Tietääkö kukaan onko missään keskustelupalstalla omaa paikkaa minne liikuntarajoitteiset voivat kirjoitella omia kokemuksiaan ja jakaa ideoitaan ?
Olen koettanut etsiä niitä, mutta tuloksetta.
Yritin laittaa ideaa myös Suomi24 palautteen kautta, mutta siinäkin jotain häikkää, kun viesti ei lähde eteenpäin.
Esteetön matkailu
18
441
Vastaukset
- suomi24 roskaposti
Tällä hetkellä ei ole. Tai sitten ne on pieniä ja näkymättömiä ettei kirjoittajat löydä.
Nämä julkisemmat sisältää aina kaikenkarvaista väliinhuutelijaa mikä pilaa asian.
Minulla on vihiä eräästä uudesta,jossa olisi kunnon valvonta ja vähän muutakin
sisältöä.
Ilmoittelen osoitteen kun aukaiseevat. - tänne vaan
Eiköhän liikuntarajoitteiset voi kirjoitella täälläkin. Tottahan moniin keskusteluihin liittyy joku hörhö mukaan mutta ei välttämättä aina.
- tämä on kaatopaikka
Tämä sivusto on saman ylläpidon hallinnassa kuin matkaopaslehden sivusto.Joten en suosittele.Myöskin kovin hiljainen kirjoittajien vähyydestä johtuen.Jää jopa alle kymmenen päivittäin. Tosin ylläpidon aloituksiin nousee jopa 200 katsojakertaa vrk.
Tuo kovasti hoettu "hörhö" on itse ylläpitoryhmää. Ei muista törkeenpää sivustoa kuin tuo mainittu. Valtaosin myös ylläpidon pyörittämä.Aloittaa ketjut,vastailee niihin itse,
ja haukkuu muita hörhöiksi,häiriköiksi,nettimatkaajiksi.Syöttää lisäksi väärää tietoa ja keskittyy parjauskamppanjoihin. Air Finland yhtiöstä toista kymmentä pilkkakirjoitusta,
Alma tours eräs haukkuttu myös. - Invalidos
Onhan se selvä asia, että olipa se keskustelupalsta missä vaan, niin aina niitä hörhöjä sinne eksyy.
Mutta siltikin kannattaisin, että jossakin olisi ihan erikseen oma palsta esteettömälle matkailulle. Ja sitä kun vähän mainostaisi vaikkapa potilas- ja vammaisjärjestöille, niin uskoisin, että siellä käytävä keskustelu voisi olla jopa vilkasta.
Odotan mielenkiinnolla suomi24 roskaposti vihjaamaasi uutta sivustoa :) Muista sitten ilmoitella siitä täällä.
Nykyään liikuntarajoitteisten matkailu vaan enenee ja senkin vuoksi niitä vinkkejä ja kokemuksia kaipaa hyvin moni. Matkatoimistoistakin saatava tieto on joskus vähän epäluotettavaa. Kokemusta on.- Invalidos
22 kirjoitti:
Tiedätkö, mitä kuuluu http://www.rullaten.fi/-sivulle? Onko toiminta hiipunut kokonaan?
Rullaten tais kuivua kasaan ja Suomi Kaikille käsittelee vaan kotimaan matkailua. Tietty sekin on hyvä asia, mutta ainakin itse toivon vinkkejä ja kokemuksia juuri ulkomaan matkailuun.
Olisi niin paljon helpompaa suunnitella tulevia reissuja, kun olisi ihan sitä käyttäjäpohjaista tietoa saatavilla eri paikoista ja kohteista.
Heitin ideaa keskustelupalstasta myös Invalidiliittoon, vaan enpä ole saanu mitään vastakaikua. I-liitto olisi kuitenkin ehkä se kattavin järjestö, josta tietoa ko. palstasta olisi todella helppo välittää. - Pilaako hotellin?
Invalidos kirjoitti:
Rullaten tais kuivua kasaan ja Suomi Kaikille käsittelee vaan kotimaan matkailua. Tietty sekin on hyvä asia, mutta ainakin itse toivon vinkkejä ja kokemuksia juuri ulkomaan matkailuun.
