Moikka ! Ajattelin kysäistä, että onko kellään tietoa siitä, että kun menen lääkäriin tekemään abortin, pitääkö mukana olla yli 18-vuotiasta. vai voinko mennä sinne ilman huoltajaa tai läheisiä ??
alle 18-vuotias
27
740
Vastaukset
- apuaa
Olen 16 vuotias nuori nainen, miten ikinä pystyisin huolehtimaan lapsesta ??? Ja vaikka synnyttäisin lapsen ja antaisin sen adoptoitavaksi, Minulla jäisi silti koulut kesken.. Haluan kuitenkin valmistua ja saada vakituisen työpaikan, ennen perheen perustamista. Tiedän etten ole valmis äidiksi, joten miksi minun pitäisi antaa lapselle elämä, josta en itse pysty huolehtia ?
- Kellä tahansa
on mahdollisuus pärjätä tässä maassa rahallisesti, kukaan ei joudu tappamaan lapsiaan köyhyyden takia, ja tollaset koulujututhan on vaan järjestelykysymyksiä!! Miksi et voisi saada niitä lapsenkin kanssa?
Onko se oikein että lapsesi menettää koko ihmiselämänsä sun haluamisten ja koulun takia?? Mieti nyt mitä onkaan vaakakupeissa! Siellä toisessa on kokonainen ihmiselämä!!
Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan. Kannattaa ottaa vastaan mitä se antaa yllättäenkin, ettei tarvi sitten katua. Et voi tietää saatko sitten enää lapsia kun haluaisit ja kaikki muu ois valmista. Mieti sitäkin, tämä voi olla se ainoa lapsi jonka koskaan voisit saada. Vaikka nyt tuntuu kaikkivoipaiselta, elämä voi yllättää myöhemmin ikävälläkin tavoin. Se mitä abortilla olisit tehnyt tälle ensimmäiselle lapsellesi, jää taatusti mieleesi koko loppuelämäksi ja tuskin kovin mukavalla tavoin.
Miks sulla ois okeus olla niin itsekäs että riistät lapseltasi koko elämän, vaikka sitten jossain toisessa perheessä jos sinä et hänestä halua huolehtia?
Ja jatkossa sitten, ole leikkimättä niitä aikuisten leikkejä jos et ole vastuutasi seurauksista valmis kantamaan. Tituleeraat itseäsi naiseksi mutta käyttäydyt nyt kuin hemmoteltu kakara. - apuaa
Kellä tahansa kirjoitti:
on mahdollisuus pärjätä tässä maassa rahallisesti, kukaan ei joudu tappamaan lapsiaan köyhyyden takia, ja tollaset koulujututhan on vaan järjestelykysymyksiä!! Miksi et voisi saada niitä lapsenkin kanssa?
Onko se oikein että lapsesi menettää koko ihmiselämänsä sun haluamisten ja koulun takia?? Mieti nyt mitä onkaan vaakakupeissa! Siellä toisessa on kokonainen ihmiselämä!!
Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan. Kannattaa ottaa vastaan mitä se antaa yllättäenkin, ettei tarvi sitten katua. Et voi tietää saatko sitten enää lapsia kun haluaisit ja kaikki muu ois valmista. Mieti sitäkin, tämä voi olla se ainoa lapsi jonka koskaan voisit saada. Vaikka nyt tuntuu kaikkivoipaiselta, elämä voi yllättää myöhemmin ikävälläkin tavoin. Se mitä abortilla olisit tehnyt tälle ensimmäiselle lapsellesi, jää taatusti mieleesi koko loppuelämäksi ja tuskin kovin mukavalla tavoin.
Miks sulla ois okeus olla niin itsekäs että riistät lapseltasi koko elämän, vaikka sitten jossain toisessa perheessä jos sinä et hänestä halua huolehtia?
Ja jatkossa sitten, ole leikkimättä niitä aikuisten leikkejä jos et ole vastuutasi seurauksista valmis kantamaan. Tituleeraat itseäsi naiseksi mutta käyttäydyt nyt kuin hemmoteltu kakara.Sinun on turha yrittää puhua minua ympäri.. Olen päätökseni tehnyt, enkä muuta päätöstäni. Haluan elää nuoruuteni, eikä minusta ole lapsen äidiksi, lapsesta ei tulisi onnellista tällaisessa elämäntilanteessa. Joten abortti on ainoa oikea ratkaisu.
- .
apuaa kirjoitti:
Sinun on turha yrittää puhua minua ympäri.. Olen päätökseni tehnyt, enkä muuta päätöstäni. Haluan elää nuoruuteni, eikä minusta ole lapsen äidiksi, lapsesta ei tulisi onnellista tällaisessa elämäntilanteessa. Joten abortti on ainoa oikea ratkaisu.
