raskaana, eronnut ja ihastunut..

hormoonihiiri

Olen alkuvaiheessa raskaana... Rv 9 5 tulee huomenna. Erosimme exäni kanssa jo ennen kuin tiesin edes olevani raskaana. Meillä on erittäin huonot välit (ex-anoppi, joka oli täysi narsisti, ei koskaan hyväksynyt minua ja lopulta sai taivutettua poikansakin minua vastaan..) exäni kanssa, sillä hän on päättänyt hankkiutua minusta "kokonaan eroon". En ole voinut kertoa hänelle raskaudesta enkä tiedä olisiko se edes kannattavaa.. :/ Se sakki on nimittäin todella pimeätä porukkaa ja varmasti tekisivät asioista entistäkin hankalampaa jos tietäisivät..
Raskaus oli minulle siis täysi shokki, mutta kerran abortin tehneenä (5v sitten) en halua toiste sitä tehdä. En vain pysty kohtaamaan sitä helv**tiä toistamiseen. Joten päätin pitää lapsen..
Olen kuitenkin hyvin nuori, 23-vuotias, ja minua suoraan sanottuna pelottaa aivan vietävästi tuleva yksinäisyys. En ole koskaan ollut mikään bilehile, mutta läheisyyttärakastava senkin edestä. Nyt olen hiljattain ihastunut mieheen, jota tapailin hetken nuoruudessani (ennen ex-miestäni, 6-7v sitten) jolloin olimme tulisesti rakastuneita toisiimme. :) Juttu kuitenkin kariutui kun muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan... Mies on nykyään 27-vuotias "maailmanmatkaaja" ja olemme jutelleet hirveän mukavia asioita faceboookissa jne. Minulla romanttiset tunteet ovat nousseet taas pintaan, yllättäen monen vuoden jälkeen. Tämä on niin ihana tunne. :) Hänkin on minulle heittänyt pientä flirttiä.. ;)
En kuitenkaan ole hänelle kertonut raskaudestani (tämä on niin alussa vielä että jos jollekin tässä vaiheessa kerron niin lapsen isälle).. olen todella hämmentynyt ja koen hyvin ristiriitaisia tunteita. Tiedän ettei ko. mies maailmaa reissaavana ole kauhean innostunut "lapsiperheen arjesta" ainakaan vielä, joten raskausuutinen minusta varmasti latistaisi hänen ihastuksensa saman tien (mikäli niitä tunteita edes on) ja samalla myös minun itsevarmuuteni saisi valtavan kolauksen.. Tunteeni miestä kohtaan ovat yllättävän voimakkaat, mitä itsekin hieman ihmettelen (liekö hormoneja...), mutta totuus on se että olen "tuntenut" hänet vuosikausia, hän on erittäin mukava ja olemme aikoinamme olleet hyvin suloinen nuori pari.. Eli mistään alkuhuumasta en puhuisi. parhaiten kuvaa lähinnä sanonta "vanha suola janottaa".. En haluaisi pettyä ja "menettää" häntä toistamiseen.. :(

Kertokaa muutenkin kokemuksianne "yksinäisyydestä", nuoret yh-äidit. Milloin olette tavanneet uuden elämänkumppanin jne? :)

9

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajatus....

Ei millään pahalla, en halua loukata, mutta tuli vain mieleen että kannattaisi olla heti rehellinen ihastukselle ja kärsiä kolhut jos niitä tulee.
      Kuinka kauan ajattelit odottaa?
      Kunnes mies on selkeästi sinusta kiinnostunut?
      Eikö sitten ole vaarana että hän pettyy sinuun ja siihen että olet hänelle valehdellut) Tai ainakin jättänyt kertomatta todella tärkeästä asiasta..
      mitä kauemmin odotat, sen enemmän ehdit taas ihastua/rakastua ja tulet pettymään entistä enemmän jos/kun mies ei haluakaan sinua lapsesi takia..
      (kuulostaa ilkeältä, anteeksi...)

• Jarina

Komppaan edellistä. Rehellisyys kannattaisi varmaan tuossa tilanteessa. Vaikka on ihan mahdollista, että romanttinen kiinnostus hiippuu uutisen myötä. Eikä syy ole välttämättä yksin se, että mies haluaa matkailla eikä ole vielä valmis asettumaan. Luulen, että monelle olisi kova ryhtyä toisen lapsen isäksi.

Mutta hyvä, että pääsit eroon hankalasta suhteesta. Uskon, että näin on kuitenkin helpompi! Voimia!

• Jyväsäkkejä monella

Just joo...Kuka looseri tuollaisenkin naisen ottaa ja kun kakara tulee kaupanpäälle? Voi hyvö isä nähköön. Olisit miettinyt ennen kuin ehkäisyn jätät pois!