Olisi niin paljon helpompaa suunnitella tulevia reissuja, kun olisi ihan sitä käyttäjäpohjaista tietoa saatavilla eri paikoista ja kohteista.
Heitin ideaa keskustelupalstasta myös Invalidiliittoon, vaan enpä ole saanu mitään vastakaikua. I-liitto olisi kuitenkin ehkä se kattavin järjestö, josta tietoa ko. palstasta olisi todella helppo välittää.Itse olen jo muutaman vuoden ajan kysellyt ja yrittänyt käynnisttää keskustelua liikuntarajoitteisten matkoista useammallakin matkailusivustolla. Turhaan! Tuntuu että kukaan liikuntarajoitteinen ei matkusta. Heidän on paras pysyä kotona. Vaikka juuri liikuntaesteiset keskiverto tervettä matkailijaa enemmän tarvitsivat tietoa kohteista. Onhan Suomessa yli 20 000 pyörätuolin käyttäjääkin ja sitä "lievempiä" moninkertainen määrä
Olen myös ollut yhteydessä suoraan muutamaan matkanjärjestäjään, mikseivät ne kerro liikuntarajoitteisille sopivista kohteista. kertoivat, että vastaavat kysykseen. Kun tietäisi, mistä kohteeesta kysyä!
Olen myös kahlannus eri potilas- ja vammaisjärjestöjen sivuja ja käynnistänyt sillä minulle läheiselln sairauden sivustolla keskustelua sopivista kohteista ja hotelleista. Turhaan! Vastauksena ainoastaan roskapostia.
Olen itse kymmeniä ellei satoja tunteja käyttänyt sopivien matkakohteitten etsimiseen ja ...löytänytkin jotain. - 19+4
Pilaako hotellin? kirjoitti:
Itse olen jo muutaman vuoden ajan kysellyt ja yrittänyt käynnisttää keskustelua liikuntarajoitteisten matkoista useammallakin matkailusivustolla. Turhaan! Tuntuu että kukaan liikuntarajoitteinen ei matkusta. Heidän on paras pysyä kotona. Vaikka juuri liikuntaesteiset keskiverto tervettä matkailijaa enemmän tarvitsivat tietoa kohteista. Onhan Suomessa yli 20 000 pyörätuolin käyttäjääkin ja sitä "lievempiä" moninkertainen määrä
Olen myös ollut yhteydessä suoraan muutamaan matkanjärjestäjään, mikseivät ne kerro liikuntarajoitteisille sopivista kohteista. kertoivat, että vastaavat kysykseen. Kun tietäisi, mistä kohteeesta kysyä!
Olen myös kahlannus eri potilas- ja vammaisjärjestöjen sivuja ja käynnistänyt sillä minulle läheiselln sairauden sivustolla keskustelua sopivista kohteista ja hotelleista. Turhaan! Vastauksena ainoastaan roskapostia.
Olen itse kymmeniä ellei satoja tunteja käyttänyt sopivien matkakohteitten etsimiseen ja ...löytänytkin jotain.Matkalehdessä (ei matkaopas lehti) oli kiva kertomus liikuntarajoitteisen henkilön matkasta.
Se nyt vain oli yksi kertomus, ehkä jotain vinkkejä. Miten jos itse aloittaisit
ketjun jollakin sivustolla, matkaopaslehden sivusto, kaikesta huolimatta, taitaa
olla suosituin. Pallontallaajat sivustolla saa asiallisia vastauksia, sitäkin kannattaisi kokeilla, jos nyt ei koko sivustoa saa niin jonkin ketjun.
Matkanjärjestäjien kohteista kannattaa yleisesti tsekata kiinnostavimmat ja
kysellä sitten niistä tai pyytää kokonaan omaa matkaa järjestettäväksi.
Yleistietoa on saatavana niin paljon että sen mukaan voi aloittaa valinnan.
Madeiralla on korkeuseroja - ei sovi, tällaiset sopii perheille hotellit ja paikat
voisivat olla hyviä, jos lastenvaunuilla pääsee niin eiköhän pyörätuolillakin
jos matka muuten kiinnostaa. - vauhtisokee
19+4 kirjoitti:
Matkalehdessä (ei matkaopas lehti) oli kiva kertomus liikuntarajoitteisen henkilön matkasta.