Että menolippu h**vettiin sit vaan. Ole sitten syyllisyystraumoihin tukehtuva lapsentappaja-julmuri. Sellanen hermoheikko psyykenraunio sinä olet sitten koko loppuikäsi. Itsekäs omanapanen murhaaja. Mahtaa olla laatu elämä edessä. Joudut selitteleen koko loppuikäs noita naurettavia puolusteluja mukavuudenhaluselle raakalaisteolles, tiedäthän itekin varsin hyvin että lapsella vois olla mitä onnellisin elämä jos vaan SINÄ antaisit sen jatkua. Toivottavasti et sitten saa enää lapsia kun niitä alat hinkuaan. Tappajat ei oo niitä ansainnu, ja jos saatkin, niin muista aina se kun katsot niitä lapsipolojasi. Ne on sialle heitettyjä helmiä.. joista yhden jo olet sitten murskannut lätin pohjalle. Jokainen lapsi ansaitsee jotain parempaa äidikseen kuin verikätisen murhamielen. Elämä laittaa vielä kyykkyyn tollaset ylimieliset lellityt pumpuliprinsessatkin.....odota vaan. Ettet vaan joutus katumaan vielä joku kaunis päivä, ja katkerasti.
- vastaus kysymykseen
Ei tarvitse olla huoltajaa mukana. Kannattaa kuitenkin ottaa vaikka joku kaveri mukaan ns. henkiseksi tueksi jos siltä tuntuu. Eikä sun tarvitse välittää muiden mielipiteistä, teet abortin jos haluat, olet siihen oikeutettu.
- .
On se sitkeessä XD
Liian vaikee ja kivulloinen kysymys rääkysakille näköjään XD
Lässynläää.......
Että kun lepsulaki ei tajua kieltää jotain niin mikä tahansa, vaikka sitten hengen riisto toiselta ihmiseltä on oikeutettua?
- Tietolaari
Heippa!
Ei tarvitse olla ketään täysi-ikäistä mukana. Jos olet alle 17-vuotias niin saat aborttilähetteen yhden lääkärin lausunnolla automaattisesti jos haluat. Lääkärihän ei sitä tee aborttia vaan ohjaa sinut sairaalan naistenpolille, missä saat lääkkeet keskeytystä varten.- aloittajalle
Suosittelen nuoren vanhempia tulemaan mukaan, yksin ei tarvitse tässä tilaneessa olla ja minusta kauheinta että käyt läpsi sitä yksin ilman aikuisen tukea jos ymmärsin aloituksen oikein? ota sen jälkeen yhteyttä henkilöön tekosi jälkeen, sillä sitä tulet tarvitsemaan.
- aloittajalle
aloittajalle kirjoitti:
Suosittelen nuoren vanhempia tulemaan mukaan, yksin ei tarvitse tässä tilaneessa olla ja minusta kauheinta että käyt läpsi sitä yksin ilman aikuisen tukea jos ymmärsin aloituksen oikein? ota sen jälkeen yhteyttä henkilöön tekosi jälkeen, sillä sitä tulet tarvitsemaan.
Suosittelen nuoren vanhempia tulemaan mukaan, yksin ei tarvitse tässä tilaneessa olla ja minusta kauheinta että käyt läpsi sitä yksin ilman aikuisen tukea jos ymmärsin aloituksen oikein? ota sen jälkeen yhteyttä henkilöihin jotka tukevat sinua ammatti-ihmisinä, sillä sitä sinä tulet tarvitsemaan, ja pidä ennenkaikkea yhteyttä vanhempiisi tämän asian tiimoilta ja puhu heille.
- childfreelife
Et välttämättä tarvitse ketään mukaasi. On melko ymmärrettävää, jos haluat mennä yksin, aika harva menee mm. gynelle tai hammaslääkäriin vanhempien kanssa. Sen sijaan kun pääset kotiin, olisi hyvä jos joku kaveri voisi auttaa, ihan vaan vaikka olemalla paikalla kanssasi.
Ei muuta kuin soitto terkkarille, elämä palaa ennalleen ja kaikki on taas hyvin, moista asiaa ei tarvitse paljon murehtia, oma elämäsi ja ennen kaikkea nuoruuden eläminen täysillä on tärkein tehtäväsi tuossa iässä.
