveita täynnä..
Lapsuuteni paras kaveri muuten oli tosi ujo penskana. Sitten kun vartuttiin, pienestä punkerosta kasvoi pitkä ja salskea rokkitukka-teekari, joka oli baareissa oikeasti niin kysyttyä tavaraa että hänen kanssaa oli turha lähteä ulos. Tämä siis koska naiset veivät hänet mukanaan yleensä alle viiden minuutin. Mikä tilanne on nyt kun olemme 38v? Hänen silloin kaunis tyttöystävänsä on tehnyt 2 lasta ja lihonut ahkä 15kg, kaveri on kalju ja alkoholisoitunut. Eivät halua erota vielä kun lapset ovat niin pieniä, mutta elämä on yhtä helvettiä. Olisiko kannattanut valita toisin? - KaikkiAikanaan:)
Elämä voi yllättää... Ehken sitoutumiskyvyttömiä miehiä "harrastanut", mutta muutoin nuorempana meni elo pitkälti kuvaamallasi tavalla. Kunnes skädäm... Tuore työkaveri, joka ei ollut "minun tyyppiäni" sitten yhtikäs ulkonäöltään tai "maneereiltaan", alkoi vetää puoleensa jutuillaan ja mahtavalla huumorintajullaan. Jokin kipinä välillämme oli alusta alkaen, mutta ei mtn "salamarakastumista"... Meni itseasiassa vuosia ja muutama mutka matkassa ennen kuin se salama iski. Nyt meillä on yhteisiä vuosia takana puolenkymmentä ja olen edelleen totaalisen hulluna tähän "ei minun tyyppiäni" olevaan mieheen!
Joten annapa ajan kulua äläkä tee hätäisiä johtopäätöksiä :-)- aloittaja--
No minä haluaisin kyllä tutustua häneen mutta ilman suuria lupauksia suurista tunteista. Pisin suhteeni on kyllä kestänyt yli 10v (aviolitto) ja hän oli miesystävistäni siitä ei-komeimmasta päästä :). Itse asiassa kun näin hänet ensimmäisen kerran niin muistan ajatelleeni, että hän näyttää ihan ankalta kävellessään. Mutta hänen jälkeensä on ollut komeita miesystäviä mutta he ovat tehneet minut vain surulliseksi. Tämä on oikeastaan ensimmäinen tapaamani oikeasti mukava mies avioliittoni jålkeen. Ensimmäinen mies joka oikeasti kuuntelee mitä minulla on sanottavaa ja suhtautuu minuun kuin olisin jopa kiinnostava ja juttuni olisivat jopa kiinnostavia.
aloittaja-- kirjoitti:
No minä haluaisin kyllä tutustua häneen mutta ilman suuria lupauksia suurista tunteista. Pisin suhteeni on kyllä kestänyt yli 10v (aviolitto) ja hän oli miesystävistäni siitä ei-komeimmasta päästä :). Itse asiassa kun näin hänet ensimmäisen kerran niin muistan ajatelleeni, että hän näyttää ihan ankalta kävellessään. Mutta hänen jälkeensä on ollut komeita miesystäviä mutta he ovat tehneet minut vain surulliseksi. Tämä on oikeastaan ensimmäinen tapaamani oikeasti mukava mies avioliittoni jålkeen. Ensimmäinen mies joka oikeasti kuuntelee mitä minulla on sanottavaa ja suhtautuu minuun kuin olisin jopa kiinnostava ja juttuni olisivat jopa kiinnostavia.
Miksette voisi olla toisillenne hyviä ystäviä?
Tuolla edellä oletettiin, että kaikilla naisilla on sama maku ja "salamarakastuminen" edellyttää komeutta, pituutta ja ruskeita silmiä - no, omalta osaltani voin sanoa ettei yksikään "salamarakastumiseni" kohde olisi koskaan päässyt miesmalliksi. Maku on niin yksilöllinen.
Mutta jos kipinä puuttuu niin toinen tuntuu pikemmin veljeltä/siskolta tai kaverilta kuin loppuelämän rakkaudelta.