Se nyt vain oli yksi kertomus, ehkä jotain vinkkejä. Miten jos itse aloittaisit
ketjun jollakin sivustolla, matkaopaslehden sivusto, kaikesta huolimatta, taitaa
olla suosituin. Pallontallaajat sivustolla saa asiallisia vastauksia, sitäkin kannattaisi kokeilla, jos nyt ei koko sivustoa saa niin jonkin ketjun.
Matkanjärjestäjien kohteista kannattaa yleisesti tsekata kiinnostavimmat ja
kysellä sitten niistä tai pyytää kokonaan omaa matkaa järjestettäväksi.
Yleistietoa on saatavana niin paljon että sen mukaan voi aloittaa valinnan.
Madeiralla on korkeuseroja - ei sovi, tällaiset sopii perheille hotellit ja paikat
voisivat olla hyviä, jos lastenvaunuilla pääsee niin eiköhän pyörätuolillakin
jos matka muuten kiinnostaa.Aloitin ketjun tuolla matkaopaslehden sivulla nimellä "rullatuolissa reissuun"
Alku meni mukavasti mutta sitten joku kummajainen veti jotain nenukkaan ja haukkui
koko touhun pilkanteoksi avaten samasta asiasta rinnakkaisketjun.
Haukkumisen peruste oli otsake,olisi pitänyt olla "pyörätuoli" Nyt kuitenkin tuo liiton nimikin on rullaten,että ihme kastijako. - Pilaako hotellin?
vauhtisokee kirjoitti:
Aloitin ketjun tuolla matkaopaslehden sivulla nimellä "rullatuolissa reissuun"
Alku meni mukavasti mutta sitten joku kummajainen veti jotain nenukkaan ja haukkui
koko touhun pilkanteoksi avaten samasta asiasta rinnakkaisketjun.
Haukkumisen peruste oli otsake,olisi pitänyt olla "pyörätuoli" Nyt kuitenkin tuo liiton nimikin on rullaten,että ihme kastijako."Rullaten" on peräisin 80-luvulta, vanhan nimityksen pohjalta. Sivusto ei ole toiminut enää pitkään aikaan vaan sen perintöä jatkaa Suomi kaikille.
Uuden ketjun aloittaja ei haukkunut eikä pilkannut ketään. Älä vääristele! - mariko86
Pilaako hotellin? kirjoitti:
Itse olen jo muutaman vuoden ajan kysellyt ja yrittänyt käynnisttää keskustelua liikuntarajoitteisten matkoista useammallakin matkailusivustolla. Turhaan! Tuntuu että kukaan liikuntarajoitteinen ei matkusta. Heidän on paras pysyä kotona. Vaikka juuri liikuntaesteiset keskiverto tervettä matkailijaa enemmän tarvitsivat tietoa kohteista. Onhan Suomessa yli 20 000 pyörätuolin käyttäjääkin ja sitä "lievempiä" moninkertainen määrä
Olen itse kymmeniä ellei satoja tunteja käyttänyt sopivien matkakohteitten etsimiseen ja ...löytänytkin jotain.On aika vanha viestiketju, mutta jos tätä kautta saisin kuitenkin yhteyden edes pariin ihmiseen.
Teen opinnäytetyötä erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden matkailusta ja kaipaisin kovasti vastauksia itse kohderyhmältä.
Olisiko kukaan valmis vastailemaan muutamiin kysymyksiin? - Tietoa
mariko86 kirjoitti:
On aika vanha viestiketju, mutta jos tätä kautta saisin kuitenkin yhteyden edes pariin ihmiseen.
Teen opinnäytetyötä erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden matkailusta ja kaipaisin kovasti vastauksia itse kohderyhmältä.
Olisiko kukaan valmis vastailemaan muutamiin kysymyksiin?Minulla on muutaman vuoden kokemus tämän asian kanssa taistelusta..
Onko sinulla joku sähköposti, josa voisimme keskustella?