Tsemppiä matkaan ja kohti aurinkoista tulevaa!- childfreelife
"Eli jos tarvii elintärkeää apua joskus joltain, esim. roikkuessaan jyrkkänteellä toisen kehon varassa, on tämä roikkuja sun logiikalla "elinkyvytön". "
Lisää ontuvia vertauksia.. Toisen auttaminen on hieman eri asia kuin se onko solumassa kelpoinen edes koskaan kehittymään ihmiseksi ilman isäntäyksilön elintoimintoja. Auttaja ei ole isäntäyksilö.
Käytä vertauksia jotka kestävät, vaikkapa: onko yksilö elinkelpoinen, jollei se pysy hengissä ilman toisen yksilön elinluovutusta (eipä tämäkään oikeastaan ole kestävä, mutta lähempänä kuin omasi). Ei ole elinkelpoinen. Kuitenkin yleinen tieto on se että tämä yksilö on ollut elinkelpoinen ja elävä, näin ollen tärkeä lähimmäisilleen, joten sitä päätetään auttaa. Auttaminen on mahdollista ilman että tämä luovutuksen tarvitsija kytketään toiseen ihmiseen. Kehittelepä systeemi, jolla saat keinotekoisesti kasvatettua nuo elinkelvottomat alkiot elinkelpoiseksi, ilman että ne ovat kytkettynä isäntäyksilöön - ei tarvita enää abortteja. Mutta kas, ei taida onnistua, kun se solumassa ei ole elinkelpoista.
"Aha, ei saa enää puhua juutalaisistakaan niin jo tulee natsitkin esille?? :D Natsikortista höliseminen ja siihen paniikissa vetoominen liian osuvien vertausten edessä taitaa pikemminkin tarkottaa sitä häviöö.. "
Mielenkiintyoinen tapaus olet. Puhuit juutalaisista myrkkykammiossa. Kaasuttiko juutalaisia muutkin kuin natsit? Vai onko tietosi myös muista elämän tosiasioista puutteelliset, eli heittelet asioita mutulla? - .
childfreelife kirjoitti:
"Eli jos tarvii elintärkeää apua joskus joltain, esim. roikkuessaan jyrkkänteellä toisen kehon varassa, on tämä roikkuja sun logiikalla "elinkyvytön". "
Lisää ontuvia vertauksia.. Toisen auttaminen on hieman eri asia kuin se onko solumassa kelpoinen edes koskaan kehittymään ihmiseksi ilman isäntäyksilön elintoimintoja. Auttaja ei ole isäntäyksilö.
Käytä vertauksia jotka kestävät, vaikkapa: onko yksilö elinkelpoinen, jollei se pysy hengissä ilman toisen yksilön elinluovutusta (eipä tämäkään oikeastaan ole kestävä, mutta lähempänä kuin omasi). Ei ole elinkelpoinen. Kuitenkin yleinen tieto on se että tämä yksilö on ollut elinkelpoinen ja elävä, näin ollen tärkeä lähimmäisilleen, joten sitä päätetään auttaa. Auttaminen on mahdollista ilman että tämä luovutuksen tarvitsija kytketään toiseen ihmiseen. Kehittelepä systeemi, jolla saat keinotekoisesti kasvatettua nuo elinkelvottomat alkiot elinkelpoiseksi, ilman että ne ovat kytkettynä isäntäyksilöön - ei tarvita enää abortteja. Mutta kas, ei taida onnistua, kun se solumassa ei ole elinkelpoista.
"Aha, ei saa enää puhua juutalaisistakaan niin jo tulee natsitkin esille?? :D Natsikortista höliseminen ja siihen paniikissa vetoominen liian osuvien vertausten edessä taitaa pikemminkin tarkottaa sitä häviöö.. "
Mielenkiintyoinen tapaus olet. Puhuit juutalaisista myrkkykammiossa. Kaasuttiko juutalaisia muutkin kuin natsit? Vai onko tietosi myös muista elämän tosiasioista puutteelliset, eli heittelet asioita mutulla?Hyvä että tajusit
logiikkasi ontumisen. Lapsen elämään auttaminen ei eroa mitenkään jonkun toisen vastaavasta ja omalla kehollaan.
"onko yksilö elinkelpoinen, jollei se pysy hengissä ilman toisen yksilön elinluovutusta"
Elimenhän voi luovuttaa kuka tahansa eikä kukaan oo toisaalta ainoana velvoitettu auttaan toista (jollei sitten oo syypää elimen tarpeeseen) ja siten että menettää kehostaan jotain pysyvästi. Joten käytä kestäviä vertauksia.
"kun se solumassa ei ole elinkelpoista."
No kun se LAPSI nyt vaan sattuu oleen elinkelponen jos vaan saa olla siellä oikeessa ympäristössä!! Ihan samoin se jyrkänteeltä roikkuva "solumassakaan" ei oo elinkelponen jollei saa olla "kytkettynä" auttajan käteen tms.!
