jos on varaa ostaa ruokaa

tiinaex...

heitettäväksi ruoskiin sillon se ruoka on liian halpaa suurin osa roskiin heitettävästä ruuasta syntyy kotitalouksissam määkin oon aina sanonu että haistelkaa maistelkaa kokeilkaa ennen kun heitätte roskiin ylipäiväisiä tuotteita eikä kannata hysteerisenä tuijottaa viimeistä parasta ennen tai käyttöpäivää.

131

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ne heittää kellä on siihen varaa. Pitäisikö nyt ruuan hintaa nostaa vaan sen takia kun rikkaat heittää ruokaansa roskiin. Köyhät kituuttaa muutenkin vähillä rahoillaan.
      Leipää meillä eniten heitetään pois, muut onkin sit hedelmien- tai perunankuoria.
      Harmittaa joskus noi leivät, kun tänään ihan hyvältä maistuva leipä onkin jo huomenna homeessa.

• L - L

Varallisuudella ja haaskauksella ei ole mitään yhteyttä.
        Ei ainakaan sihen suuntaan, että varakkaammat haaskaisivat enemmän.

Olen ollut muutaman kerran tilaisuudessa näkemään oikeasti vähävaraisen perheenemännän käsittämätöntä haaskausta.

Tunnen muutaman oikeasti varakkaan ja heidät tuntien minun on mahdotonta ajatella heidän suhtautuvan välinpitämättömästi mihinkään käyttökelpoiseen tavaraa!

• tiinaex...
        L - L kirjoitti:

Olen ollut muutaman kerran tilaisuudessa näkemään oikeasti vähävaraisen perheenemännän käsittämätöntä haaskausta.

Tunnen muutaman oikeasti varakkaan ja heidät tuntien minun on mahdotonta ajatella heidän suhtautuvan välinpitämättömästi mihinkään käyttökelpoiseen tavaraa!

semmosen käsityksen määkin oon saanu ihmisistä että mitä varakkaampi ihminen sitä tarkempi hän on rahankäytössään tietysti poikkeuksiakin löytyy toiseenkin suuntaan.

• L - L kirjoitti:

No minä taas en ole yhdenkään todella pienituloisen edes pitävän mitään tilaisuutta/juhlaa. Oliko sitten esimerkkitapauksesi todella vähävaranen jos oli varaa tuhlaukseen.

• L - L
        Nittaminax kirjoitti:

No minä taas en ole yhdenkään todella pienituloisen edes pitävän mitään tilaisuutta/juhlaa. Oliko sitten esimerkkitapauksesi todella vähävaranen jos oli varaa tuhlaukseen.

Tuhlausta päivittäisessä, arkisessa elämässä.

3-lapsisen perheen vanhemmat kauppapuutarhan aputöissä.
        Elämän puitteet karussa työsuhdeasunnossa.
        Ei mitään kerskakulutusta eikä vaatetuksella pullistelua.

Rouva osti esimerkiksi kyljyksiä kiloittain. Vaimoni osti kappaleluvun mukaan.
        Rouva keitti suuren kattiallisen spagettia ja paistoi täyden uunipellilisen kyjyksiä.
        Aterian jälkeen yli puolet spagetista joutui roskiin ja puolet kypsistä kyljyksistä oli menossa samaa tietä mutta ehdin väliin.
        Söimme herran kanssa niitä nauttiessamme yöllä tuomiani viinaksia.

Tämä oli karmein, näkemäni tilanne.
        Pitkän tuttavuutemme aikana näin lukuisasti vastaavia.

Tuttavapiirissämme on muitakin vastaavia mutta miedompia tapauksia.
        Päiväyksen yhdellä päivällä ylittäneet jugurttipurkit jääkaapista roskiin,
        Jos valmistetun sapuskan jäämä ei varmasti riitä toiseen kertaan niin roskiin vaan.
        Kaupasta uusi leipä jos entisen riittävyys epäilyttää ja entinen roskiin, jne.

Pienituloisten meininkiä.
        Joukossa yksi lainarahalla opiskeleva.

• L - L kirjoitti:

Rouva keitti suuren kattiallisen spagettia ja paistoi täyden uunipellilisen kyjyksiä.
        Aterian jälkeen yli puolet spagetista joutui roskiin ja puolet kypsistä kyljyksistä oli menossa samaa tietä mutta ehdin väliin.

Jos valmistetun sapuskan jäämä ei varmasti riitä toiseen kertaan niin roskiin vaan.

Joutuivatko nämä tuhlarit sitten lainaamaan rahaa keneltäkään. Jotenkin kuulosti siltä kuin heillä ei sitten ollut tajua rahan arvosta.

• tiinaex...
        L - L kirjoitti:

kuka mitäkin kammoaa toiset sammoita toiset hämähäkkejä toiset ahtaita paikkoja tulee pakokauhu uskoisin että päiväysten ylittäminenkin on jollekkin ylisepääsemätön kammottava asia eikä vaan saata...

• tiinaex... kirjoitti:

kuka mitäkin kammoaa toiset sammoita toiset hämähäkkejä toiset ahtaita paikkoja tulee pakokauhu uskoisin että päiväysten ylittäminenkin on jollekkin ylisepääsemätön kammottava asia eikä vaan saata...

No me ainakin syödään vielä jopa viikon ylipäivättyä jugurttia, mutta mulla ei millään mene makkarat alas jos on muutamankin päivän yli. Ei vaan mene alas tai sit tulee oksennus.

• tiinaex...
        Nittaminax kirjoitti:

No me ainakin syödään vielä jopa viikon ylipäivättyä jugurttia, mutta mulla ei millään mene makkarat alas jos on muutamankin päivän yli. Ei vaan mene alas tai sit tulee oksennus.

no niin sulla on ylipäiväisen makkaran kammo mulla on joskus päiväysvanha grillimakkara paketti viikonkin avattuna jääkaapissa ja vielä sitä käytän ruokaan ja grillaan sekin on nimittäin semmonen tuote minkä tuntee sormissa kun se on vanhaa samoiten on maustamaton liha ja broileri maustetut taas säilyy isältä pojalle ;)))))

• lillinlii
        tiinaex... kirjoitti:

no niin sulla on ylipäiväisen makkaran kammo mulla on joskus päiväysvanha grillimakkara paketti viikonkin avattuna jääkaapissa ja vielä sitä käytän ruokaan ja grillaan sekin on nimittäin semmonen tuote minkä tuntee sormissa kun se on vanhaa samoiten on maustamaton liha ja broileri maustetut taas säilyy isältä pojalle ;)))))

:))

Asiantuntijatkin sanovat, että aistinvaraisesti voi hyvinkin syödä
        ylipäiväisiä ruoka-aineita.
        "Ennen vanhaan" syötiin kaikki, mikä ei ollut ihan homeessa.
        Vaikkapa kananmunat ovat ihan käyttökelpoisia kauan parasta ennen-päiväyksestä.

• tiinaex...
        lillinlii kirjoitti:

:))

Asiantuntijatkin sanovat, että aistinvaraisesti voi hyvinkin syödä
        ylipäiväisiä ruoka-aineita.
        "Ennen vanhaan" syötiin kaikki, mikä ei ollut ihan homeessa.
        Vaikkapa kananmunat ovat ihan käyttökelpoisia kauan parasta ennen-päiväyksestä.

mää oon varmaan joskus sanonukkin että sillon vielä kun söin kananmunia ja kun niissä ei ollu päiväyksiä käytin niitä siihen asti kun se sisus hölskyi je edelleenkin kun käytän voita sillä ei oo mulle mtään merkitystä onko se parasta ennen pari kuukautta sitten jos sillä jotain paistan koska käytän voita niin vähän että yks paketti kestää useemman kuukauden ja sillonkin on syöty kesät talvet kun ei ollu edes jääkaappeja missä olis saatu ruuat säilymään nää lisäaineetko ruuasta on tehny niin helposti pilaantuvan vaikka eiks niitten pitäs just lisätä säilyvyyttä.

• tiinaex... kirjoitti:

Enpä nyt sanoisi mikään kammo, mutta kun haistelen joka ikistä ruokaa vaikka se olisi tänään ostettua. Vaikka en näkisi päivämäärää mun nenä sanoo ettei kelpaa. Leikkelemakkaroissakin näkee heti jos tuote on vanhaa muutaman päivänkin, se paketti menee rasvasen näköseksi ja haju muuttuu. Se on totta et vanhat makkarat muuttuu ihmeen limasen tarttuviksi sormiin kun ne vanhenee.
        Ukko aina nauraa mun haisteluille sille ku menee alas vaikka mikä.