- Daddy Cool
Salamarakastuminen on niin sokeaa, että ei sitä kukaan loputtomiin jaksa. Itsesuojeluvaisto puuttuu jossain vaiheessa peliin. Olet jo huomannut, että komeistakin miehistä löytyy huonoja puolia. Näin kypsemmällä iällä hitaasti eteneminen tuntuu parhaalta vaihtoehdolta. Rakastuminen voi tulla myöhemminkin, silleen pehmeästi.
Parisuhteen onnistumisen kannalta tärkeintä on luonteiden yhteensopivuus. Omalta kohdaltani olen valitettavasti huomannut, että kanssani samantyyppisen luonteen omaavat naiset eivät tunnu tarpeeksi kiinnostavilta. Ovat enemmänkin kamuainesta, kun tuntuvat heti niin tutuilta. - i6rruj
itse vältän noita "salama rakastumisia" tai ihastumisia mikä pistää heti pakin sekaisin koska se tunne ei kestä kauaa vaan hiipuu aika nopeasti jonka jälkeen huomaa että oli vain sokaistunut eikä välittänyt vaikka toisen luonne ei uponnut yhtään.. joten kerran tapasin ihan ok näköisen naisen ja ajattelin nyt vain uteliaisuudesta kokeilla mitä tapahtuu ja kuukauden mietin että ei tule mitään kun ei koskaan ollut sitä tunnetta että jalat lähti alta tai mitään muutakaan kipinää mutta pari kuukautta lisää niin huomasin pikkuhiljaan olevani todella kiintynyt tähän naiseen ja sitä myötä rakastuin kaulaani myöden häneen ihan yks kaks.. tosin maku voi ajan myötä muuttua moneen suuntaan ja myös toisen ulkonäkö.
- aloittaja--
Niin, minä haluaisin olla onnellinen parisuhteessa. Mietin, että tämä mies saa minulle hyvän olon. Hän välittää. Hän kuuntelee. Hänellä on aikaa minulle. Hän soittelee. Hän kertoo pitävänsä minua älykkäänä ja kauniina. Hän tuntuu kiltiltä ja luotettavalta. Edellisessä suhteessa olin niin surullinen, että joskus en meinannut sängystä ylös päästä. Mies haukkui rumaksi ja tyhmäksi, ei viitsinyt kuunnella juttujani eikä jutella kanssani, ei koskaan soittanut minulle. Jatkoin hänen kanssaan vain siksi, että silmäni rakastivat näkemäänsä vaikka sydän oli aivan murtunut hänen kanssaan. Nyt mietin, että jos sydämeni voisi kuitenkin olla onnellinen tämän miehen kanssa...ja kun hän ei ole tässä niin minun tekee kuitenkin mieli soittaa hänelle...minulla on ikävä häntä ja haluaisin, että hän olisi tässä. Pelkään, että teen jotain, mikä karkottaa hänet. Tänäänkin olen kuitenkin soittanut jonkun kerran...Olen jollain tavalla kiintynyt häneen varmaankin.
- swanholm
aloittaja-- kirjoitti:
Niin, minä haluaisin olla onnellinen parisuhteessa. Mietin, että tämä mies saa minulle hyvän olon. Hän välittää. Hän kuuntelee. Hänellä on aikaa minulle. Hän soittelee. Hän kertoo pitävänsä minua älykkäänä ja kauniina. Hän tuntuu kiltiltä ja luotettavalta. Edellisessä suhteessa olin niin surullinen, että joskus en meinannut sängystä ylös päästä. Mies haukkui rumaksi ja tyhmäksi, ei viitsinyt kuunnella juttujani eikä jutella kanssani, ei koskaan soittanut minulle. Jatkoin hänen kanssaan vain siksi, että silmäni rakastivat näkemäänsä vaikka sydän oli aivan murtunut hänen kanssaan. Nyt mietin, että jos sydämeni voisi kuitenkin olla onnellinen tämän miehen kanssa...ja kun hän ei ole tässä niin minun tekee kuitenkin mieli soittaa hänelle...minulla on ikävä häntä ja haluaisin, että hän olisi tässä. Pelkään, että teen jotain, mikä karkottaa hänet. Tänäänkin olen kuitenkin soittanut jonkun kerran...Olen jollain tavalla kiintynyt häneen varmaankin.