"Puhuit juutalaisista myrkkykammiossa. Kaasuttiko juutalaisia muutkin kuin natsit?"
Voidaan puhua tietysti muistakin kun juutalaisista jotka on tapettu samalla tavoin ja joidenkin muiden kun natsien toimesta. Tai vaikkapa ihmiseen joka putoaa veteen eikä osaa uida ja hukkuu. Oli siis vedessä "elinkyvytön". - .
Mikä ylimeedio
sinäkin olet aina tälläsiä katteettomia lupauksia lässytteleen??
"elämä palaa ennalleen ja kaikki on taas hyvin, moista asiaa ei tarvitse paljon murehtia"
Kuvottavaa!!
Elämä tuskin on koskaan enää ennallaan lapsen tappamisen jälkeen. Monella on minä-kuvakin muuttunut, kun naiseudesta on lapsen mukana riivitty pala pois ja sielusta kuollut jotakin tärkeää, itseään on vaikeampi arvostaa eikä pidä enää niin paljoa kuin ennen. Näin jotkut rehelliset ovat sitä osuvasti kuvailleet. Tekonsa muistaa taatusti AINA ja loppuelämänsä, halusi tai ei, aurinkoa varjostaa aina tietty synkeä pilvi.. Ja niin pitääkin muistaa.
- Adoptiotyttö
Aloittajalle. Lue minun tarinani. Pyydän sinua harkitsemaan asiaa. Jos annat lapselle elämän, se voi olla elämäsi paras teko. Uskon että itse olisit onnellinen vaikka antaisit lapsen adoptioon, tietäisit että lapsesi voi hyvin ja hengittää.
Voit ehdä myöhemmin päästä osalliseksi lapsen elämään.
Pyydän sinua harkitsemaan päätöstäsi vielä kerran. Elämä kantaa. - Adoptiotyttö
Kyllä minä puhun elämän puolesta. Lapsella on oikeus elämään.
Meillä muilla on velvollisuuksia.
Kyllä minä mielelläni puhun elämän puolesta milloin tahansa. Adoptio on aina paremp vaihtoehto kuin abortti. Elämän puolesta. - 30
Ota joku ystävä tms. mukaan. Ite olin yksin ja seura olis ollu enemmän ku mukavaa..
- .
Läheisin on mukanasi.
Lapsesihan on mukanasi sinne mennessä, turvallisesti kohdussasi kelluen ja ulkomaailmaan innolla pääsyä odottaen,..mutta tullessa hänet on tukehdutettu myrkyillä ja survottu viemäriin tai sitten silvottu elävältä biojätteisiin, sinun toimestasi.
Miksi et jättäisi menemättä, toivottavasti tulit ajoissa järkiisi? Kai suuntasit neuvolaan jossa lapsesikin hyvinvoinnista huolehditaan?
Vastaavien tapausten varalle jos aloittajan lapsen hyväksi ei ole enää mitään tehtävissä:
ANNA LAPSESIKIN JATKAA ELÄMÄÄNSÄ. Hänellä on siihen oikeus. Lapsellasi on edessään ehkä jopa vuosikymmenten ihmiselämä, jonka sinä aiot riistää. Miksi?- .
Miksi pilata
lapsen koko ihmiselämän lisäksi omakin loppuelämänsä psyyken repivillä abortin syyllisyystraumoilla?
Täällä saa kuule edelleen kertoa mielipiteensä nekin joista sunkaltaset ei tykkää. Sillon kun tulee toitottaan asioistaan julkiselle palstalle, on varauduttava kaikenlaisiin vastauksiin.
- Mieti tarkoin
Haluan sanoa sinulle, joka mietit aborttia, että aivan varmasti pystyt lapsesi pitämään jos haluat.
Sain itse esikoiseni 17-vuotiaana. Minulla oli silloin lukio kesken, eikä juuri edes tukijoukkoja omasta perheestä.
Lapseni on nyt 8-vuotias, ihana eläväinen poika. Kävin lukion loppuun ja kouluttauduin psykiatriseksi sairaanhoitajaksi. Olen nykyään naimisissa ja minulla on yhteensä 4 lasta.
Kaikesta selviää, jos haluaa! Et ole varmasti ensimmäinen ihminen, jolla lapsi ja opinnot kesken. Samoinhan työssäkäyvät ihmiset pystyvät käymään työssä, miksei opiskella voisi? Nälkään ei Suomessa kuole ja väitän, että tukia saat elämiseen enemmän lapsen kanssa.
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 303 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872