• lillinlii
        Nittaminax kirjoitti:

Enpä nyt sanoisi mikään kammo, mutta kun haistelen joka ikistä ruokaa vaikka se olisi tänään ostettua. Vaikka en näkisi päivämäärää mun nenä sanoo ettei kelpaa. Leikkelemakkaroissakin näkee heti jos tuote on vanhaa muutaman päivänkin, se paketti menee rasvasen näköseksi ja haju muuttuu. Se on totta et vanhat makkarat muuttuu ihmeen limasen tarttuviksi sormiin kun ne vanhenee.
        Ukko aina nauraa mun haisteluille sille ku menee alas vaikka mikä.

Noo, ennen vanhaan kauppiaat pesivät makkaroita, jos ne alkoivat haisemaan.
        Kertoi sukulaispoika, aikoinaan kesäapulaisena kaupassa.

• lillinlii kirjoitti:

No onneksi nykyjään eivät voi niin tehdä ja laitontahan se olisi.

• tiinaex...
        lillinlii kirjoitti:

mää oon kanssa kuullu siitä ehkä sen limaisuuden saa siitä päältä pois mutta ei se sitä hajua poista sit myös oon kuullu semmoisen että aikoinaan laittovat verta jauhelihan sekaan että se oli tuoreemman väristä kaikkia konsteja sitä on ennen ollu mahdollisuus käyttää nykyään ei onnistu kun pitää kaikista olla dokumentit ja uskoisin että jos joku niin nykypäivänä tekis niin ei se kauaa onnistus asiakkaat on sen verran valveutuneita.

• valmiiksi vanhaa
        lillinlii kirjoitti:

Ai ennenvanhaan? samaa kusetusta on nykyään nämä marinadisössöt lihatiskissä. Pilantuneen haju peitetään maustesössöllä, no onpahan ainakin mureeta.

• lillinlii
        valmiiksi vanhaa kirjoitti:

Ai ennenvanhaan? samaa kusetusta on nykyään nämä marinadisössöt lihatiskissä. Pilantuneen haju peitetään maustesössöllä, no onpahan ainakin mureeta.

Tosi äklöä ovat nuo marinoidut lihapalaset.
        Oksettaa jo pelkkä ulkonäkö.

• valmiiksi vanhaa kirjoitti:

Hyi..se marinadi on kamalinta mitä tiedän. Jos on ollut pakko ostaa sellasta niin mä ainakin huuhtelen sen pois.

• tiinaex...
        Nittaminax kirjoitti:

Hyi..se marinadi on kamalinta mitä tiedän. Jos on ollut pakko ostaa sellasta niin mä ainakin huuhtelen sen pois.

joo se ällötys riippuu lihasta mikä on marinoitu valmiiks marinoidut broilerin filesuikaleet on ihan ok mutta broiskun paistisuikale on marinoimattomanakin ihan turhake tuote sekin on vähän semmonen fobia vaikka ne olis ihan hyvän makuisia kun niitä toinen laittaa niin itse ei saata =)))) ja jos joskus on sattunut ostamaan jotaina ala arvoista niin kyllä siitä vaan jää jonkin sortin kammo mulle kävi niin yhden firman lauantai makkaran kanssa oon aina tykänny syödä sitä myöskin paloina viimeks muutama vuosi sitten ostin sellasen pötkön ja leikkasin palan niin siinä oli semmoisia kummallisia säikeitä ja se oli vähän niinkun sitkeetä siihen jäi sen makkaran syöminen eikä oo tullu mieleenkään enää ostaa sitä entistä herkkua näin pienestä se on kiinni.

• asiakkaan kusetusta

Hätäpäissäni sorruin kerran ostamaan jonkun possun kermapippurimarinoidun paistipalan, hyi hevetti, edes koira ei sitä syönyt.

• tiinaex...
        asiakkaan kusetusta kirjoitti:

Hätäpäissäni sorruin kerran ostamaan jonkun possun kermapippurimarinoidun paistipalan, hyi hevetti, edes koira ei sitä syönyt.

ehkä just ton taikia mää en osta kun filettä ja vielä senkin katon että se on leikattu keskeltä filettä marinadit on mun mielestä pääsääntöisesti aika hyvän makuisia varsinkin broiskuissa possua harvemmin käytän marinoitua marinoin mieluummin ite koska nää valmiit marinadit on aika mietoja mun makuun.

• L - L
        Nittaminax kirjoitti:

Joutuivatko nämä tuhlarit sitten lainaamaan rahaa keneltäkään. Jotenkin kuulosti siltä kuin heillä ei sitten ollut tajua rahan arvosta.

> nittax
        Sen tiedän, että heillä oli velkaa mutta eipä siitä ollut enempää puhetta.

• L - L kirjoitti:

> nittax
        Sen tiedän, että heillä oli velkaa mutta eipä siitä ollut enempää puhetta.

Tuosta juuri tulee mieleen että eivät tainneet olla kovin hyviä raha-asioissaan. Mä tarkoitin alussa ihan totaalisesti vähävarasia henkilöitä, eli eläkeläisiä ja työttömiä.

• asaikkaan kusetusta

Ehdottomasti pitäisi olla nähtävillä lihatiskissä lilluvien marinadien aineosat ja e-koodit

• tiinaex...
        asaikkaan kusetusta kirjoitti:

Ehdottomasti pitäisi olla nähtävillä lihatiskissä lilluvien marinadien aineosat ja e-koodit

kyllähän ne sulle kerrotaan kun kysyt mää oon taas semmoinen ostaja että mulla ratkaisee maku ei koodit eikä mun tartte tietää kun en oo millekkään allerginen se olis taas toinen juttu se mutta jos on allerginen niin sillon kannattaa ehdottomasti ostaa marinoimatonta tässä joku aika sit tarkistin sen natriumglutamaatin mutta nyt oon sitä mieltä että kun en sitä lusikalla suuhun lapa niin ei se mua tapa ;)))))

• kengän koko 47
        tiinaex... kirjoitti:

kyllähän ne sulle kerrotaan kun kysyt mää oon taas semmoinen ostaja että mulla ratkaisee maku ei koodit eikä mun tartte tietää kun en oo millekkään allerginen se olis taas toinen juttu se mutta jos on allerginen niin sillon kannattaa ehdottomasti ostaa marinoimatonta tässä joku aika sit tarkistin sen natriumglutamaatin mutta nyt oon sitä mieltä että kun en sitä lusikalla suuhun lapa niin ei se mua tapa ;)))))

Viimeksi kysyessäni sain vastauksen: "kauppiaan oma sekoitus, resepti on salainen siksi ettei muut voi sitä kopioida", hah hah haa, äänestin jaloillani.

• tiinaex... kirjoitti:

Jotain suolaahan se on ja sitä muistaakseni esiintyy luontaisesti joissain ruuissa.

• tiinaex...
        kengän koko 47 kirjoitti:

Viimeksi kysyessäni sain vastauksen: "kauppiaan oma sekoitus, resepti on salainen siksi ettei muut voi sitä kopioida", hah hah haa, äänestin jaloillani.

mutta jos sää haluat tietää onko siinä jotain tiettyä e koodia tai sit jos satut oleen allerginen sipulille et onks sinä sipulia niin totta kai se kerrotaan mutta yleensä nää marinadit on kauppakohtaisia ja hyväks havaittuja jos ne on kerran ite marinoituja siitä se just riippuu miten asian esittää jos sanot olevas allerginen jollekkin ja kysyt onko sitä siiinä marinadissa niin et varmaan saa vastausta kauppiaan oma sekoitus kokeileppas.

• L - L
        Nittaminax kirjoitti:

Tuosta juuri tulee mieleen että eivät tainneet olla kovin hyviä raha-asioissaan. Mä tarkoitin alussa ihan totaalisesti vähävarasia henkilöitä, eli eläkeläisiä ja työttömiä.

> nittax

Kuvaava esimerkki.
        Kertomani esimerkin rouva sai miehensä kuoleman jälkeen v 1970 yllättäen 60000mk ylimääräistä rahaa.
        Vastaa nykyrahassa noin 15000€. ( viisitoistatuhatta )

Rouva pani alaikäisen tyttärensä kanssa koko summan menemään kesälomansa aikana.
        Ensin taksilla Lounais-Suomesta Savon sydämeen, kotiseudulleen ja sillä alueella liikkuen ja hotelleissa asuen koko summa sileäksi kuukausessa.