Kuulostaa lupaavalta, juuri noin alkoi minun suuri ja aito rakkauteni yksitoista vuotta sitten ja jatkuu edelleen!
- kt6ur5e3w2dsf4gt56yh
aloittaja-- kirjoitti:
...tai olet laastarisuhteessa, mies täysin erilainen kuin exäsi ja saat lohtua ja ymmärrystä. Voihan siitä tulla jotain ei se sitä pois sulje. Mutta kuinka paljon todellisuudessa kaipaat juuri häntä, voisiko todellinen hyvä ystävä (jos sellainen on) ajaa saman asian kuin tämä mies.
- Ei muutaku
perseet olalle ja baariin ,ensimmäinen 2lahkeinen joka vastaan tulee niin raahataan kämpille,siinä sitä salama rakastumista..
Tämä on naisten keskuudessa hyvin suosittu tapa. - Kerttu L
En oikein usko, että rakastua voi hitaasti, ellei jännitettä ja kemiaa ole. En ole itsekään onnistunut sellaisessa, yhtäkään kertaa. Mutta puhukoot ne, jotka ovat.
Pelkästä päättämisestä syntyvä suhde on myös melko haavoittuvainen, jos jompikumpi (tai molemmat) tapaakin sittemmin jonkun, johon ihastuu aidosti. Jää miettimään, mitä mä tässä vieläkin teen, mitkä ovat ne syyt, miksi pidän tätä kasassa... mikä tämä edes on, teennäinen viritelmä?
Ainakin itse olen "salamarakastunut" nimenomaan henkisesti oikeanlaisiin ihmisiin. Silloin ulkokuori on juuri oikea, oli se mitä tahansa. Ulkonäössä on tuntunut aina niissä tapauksissa olevan jotain, mikä sytyttää juuri itseä. Ja lopun näkee hyvänä, sinä ainutlaatuisena ihmisenä.
Parempaa onnea kuitenkin sinulle, ehkä sun tapauksessa on hyvä tehdä joka tapauksessa eri tavalla kuin aiemmin elämässäsi :) - ...
Voin omasta kokemuksesta sanoa, että kyllä se ihan mahdollista on. Olen oikeastaan kokenut sen jopa kahdesti. Onhan sitä suurta vetovoimaakin heti alkumetreiltä asti koettu, mutta eipä ne sitten pidemmän päälle mitään kestäneet. Mutta parhaimmat kokemukset on kuitenkin näistä kahdesta miehestä, joiden kanssa tutustuttiin aluksi ennen sitä kipinöintiä. Ensimmäisellä kerralla olin nuori ja hölmö, enkä ensin voinut kuvitellakaan, että olisin koskaan sellaisen ihmisen kanssa. En pitänyt häntä lainkaan hyvännäköisenä, ja olimmekin pitkään ihan vain ystäviä. Se on kuitenkin jännä juttu, miten toisen ulkonäköön suhtautuu eri tavalla, kun häneen tutustuu paremmin. En viitsi asioiden koko kaarta tässä selostaa, mutta loppujen lopuksi rakastuin siihen, kuka hän todella oli, ja minun silmissäni hän näytti hyvältä. No, käytin tähän itsetutkiskeluun kuitenkin liikaa aikaa ja sitten olikin liian myöhäistä.. Ehkä tästä kuitenkin jotain oppineena annoin kuutisen vuotta sitten mahdollisuuden miehelle, joka ei ehkä saanut heti polvia tutisemaan, mutta oli kuitenkin ihan mukavan näköinen ja oloinen tyyppi. Oloni oli heti luonteva hänen seurassaan, hän kohteli minua hyvin, eikä peitellyt tunteitaan. Ei siinä kipinät sinkoilleet, mutta hänestä jäi kuitenkin heti sellainen hyvä fiilis. Kun tutustuimme paremmin, tunteisiinkin löytyi uudenlaista paloa. Suudelmat olivat mahtavia, sylissä oli hyvä olla. Sekin tietysti auttaa, että makuukammarin puolella on viihtyisää. :) Nyt ollaan naimisissa, enkä voisi olla onnellisempi. Eikä tosiaan mistään kaveriliitosta ole kyse, vaan kyllä me rakastuimme ihan niiden paljon puhuttujen "kipinöiden" kera. Ja nykyään mieheni on minusta hyvinkin komea.
