järkkäristä sen kohdan mistä näkee kuinka monta kuvaa on ottanut? Vai pitääkö se koneelta katsoa ja laskea kuva kerrallaan :D
Mistä löytää..
8
135
Vastaukset
Minulla ainakin kuvan nimi kertoo sen, esim. DSC5967.jpg/NEF kertoo sen olevan 5967:s kuva jonka olen sillä rungolla ottanut. Se nollaantuu 9999 kuvan jälkeen joten seuraava DCS0000 on kuva numero 10000. Pitää vain muistaa montako kierrosta on kuvannut. Aseta aina kuvan nimen ilmoittava laskuri siten jottei se nollaannu. Saattaa tuo laskuri laskea pidempäänkin jollain merkillä tai lyhyempään, se pitää aina katsoa kameratyypeittäin.
Joissain kameroissa on kuitenkin moinen tieto saatavilla suoraankin joillain exif-tietojen lukuohjelmalla ja niitä saa ladattua ilmaiseksi verkosta kunhan on riittävä into.- mie täältä
Naputapa googleen "shutter actuations" ja kamerasi malli niin löytynee enempi infoa.
- Digitaalliii
Kerran Nikonini D90 ilmoitti yllättäen akkutiedoissa tosin käytän akkuperää jossa kaksi akkua jotta toisella akuista oli 40 000 kuvaa otettu mikä lienee käytännössä
mahdotonta? Niin hyväkuntoiselta alkuperäis akulta? - Johnnymale
Jos kamerasi on Nikon.
ammu 1 jpg filu - aihe vapaa. pc:llä irfanview niminen freeware ohjelma näyttää Total shutter countin. tosin taisi vaatia pluginien asentamisen, yhtälailla ilmainen ohjelmapala.
Jos kamerasi oli Canon, joko toimii sama mikä Nikonilla. tai huollossa saavat tiedon kamerasta ronkittua. - NicoNisti
Canonille EOSinfo niminen ohjelma osaa ainakin näyttää otettujen kuvien määrän.
Ei toimi vanhemmilla rungoilla, mut uudemmat toimii. - Nikoni
http://myshuttercount.com/
Ota kuva mistä vaan vaikka tietokoneestasi ja lyö kuva tuonne niin kertoo paljonko on laukauksia.- lkajflka
Kokeilin tuollaista. "valitettavasti emme tue kameraasi"
Eräs toinen menetelmä antoi muutaman miljoona otosta, mutta seuraavasta ruudusta vähemmän.
Olen tullut siihen tulokseen, ettei ole olemassa mitään kotikonstia asian selvittämiseksi.
- hullukomäoon
Toi ei tiedä Canonin CR2 RAWeista mitään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760