Toteamus: Kyllä mää nautin.

Kysäisin spontaanisti eikö hän ollut ajatellut summan sijoittamista ja sen kuluttamista vaikkapa seuraavien 10:n vuoden aikana omien lomarahojensa lisänä, oli vastauksena tyhjä katse!

Tuskin kaipaa selityksiä?!

• L - L
        L - L kirjoitti:

> nittax

Kuvaava esimerkki.
        Kertomani esimerkin rouva sai miehensä kuoleman jälkeen v 1970 yllättäen 60000mk ylimääräistä rahaa.
        Vastaa nykyrahassa noin 15000€. ( viisitoistatuhatta )

Rouva pani alaikäisen tyttärensä kanssa koko summan menemään kesälomansa aikana.
        Ensin taksilla Lounais-Suomesta Savon sydämeen, kotiseudulleen ja sillä alueella liikkuen ja hotelleissa asuen koko summa sileäksi kuukausessa.

Toteamus: Kyllä mää nautin.

Kysäisin spontaanisti eikö hän ollut ajatellut summan sijoittamista ja sen kuluttamista vaikkapa seuraavien 10:n vuoden aikana omien lomarahojensa lisänä, oli vastauksena tyhjä katse!

Tuskin kaipaa selityksiä?!

KORJAUS!!!!

1970 60000mk > 82000€ = v 2012!

• L - L
        L - L kirjoitti:

KORJAUS!!!!

1970 60000mk > 82000€ = v 2012!

Perskuleen sekoilua.

Vuosi oli 1990 ja alkuperäinen summa 15000€ on oikea!

Saavutus kuitenkin! Eipä jäänyt säästöjä.

Juoruamistahan tämä on mutta tapahtuma on vanha ja kuvaava!

• ...

Kompataan.

Koko idea on, ei kannata ostaa kompostijätettä kaupasta.

Mutta sitä ihmettelen, kehut olevasi muka K-kauppias ja sitten kehoitat asiakkaitasi maistelemeen ja haistelemaan ruokiasi. Etkö osaa tehdä tilauksia oikein?

Ei ruokakauppias voi alkaa mesoamaan tolleen, että "meidän vanhatkin ruuat voi olla syötöviä,"

Aloituksestasi laitettu palaute Keskoon.

=DW=

• Häh..oleksää ihan pölhö. Eiköhän tiina tarkottanut kotona olevia ruokia eikä mitään kaupassa olevia.

• tiinaex...

älä nyt taas sekoo sukkiis mää en kirjoittanu ittestäni yhtään mitään lainatakseni toisia kirjoittajia kehoitan sinua ottamaan aamulääkkeesi se helpottaa huomattavasti oloa ja jätä toi arvelu siitä kuka olen kun et tunne mua.

• tiinaex...
        Nittaminax kirjoitti:

Häh..oleksää ihan pölhö. Eiköhän tiina tarkottanut kotona olevia ruokia eikä mitään kaupassa olevia.

idiootti se on sillä on varmaan ollu parempi aika välillä kun on saanukkin kirjoitella ihan rauhassa mutta nyt on rupee taantumaan.

• tiinaex...

sanottiihan siinä vielä niinkin että tai sit liksat on liian suuria meillä ei heitetä leipääkään roskiin kun syödään täysrukiista leipää ja sellasta jota ei saa sit millään homeeseen vaikka olis pari viikkoo yli viimeisen käyttöpäivän ja vielä säilytetään huoneen lämmössä ja siinä omassa pussissaan perunankuoria ei myöskään heitetä kun syödään perunat kuorineen appelsiinit on tietysti ihan pakko kuoria ;)))))

• Kyllä kuule tummat leivätkin menee homeeseen ja aika äkkiäkin. Nimen omaan tummaa leipää meillä enemmän hukkaan menee.

• tiinaex...
        Nittaminax kirjoitti:

Kyllä kuule tummat leivätkin menee homeeseen ja aika äkkiäkin. Nimen omaan tummaa leipää meillä enemmän hukkaan menee.

tietysti se riippuu vähän sen leivän koostumukseta pehmeemmät leivät menee mun mielestä helpommin homeeseen ja onhan siinä varmaan syynä sekin kuinka kuumana ne leivät pussitetaan.

• tiinaex... kirjoitti:

tietysti se riippuu vähän sen leivän koostumukseta pehmeemmät leivät menee mun mielestä helpommin homeeseen ja onhan siinä varmaan syynä sekin kuinka kuumana ne leivät pussitetaan.

Ainut leipä mikä ei ole kerinnyt homeeseen on toi jälkiuunileipä, se kiekon mallinen. Vanhetessa se vaan paranee, mutta mun hampaat kestä sen pureskelua, toistaseksi, ennenku saan ne kuntoon. Jälkiuuniviipaleetkin tuppaa joskus menemään homeeseen, kun ei kerkeä syödä ajoissa.

• pari siivua
        Nittaminax kirjoitti:

Kyllä kuule tummat leivätkin menee homeeseen ja aika äkkiäkin. Nimen omaan tummaa leipää meillä enemmän hukkaan menee.

Eikö teillä raukoilla ole pakastinta? Kun minä ostan leipää, laitan ne 2 siivun pusseina pakkaseen. Sitten tarvittaessa otan se yhden pussin. Ei kerkeä homehtua. Asun yksin, mutta jokainen voisi laskea, montako viipaletta tarvitsee pussiin, siis henkilöluvun mukaan. Eihän se leipä tietysti ihan niin hyvää ole kuin jos se olisi aivan tuoretta. Mutta köyhän pitää keksiä kaikki keinot. Eipä ole leipä homehtunut!

• pari siivua kirjoitti:

Eikö teillä raukoilla ole pakastinta? Kun minä ostan leipää, laitan ne 2 siivun pusseina pakkaseen. Sitten tarvittaessa otan se yhden pussin. Ei kerkeä homehtua. Asun yksin, mutta jokainen voisi laskea, montako viipaletta tarvitsee pussiin, siis henkilöluvun mukaan. Eihän se leipä tietysti ihan niin hyvää ole kuin jos se olisi aivan tuoretta. Mutta köyhän pitää keksiä kaikki keinot. Eipä ole leipä homehtunut!

Joo ei ole, eikä jääkaappiakaan. Höh...jokaisella voi olla omat syyt miksi juuri se yksi leipä ei ole ollut pakkasessa ja päässyt homeeseen, tuskinpa niitä tässä tarvii kenellekkään selitellä.

• tiinaex...
        pari siivua kirjoitti:

meillä ei kerkee homehtuun ei tartte pakastaa ja ite syön kyllä pakastettua leipää kun syön gluteenitonta pitää köyhän keksiä keinot... justhan kehuit asuvas yksin ja laittavas sen takia leivät annospusseihin.

• tiinaex...
        Nittaminax kirjoitti:

Ainut leipä mikä ei ole kerinnyt homeeseen on toi jälkiuunileipä, se kiekon mallinen. Vanhetessa se vaan paranee, mutta mun hampaat kestä sen pureskelua, toistaseksi, ennenku saan ne kuntoon. Jälkiuuniviipaleetkin tuppaa joskus menemään homeeseen, kun ei kerkeä syödä ajoissa.

yks on kans ne jälkiuunipalat ne on kans sellasia jotka ei homehdu kovia nekin kyllä on mutta toistaiseks on ton mun miehen hampaat vielä kestäny =))))

• Pirre*
        tiinaex... kirjoitti:

Mie laitan yleensä ostamastani tuoreesta leivästä osan heti pakkaseen, ja nostan sen edellisenä iltana huoneenlämpöön sulamaan aamuksi, viipaloitu- kuin kokonainenkin leipä...

• Pirre*
        pari siivua kirjoitti:

Jaha täällä olikin sama käytäntö, en lukenutkaan loppuun tätä aloitusta. Sanoisin vielä, ettei tarvitse olla vähävarainenkaan toimiakseen ed.mainitusti, vaan onhan aivan hullua työntää rahaa (ruokaa) roskiin...