Omien kokemusteni perusteella sekä seurattuani ystävieni suhdekoukeroita voin tunnustaa, että joskus tämä ainainen vouhotus "kipinöistä" ja "salamarakastumisista" hieman ärsyttää minua. Kyllä näin varmaankin joillekin käy, että rakastutaan hetkessä ja kaikki sujuu hienosti, mutta mun mielestä se lataa ihan liikaa odotuksia. Liian usein on kuullut kaverinkin suusta, että on se kyllä tosi kiva, mutta kun ei siinä oikein ollut kipinää. Tai olihan sen ulkonäkö ihan ok, mutta ei oikein mun tyyppiä. Ja tavattu on ehkä kerran. Kyllä sen varmasti voi joskus tietääkin, että tämän tyypin kanssa ei tule onnistumaan, mutta jos kyseessä on mukava ihminen, jonka kanssa juttukin sujuu ihan hývin, niin miksi se pitäisi sivuuttaa vain siksi, ettei nyt ihan hullaantunut ensi treffeillä? Eikö ihmiset vaan malta odottaa sitä, että tutustuisi toiseen oikeasti, jolloin olisi mahdollisuus rakastuakin siihen, kuka se henkilö oikeasti on, eikä vaan johonkin ensivaikutelmaan, joka voi olla pelkkää pintaa?
Joten tapaile ihmeessä rauhassa tätä miestä. Sehän on jo hyvä, kun pidät häntä kivan näköisenä. Jos toista pitäisi ihan vastenmielisenä, niin sitten juttu ei ehkä toimisi, mutta kyllä tuossa mahdollisuuksia on. Tutustutte ihan rauhassa ja katsotte, mihin se johtaa. Jos siitä ei tule mitään, ethän sä siinä mitään menetä, mutta älä nyt ihmeessä luovuta heti, jos olet hyvän miehen löytänyt. Saatat vielä yllättyä, minkälaisia tunteita voi kiltti mies sussa herättääkään. :) Onnea teille, toivottavasti kaikki sujuu hyvin. :) - Miäääs5
Uskaltaisin veikata että se on niin yksilökohtaista tuo, että miten joku ihminen uppoaa kehenkin.
En oo koskaan kuullutkaan mistään salamarakastumisista. Kyllä mulla on kestänyt vähän aikaa ennen kuin ihastuminen on lähtenyt syvenemään. Mutta nopeasti olen kyllä joihinkin ihmisiin ihastunut. Siitä olen voinut päätellä että tuskinpa rakastuisin niihin, kun en edes tunne niitä joihin ihastun nopeasti. Sen sijaan varovaisesti ihastun niihin joita kohtaan tunteeni syvenevät rakkauteen asti. Mutta uskon että jokaisella tunteet kehittyy eri tavalla.
Kenties auttaisi jos puhuisit miehelle suoraan siitä mitä tunnet häntä kohtaan, mutta et voi olla vielä täysin varma, oletko rakastumassa häneen vai et, koska takanasi on joukko hyväksikäyttäjiä ja surkeita ihmissuhteita.
Kunhan et johdata miestä harhaan. Siinä on liikaa kärsimystä siedettäväksi, jos mies rakastuu ja sinä et, ja jätät sitten hänet.- aloittaja--
No me olemme vielä ihan "jutteluasteella" eli siinä suhteessa en ole ainakaan vielä johdattanut harhaan. Olen vain sanonut, että haluan tutustua ja voin tavata vielä. Emme ole edes koskeneet toisiamme :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084731Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293463No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 501528
- 361453
- 381266
- 141172
- 1641060
- 271058
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv181015