• Missä luki

että on ehkäisy jätetty pois?
        Kai tiedät että ehkäisykin voi pettää?

Mikä looseri sinäkin olet kun on pakko parantaa omaa oloa haukkumalla nimettömiä nimettömänä netissä?

Taidat olla katkera kun kukaan ei tulisi sinunkaltaista looseria niin lähelle että edes vahingossa tulisi raskaaksi?

• ei hlwetti teitä!!
        Missä luki kirjoitti:

että on ehkäisy jätetty pois?
        Kai tiedät että ehkäisykin voi pettää?

Mikä looseri sinäkin olet kun on pakko parantaa omaa oloa haukkumalla nimettömiä nimettömänä netissä?

Taidat olla katkera kun kukaan ei tulisi sinunkaltaista looseria niin lähelle että edes vahingossa tulisi raskaaksi?

Jos ehkäisy pettää, sitten otetaan jälkiehkäisy, jos se ei auta, tehdään kaavinta eli abortti...Onko se niin vitun vaikea tajuta?

• No hlwetti itellesi
        ei hlwetti teitä!! kirjoitti:

Jos ehkäisy pettää, sitten otetaan jälkiehkäisy, jos se ei auta, tehdään kaavinta eli abortti...Onko se niin vitun vaikea tajuta?

Miten tietää että onko pillerit pettänyt?
        Entä kierukka?
        Pitäisikö joka yhdynnän jälkeen vetää jälkiehkäisyä?
        Entä jos haluaakin lapsen vaikka raskaus ei olutkaan suunniteltu?
        Mikä sinä olet määräämään kuka saa tehdä mitäkin?
        Huolehdi sinä vain omista asioistasi.
        Onko se niin ****** vaikeaa tajuta?

• neuvo sinulle

Kyllä minä sinuna ensin kertoisin lapsen isälle asiasta. Vaikka olisi kuinka hullua porukkaa niin oikeus heilläkin on tästä tietää. Ja hulluus on niin ihmismielen kehitystä,että sukulaiset voivatkin todella iloita uudesta jäsenestä.

Mitä tähän uuteen mieheen tulee,niin kirjoituksesta päätellen ei vielä edes uutta miestä ole. Pieni flirtti ei kerro vielä mitään. Sitä voi heitellä muuten vaan ihmisten kesken tai välillä. Älä ala kuvittelemaan tai toivomaan mitään ennen kuin sinulle sanotaan että haluaisi sinusta jotain enemmän. Ja kyllä... parasta on kertoa totuus missä mennään tälle kyseiselle miehelle. Ei olisi reilua pimittää häneltä näin iso asiaa,jonka jo itse tiedät tässä vaiheessa. Mies tulee olemaan katkera ja loukkaantuu jos hänelle tämä kuvio ei sovikaan ja ihastuisi sinuun. Ja silloin sinua sattuu ja lujaa. Ole siis rehellinen...kaikille!

Ja toisekseen... keskity nyt hyvä tyttö siihen raskauteen ja lapseesi! Miehiä ehdit kyllä ihan varmasti vielä bongailla ja etsiä ja ihastua. Nyt on laitettava asiat tärkeysjärjestykseen. Kyllä maailma on pullollaan miehiä jotka kelpuuttavat toisen miehen lapsen.
      Mutta sen aika ei ole vielä.

Tsemppiä odotukseen ja ole rehellinen kaikille osapuolille tässä asiassa!

• WQDEWFRQGHYWEU

Kannatti varmaan lapsi tehdä siihen vielä kärsirjäksi ja ristiksi?

• Että sellasta.

Haluan itsekkin sanoa sanasen, liittyen tähän yksin lapsen pitämiseen... Jokaisella naisella on oikeus päättää kropastaan ja siitä että pitääkö lapsen. Sekin vielä että onko valmis yksin siihen, tottakai jokainen kasvaa saadessaan lapsen. eikä siihen välttämättä tarvii miestä ollenkaa huolehtimaan... Olen itse kanssa yh-äiti, eronnut miehestä raskauden tullessa julki ja minua ei vittujakaan kiinnostanut kenenkään ylimielisen pellen laukomiset siitä että "kuka nyt valmista talopakettia haluaa?!?"
      Löysin ihanan miehen ja hän on ymmärtänyt tilanteen... olen myös hänelle asian tehnyt selväksi etten isähahmoa hänestä ole rakentamassa. Kaikki on nyt ok.

Jos mies itse pystyy sulattamaan asiasi raskaudesta ja ym... mutta kannattaa kertoa heti mielellään uudelle ihastukselle.
      Kyllä se siitä sitten ja onnea pienokaisen odotukselle. :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4764
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3912
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      208
      3804
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      104
      2210
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1336
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1248
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      162
      1236
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1105
    10. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      485
      1038
    Aihe