• tiinaex...
        Pirre* kirjoitti:

Jaha täällä olikin sama käytäntö, en lukenutkaan loppuun tätä aloitusta. Sanoisin vielä, ettei tarvitse olla vähävarainenkaan toimiakseen ed.mainitusti, vaan onhan aivan hullua työntää rahaa (ruokaa) roskiin...

yksin asuvien ihmisten pitää pistää varmaan valmistakin ruokaa pakkaseen jos ei halua syödä valmistamaansa samaa ruokaa päivästä toiseen mää ainakin tekisin sillei jos mulla ei olis tota suursyömäriä =)))))

• Sanoi asiantuntija

Jos viimeinen käyttöpäivä on tänään , niin sen voi huoleti syödä huomenna.

• tiinaex...

niinhän ne telkassa kehuivat ruuanlaiton ammattilaiset mää vaikka en oo viimeisen käyttöpäivän asiantuntija syön viikonkin vanhaa kyllä sen vanhan haistaa ja maistaa ja tuntee afrikassa käydessäni tuntui että varmaan ollaan vähän liian tarkkoja ruuan suhteen koska ystäväni siellä sanoi ettei me voida juoda edes heille myytävää pussitettua vettä mitä hän itse joi koska siinä on bakteerikanta toisenlainen kun länsimaissa mutta kumminkin ihmiset juo niitä.

• lillinlii
        tiinaex... kirjoitti:

niinhän ne telkassa kehuivat ruuanlaiton ammattilaiset mää vaikka en oo viimeisen käyttöpäivän asiantuntija syön viikonkin vanhaa kyllä sen vanhan haistaa ja maistaa ja tuntee afrikassa käydessäni tuntui että varmaan ollaan vähän liian tarkkoja ruuan suhteen koska ystäväni siellä sanoi ettei me voida juoda edes heille myytävää pussitettua vettä mitä hän itse joi koska siinä on bakteerikanta toisenlainen kun länsimaissa mutta kumminkin ihmiset juo niitä.

Just niin. Ihmisellä on nokka, jolla haistaa, ja suu, jolla maistaa.
        Kyllä voi hyviin suihin syödä, vaikka viimeinen käyttöpäivä olisi kuinka kaukana takanapäin.

• Ei ole leipää tarvinnut roskiin heittää. Jos on vanhempaa, kuivatan
      ilman pakkausta. Koska pidän kovasta leivästä.
      Kyllä se on vähän, mitä pilalle menee.
      En paljon osta "varastoon".

• tiinaex...

hassua se on tietysti kovasti ruokaa ostaa varastoon mutta tietysti joitain hyviä tarjouksia niitähän kannattaa aina hyödyntää vaikka nyky tarjoukset on melkein sellasia jotka toistuu aika useesti mikäli telkka ja lehtimainoksiin on uskominen.

• tarkkaeuro

Jos jotain jää yli niin koirat syö, mitään ei ole vara heittää heittää roskiin koska kunnon ruoka on niin kallista.

• tiinaex...

meillä ei oo niitä koiria on syötävä kaikki ite ja toi mun mies on niin kova syömään ettei siltä koirille jäiskään ja kissat on niin ronkeleita ettei ne syö kun niitä omia ruokiaan ja jotain tiettyjä leikkeleitä herkkusieni leike on niitten lempparia tietysi rakaa jauhelihaa ja possua joskus mutta niille on kyllä oltava tuoretta muuten jää kuppiin.

• Eipä juurikaan heitetä ruokaa kompostiin, vaikka ei ole eläimiäkään joille tähteet syöttäisi. Sika ja koira nyt lähinnä olisivat sopivia kohteita.
      Leipää ei mene ikinä kompostiastiaan, sulatan pakkasesta sopivan määrän ja kun se on syöty, otan uutta.
      Ylipäiväisiä ei myöskään tarvitse nakata pois, kyllä ne tulee ajallaan syötyä eikä ruokamyrkytystä ole vielä kukaan saanut, vaikka päiväys olisi mennyt vähän yli.

Toisaalta on turhaa tankata ruokaa omaan mahaansa, ellei sitä kukaan muu syö. Ennen vanhaan emännät tekivät näin, kun eivät raaskineet pois heittää ja se sitten näkyi heissä.

• tiinaex...

kasvikset ja juurekset on mulla sellasia jotka joskus menee kompostiin niitä ei tuu aina käytettyä kaikkia ja parsakaalista ja kukkakaalista se kova osa vakka parsakaalistakin suositellaan käytettäväksi ne varretkin ja joskus mää niitä kyllä kypsennän pannulla riippuu kuinka kauan viittin käyttää aikaa ruuan valmistukseen lihat broilerit ja kalat tulee kyllä kaikki syötyä niistä ei oo vielä kompostiin riittäny sit joku paprika tai jäävuorisalaatti voi olla jo valmiiks sisältä mätä vaikka on ulospäin ihan hyvännäköinen näitä ei voi välttää.

• tiinaex... kirjoitti:

kasvikset ja juurekset on mulla sellasia jotka joskus menee kompostiin niitä ei tuu aina käytettyä kaikkia ja parsakaalista ja kukkakaalista se kova osa vakka parsakaalistakin suositellaan käytettäväksi ne varretkin ja joskus mää niitä kyllä kypsennän pannulla riippuu kuinka kauan viittin käyttää aikaa ruuan valmistukseen lihat broilerit ja kalat tulee kyllä kaikki syötyä niistä ei oo vielä kompostiin riittäny sit joku paprika tai jäävuorisalaatti voi olla jo valmiiks sisältä mätä vaikka on ulospäin ihan hyvännäköinen näitä ei voi välttää.

Tietenkin sellaista jää yli mitä ei ole tarkoitettukaan syötäväksi tai mitä ei kukaan syö. Esim. perunan- ja kasvisten ja hedelmien kuoret.
        Jostain salaatinkerästä joutuu osan laittamaan pois, päälilehdet ja ehkä muutakin.
        Mutta harvoin valmista ruokaa meillä kompostiin menee.

• kauppa on rosvo

kotitalouksissa hävikin määrä on noin 70 gr/pää/vrk, Eurooppa tasolla aivan alakantissa. Johtuneeko siitä että ruoka on niin paljon kalliimpaa kuin muualla euroopassa. Päivittäistavarakauppahan täällä on kahden mafiaketjun hallussa ja kaupan kate on korkeampi kuin koskaan.

• tiinaex...

mitenkähän se kumminkin aamulla uutisissa se kokki joka asiasta puhuin mietti mielessään että ruoka on liian halpaa tai sit palkat on liian isot mää oon hänen kanssaan kyllä harvinaisen samaa mieltä mites eikös palkatkin oo korkeemmalla kun koskaan samoin sähkön hinta ja siirto ja bensa ja dieseli kuka rosvoo ja ketä =)))))

• tiinaex...
        tiinaex... kirjoitti:

mitenkähän se kumminkin aamulla uutisissa se kokki joka asiasta puhuin mietti mielessään että ruoka on liian halpaa tai sit palkat on liian isot mää oon hänen kanssaan kyllä harvinaisen samaa mieltä mites eikös palkatkin oo korkeemmalla kun koskaan samoin sähkön hinta ja siirto ja bensa ja dieseli kuka rosvoo ja ketä =)))))

ja melko kummallinen juttu olis jos kotitalouksien ruuan roskiin heittämisessä olis kauppojen kalliit hinnat periaattessahan se pitäs olla just toisinpäin jos oikeen niinkun järjen kanssa ajatellaan eikä vaan kateudesta ja katkeruudesta kirjoitella mutta tää asia oli nyt tässä mulla ei oo siihen lisättävää rupesin keskustelemaan vanhasta ruuasta en sen hinnasta.

• ei pakasteena

ostan juurekset aina valmiiks kuorittuna, eli keittojuureksia, siinä on yhdelle ihmiselle ihan sopivasti juureksia ja ei mene hukkaan yhtään..

• tiinaex...

toi onkin tosi järkevästi ajateltu säästyy monta työvaihettakin eikä mee tosiaankaan sit hukkaan yhtään onhan ne valmiiks kuoritut tietysti hinnakkaampia mutta monesti ne hukkaanheitetyt jämät taas nostaa hintaa.

• L - L

Sunnuntaita lukuun ottamatta käyn päivittäin marketissa.

Sen päivän, ja huomisen tarpeita ajatellen tullaan aina punalappuiset laskien niiden nettohinnat.

Hapanmaitotuotteita saatan ostaa useamman päivän tarpeisiin.
      Sama koskee monia muitakin tuoteryhmiä.

Myyntipäivän maito kelpaa minulle -30%.

Ainoat joihin en puutu ovat kala ja jauheliha.
      Muuten syömme mahdollisuuksien mukaan "jätteitä" eikä niistä juuri mitään ajaudu bioihin.