- Invalidos
Kyllähän niitä keskusteluja voi avata sinne ja tänne, mutta itse peräänkuulutankin nyt yhtä hyvää paikkaa minne voisi kommentteje/kysymyksiä/vinkkejä kirjoitella.
I-liitollakin on taas joku uusi "projekti" Helppo Liikkua. Tällä hetkellä se koskee valitettavasti vaan kotimaan matkailua ja maanrajojen sisäpuolella liikkumista. Tietty systeemi on vasta aivan alussakin.
Minä ainakin kaipaan juuri ulkomaan matkailuun niitä vinkkejä. Lienen myös eräätkin tunnit istunut netin ääressä ja etsiskellyt tietoja kohteista ja hotelleista. On totta että kyllä matkatoimistot yrittävät palvella parhaansa mukaan, mutta esim. Apollomatkoilla ei ole edes tietoa mm. hissien koosta heidän hotelleissaan. Vaan kaikki pitää erikseen kysellä suoraan hotellilta. Eli kyllä se vaan näyttää sille, että liikuntarajoitteiset ovat kuitenkin tosi pieni ryhmä matkalaisissa.
Mutta eihän se silti estäisi meitä "kasaantumasta" yhteen paikkaan ja jakamasta kokemuksia. - Esteettömiä hotellej
Olen tässä ketjussa kirjoittanut aiheesta aikoja sitten kysellen liikuntarajoitteisille sopivista kohteista ja hotellista. Turhaan . Turhaan.
Olen sittemmin etsinyt ja löytänyt itse muutaman hyvän hotellin, jonne liikuntarajotteinen uskaltaa lähteä ja yhdssä olemme ollut jo kolmasti. Tosin nyt riitti, kun aikanaan terveenä halusimme mennä aina uuteen paikkaan.
Matkatoistoilta tai potilasliitoikat tähän ei saa mitään apua Nuo Rullaten ja helHpo liikkua ym. , ei mitään hyötyä. Hotellit eivät ilmoittele esteettömyydestää. Eivät kai halua " rampoja" asiakkaita terveitten näkökenttään
Nyt on tosiaan muutama esteetön hotelli hanskassa ja etsin ja löydänkin uusia kohteita. Meilleon nyt ainakin jotain ja olemme noissa matkaillessa luoneet uusia kontakteja ja sitä kautta edelleebn öytäneet.- yrittänyttä ei laite
Tripadvisorilla on sellainen palsta. Olen yrittänyt lähettää linkin monta kertaa mutta suomi24.fi blokkaa ilmeisesti mobiililaajakaistan takia (sellainen ilmoitus ilmaantuu yrittäessä).
- trevlig resa
yrittänyttä ei laite kirjoitti:
Tripadvisorilla on sellainen palsta. Olen yrittänyt lähettää linkin monta kertaa mutta suomi24.fi blokkaa ilmeisesti mobiililaajakaistan takia (sellainen ilmoitus ilmaantuu yrittäessä).
Tässä se tulee kun tämä alkoi yllättäen taas toimimaan:
http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g1-i12336-Traveling_With_Disabilities.html
- Vieläkö matkaan?
Eikö tämä olisi aihe, mistä voitaisiin keskustella täällä meidän maalla ja Eurooppakeskeisesti.
Kyllä kai liikuntarajoitteisetkin tänä päivänä haluavat matkustaa, eikä istua vain neljän seinän sisällä.
Puolisoni liikuntakyky on sairauden kautta heikentynyt vuosi vuodelta, mutta silti olemme halunneet ja yrittäneet matkustaa.
Näitten asioitten ymmärtäminen ja käsittäminen on vain "terveile" vaikea. Juuri hiljattain meille tarjottiin matkaa "esteetön", vaikka tiedettiin, puoliso on pyörätuolissa ja tarvitsee sähköisen sängyn etc.etc.. Esteettömyys merkitsi tässä sitä että oli levennetty oviaukko ja kahvat kylpyhuoneeseen!!!
Minusta tällainen foorumi olisi hyvä keskustella kokemuksista , hyvistä ja huonoista ja antaa ja saada vinkkejä tällä vaikealla aluella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743