Siperia on opettanut.
      "Vaimo, vaimo. Pane sieniin puolet petäjäistä"!

• Pitkästä aikaa laitoin ruokaa roskiin.
      Vajaa kattilallinen jauheliha-kasviskeittoa meni sinne minne suurin osa muustakin jätteestäni. Vetäisin senkin kanssa nupista.
      Roskapussiin meni myös kaksi viipaletta Hevosen Suolalihaa, liiaksi "riippuneita" olivat ne jo.
      Kaksi viikkoa sitten pääsin vihdoinkin kunnon ketoosiin, ja siksi on parvekkeenovi koko ajan auki.
      Sukat ovat kokoajan märkinä poissulavasta rasvasta.
      Ja nyt ei täällä juhlita vihanneksillakaan.
      400 gr. Naudanmaksaa on viipaleina jääkaapissa, pitäähän niitä vitamiinejakin saada :)
      Leipää kyllä menee usein hukkaan, koska minusta se menee jääkaapissa pilalle.
      Yksineläjänä kun syön sitä vain aamuisin, kaksi palaa (hivenaineet)
      Satunnaisesti iltaisinkin, paksun Voikerroksen kanssa, Perjantaisin tuppaa usein hiukomaan.

Useasti olenkin toivonut törmääväni Leipähyllyillä kauniiseen, hoikkaan naiskarppaajaan. Voisimme treffailla, sopivin välein, ja jakaa viipaloidun Luomu-Kokojyvä-Ruislimppumme kahtia.
      Romanttisesti olisi meillä molemmilla samanlainen muovipussi kasseissamme.

Viittaan tässä siihen että yksineläjälle ovat monet "annoskoot" aivan liian isoja, ja jos pienen löytää on sen kilohinta kaksinkertainen.
      H.

• En taaskaan malta.... siis laitoitko ruokaa vessanpönttöön?
        Se on ehdottomasti kiellettyä, rotat lisääntyvät mikäli saavat ruokaa jäteveden kautta.
        Eikös teillä ole taloyhtiössä kompostia, ruoanloput kuuluvat sinne.
        Toivottavasti törmäät hoikkaan kauniiseen karppaajaan, joka pistää kurittomat tapasi ruotuun.
        Mikäli saat hänet houkuteltua luolaasi.. :))

• Anceli kirjoitti:

En taaskaan malta.... siis laitoitko ruokaa vessanpönttöön?
        Se on ehdottomasti kiellettyä, rotat lisääntyvät mikäli saavat ruokaa jäteveden kautta.
        Toivottavasti törmäät hoikkaan kauniiseen karppaajaan, joka pistää kurittomat tapasi ruotuun.

Eih..anceli nyt mua rupes naurattamaan toi sun vastaus. Kertoisitko mulle missä vaiheessa rotat pääsee lisääntymään niissä putkissa tai yleensä missään jos töhnät menee jättenkäsittelylaitokseen. :DDDD
        Myöskään talouhtiöissä ei "pidä" olla kompostia vaan biojäteastia joka tyhjennetään säännölisesti.

• Anceli kirjoitti:

En taaskaan malta.... siis laitoitko ruokaa vessanpönttöön?

"Anceli"

En ole väittänytkään että käyttäisin jotain Wc-Ankkaa, minä pieren Rotat kuoliaaksi.
        Muutakin ruskeaa täällä on, katoksessa oleva on useammin tyhjä kuin kotoinen versioni.
        Ja uskon myöskin että Rotat tulevat kuolemaan sukupuuttoon, naisten pillerit hoitavat asian.
        H.

• täällä ei naurata

• Nittaminax kirjoitti:

Eih..anceli nyt mua rupes naurattamaan toi sun vastaus. Kertoisitko mulle missä vaiheessa rotat pääsee lisääntymään niissä putkissa tai yleensä missään jos töhnät menee jättenkäsittelylaitokseen. :DDDD
        Myöskään talouhtiöissä ei "pidä" olla kompostia vaan biojäteastia joka tyhjennetään säännölisesti.

Kyllä sieltä vedestä löytyy kaikenlaista, tv-ohjelman katsoin kerran aiheesta ja leluista lähtien oli saaliina kaikenlaista tavaraa mitä vessan kautta kulkeutuu.
        Siellä ne vedet painattaa isoissa viemäreissä, mahtuvat hyvin miehet sekä rotat putkissa liikkumaan.
        Biojäteastia tai komposti, sama tarkoitus, ruoantähteet laitetaan sinne eikä vessanpönttöön.

• täällä ei naurata
        Nittaminax kirjoitti:

Niin..puhuttiinko siellä rotista???

Anteeksi, en muistanut ettet pysty lukemaan noin pitkää tekstiä, tässä lainaus tekstistä:

"Kiinteät biojätteet ovat viemäristössä myös tuholaiseläinten kuten rottien herkkupaloja."

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

En ole väittänytkään että käyttäisin jotain Wc-Ankkaa, minä pieren Rotat kuoliaaksi.
        Muutakin ruskeaa täällä on, katoksessa oleva on useammin tyhjä kuin kotoinen versioni.
        Ja uskon myöskin että Rotat tulevat kuolemaan sukupuuttoon, naisten pillerit hoitavat asian.
        H.

Okei sinä pieret rotat kuoliaiksi, melko nasakoita täytyy töräysten olla. Jatka samalla lailla.
        Rotat eivät kuole koskaan, vaikka kaikki muu elämä maailmasta loppuisi, rotat selviävät aina.

• Nittaminax kirjoitti:

"Nittaminax"

Yhtä Suomenkielen juhlaa kirjoitit.
        No olkoon.
        Mutta, putkistot eivät yleensä ole täynnä, varsinkin kesäaikaan enemmistö valuu maaseudun pelloille autoillaan.

Rotta on hyvä uimari ja älykäs eläin, kyllä se viemärit osaa paremmin kuin kukaan niitä hitsannut tai suunnitellut.
        Muuten meni oikein, paitsi että:
        biojäteastia on veronkeräyslaitos.
        Se ei koskaan tuota mitään käyttäjälleen, korkeintaan kaupungille joka myy kalliisti multaa.
        H.

• tiedoksesi
        hunksz kirjoitti:

"Anceli"

H.

oikeassa ketoosissa ei tule pieruja

• täällä ei naurata kirjoitti:

Anteeksi, en muistanut ettet pysty lukemaan noin pitkää tekstiä, tässä lainaus tekstistä:

"Kiinteät biojätteet ovat viemäristössä myös tuholaiseläinten kuten rottien herkkupaloja."

"täällä ei naurata"

Naurettavaa, hyvin syövä ihminen tuottaa aina kiinteän kuohkeaa ulostetta. Sitä jota paksunsuolensyöpäkirurgit pitävät pahimpana esteenään urakehitykselleen.
        H.

• Anceli kirjoitti:

Kyllä sieltä vedestä löytyy kaikenlaista, tv-ohjelman katsoin kerran aiheesta ja leluista lähtien oli saaliina kaikenlaista tavaraa mitä vessan kautta kulkeutuu.
        Siellä ne vedet painattaa isoissa viemäreissä, mahtuvat hyvin miehet sekä rotat putkissa liikkumaan.
        Biojäteastia tai komposti, sama tarkoitus, ruoantähteet laitetaan sinne eikä vessanpönttöön.

Höpö höpö...sinä ja sun rotat. Se on totta että kaikkea mahdollista tavaraa sieltä viemäristä löytyy jotka ei sinne kuulu, mutta ne ei lisää rottia eikä niiden pesimistä joka oli sun pääaihe. :)))
        Komposti ja biojäteastia ei ole sama asia.
        Toisekseen.. Jätelaitokselta toivotaan sitä, ettei sinne laitettaisi muuta tavaaraa kuin sitä ihteään, koska sen muun jätteen puhdistus on kallista joka ei maadu, ei ruuan tähteitten.

• tiedoksesi kirjoitti:

Mutta henki kuulemma haisee tosi kaamealle.

• Nittaminax kirjoitti:

Höpö höpö...sinä ja sun rotat. Se on totta että kaikkea mahdollista tavaraa sieltä viemäristä löytyy jotka ei sinne kuulu, mutta ne ei lisää rottia eikä niiden pesimistä joka oli sun pääaihe. :)))
        Komposti ja biojäteastia ei ole sama asia.
        Toisekseen.. Jätelaitokselta toivotaan sitä, ettei sinne laitettaisi muuta tavaaraa kuin sitä ihteään, koska sen muun jätteen puhdistus on kallista joka ei maadu, ei ruuan tähteitten.

Jos siellä viemäreissä on ruokaa, rotat tulevat sitä syömään.
        Tämä tästä.

• tiedoksesi kirjoitti:

"tiedoksesi"

Minun versioni sallii vähän hiilareita, kaljan muodossa.
        Kuvittelepa miltä tuoksuu hönkäys eripäistä?
        Röyhtäyskin on nyt yhtä silmieni kirvelyä.
        H.

• täällä ei naurata kirjoitti:

Katopas..kuinka silmäni ei osunut tuohon jo alussa mainittuun asiaan. No sikäköön siellä jos pystyvät mutta pitävät osaltaan puhdistustaan yllä. Muutaman ohjelman olen nähnyt helsingin viemäreistä olevan jutun ja yhdessäkään niissä ei puhuttu rotista. Jos hesassa on niin isot viemärit että ihmiset mahtuu niissä kulkemaan ei se tarkoita että muualla on. Pitää nääs muistaa että hesan putket on jo ties milloin rakennettu ja vanhaa kalustoa.
        Ja rotista ei muuten päästä koskaan eroon vaikka sinne ei koskaan heitettäisi mitään.

• Anceli kirjoitti:

Jos siellä viemäreissä on ruokaa, rotat tulevat sitä syömään.
        Tämä tästä.

No kenen kanssa mä sit vänkään. :(((
        Montako rottaa on sun pihalle eksyny sen takia et ruokaa on suljetussa jäteviemärissä. Eikä sotketa asiaan sadeviemäreitä. :)

• Anceli kirjoitti:

Mutta henki kuulemma haisee tosi kaamealle.

Mikäköhän senkin tekee?

• Nittaminax kirjoitti:

Montako rottaa on sun pihalle eksyny sen takia et ruokaa on suljetussa jäteviemärissä. Eikä sotketa asiaan sadeviemäreitä. :)

"Nittaminax"

Khö---mmm
        Tuota olenhan minäkin täällä.
        Monet naiset tykkäävät minusta, varsinkin kun vänkään..
        H.

• Nittaminax kirjoitti:

Minä en vänkää asiasta jossa olen oikeassa. :)
        Tässä oli kyseessä Hunkszin ja Helsingin viemärit, meillä ei ole kunnallista viemriverkostoa.
        Kaupungeissa viemäriputkisto suurenee mitä pitemmälle se etenee, ei se ole sen paksuinen kaiken aikaa kuin vessanpytystä lähtiessään.
        Huoltotoimenpiteitä varten viemäreissä täytyy mahtua ihmisen kulkemaan.

• Nittaminax kirjoitti:

Mikäköhän senkin tekee?

Ne on ketoniaineet jotka aiheuttavat hajun.

• hunksz kirjoitti:

"Nittaminax"

Khö---mmm
        Tuota olenhan minäkin täällä.
        Monet naiset tykkäävät minusta, varsinkin kun vänkään..
        H.

Niinhän sä toivot että mä sun kanssa, mutta arpa ei jotenkin suosi sua.

• Anceli kirjoitti:

Tässä oli kyseessä Hunkszin ja Helsingin viemärit, meillä ei ole kunnallista viemriverkostoa.
        Kaupungeissa viemäriputkisto suurenee mitä pitemmälle se etenee, ei se ole sen paksuinen kaiken aikaa kuin vessanpytystä lähtiessään.

No enhän mä niin ole väittänytkään et viemäri olis sen kokonen ku pytystä lähtevä, mutta ei ne joka kaupungissa ole niinkään suuria ku sä väität. Mun mielestä mitä olen noita putkiasentajien touhuja katellu ympäri espoota esim. niin ne putket ole ku jotain metrin ympärysmitaltaan ja sen isompia ei ole näkynyt, niin miten niissä ihminen mahtuu kulkemaan. Taitaa myös olla niin täynnä ettei siellä rotat elä.

• Nittaminax kirjoitti:

No enhän mä niin ole väittänytkään et viemäri olis sen kokonen ku pytystä lähtevä, mutta ei ne joka kaupungissa ole niinkään suuria ku sä väität. Mun mielestä mitä olen noita putkiasentajien touhuja katellu ympäri espoota esim. niin ne putket ole ku jotain metrin ympärysmitaltaan ja sen isompia ei ole näkynyt, niin miten niissä ihminen mahtuu kulkemaan. Taitaa myös olla niin täynnä ettei siellä rotat elä.

Anteeksi..halkasijaltaan.

• Nittaminax kirjoitti:

Mikäköhän senkin tekee?

"Nittaminax"

Kun elimistö toteaa että hiilareita ei sit tule, ottaa se vararavinnon käytöön ja se ravinto on rasvaa.
        Ja elimistö aloittaa aina sisäelimistön ympäriltä (Diabetes)

Kun rasvaa hajoitetaan sokereiksi on ylijäämätuote aina Asetonityyppistä kuonaa.
        Ja kuten muukin kuona, elimistö tunkee sen ulos mistä vain parhaiten voi.
        Viinakin tulee ulos Keuhkoista ja ihosta, tai siis sen metaboliset palamistuotteet.
        Valkosipuli on Viinan kanssa kiva yhdistelmä.
        Nuo kaverit kuvaavat hyvin miltä se haisee kun ruokavalio on terveellistä.
        Neitopieru on aina vain hoikkien, kauniiden naisten oma juttu.
        Naisilla on sitten omat lääkkeensä, joiden tuoksun peittämiseen on heillä kalliit keinonsa.

H.

• Nittaminax kirjoitti:

Anteeksi..halkasijaltaan.

En jaksa enää kinastella, käänny hunkszin puoleen, hän varmaan jaksaa paremmin.

• Anceli kirjoitti:

"Anceli"

Oikeastansa olet osittain oikeassa.
        P-viemäriputkisto on kuitenkin harvoin miehenmentävä, yleensä niitä tutkitaan Robottikameroilla.
        Sadevesiviemärit ovat sitten miehenmentäviä, niihin kun usein tulee karseesti kamaa, rankkasateilla.
        Jos Stadissa kolme miljoonaa ihmistä kakkii samanaikaisesti, saattaa tulla ongelmia joita ei silppuripumput kerkiä käsittelemään juokseviksi, vaan niin ei vielä ole käynyt.
        Maalla oli muinoin ongelmia Joulukinkun rasvojen kanssa, ehkä on vieläkin. Heinähatut kun eivät halua kompostiinsa liian isoja onkilieroja.
        Kala kun on halvempaa lähimarketissa.

H.

• Anceli kirjoitti:

"Anceli"

Viisas tyttö.
        Olisipa Nittakin...
        H.

• Anceli kirjoitti:

Senkö takia et jaksa kinastella kun aina et voi sinäkään olla oikeassa. No yks lysti mulle. Kerroin vain oman mielipiteeni asioista. Jos ei sulle kelvannut vastaukset, saa asia olla munkin puolesta.

• * *
        Nittaminax kirjoitti:

Netissä löytyy elävää kuvaa Helsingin valtaviin pääviemäreihin.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Oikeastansa olet osittain oikeassa.
        P-viemäriputkisto on kuitenkin harvoin miehenmentävä, yleensä niitä tutkitaan Robottikameroilla.
        Sadevesiviemärit ovat sitten miehenmentäviä, niihin kun usein tulee karseesti kamaa, rankkasateilla.
        Jos Stadissa kolme miljoonaa ihmistä kakkii samanaikaisesti, saattaa tulla ongelmia joita ei silppuripumput kerkiä käsittelemään juokseviksi, vaan niin ei vielä ole käynyt.
        Maalla oli muinoin ongelmia Joulukinkun rasvojen kanssa, ehkä on vieläkin. Heinähatut kun eivät halua kompostiinsa liian isoja onkilieroja.
        Kala kun on halvempaa lähimarketissa.

H.

Rotat mahtuvat liikkumaan pienemmissäkin viemäreissä ja tämä koko juttu lähti vyörymään siitä, kun kirjoitin ettei ruokaa saa laittaa vessanpönttöön ja se pitää edelleen paikkansa.
        Minä syön kinkun rasvat, eivät ne jouda kompostiin.. :))

• Nittaminax kirjoitti:

Senkö takia et jaksa kinastella kun aina et voi sinäkään olla oikeassa. No yks lysti mulle. Kerroin vain oman mielipiteeni asioista. Jos ei sulle kelvannut vastaukset, saa asia olla munkin puolesta.

Teemme näin, molemmilla on kantana ja kun ne eivät kohtaa toisiaan, on parempi lopettaa.
        Olen tosi huono riitelemään.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Viisas tyttö.
        Olisipa Nittakin...
        H.

Kiitos, ensimmäinen ja luultavasti ainoa kerta, kun sanot minua viisaaksi. Olen mykistynyt.

• Anceli kirjoitti:

Teemme näin, molemmilla on kantana ja kun ne eivät kohtaa toisiaan, on parempi lopettaa.

Siis kantansa.

• Anceli kirjoitti:

Ehei, et ole, jopa tiina alkaa jäämään toiseksi. :DDD

• * * kirjoitti:

Netissä löytyy elävää kuvaa Helsingin valtaviin pääviemäreihin.

"* *"

Ystävällisesti:
        Yksilöi viemärit, niitä on kolmenlaisia.
        H.

• * *

• Nittaminax kirjoitti:

Ehei, et ole, jopa tiina alkaa jäämään toiseksi. :DDD

Toistan, minä en riitele, keskustelen mikäli se johtaa johonkin.
        Ellei, on turha jatkaa maailman tappiin asti.
        :)

• hunksz kirjoitti:

"* *"

Ystävällisesti:
        Yksilöi viemärit, niitä on kolmenlaisia.
        H.

Mä luulen tietäväni ne viemärit.
        Yks on se sadeviemäri
        Kakkonen likaviemäri ja
        kolmas se puhtaan vedentunneli, ei viemäri
        Ai niin ja ja sellanen hulevesiviemäri. Nyt taisin mennä hukkaan.

• Nittaminax kirjoitti:

Eipä ollut suoraa wep-kameran kuvaa ja tuli mieleen et jos ei ihminen siellä pärjää ilman happinaamaria, niin miten rotat?

"Nittaminax"

Ihqu-Rotta on aikasti pienempi kuin minä, joten syväänhengittäminen ei tuota sille ongelmia, pieni elimistö pärjää vähälla.

Käytä nyt, heevetti, päätäsi. :)
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Nittaminax"

Ihqu-Rotta on aikasti pienempi kuin minä, joten syväänhengittäminen ei tuota sille ongelmia, pieni elimistö pärjää vähälla.

Käytä nyt, heevetti, päätäsi. :)
        H.

Pashkat käytän. Ne rotat on siel pitempään ja uppeluksissa pitempään ku ihmiset.

• * *
        hunksz kirjoitti:

"* *"

Edelleen ystävälliseti.
        Onko sinulla kykyä kirjoittaa, vai vaan intohimoa linkittämiseen?
        H.

Toisinaan, sitten taas ei. :)

Miksi minä kirjaimin maalaisin asian, jonka voi kukin halutessaan itse aistia?

Onneksi on vielä himoja.

• Nittaminax kirjoitti:

Mä luulen tietäväni ne viemärit.
        Yks on se sadeviemäri
        Kakkonen likaviemäri ja
        kolmas se puhtaan vedentunneli, ei viemäri
        Ai niin ja ja sellanen hulevesiviemäri. Nyt taisin mennä hukkaan.

"nittaminax"

Kulta, Harmaavesi (Sauna, Suihku, Keittiö)
        Sadevesi taitaa olla sinullekin tuttu.
        Ja sit se pasha (tekohampaat, Siteet, Vaipat, Kammat ja Kännykät)
        Vesilaitoksemme ei tunne sanaa viemäri, vaikka sinne Keski-Suomalaiset pissivätkin ja josta Espoolaiset varastavat.

H.

• Nittaminax kirjoitti:

Pashkat käytän. Ne rotat on siel pitempään ja uppeluksissa pitempään ku ihmiset.

"Nittaminax"

21.12.2012 nostetaan Rotat ansaitsemaansa kunniaan.
        Ne kun ovat pitäneet huolta jätteistä paremmin kuin ihminen.
        Jos näet Rotan, mene silittämään sitä, se saattaa muistaa ymmärtävän ihmisen ja vikistä hänen puolestaan :)
        Love
        H.

• hunksz kirjoitti:

"nittaminax"

Kulta, Harmaavesi (Sauna, Suihku, Keittiö)
        Sadevesi taitaa olla sinullekin tuttu.
        Ja sit se pasha (tekohampaat, Siteet, Vaipat, Kammat ja Kännykät)
        Vesilaitoksemme ei tunne sanaa viemäri, vaikka sinne Keski-Suomalaiset pissivätkin ja josta Espoolaiset varastavat.

H.

Ha ha ha..kaikki meidän tuottamat vedet on samaa jätettä olkoon kyseessä suihkusta tai pöntöstä, ei niitä erotella. Et siis kuitenkaan tiedä mitään. Ainoastaan mahdollinen sadevesi menee suoraan puhdistamattomana mereen tai minne sit meneekin, riippuu kaupungista.
        Loppu olikin utopiaa mitä mahdoit tarkoittaa varastamisella. Vantaan joesta meille tulee jonnekkin vettä, mutta niin tulee päijännetunnelistakin, osa jopa budomiltakin, siis puhdas vesi, muistaakseni.

• tiinaex...

jääkää te nyt sit paukutteleen tänne mää lähden marinoimaan paskalihaa katotaan kummat tuo enemmän rottia paikalle antoisia karppausksella höystettyjä ruoka keskusteluja teille rakkaat ystäväni =)))))

• Hyvää työpäivää kullanmuru... :)

• "tiinaex"

Muista vaihtaa parasta ennen-tarra.
        Onkosta kiva päästä eroon "pashalihasta" :?
        YH.

• tiinaexä:lle..
        Mä oon aika neuroottinen päivämäärien tuijottaja, mutta etenkin viikolla kulutus niin pieni, ettei siinä kauppa kärsi.
        Samana kesänä, kun kävin rippikoulua, olin töissä yhdessä kaupassa.
        Nakit pestiin maanantai-aamuisin, olivat sitte vähemmän 'limaisia', näytti paremmalta lihatiski.
        Mutta oli tietoisia ostajia, he ties koska ruuat tuli, kärppänä paikallla; "haes nyt likka tuolta takaa tuoretta.. mitä milloinkin.. leipäautoa ooteltiin, että sai lämpimänä melki.. oli siinä tunnelmaa. Sittemmin myös kesätöissä kaupassa, yhden samassa, toisen myymäläautossa..

• tiinaex...
        Sibone kirjoitti:

tiinaexä:lle..
        Mä oon aika neuroottinen päivämäärien tuijottaja, mutta etenkin viikolla kulutus niin pieni, ettei siinä kauppa kärsi.
        Samana kesänä, kun kävin rippikoulua, olin töissä yhdessä kaupassa.
        Nakit pestiin maanantai-aamuisin, olivat sitte vähemmän 'limaisia', näytti paremmalta lihatiski.
        Mutta oli tietoisia ostajia, he ties koska ruuat tuli, kärppänä paikallla; "haes nyt likka tuolta takaa tuoretta.. mitä milloinkin.. leipäautoa ooteltiin, että sai lämpimänä melki.. oli siinä tunnelmaa. Sittemmin myös kesätöissä kaupassa, yhden samassa, toisen myymäläautossa..

mää en oo siihen aikaan ollu kaupassa töissä niin en oo hysteerinen ehkä juuri siitä syystä ja nykyään nakit pakataan tehtaalla ja pistetään se päiväys joten ei niitä enää oo ees mahdollisuus pestä leipomossa olin töissä pikkulikkana mutta siltä ajalta ei oo minkäänlaisia kummallisia muistikuvia heidän toiminnastaan mutta sekin oli kaupassa varmaan aika yleistä että katottiin kelle myytiin tuoreimmat ja kelle vähän vanhemmat.

• **
        tiinaex... kirjoitti:

mää en oo siihen aikaan ollu kaupassa töissä niin en oo hysteerinen ehkä juuri siitä syystä ja nykyään nakit pakataan tehtaalla ja pistetään se päiväys joten ei niitä enää oo ees mahdollisuus pestä leipomossa olin töissä pikkulikkana mutta siltä ajalta ei oo minkäänlaisia kummallisia muistikuvia heidän toiminnastaan mutta sekin oli kaupassa varmaan aika yleistä että katottiin kelle myytiin tuoreimmat ja kelle vähän vanhemmat.

Mitä kummallista on ollut makkaran peseminen? Yleinen käytäntö silloin.
        Eiköhän kaupassa juuri nykyäänkin erotella jyvät ja akanat.

• meitä kusetetaan
        ** kirjoitti:

jo pilaantumaan alkaneista vihanneksista ja kasviksista nypitään huonoja osia pois ja loppusuoralla olevat lihat marinoidaan, ikinä en osta lihatiskissä olevia salaatteja, tiedä mistä jämistä ne on kyhätty kasaan ja mitä kaikkea muuta huijauksia mitä tavallinen kuluttaja ei huomaa.
        Nyt on alettu kahvi tarjouksilla houkuttelemaan ihmisiä, alkaa olla kiire tyhjentää varastoja kun jo ajat sitten on maailmanmarkkinahinta laskenut 40%, ei vaan ole näkynyt kauppojen hinnassa hintojen laskut, ainoastaan korotukset.

Uutisissa jatkuvasti vedätetään munien loppumisella, todellisuudessa se on vain kaupan keino ujuttaa munille kovempi hinta kun nyt niillä on kasvava kysyntä, samoin kun mukamas voipulalla manipuloitiin kuluttajat ostamaan törkyhintaista voita.

• **
        meitä kusetetaan kirjoitti:

jo pilaantumaan alkaneista vihanneksista ja kasviksista nypitään huonoja osia pois ja loppusuoralla olevat lihat marinoidaan, ikinä en osta lihatiskissä olevia salaatteja, tiedä mistä jämistä ne on kyhätty kasaan ja mitä kaikkea muuta huijauksia mitä tavallinen kuluttaja ei huomaa.
        Nyt on alettu kahvi tarjouksilla houkuttelemaan ihmisiä, alkaa olla kiire tyhjentää varastoja kun jo ajat sitten on maailmanmarkkinahinta laskenut 40%, ei vaan ole näkynyt kauppojen hinnassa hintojen laskut, ainoastaan korotukset.

Uutisissa jatkuvasti vedätetään munien loppumisella, todellisuudessa se on vain kaupan keino ujuttaa munille kovempi hinta kun nyt niillä on kasvava kysyntä, samoin kun mukamas voipulalla manipuloitiin kuluttajat ostamaan törkyhintaista voita.

Ihmettelin itsekin, kun en ollut huomannut, että kukkakaalista oli irroitettu suojaavat päällylehdet, mutta jätetty ne ilmatiiviiseen muovipussiin, jolloin koko kaali oli viikon päästä umpihomeessa.

Pitäkööt munansa, itse en niiden puutteeseen kuole. :))
        Ihmetyttää tosin muna- ja voipulat.
        Kuin olisi pula-aika.

• tiinaex...
        ** kirjoitti:

kyllä erotellaan mutta ei kyllä pestä mitään elintarvikkeita kyllä ne tulee myyntikunnossa toimittajilta ja jos ne ei oo myyntikuntoisia niintä reklamoidaan että sillei ja sit kun ne pilaantuu niin ne laitetaan pois.

• huhahhei..

Taannoin oli telkussa ohjelma, jossa kerrottiin, että ns. irtomyynnissä, "kalatiskillä", olevat graavi-ja savukalat ovat ihan sitä samaa mitä niissä vakuumipakkauksissakin eli "vakuumit" pois ja irtomyyntiin.

• tiinaex...

varmaan jokainen kauppa olis pääsiäisen aikaan myyny munia jos olis ollu jos et sää ite oo munantuottaja tai vaihtoehtosesti valiolla tai ingmannilla töissä niin turha laittaa asiaa sellaisten syyksi joilla ei ole mitään syytä näihin tuotanto ongelmiin vanhaa lihaa ei saa marinoida eikä vanhoista salaatti aineksista tehdä myyntiin salaattia tiedätkö mitä terveystarkastajat tekee työkseen ja minkä takia ne tekee pistokokeita ja missä sää kuvittelet että sitä kahvia on varastoitu parhaiten liikkuva tuote kukaan niin kova oo juomaan kahvia kun suomalainen kun kumminkin parasta ennen päiväys vaihtuu joka toimituksessa kyllä me ollaan molemmat niin viisaita.

• tiinaex...
        huhahhei.. kirjoitti:

Taannoin oli telkussa ohjelma, jossa kerrottiin, että ns. irtomyynnissä, "kalatiskillä", olevat graavi-ja savukalat ovat ihan sitä samaa mitä niissä vakuumipakkauksissakin eli "vakuumit" pois ja irtomyyntiin.

lihatkin tulee suurin osa vakuumi pakattuina paistit fileet leikot kasslerit ym ym siitä huolimatta niitä myydään irtotiskissä ne säilyy vakuumissa tietyn ajan ja leikattunu niille on määritelty myyntiaika ja käyttöaika ja se on ihan perusteltua koska kaupassa ne säilytetään 1 asteessa ja kotona jääkaapissa.

• Ruokanysseläiset

Ne on varmaan niitä jotka käy ruokanyssestä hakemassa ilmaista ruokaa. Ahnehtivat niin paljon etteivät ehdi syömään ja kun on ilmaista niin voivat huoletta heittää menemään:(

• meeriamanda

Luin pikkusurkeasta yleisökirjoituksen jossa samaisesta asiasta oli useita mielipiteitä.
        Roskiksista oli löytynyt avaamattomia jauho,-hiutale ja ryynipakettia. Taloyhtiössä asui eniten näitä ruoka-apuja saavia. Nuuka kun oon niin kieltämäti ´otti pattiin´ !

Uusavuttomiako, vai vain laiskoja kunnei osaa leipoa ees sämpylöitä?

Aikoinaan kotipalvelussa olin perheessä jossa oli vanhin lapsi koulussa 4 kotona/ osa tarhassa. Äiti se keitteli montalitraa kaurapuuroa jota lapset eivät juurikaan syöneet... ihmettelin et miksi sen puuronlopun roskiin pistät ...tee sämpylöitä..
        Äiti katsoi minua kuin vähä-älyistä... et puurostako ja nauroi silleen vinosti.

Empä viitti sanoa mitä mielessäni ajattelin. :)))

• ??

Mikähän taho on kiinnostunut heidän kulutuksestaan??

• en haeskele....

Meinaako joku et viitseliäisyys riittää kelaamaan pitkään sivuun etsimällä mihin kohtaan joku on vastannut.
      ;
      Miksi ette käytä nicciä ja jatka lopuupäähän vastaustanne hänelle?

• demeter

En minäkään ota kirjaimellisesti tuota päivämäärää "parasta ennen", viimeisen myyntipäivä kohdalla olen vähän varovaisempi.
      Myös minun kokemukseni hapanmaitotuotteista on sellainen, että ne säilyvät rutkasti pitempään kuin päivämäärä osoittaa.
      Kompostiin meillä menee oikeastaan vain hedelmien- ja juuresten kuoret ja kahvinporot (ja sitten tietysti muu eloperäinen jäte).
      Rotista, tai luultavasti vain yhdestä, meillä oli talvella tosi riesa. Mustarastas oli pudotellut lintulaudalta auringonkukan siemeniä ja rotta - mistä lie tullut, viemäreistä ehkä..)) - rupesi syömään niitä. Millään ei saatu sitä hengiltä, juustonpalan söi loukusta ja jatkoi entiseen malliin. Kevään tullen sitä ei onneksi ole näkynyt.

• kanan-muna

Meillä ei laiteta ruokaa roskiin kuin hyvin poikkeuksellisesti. Tietenkin hedelmien kuoret, ja joskus joku unohtunut hedelmä.
      Pääsiäiseksi keitteli puoliso munia, itselleen tammikuussa "vanhentuneita", minulle tuoreita. Ihan irvistelemättä niitä söi.
      Jos on keitetty enemmän perunoita, niistä on helppo taikoa uutta ruokaa.
      Vaikka pikamakkarasoppa.

• Tämmöisen yksineläjän mielestä kauppa tässä on myös osallinen. Usein pakkaukset ovat sen kokoisia että luulisi kaikkien ostajien olevan lestadiolaisperheitä. Tilava pakastin auttaa jos ostamansa voi annoksiin ositeltuna pakastaa.

• "yo-huuhkaja"

Noinhan minä eilen kirjoitin.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

Noinhan minä eilen kirjoitin.
        H.

En ole lukenut enkä viitsi etsiä. Minä kirjoitin niin jo viime viikolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen