508 kokemuksia?

Kuka kertoo?

Osaako kukaan sanoa millaisia vikoja 508 mallissa on ilmennyt? Millaiset ajo-ominaisuudet? Onko teille ja pidemmille matkoille asiaa? Miten sisätilat riittävät?

Ihan mukiinmevän näköinen auto. Kuten oli 407 mallikin.

220

41933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varabenkku

      Varmasti hyvä auto kun taksina näkee tosi paljon, ja muutenkin liikenteessä enempi kuin jotain vaikka tojota avensis räppänää, ja peugeot autoissa koskaan vikoja ole ollut, ja jos on.. niin omistajan itse aiheuttamia, esim: ajettu vesisateella tai pakkasilla

      • Anonyymi

        ei ole taksina


      • Anonyymi

        takapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaa


      • Anonyymi

        niin se on VWaudi paskoisssakin aina omistan vika juu

        kts. audi suomi24 ja vw suomi24


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        takapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaatakapää hitsattu ruosteet jo pari kertaa

        Taitaa omistajakin olla ruosteessa🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole taksina

        2.0 HDI Citroen Xsara oli muutaman vuoden.myin pois kun mittarissa oli 650000 km.laturi vaihdettu ja siinäpä se mitä tarvitsi koneelle tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.0 HDI Citroen Xsara oli muutaman vuoden.myin pois kun mittarissa oli 650000 km.laturi vaihdettu ja siinäpä se mitä tarvitsi koneelle tehdä.

        Sitähän me emme tiedä mitä niiden ensimmäisten 600tkm aikana sille moottorille on tehty...


    • YLI TORNIO

      oman kokemuksen mukaan juurio matka-ajossa parhaimmillaan on tuo 508. Sisätilat riittää 5:lle hyvin. Minustakin hyvän näkönen

      • Anonyymi

        kallis on ohjaustehostin

        merkkiliikkeen korjaus 3250 e


    • Sähköasentaja M

      Niitä vikoja löytyy kun luet näitä keskusteluja, ja kyllääähän niitä riittää, sähköt kaiken kaikkiaan on sellanen viritys ettei pahemmasta väliä.

      • Toimiihyvin

        Nii-in, taitaa olla Boschin sähköt? Minulla on ranskiksissa kestänyt Boschit ja Valeot yhtä hyvin. Ranskisten sähköviat ei yleensä ole konepellin alla vaan tyyliin tuulettimis ja lasinpyyhkijöitä. Harmillista muttei katastrofaalista ja johtuu osin hyvästä varustelusta. Isompia riskejä, kuten moottori- ja vaihteistorikkoja. Alusta vaatii välillä pikkuremppaa, ei kallista sekään. Kyydit hyvät, ja tres chic.


    • pösöilijäkans

      37000 vähän yli tullut nyt ajettua, korjaamolla on käyty kahdesti, 15tkm huolto ja 30 tkm huolto, muuta aihetta ei ole ollut. Mukava auto tien päällä.

      • 508sw

        PEUGEOT 508SW 1.6 ehdi , ajoin 41/2 v. 85 000 km. akku vaihd. (takuu) 1kpl per.tutkan silmä ja rek. valon polttimo vaihdettu, ei muuta, tosi varma ja luotettava auto. Erinomaiset penkit (arvosteluista huolimatta) ei tarvitse vähdätä pitkälläkään ajomatkalla.


      • Anonyymi
        508sw kirjoitti:

        PEUGEOT 508SW 1.6 ehdi , ajoin 41/2 v. 85 000 km. akku vaihd. (takuu) 1kpl per.tutkan silmä ja rek. valon polttimo vaihdettu, ei muuta, tosi varma ja luotettava auto. Erinomaiset penkit (arvosteluista huolimatta) ei tarvitse vähdätä pitkälläkään ajomatkalla.

        läski mahtuu myös ja viinat takakonttiin

        hirvimettille


    • 1.6 Trendline

      Kannattaa tutustua Tuulilasi 7/2012: 508:n 30tkm kestotesti... järkyttävää luettavaa.

      Saman konsernin C5 saa myös tylytystä puutteellisesta suunnittelusta ja laadusta.

      • Anonyymi

        Ei nyt löydy noin vanhaa tuulilasia käsiini.

        Mikä siinä niin järkyttävää oli?


    • 508 vm-11

      meillä reilut 40 000 ajettu. Parkkitutkassa oli vettä vaihdetiin takuuna. Toisaalta itse sen veden sinne uudella painepesurillani taisin laittaa. Ei sähkövikoja. Monet sähkökytkimet samanlaisia kuin oli Passatissani -07. Samoista osista taitavat näitä koota.

    • pösöttää.

      Olen kyllä ajatellut vaihtaa 508 dieseliin sillä robottivaihteistolla ja 1,6 koneella.
      Olen koeajanut ja ihastunut. Ainoa harmi on auton mataluus näin senior ikäiselle.

    • Ritsoi

      Buhahaa, pökötti 508 ja kyllähän niitä viko ja näkyy ja kuuluu naapurilla olevan. Ajaahan sillä peremman puutteessa.

      • muutoin hyvä vileeni

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/testissa-peugeot-508

        ihan hyvin pösöksi ainakin bensakoneella tuo 30tkm testi, kun koko testin lukee niin pikku vikoja; pohjapanssari tippui muutaman kerran kun onnettomat kiinniikkeet ja käyntihäiröitä pakkaskäynnistyksillä, samoten mittaristo, sähkölukot tilttaili ja reipas öljyvuoto moottorissa: jakoketjun kiristin vuoti reippaasti, mutta psa tuotteeksi hyvä olihan kuitenkin 30tkm ajettu...., kaverilla 3008 1.6 hdi moottorilla: eipä ole hiljainen motori samaa kolinaa: kuin renkaita irroitetaan pulttikoneella


      • lassima
        muutoin hyvä vileeni kirjoitti:

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/testissa-peugeot-508

        ihan hyvin pösöksi ainakin bensakoneella tuo 30tkm testi, kun koko testin lukee niin pikku vikoja; pohjapanssari tippui muutaman kerran kun onnettomat kiinniikkeet ja käyntihäiröitä pakkaskäynnistyksillä, samoten mittaristo, sähkölukot tilttaili ja reipas öljyvuoto moottorissa: jakoketjun kiristin vuoti reippaasti, mutta psa tuotteeksi hyvä olihan kuitenkin 30tkm ajettu...., kaverilla 3008 1.6 hdi moottorilla: eipä ole hiljainen motori samaa kolinaa: kuin renkaita irroitetaan pulttikoneella

        508 HDI 115 SW. 35 tkm. Ei mitään ongelmaa. Määräaikaishuollot ja polttoaineen lisäykset ainoat puuhat ajamisen lisäksi. Tjaa. Pari kertaa olen pessyt. Käsin.


      • 22YZ
        lassima kirjoitti:

        508 HDI 115 SW. 35 tkm. Ei mitään ongelmaa. Määräaikaishuollot ja polttoaineen lisäykset ainoat puuhat ajamisen lisäksi. Tjaa. Pari kertaa olen pessyt. Käsin.

        Onko noin uusi auto pitänyt katsastaa monesti vai kui tilastokärki


      • hjhjhgjjgh

        Hiukan jo vanhentunut kun esiteltiin ja vertailujen peränpitäjä.


      • Anonyymi

        Kaverin tutun tutullakin oli vikoja, aina rikki.


    • Pöffänäpökö

      508 sw 1.6 hdi...25000 tkm, eikä mitään vikaa. Tyytyväinen olen ollut, riittävästi tilaa, lämpenee nopeasti, kiitos webaston, joka vakiona ainakin manuaalivaihteisella, vaikia sanoa mitään suurempaa ongelmakohtaa...hyvä, tukeva, hiljainen...no ehkä voimaa voisi olla enemmän, mutta saahan niitä suurempiakin koneita nokalle, jos haluaa....keskikulutus mulla ollut 4,9-5,0 ja mittaillut olen noin 20 tkm matkan

    • Tyytyväinen

      1.6 HDi Active Business, -12, mittarissa 42000. Todella hyvin on pelannut. Määräaikaishuoltojen lisäksi vain kerran käynyt takuuhuollossa, kun etupään iskarit kolahtelivat ja vaativat rasvausta.

      Plussaa:
      Hyvät tilat, takapenkille mahtuu hyvin kolme aikuista
      Tyylikäs sisustus
      Miellyttävä ja tarkka ohjaustuntuma
      Hyvä varustelu mm. ksenonit, ledit, webasto, ym..
      Hiljainen
      Takuu


      Miinusta:
      - Jousitus turhan pintakova
      - Tehoa saisi olla enemmän
      - Maalipinta naarmuuntuu suhteellisen helposti

      • passatman

        Miinusta:
        -jälleenmyyntiarvo lähes olematon


    • Janne S

      1.6thp 508 active farmari. ollut uudesta asti, tulee tammikuussa 3-vuotta. Ainoa vika on ollut, että takatilan verhon päässä ollut tappi murtui ja verho repsotti, kunnes korvattiin uudella verholla. ajettu 94th. huolto pelaa. kaikki ok.

    • Pöö Pösötin

      Pökötin on b-luokan auto isolla B-llä! Se on ihan sama mikä malli samaa pas-kaa kaikki. Ei mitään Premiumiin viittaavaa!

      • kun lukee niin

        Sinussa ei myöskään ole mihinkään viittaavaa.


      • myös Aven seuraaja
        kun lukee niin kirjoitti:

        Sinussa ei myöskään ole mihinkään viittaavaa.

        Toyotaltahan on tulossa 508:n pohjalle perustuva Avensiksen korvaaja eli tuskin nyt 508 kovin huono peli on jos luotettavuusmaineestaan kiinnipitävä Toyota on sen kelpuuttanut. Tai Toyotan laatuparannukset parantavat vielä Pösön mainetta


      • TojoPösö
        myös Aven seuraaja kirjoitti:

        Toyotaltahan on tulossa 508:n pohjalle perustuva Avensiksen korvaaja eli tuskin nyt 508 kovin huono peli on jos luotettavuusmaineestaan kiinnipitävä Toyota on sen kelpuuttanut. Tai Toyotan laatuparannukset parantavat vielä Pösön mainetta

        Hyvä kun japsitkin oppivat jotakin. Mutta mutta, Tojotan logolla oleva 508 on varmaan reilusti Pösöä kalliimpi ja ehkä sitten käytettynä on Tojo ja Pösö samanhintaisia...


      • FarkkuPösö

        Mistä näitä asiallisen keskustelun pilaajia löytyy joka palstalle??


      • Anonyymi
        FarkkuPösö kirjoitti:

        Mistä näitä asiallisen keskustelun pilaajia löytyy joka palstalle??

        no, pienmunaset trollaa.


    • Fransiskus

      No jaa...ajettiinpa me millä tahansa, niin emme todennäköisesti ajaisi millään ilman ranskalaisia keksintöjä. Käytänössä lähes kaikki tekniikka mitä autoissa on, on ranskalaisten kehittämiä. Monissa automerkeissä japanilaiset mukaan lukien käytetään PSA:n moottoreita.

      • mösjöö pösö

        Näinpä tehdään ja syystäkin. Varsinkin PSA:n dieselithän ovat vallan mainioita myllyjä. Vääntäviä, kestäviä ja pieni ruokaisiakin. Kyllä se Ranskan poika osaa muutakin tehdä kuin kortonkeja ja konjamiinia. -No ne ydin-voimalat on sitten vähän niinkuin..


      • Komsi_komsa
        mösjöö pösö kirjoitti:

        Näinpä tehdään ja syystäkin. Varsinkin PSA:n dieselithän ovat vallan mainioita myllyjä. Vääntäviä, kestäviä ja pieni ruokaisiakin. Kyllä se Ranskan poika osaa muutakin tehdä kuin kortonkeja ja konjamiinia. -No ne ydin-voimalat on sitten vähän niinkuin..

        Mutta eipä yksikään ranskalainen ydinvoimala ole poksahtanut, kun taas japanilaisia meni vieri vieressä useampi.


      • Ihmeaasiakka
        Komsi_komsa kirjoitti:

        Mutta eipä yksikään ranskalainen ydinvoimala ole poksahtanut, kun taas japanilaisia meni vieri vieressä useampi.

        Jaa missä meni japanilaisia ydinvoimaloita ,jos fukushimaa tarkoitit niin se on kyllä jenkkien tekeleitä ja sille mitään voi jos maa alta menee,tekee sitten kuka vaan,paitsi jos ranskalaiset niin se tuskin olisi ollut vielä edes käytössä.


      • Anonyymi
        Ihmeaasiakka kirjoitti:

        Jaa missä meni japanilaisia ydinvoimaloita ,jos fukushimaa tarkoitit niin se on kyllä jenkkien tekeleitä ja sille mitään voi jos maa alta menee,tekee sitten kuka vaan,paitsi jos ranskalaiset niin se tuskin olisi ollut vielä edes käytössä.

        Fukushiman ovat kyllä rakentaneet Kongon pojat Klaukkalasta,sitä vain,että sinulla on ihan täysin väärää tietoa,kyseisestä asiasta.


    • pekka55v

      Moikka minulla 2011vm 508 150 000 ajettu nyt istuinlämmitys lakannut toimimasta. Huollossa todettu että liitin sulannut. pitää vaihtaa johtosarja. Töineen homma maksaa n. 400 €. Onko muilla kokemuksia ja onko mahdollista vaihtaa vain vioittunut liitin.

      • cvbcvbcv

        Kyllä nyt luulis onnistuvan. Kysy peugeot foorumilta.


      • RMB
        cvbcvbcv kirjoitti:

        Kyllä nyt luulis onnistuvan. Kysy peugeot foorumilta.

        Liitintä ei saa erikseen. Tulee sen johtosarjan mukana. Entä pistokkeen vastapuoli? siinä on jokin yksikkö. Onko se sulanut/vioittunut?


      • Anonyymi

        Ei tartte vaihtaa johtosarjaa. Otat liittimen auki ja näet palokohdan. Rapsutut puukolla kirkkaaksi. Crctä perään. Liitin kiinni. Taas toimii. Jonkin aikaa...


    • 400$

      No nyt saa ajella sitten hanuri jäässä, jos on hanuri auki!

    • 508:lla

      Kohta 80.000km mittarissa 508 163 hp diesel. Hienosti pelaa. Todella mukava, tilava ja hiljainen auto.

    • Hiljainen kärry

      -13 37 tkm 1,6 diesel farkku. Ei vikoja. Hiljainen matka-auto.
      Seuraavakin auto on 508.

      • -13 44tkm 1,6 diesel farkku. Ei mitään vikoja. Ei edes polttimoita. Loistava auto. Tällä autolla ajan kauan.


    • Väinö..

      Jos on pari vuotta vanha 508 ja 1.6 tdi fab ja huoltoväli 15tkm. Huollolle tulee hintaa jos ajaa kohtuullisen paljon.

      • P S A

        Miten niin tulee hintaa? 30 tkm huoltoväli näyttää monissa autoissa tulevan kalliiksi, koska se on liian pitkä väli,mm, öljynvaihdon osalta.


    • Väinö..

      Tuolla moottorilla saattaa saattaa joutua huollattaa 2kertaa/vuosi. Kaksilitrasella moottorilla 1kerta/vuosi. En tiedä sitten miten näissä uusissa koneissa mikä on huoltoväli.

      Minusta 1krt/vuosi pitäisi olla max määrä huoltotarpeelle vuodessa. Joku voi olla sitten kokonaan eri mieltä. Kannattaa tarkistaa ja tehdä laskelmia mitä huollot maksavat esim. tiettynä ajanjaksona.

    • patonki

      98tkm ajettu vm.-12 1.6 bensa farkku. katsastukseen menossa tänään. ainoat viat olleet: minullakin kuten jollain tuolla ylhäällä, katkesi takatilan peiteverhon tanko, uusi verho tulossa takuuseen. ja tuossa joulun alla huomasin, että kuskin penkinlämmitin ei toimi, menee myös takuuseen.

    • thp16

      Oma 508sw 1,6thp -11 ajettu 128tkm. Vikoja ollut ja on. 119tkm ajettuna hajosi turbo. Auton kello ei pysy ajassa, joutuu korjailee aikaa kerran kuukaudessa. Kun kello on sekaisin auton Webasto ei toimi. Moottori kuluttaa öljyä noin 1,5l / 6tkm, on kuulema ominaisuus. Parkkitutkat ei toimi lämpimällä ilmalla. Viimeisimpänä autosta hävisi tehot ohitustilanteessa ja auto meni vikatilaan. Nyt odotellaan korjaamolle pääsyä, mahdollisesti jakoketju vika. Toimiessaan auto on hyvä ajaa, kohtuullisesti viimeistelty ja itse tykkään auton ulkonäöstä. Mutta oman kokemukseni pohjalta en suosittele kuitenkaan 1,6thp mallia.

      • THP156

        Tuo BMW-sukuinen THP on ollut murheenkryyninä myös muilla merkeillä. Samaa vikaa oli myös Bemarin 1,6 dieselissä.


    • pögötti

      Hei! Minulla toinen 508 farkkudiesel 1,6 menossa. Ainuttakaan vikaa ei ole ollut kummassakaan. Ensimmäisellä ajoin 50 tkm ja uudemmalla nyt 22 tkm mittarissa. Niin no ensimmäisessä kello tosiaakin jätätti n 1 minuutti kuukaudessa, syytä en tiedä. Todella hyvä ajaa, webasto toimii kivasti, tilat hyvät, lasikatto kiva varuste....tosiaankin ollut täysin virheettömiä. Harmi, jos jollain propleemia, vaan kaikissa merkeissä on aina jotain.

    • Kertakäyttökamaa

      1,6 HDI:n heikko kestävyys on myös ison pösön ongelma.

      • lerdu

        Miten pitää asettaa lämmitys kun webasto pannaan päälle, kyseessä 508 Peugeot.


      • Tavalliset_asetukset

        ??? Lämmitys tietenkin automaatilla, kuten normaalistikin, ja Webaston pistät päälle kauko-ohjaimesta. Sen pumppu pyörittää vettä järjestelmässä. Kun jäähdytysvesi alkaa lämmetä, lähtee puhallinkin sisällä käyntiin, automaattisesti.


      • Anonyymi

        Heikko? Itsellä on samainen kone (Volvossa) ja ajettuna yli 420tkm ilman isompaa murhetta.


      • Anonyymi

        Hei Pösö 508 1,6 d vm. 2014 aj. 151th
        Vaihdan öljyt suodatinväli 20th
        Vaihdot:
        -vasen etupyörän laakeri
        -kilpivalo polttimot
        -sisäilmasuodatin ilmasuodatin
        -renkaita ( käytän vain ranskalaisia, kok. kerran muita)
        -tuulilasi
        Pojallani vm. 2013 samanlainen aj. 200th.
        -huollot, vain kuluvia osia vaihd.


    • Joji

      V 2011 508 farmari VTI- moottorilla ja robottivaihteistolla. Olen ollut hyvin tyytyväinen. Suuntavakaa ja mukava maantieajossa, mutta taajamiin kookas. Miellyttävän helppo maantieauto varsinkin pitkillä matkoilla. Sitten ehkä kyselijöille tärkein: vain öljypumpun magneettiventtiili vaihdettiin takuuna jo v 2012, muita vikoja ei ole ilmennyt. Tosin kilometrejä on vasta vähän vaille 60 000.

    • NoPeugeot

      Jakoketju ongelmia 40 000 km jälkeen. Vaihdettiin kaikki osat 51 000 km kohdalla, meni takuuseen. Nyt jakopään vaihdosta 1, 5 vuotta ja 100 580 km ja taas täysi jakopääremontti. Koska autolla satatuhatta km ylitetty ei mene takuuseen. Jakopään osilla 2v takuu mutta jos osat on vaidettu auton takuuajan sisällä se kumoaa osien takuuajan 2v. Joten vaihto menee omaan piikkiin työn osalta noin 500€. Jatkossa jakopäänosilla takuu 2v. Ala-arvoista vastuun kantoa Peugeotin maahantuojalta. Ei enää koskaan Peugeottia.

      • Anonyymi

        Siinähän on tuo Bemarin Jakopää,olisi PSA jatkanut
        omaa tuotantoaan moottoreissa.Ei olisi noita ongelmia.Sama pata on myös Minissä ja samat ongelmat.Tåmähän on se yhteissuunnittelun tulos.
        Ei hyvä,kosekee etenkin,1.6 thp bensakonetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän on tuo Bemarin Jakopää,olisi PSA jatkanut
        omaa tuotantoaan moottoreissa.Ei olisi noita ongelmia.Sama pata on myös Minissä ja samat ongelmat.Tåmähän on se yhteissuunnittelun tulos.
        Ei hyvä,kosekee etenkin,1.6 thp bensakonetta.

        "Siinähän on tuo Bemarin Jakopää"

        Mistä olet saanut tiedon että jakopää on nimenomaan BMW suunnittelua tuossa moottorissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siinähän on tuo Bemarin Jakopää"

        Mistä olet saanut tiedon että jakopää on nimenomaan BMW suunnittelua tuossa moottorissa?

        THP on BMW:n suunnittelema moottori ehkä siksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        THP on BMW:n suunnittelema moottori ehkä siksi.

        Jos sinulla on tietoa niin kerro mistä olet sen saanut?

        Minä en nimittäin ole mistään, vaikka olen etsinytkin, löytänyt tietoa siitä, että BMW olisi kyseisen moottorin suunnitellut.

        Kyllä, heiltä on saatu ideoita mm venttiilikoneistoon, mutta moottorissa on myös paljon elementtejä, jotka eivät ole tyyppillisiä BMW moottoreille.

        Olen taipuvainen uskomaan että kyseessä on PSA /BMW suunnittelu eikä vain BMW. Ja vielä niin, että BMW:ltä on otettu heidän käyttämiään elementtejä ja patentteja jo käytössä olevista moottoreista.

        Moottorin lohkohan perustuu TU-moottoriin joka perustuu taas XK/XL/XR moottoriin, jonka varhaisin versio on tehty jo vuonna 1965.


    • uiuoiuy

      Minkä moottorin ongelma tuo jakoketju? Bensa vai dieseli?

    • gfggffg

      BMW:n suunnittelema bensa 1.6. Sais noi sakut suunnitella vaan niitä omia romujaan...

      • Jakoketju

        Onkohan kysymyksessä VTI-120 ? Itse olen huomannut kylmänä aika pahankuuloista rallatusta, melkein metallimaista ääntä....olisikohan ihan tyyppivika?
        Moottorin lämmetessä normaalilämpöön käy kauniisti, eikä kuluta öljyä? 26.000 mittarissa joten takuuseen menee jos jysähtää....onkohan näissä ollut jakoketjuongelmia?


      • RMB

        Jos moottorista kuuluu rallatus, on se oire viasta. Takuuehdoista löytyy teksti, jossa pyydetään vika korjaamaan viipymättä. Takuu voi raueta jo todetaan asiakkaan viivytelleen korjaukseen viemisessä.
        Jakopäässä voi ketju olla venynyt tai ketjun ohjain murtunut.


      • Jakoketju
        RMB kirjoitti:

        Jos moottorista kuuluu rallatus, on se oire viasta. Takuuehdoista löytyy teksti, jossa pyydetään vika korjaamaan viipymättä. Takuu voi raueta jo todetaan asiakkaan viivytelleen korjaukseen viemisessä.
        Jakopäässä voi ketju olla venynyt tai ketjun ohjain murtunut.

        Tämä ei ole ihan uusi asia, viime kesänä huollon yhteydessä huomautin asiasta mutta asia taisi jäädä tutkimatta. Mielestäni muutaman asteen pakkasella ääni on kovempaa käynnistyksen jälkeen, kunnes koneen lämmetessä häipyy....täytyy kaiketi valittaa huoltoon.


      • ostasaudivoimanerä

        Aivan.

        Audi-kuljettaja aloitti ristiretken VV-Auto Groupia vastaan – ”En voi sietää tätä epäoikeudenmukaisuutta"
        Tero Salosen ja ilmeisesti satojen muiden Audeissa on ongelmia mäntien kanssa. Maahantuoja ei halua korvata vikoja autoista.
        Tilaajille
        Tero Salosen Audi A5 seisoo turkulaisen autoliikkeen pihalla.
        Tero Salosen Audi A5 seisoo turkulaisen autoliikkeen pihalla. (KUVA: Tero Salosen Facebook)
        Jose Riikonen

        Julkaistu: 29.5.2015 10:09

        Tero Salosen Audi A5 seisoo turkulaisen autoliikkeen pihalla. Auton kylkeen on teipattu tarra, joka sanoo: ”Tämä Audi polttaa öljyä noin 4 l/1000 km. Koneremontti tulee maksamaan min. 6 500 e. Maahantuoja kieltäytyy korvaamasta valmistusvirhettä. Plus et se jakoketju ei vaan kestä?


    • Kerrankusetettu

      Ainut vika on tuo Peugeotin heikko laatu ja sen mukaan surkeat hyvityshinnat. Peugeot on parasta jättää kauppaan.

      • SebLöe

        En ole huomannut ilmiötä heikosta laadusta, tai sanotaan sen heikommasta laadusta kuin muillakaan saman hintaluokan ajopeleillä on.


      • Anonyymi

        Näin kirjoitti juntti, millä ei ole metrinkään kokemusta Peugeot laatu autosta.


    • Jimkirk

      Loistava auto kaikenkaikkiaan. Mitä nyt hanurin lämmitys hajosi taas (jo toisen kerran). Tilasin just uuden 508 sedanin :-)

    • Matkus

      508 163HP HDI vm 2012, 158.000km. Vaihdettu: Etupyörän laakerit 140.000, jarrupalat 140.000km, yksi parkkitutkan anturi (anturiin meni vesi). Ei muita ns. sähkövikoja. Ongelmaton auto.

    • pösöhessu

      Moi en tiedä autoista mutta minulla ollut 307 diesel ajoin 80 000km oli koneeltaan ok muuten p...a. Vaihdoin 407diesel sw 1,6 ajoin 200 000km ei mitään vikaa. Tuon jälkeen 308 sw diesel ajettu 200 000km auto vielä minulla ei mitään vikaa ollut. Nyt vaihto mielessä joko 3008 tai 508. Olisko Pösö henkilöillä ehdotuksia kumpi olisi parempi. 3008 korkeampi silleen parempi 508 sw tilavampi. Niin ei Pösö ihan huono vehje ole. Kaikkia merkkejä täytyy huoltaa määräajoin.

      • vekavekaveikko

        valitse 508


    • Automatti

      Minulla on uudesta asti ollut vuosimallin 2011 Peugeot 508 1.6 litran THP-moottorilla. Moottori ei liene ihan onnistuneimpia. Kuluttaa kyllä vain kohtuullisesti polttoainetta. Ajan vain noin 15.000 km vuodessa. Takuukorjattavia vikoja on ollut noin kerran vuodessa (peruutustutkan anturi, imusarjan jäätyminen, moottorin karstoittuminen). Kaikki viathan ovat ikäviä, mutta nämä eivät ajoani lopettaneet. Peugeot 508 on hiljainen, mukava matka-auto. (Hiljaisuuden huomasin, kun ajoin välillä Nissan Micraa ja Ford Focusta ja istuin pikku Volvon kyydissä.) Ahtaissa tiloissa se on melko kankea kääntymään. Jousitusta voisi hieman hienosäätää. Autoa ostaessani en havittele parasta, vaan parasta, mitä rahoillani saa. Peugeot 508 on melko edullinen. Minulla on ollut useita automerkkejä. Kiinnitän eniten huomiota ajo-ominaisuuksiin. Tietysti auto saisi olla myös kestävä.

    • 22gt

      508m 2.2 hdi gt nyt mittarissa noin 185000km ja ainoa mitä jouduttu korjaan niin on ollut 1 kpl parkki tutka ja jarru palat ja levyt on vaihdettu kertaalleen.mukava auto ajaa ja varmasti vähintään yhtä laadukas kun saman koko luokan passat.ja automatti kun ei ole se mallia dsg vaan aisinin perus varma automaatti niin ei ole niitäkään murheita niinkuin oli edellisessäni passatissa.seuraava autoni on mitä ilmeisimmin pösö kanssa

    • etyujetn

      autoni on 508 1.6thp farmari vm-12, takuuseen korjattu jakoketju, imusarja ja etupenkkien lämmitimien liitokset. Nämä korjattiin ennekuin edes itse huomasin että ongelmaa oli. Hyvin pelaa, pieniruokainen ja hiljainen ja hurjan tilava. nyt ajettu 140tkm.

    • Vähemmänverstalla

      Nykyinen auto on 508 1,6 D halvin malli vm 2011. Aiemmin on ollut 8 volkkaria joista suurin osa passatteja.
      508 on huippuhyvä auto ajaa vaikka mittarissa on jo 162 000 autolla oli ajettu 48 000 kun ostin sen. Kuluttaa n. litran vähemmän dieseliä kun passatti n.4-5 l/100. Hiljaisempi kun passatti. Mitä vikoihin tulee niin niitä on joka autossa, jos auto on käytössä. Jousitus on parempi kun volkkarissa. Minusta auton ajo ominaisuudet sekä kulutus on tärkeimpiä tekijöitä. Aion ajaa tällä autolla vielä n. 50 - 100 000 km ja sitten vaihdan vähän ajetun samanlaisen pökötin.
      Etupyörän laakeri on mennyt ja istuinlämmitin ei toimi siinä viat tähän asti.

    • Ranskanrapeeta

      1,6HDI on tuon mallin akilleen kantapää. 150.000km ja moottori alkaa olla loppurutistusta vailla. Bensakoneissa on kansiremppaa ja pumppurikkoja. Kallista on.

    • Loistava508tähänasti

      Milenkiintoinen kommentti Ranskanrapeella. Onko sinulla oikein tilastotietoa ko. 1,6d koneiden hajoamisesta vai oletko verstalla joutunut niitä työksesi korjaamaan.
      Kiinnostaa, jos tuo on muun kun jonkun toisen merkin maahantuojan kommentti niin
      tietää hankkiutua ko. autosta eroon hyvän sään aikana!

      • TätäSeTarkotti

        Nimimerkin Ranskanrapeeta kommentti varmaankin liittyy siihen, että samaa sukua olevia moottoreita on hajonnut ainakin 307 ja 407 malleissa, noin 200tkm ajettuna.


      • TDi16VAG
        TätäSeTarkotti kirjoitti:

        Nimimerkin Ranskanrapeeta kommentti varmaankin liittyy siihen, että samaa sukua olevia moottoreita on hajonnut ainakin 307 ja 407 malleissa, noin 200tkm ajettuna.

        Tuo 1,6HDI on jo rämistävän käyntiäänensä perusteella liian heppoinen. Kuuntelet nyt mitä tahansa VAG-moottoria ja 1,6HDI-moottoria, niin jo korva sen sanoo.

        Toinen käyttäjätason ero on VAG-moottorien nopea kiihtyvyys, mikä puuttuu täysin Peugeoteista. Volkkarit on helppo saada sutimaan liikennevalolähdöissä, mutta Peugeotilta se ei onnistu mitenkään.


      • TDi16VAG

        Ystäväni, joka toimii asiantuntijatehtävissä, kehoitti muutama viikko sitten välttämään 508 mallin Peugeoteja. Asiasta ei käyty sen enempää keskustelua kiireen vuoksi, mutta hänen suosituksestaan ostin taannoin ensimmäisen pösöni 406HDI.

        Oma arveluni on että Peugeot-merkki tulee häipymään Suomen markkinoilta laatuongelmiensa vuoksi.


      • ano12
        TDi16VAG kirjoitti:

        Ystäväni, joka toimii asiantuntijatehtävissä, kehoitti muutama viikko sitten välttämään 508 mallin Peugeoteja. Asiasta ei käyty sen enempää keskustelua kiireen vuoksi, mutta hänen suosituksestaan ostin taannoin ensimmäisen pösöni 406HDI.

        Oma arveluni on että Peugeot-merkki tulee häipymään Suomen markkinoilta laatuongelmiensa vuoksi.

        Just! Taidat olla melkoinen ennustaja. Aika asiantuntija tuo ystäväsi, kun suosittelee romuttamo ikäistä autoa. Jos meinnat että ikivanha 406:nen on parempi kuin 508, niin onnea sulle hankinnasta.


    • Ostajaehkä

      Kumman halpoja nuo ainakin ovat käytettynä.

    • Espadax

      Citikan ja Peugeotin murheenkryyni on tuo THP 1.6 moottori. Saksanpojat (BMW) on istunut suunnittelupöydässä ja jälki on jäätävää. Nokkaketju pitäisi lähtökohtaisesti olla huoltovapaanpi mitä jakohihna on , mutta THP:ssä se on aktiivista huoltoa/remonttia vaativa kohde. Lisäksi maahantuojaa/tehdasta ei kiinosta ongelman poisto.
      Muita ongelmia moottorissa on kaasuläpän jäätyminen sekä imusarjan karstottuminen josta selviää imusarjan vaihdolla(?) , ja asiakas maksaa , tietenkin.
      Selkeitä suunnitteluvirheitä , pojat leikkii insinööriä.
      Itse pidän ranskanpojan tavasta rakentaa ja tehdä auto , nimenomaan tyylikkäitä ja persoonallisia autoja.
      Moottorinkin ovat osanneet rakentaa mutta nyt päästäneet tuollaisen suden asennuslinjalle...
      Murheellista luettavaa :
      http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=21151.0

      • ranskiskuinkuivatuohi

        Kertoo jotain ranskalaisten laadunvalvonnasta..tuon koneen on ranskikset tehneet ihan itte, ihan sama kuka mekaniikan suunnittelee kun sössö ranskalaiset tekee niin viduiksi menee..enkä kehuisi esim hdi, xu.ew. puretech moottoreita, kertakäyttökamaa, varmaan kiinalaiset suunnitelleet ? kun siellähän niitä psa tehtaita.., mutta ei se pösön omistajien vika ole että ranskalaiset ei osaa autoja tehdä vaan häpeä että ostatte moisia ja selittelette


      • tyytyväinen508
        ranskiskuinkuivatuohi kirjoitti:

        Kertoo jotain ranskalaisten laadunvalvonnasta..tuon koneen on ranskikset tehneet ihan itte, ihan sama kuka mekaniikan suunnittelee kun sössö ranskalaiset tekee niin viduiksi menee..enkä kehuisi esim hdi, xu.ew. puretech moottoreita, kertakäyttökamaa, varmaan kiinalaiset suunnitelleet ? kun siellähän niitä psa tehtaita.., mutta ei se pösön omistajien vika ole että ranskalaiset ei osaa autoja tehdä vaan häpeä että ostatte moisia ja selittelette

        Minulla pian 2 miljoona km pösöllä. Huomasin melko varhaisessa vaiheessa, että monet huoltomiehet on ei päteviä huoltaamaan uusinta tekniikka ja teen nykyään kaikki huollot itse.
        Olen myös välttänyt sen BMW suunnittelema kone. Se oli suurin virhe mitä PSA on koskaan tehnyt.


    • Peugenautti

      508 1,6HDI vm.2012 ajanut 130000km. Takuuseen vaihdettu takatutkan anturit. Ei muuta remppaa. Kohtapuoliin pitää vaihtaa nokkaremmi. Moottorin käynti on siisti, kuin alussakin. Auto ei ole edes nostattanut vielä autokuumetta.
      Audi A4 D kanssa en tullut toimeen. Sähkövikoja ja ajotietokoneessa piilevä vika, jota ei saatu paljastettua.

    • Peugeot 508 1,6 hdi 115 -13 109tkm. Normi huollot tehty. Parkkitutka pimeni. Syytä en ole tullut selvittäneeksi. Ei muuta vikaa. Urheiluistuin ei sivuttaistukiensa takia oikein sovi minulle. Muuten huippu auto.

    • masanääs

      Näitä foorumeita kun lukee ni en ymmärrä et miten kukaan ostaa auton ku merkistä riippumatta haukutaan paskaksi. Ei väliä onko ranskalainen, saksalainen tai japanialainen. Tuntuu ettei toimivia autoja ole olemassakaan. Tai sitten näille foorumeille kirjottelee ne katkerat tollot joilla on vikaa autossa ollu ja jos yhessä autossa on vikaa, ni sehän tarkottaa et kaikissa on vikaa.

    • 508

      Peugeot 508 farmari VTI-moottorilla. Ajettu vajaa 70 000 km 5 vuoden aikana. Vertailin kilpailevat merkit melko tarkkaan, ja olen ollut tyytyväinen tähän valintaani maantieautoksi. Keskikulutus on ollut 5,8 l/100 km. Ainoa vika on ollut magneettiventiilin rikkoutuminen 33 000 km kohdalla. Laite vaihdettiin takuuna. Edellinen autoni, Renault Laguna vm -96 bensakoneella, toimi erinomaisesti yli 15 v. Se lienee vieläkin käytössä. Kokemukseni aiemmistakin ranskalaisista autoista ovat myönteisiä Simca 1000:sta vm-63 lähtien. Auton kestävyyteen vaikuttaa myös sen käyttötapa ja ylläpito.

      • 508

        Nyt 29.4.2018 olen ajanut n 20 000 km lisää ilman vikoja. yhteensä siis n 90 000 km. Olen edelleen tyytyväinen autoon.


    • HeikkiSar

      Peugeot on usein 170.000km asti hyvinkin vähävikainen. Siitä se korjuuttaminen sitten alkaa. Tuonne 220.000km asti vikaantuminen on jollain tapaa hallittavissa, mutta sen jälkeen olet hukassa. Peugeotin vikaherkkyys on todellinen ongelma.

      • RealismiaKehiin

        Hieman tarkemminkin olisi voinut kertoa, etenkin kun kysyttiin 508 kokemuksia.

        Mikä peugeotin malli on hyvinkin vähävikainen 170tkm asti? Minkä korjuuttaminen alkaa sen jälkeen? Miksi 220tkm jälkeen vikaantuminen ei ole enää hallittavissa? Miten peugeotin vikaherkkyys on ongelma?

        Mistä malleista Sinulla on omaa kokemusta, mistä malleista kerrot huhujen perusteella ja mistä malleista heität juttua ihan mututuntumalla?


    • TodellaHyväOstaHeti

      Rellun konehan tuossa on...

      • EnOstaIkinä

        Niin on !!!

        Ja simcan puskurit, chryslerin pakoputki ja talbotin katto !!


    • TTPuront

      508 ei pärjää ajo-ominaisuuksillaan. Itse raakkasin pösön ajamalla kuoppaista soratietä. Alusta paukahtelee ulosjoustoissa ja asfaltilla rengasmeteli on noinkin uudeksi autoksi käsittämättömän kova Nokialaisilla. Passat ja Avensis ovat ainakin pari kertaluokkaa hiljaisempia vastaavilla tienpinnoilla.

      • Anonyymi

        Vaihda renkaat parempiin.....


    • Aurinkokuningasfrance

      1.6thp 170tkm ajettu vm12, ei oo vikoja ollu. en ymmärrä miten näitä on saatu rikki..?

      • Förmans

        Jostain syystä noissa on kuitenkin paljon vikoja ja korkeintaan keskinkertaiset ajo-ominaisuudet. Lisäksi rengasmeteli pahana miinuksena.


      • LukijaJK

        Ulkomaisten autotestien mukaan 508 ei ole ollut varsinainen menestys. Lähinnä kai alempaa keskikastia.


    • toyotathyviä

      12 kertaa jätti tienpäälle ja kerran lapin reissulla klo 2 yöllä,sen jälkeen menimme pitemmät matkat vuokra autolla sillä paskalla 508:lla ei uskaltanut! Ei ikinä enää ranskalaista autoa

      • Hamepäälle

        Vituttaako?


    • veholaatuako

      508 hyvän näköinen ja kiva auto. Rapea ranskalainen on ollut ennenkin eikä mitään vikaa. Tietyt tyyppiviat, joita on jokaisella merkillä, pitäisi mennä merkin piikkiin ainakin 200000km, koska ne tiedetään eikä koske jokaista autoa. Huonoa tuuria oli sitten Peugeot, Volvo, Audi, Mersu... Maineen kannalta jokaisen merkin kannattaisi miettiä miten toimivat. Kuluttajalle pitkä penni vaikka summat eivät olekaa isoja, mutta jos priima ostaa, niin tuotevastuu velvoittaa?

    • PösöttiAuto

      Olen testaillut hiljattain farkkubensoja vm. 2011-2013 avensista, passattia, 508a, ja myös pienempiä mut kalliimpia 318 bemmua ja A4.sta. summarum, tilojen puolesta noi isommat autot vaan vienee voiton. Passatti oli yleislaadukkain hytti, avensis oli jtnkin muovinen ja työkonemainen, pösö taas oli siltä väliltä mut ihan tyylikäs kyllä. Kattoikkuna plussaa. Kun tojotan vapaastihengittävä ei sytytä kun ei vääntöä ole, ja kun VAG bensamoottoreista päättelin pysyä erossa, vaiks 160hv VAG on ajossa selkeesti terävämpi kuin pösön thp156, niin ei oikein muutakaan jäänyt kuin 508 jäljelle. Ei nuo 1.6thp.n tyyppiviat aivan mahdottomia ole loppujen lopuksi. Ja vielä, ainakin omilla rengastuksilla noista Pösö oli hiljaisin, tojota äänekkäin.

    • Pösö508GT

      Olen omistanut 508 GtT sedanin nyt kaksi vuotta. Moottorina 204 hv diesel. Vääntö 450. Kulutus matkalla 4,7 - 5,0. Sekalaisessa ajossa 5,7 - 6,2. Mielestäni kohtuulinen kulutus. Vaihteistona nopeasti vaihtava aisin.
      Autossa huippuvarusteet, ja hyvät ajoominaisuudet.
      Vikoja ei ole ollut. Nyt ajettu 138tkm.
      Suosittelen.

      • ReidarHorn

        Huono suuntavakavuus ja kovahkot rengasäänet. Ajettavuus kuin suoraan 90-luvulta. En oikein ymmärrä, miksi tuollaisia autoja valmistetaan.


      • FarkkuPösö508
        ReidarHorn kirjoitti:

        Huono suuntavakavuus ja kovahkot rengasäänet. Ajettavuus kuin suoraan 90-luvulta. En oikein ymmärrä, miksi tuollaisia autoja valmistetaan.

        Oot joskus kuullu juttuja Esson baarissa, kun isot pojat on jutellu autoista :)


    • VellonenT

      Minusta tuo Peugeot antaa laadukkaan fiiliksen, mutta se ikään kuin haihtuu, kun auton saa liikkeelle. 2-tronic on kaupunkiin tolkuttoman hidas, jolloin autolla jää helposti jalkoihin. Rengasäänet ovat iso miinus. Jyrinä on ajoittain sietämätön, riippuu asfaltin rosoisuudesta. Bensakoneissa pumppu- ja kansiongelmista saattaa syntyä yllättävän suuria korjauskustannuksia. Samoin ovielektroniikka on herkkä rikkoutumaan. 1,6HDi on kiva, mutta kokemusten mukaan lyhytikäinen.
      Heikot valot. 508 sijoittuukin enemmän sinne halpojen autojen osastolle, kuin hyvien.

      • Pösö508GT

        Valitsemalla bi xenon tai led valot saa todella hyvät valot. Valitsemalla dieselin saa hyvän moottorin. 508 on luokkansa hiljaisimpien joukossa. Kaikki autot pitävät jyrinää karkeilla asfalteilla.


      • njetnjet

        Peugeot Allure-varustelulla menee jo siihen hintaluokkaan, että mielenkiintoisempia vaihtoehtoja alkaa olla paljon. Tässä kohtaa kannattaa muistaa myös se, että Peugeotin huonosta jälleenmyyntiarvosta johtuen valinta kohdistuu yleensä muihin merkkeihin. Kokemusten mukaan Peugeotin 1,6HDi ei ole hyvä moottori.

        Rengasmelusta väitän, että vaikkapa C-mallin mersu on pari kertaluokkaa hiljaisempi kuin pösön 508 karkealla asfaltilla.

        Peugeoteissa on edelleen ongelmana erilaiset tekniset rikkoutumiset ja hylkäykset katsastuksissa. Valmistuksen epävakaa laatutaso potkii aivan liian usein kuluttajaa päähän.


      • Pösö508GT

        Pitää paikkansa, että allure, ja varsinkin GT ovat uutena kalliita. Rahalle saa kuitenkin vastinetta varsinkin gtssä. Arvo tippuu, mutta käytetyn ostaja on tyytyväinen. Vertailun vuoksi, niin kaikkien automerkkien kalleimmat versiot tiputtavat arvoaan nopesti vrt. perusmalli. Jos unohdetaan thp moottorit, niin mitkä tekniset hajoamiset Peugeotia vaivaavat? Puhutaan nyt siis 2010 ja uudemmat autot.
        Ainakin 1.6HDI mallit on saatu luotettavaksi, kun huolto-ohjelmaa noudatetaan. 1.6HDI on erittäin hyvät ominaisuudet omaava luotettava ja taloudellinen moottori.


    • Kaustila

      Huolto-ohjelma ei takaa mitään noissa 1,6HDi-moottoreissa. Itsekin olen hajottanut yhden oikein kunnolla ja toinen kävi siinä rajoilla ollen nyt puolikuntoinen öljyn polttelija.

      • Pösö508GT

        Kerroppa sitten miten ja mikä hajosi.


      • Pösö508GT

        Niinhän mä arvasinkin!


    • Ellos

      300 000 km jälkeen, auton laadusta voi kommentoida.

    • Viropoikamoika

      Moika!
      Ostsin liikkesta 2011 v. 160 000 km ajetu 508 1,6 bensa,,ajasin viikko ja vein takaisi,koska ,öli hävis moottorist!!??
      Seuravalla päivalla soitas,että kone paskana,,tilata uusi kone,,ok
      Nyt odotan:)

    • valinnut

      ostin 508:n n.50000 ajettuna. nyt90000 mittarissa. ei vikoja. Moottori 156 thp. Öljyt vaihdan kahdesti vuodessa. Mukavaa kyytiä. Ei enää volkkareita ja Laakkosen marmoritiskiä!

    • Avulias2017

      Suurin osa ei ole koskaan näistä täällä kirjoittajista oikeast iajanut kyseistä autoa jutut ovat alakoulun huonommalta puolen. Kyseessä on laatu auto eikä siltä osin eräät vertaukset pidä paikkaansa esim rengas melu yms auto on oikeasti hiljainen niinkuin myös C5 citroen viimeisin malli on. Puheet mersun äänettömyydestäei pidä paikkaansa koska talossamme on myös sellainen CLA ja väitän että 508 on paljon hiljaisempi. Eikä arvo tipu sen kummemmin kuin muissakaan vastaavan luokan autoissa. Esim 2.0 litran koneet ovat todella kestäviä helposti ajaa 500000tkm kaikkia autoja pitää huoltaa ei ole tehtykään sellaista jota ei pidä huoltaa ja korjata vuosien varrella. Itse asiassa ranskalaiset autot ovat laadussa ja tekniikassa nykyään edellä monia muita ns laatu merkkejä. Oikeasti asioita ymmärtävät eivät kirjoittele täällä sivuilla jokaisen merkin kohdalla haukunta typeryyksiä. Kehottaisin näitä henkilöitä katsomaan syvälle peiliin missä on oikeasti vika.

      • Perusjuttuja

        Miten otitkin kahden litran moottorit "esimerkiksi" 508:n moottoreista. Se kun on ainoa kestävä vaihtoehto, bensamoottorit on kuraa kuten myös 1.6 HDi.

        Mutta melutasosta ja laatuvaikutelmasta voi varmaankin olla kanssasi samaa mieltä, verrattaessa mersun CLA malliin. Pääsin (jouduin) sellaisen kyytiin taksiin viime viikolla ja olin ällikällä lyöty. Yleinen laatuvaikutelma oli aivan olematon ja moottoritiellä auto piti paljon kovempaa ääntä kuin 20 vuotta vanha 406. Myös jousitusmukavuudessa oli merkittävä ero 406:n eduksi.


    • Zetor12
      • Mölli123456987

        508, 140tkm, 1.6 hdi robotti. Peruutustutkan anturit vaihdettu takuuaikana.
        Pihi moottori 5,2-5,5 l/100km. Penkit on hyvät ja oikeasti hiljainen auto 16 tuumaisilla vakiorenkailla. Verraten esimerkiksi nyt vaikka samantapaisiin autoihin kuten, Toyota Avensis, Skoda Ocatavia ja Vw Passat.


      • Anonyymi

        Jos haluatte jotain todella huonoa ostakaa Micelin Energyt kyllä oli kovat ja melusat. Osti heti 3 sarjaa Cina kitkoja ovat hiljasii.. ja vielä samalla rahalla.


    • 508

      Jatketaan asialinjalla. 508 Vm-11 2.0hdi allure sedan nyt toista vuotta käytössä. Ostin 112t ajettuna. Nyt mittarissa 140t. Autoon oli liikkeessä vaihdettu koiranluut taakse. Itse olen vaihdattanut yhden takatutkan ja jarrupalat taakse. Ajoittain virheilmoitus kääntyvistä xenon-valoista. Muita vikoja ei ole ollut. Pieniruokainen. Normaalissa ajossa ei äänestä erota sisälle, onko auto diesel vai bensa. Halpa oli ostaa. Käytettynä hinta-laatusuhde erittäin hyvä. Siitä kiitos esson baarin, ym. "asiantuntijoille".

    • Psa1

      Erittäin hyvä auto on 508hdi ne jotka muuta väittää eivät ole edes istuneet kyydissä eikä ajaneet kyseistä autoa. Hiljainen ja pienikulutuksinen sekä maantiellä että laupungissa loistava. Ei vikoja vain normaali huollot perheessä myös C5 Citroen 2008 jolla ajettu jo 360000 tkm edelleen hyvässä kunnossa kaikin puolin. Ollut myös saksalaisia BMW yms joissa myös hyvät ajo ominaisuudet mutta paljon kalliimmat huollot. Jos huollat autot hyvin ajat niillä pitkään merkistä huolimatta mutta PSA koneet ovat kestäviä oikealla omistajalla usein hyvin autonsa pitävät voivat ajaa 5-600000 tkm ilman vaihtamista ja miksi vaihtaa autoa aina jos se on itseään miellyttävä olipa merkki mikä hyvänsä. Kannattaa jättää eräiden viisaiden esso kavereiden jutut omaan tyhjään laatikkoon ja elää tätä päivää.

    • Naureskellaan

      Yli 90 % kommentoijista ei näytä tietävän kovinkaan paljoa moottorisuunnitelusta eikä etenkään moottorien valmistajista - saati että tietäisi missä kaikissa autoissa on täsmälleen samat moottorit, muista komponenteista nyt puhumattakaan.

      • RealismiaKehiin

        Kuulutko itse tuohon 90%:iin, en ainakaan huomannut että olisit osannut kertoa mitään mainitsemistasi asioista.


    • audisisko

      ainakin läski pösökuski viihtyy kyseisessä vaunussa.yötä päivää ja hirvenliha maistuu
      miksi niin turpeita kasvoja pösön ratin takana?

      • audisisko

        webasto pukkaa hikeä otsalle ja mahaan kun ryömii ulos autostaan ja viinakauppaan


      • läskipösökuski
        audisisko kirjoitti:

        webasto pukkaa hikeä otsalle ja mahaan kun ryömii ulos autostaan ja viinakauppaan

        tyytyykö viiniin vai väkevää olla pittää?


      • Anonyymi

        Onko tämä asiallista keskustelua, ja miten liittyy autoihin? 🤔


    • usko.jo

      Paska auto .

    • leijonanhammas

      Hintalaatusuhteeltaan erinomainen auto. Itellä 2.0 hdi ja hyvin palvellut. Komea ulkoa ja sisältä.
      Kulutus on 6.0-6.2 sekaajossa talvella. Lämmmetä saisi nopeaammin. Webasto löytyy tarvittaessa, käyttö vähän hidasta. Auto kyllä käytettynä edullinen , eikä uutenakaan maksa maltaita kun varustetasoa katsoo, niin kannattaa tutustua lähemmin.

      • erkkiperimä

        Oletkin valinnut autoosi ainoan toimivan moottorin niistä vaihdoehdoista joita on tarjolla.

        Jos autossasi olisi bensakone ja olisit kolmatta kertaa vaihtamassa jakopään osia, mittarilukeman ollessa 100tkm, saattaisit olla eri mieltä.


      • leijonanhammas

        Kiitos, aivan totta 1.6 bensa bemarin tekemässä koneessa ollutkin vähän jakopää huolia. Uusi PureTech turbo moottori joissa öljyssäkylpevä jakohihna onkin jo aivan eri ja hyvä moottori.


      • Dementique
        leijonanhammas kirjoitti:

        Kiitos, aivan totta 1.6 bensa bemarin tekemässä koneessa ollutkin vähän jakopää huolia. Uusi PureTech turbo moottori joissa öljyssäkylpevä jakohihna onkin jo aivan eri ja hyvä moottori.

        Ainakin wikipedia sivu väittää että Peugeoteissa käytettävät moottorit on PSA:n valmistamia, eikä "bemarin":

        https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine


      • weytrcvmghv
        Dementique kirjoitti:

        Ainakin wikipedia sivu väittää että Peugeoteissa käytettävät moottorit on PSA:n valmistamia, eikä "bemarin":

        https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

        Ei kyllä se on pääasiassa BMW:n tekemä moottori jota PSA yhtiöt ovat rahoittaneet.


      • RealismiaKehiin
        weytrcvmghv kirjoitti:

        Ei kyllä se on pääasiassa BMW:n tekemä moottori jota PSA yhtiöt ovat rahoittaneet.

        Olisiko laittaa edes pientä perustelua tuolle väitteelle tai vaikka nettilinkkiä josta tuo kävisi ilmi, itse en ole, etsimisestä huolimatta, löytänyt minkäänlaista faktaa joka puoltaisi tuota asiaa.

        VTi / THP moottori:

        -PSA-tuotteissa käytettynä, valmistettu Ranskassa
        -perustuu PSA:n TU-moottorilohkoon

        ainoat asiat jotka muistuttaa mahdollisesti BMW alkuperästä ovat muuttuva venttiiliajoitus ja nokkaketjun käyttö (joka sekään ei välttämättä ole BMW:ltä lähtöisin oleva ajatus)

        Muut "hienoudet" moottorissa ovat ehkä innovatiivisia ratkaisuja, mutta eivät muistuta mitään, mitä BMW olisi tehnyt ennen näitä moottoreita, tai niiden jälkeen. Uskaltaisin siis epäillä että ne(kin) on PSA-alkuperää.

        Joten väitettäsi on vaikea uskoa, ilman lisätodisteita.


    • He55u

      Ajettu 367.000 1.6 konella . Öljyt vaihdettu, huolettu 50.000km välein. Nokkahiha ja vesipumppu 167.000km.
      Poju saa nyt kortin nokkahihna just vaihdettu. Itselle tulossa uusi 508 maaliskuussa.

    • Anonyymi

      Minulla 508 RXH Hydridi4
      Eipä ole huoltojen lisäksi muita korjauksia tarvinnut.
      Hyvä peli eikä kulutuskaan ole kuin 5l tuntumassa.
      Tehtaan lupaamaan 4,1 l en ole päässyt.Mutta ajan turhan usein
      sport asetuksella.

    • Anonyymi

      Jos kiinnostaa kyseinen malli, nyt Rovaniemen kamuxilta edullisesti alle 5 tontun 508 farkku!

      • Anonyymi

        Kyseessä Rovaniemellä tavallinen 508 farkku,ei RXH hydridi4
        Hydridien hinnat 16000-25000 riippuen kilometreistä ja vuosimallista.


      • Anonyymi

        Rovaniemen Kamux myy yhtä Peogeot 508 RXH hydridi 4 autoa
        2013 malli 168000 km Hinta 17900 euroa.


    • Anonyymi

      Älkää jumalauta kukaan ostako tätä paskaa. 200k on ajettu yli 5000€ menny korjauksiin ja jälleenmyyntiarvo on 1000€. Ja ennen ku joku mätisäkko kysyy, että vituttaako, niin kyllä...kyllä vituttaa enkä osta enää ikinä ranskalaisia..paitsi grilliltä. Ja siis kyseessä Pökötti 508 sw 2.0 diesel

      • Anonyymi

        Kerro ihmeessä mitä autostasi on korjattu noinkin merkittävällä rahasummalla.

        Jos 1000 eurolla myyt niin tulen samantien hakemaan ongelmasi pois, laita yhteystiedot näkyville niin hoidetaan homma.


      • Anonyymi

        Onko vielä myynnissä?


    • Anonyymi

      Suuri eurooppalainen autojen luotettavuus testi oli yllätys
      Saksalaisten autojen ylistäjille.
      Luotettavin automerkki oli Peogeot
      sitten Hyunday ja Citroen.
      Huonoimpia olivat BMV AUDI ja Fiat.

    • Anonyymi

      508 2.0 HDI Allure '11. Ostohinta vuos sitten 5800€, mittarissa 258tkm. Kaikilla varusteilla, mm. Hud, Xenon, Led, Navi, Keyless, Sportsähkönahat, JBL, Bluetooth, Värinäyttö mittaristossa ym. Myyjä sen verran kusetti, että kytkin luiskauttelee isoilla vaihteilla, kampparin takastefa mehinyt öljyä sinne. Edelleen samalla kytkimellä ajan varmaan vielä jokusen kuukauden, kun ei ole mihinkään muuttunut. 70000km takana, etujouset vaihdoin. Paras auto koskaan. Uutena ostajia säälin, käytettynä ranskalaisesta saa parhaan diilin. Ja mulla on ollut aivan kaikkea!

      • Anonyymi

        Ja nyt siis mittarissa 323tkm. Jakopää lähiaikoina, kun ajankohtainen. Ei vikoja.


    • Anonyymi

      Tarvii vain tarkistaa ennen, ett akku on täydessä varauksessa! Muuten ei saa päälle. Hox. Oikean lainen akku!

    • Anonyymi

      olen kalju ja painoa 135 kg

      sopiiko pösöön istumaan

    • Anonyymi

      miksi läski tykkää vaikka perse viistää maata pösössä?

    • Anonyymi

      viinaa ja hirveee

    • Anonyymi

      Mulla sylkäs öljyt pihalle taas kun meni mittari miinuksen puolelle...
      Alkaa jo kyllästyttämään.

      • Anonyymi

        Ai takapuolestasi, turha sitä tänne on tulla kertomaan, fiksu.


      • Anonyymi

        Audista varmaan?


    • Anonyymi

      Parempi kuin datsia?

    • Anonyymi

      508 SW Hdi 2.0 163hp suht tuore hankinta , mutta aikanaa ensimmäinen ostamani auto oli 407sw niin sitä en huoltanut juuri koskaan ja auto kävi ja kukkui ajoin mm Alle minimi suositus määrällä öljyä ja ei mtn puhettakaan koneen kiinni leikkaamisesta.
      Ostin tosiaan nyt tämän hieman sillä pohjalla , että on hintalaatusuhde kunnossa ja kestää kulutusta uskon kyllä , että tämä vessa on rahansa väärti , ajoin 407 jälkeen 6v E mersuja w212 alkaen ja viimeisin oli tämä nykyinen Kori , mutta vaikka siitä on turha kiistellä mielestäni E sarjan meisseli on ehdottomasti automaailman paras vessa niin tämä pösö 508 kyllä todella järkevä auto siis rehellisesti sitten , kun pystytte hyväksymään , että ei tarvitse autolla kompensoida niin voin lämpimästi toki nyt vielä tuoreena pösömiehenä suositella , toki en kylläkään ostaisi thp koneella , mutta eipä se taida olla edes psa konsernin omaa insinööritaidon näytettä , mutta kiitos teille jotka olette tänne kirjoittaneet , teidän ansiostanne päädyin tähän nykyiseen 2.0 diesel pösöön ja uskon , että tein oikein hyvän hankinnan , joten kaikki jotka mietitte pitkä aikaista teidemme soturia niin tässä hyvin soiva peli jota saa käytettynä kohtuu rahaan.

      So far so good ja olen elämäni aikana ajanut useita eri valmistajien autoja enimmäkseen tosin mersuja ja , vaikkakin ne on mielestäni omassa sarjassa niin tämä on kyllä huolloiltaan yms varmasti rahallisesti huomattavasti järkevämpi brändi ja rehellisesti erittäin asiallinen auto myöskin , tästä saat käyttöauton joka on jopa viehättävä omalla persoonallisuudellaan , maksamatta kuitenkaan itseäsi kipeäksi kävit sitten marmori palatseissa huoltamassa tai veijjon esson huollossa , suosittelen 9 .

      Ja tosiaan komppaan kyllä edellä kirjoittaneita ostakaa isoja diiseleitä 2-2,2l niillä kuljette hienosti pitkänkin aikaa.

    • Anonyymi

      huoltokulut kalliit 2000e per laaki ja kylmä pakkasilla

    • Anonyymi

      Vaihtoarvo on erittäin huono

      kertoo jotain laadusta?

    • Anonyymi

      huono suosio kertonee huonosta autosta

    • Anonyymi

      miksi ratti on vinossa vaikka käytin viisipyöräsuuntauksessa?

      • Anonyymi

        Sul oli neljä pyörää kunnossa mutta se viides pyörä (vararengas) oli vinossa. Siksi.


    • Anonyymi

      pakkasella kylmää kyytiä

    • Anonyymi

      Kyllä 407 pesosen muotoilussa mentiin metsään pahemman kerran. Jos vertaa 406 malliin, niin se oli ainut oikealta autolta näyttävä kulkine (sedan sekä coupe).

      • Anonyymi

        Jos et huomannut niin ketju käsitteleen mallia 508.


    • Anonyymi

      kone sippas 1.6 hdi kun ajettu 120000km

      ja mahantuoja ei korvaa mitään

    • Anonyymi

      kohta 20000

    • Anonyymi

      Ainaskin 1,6HDi tuntuu kestävän hyvin. Nyt 290.000km eikä vieläkään ole jarruremppaa kummempaa tarvinnut teettää. Käyttöautona 10 .

    • Anonyymi

      vikahälytysten ja valojen kuningas

    • Anonyymi

      varmaan jotain huonoa on kun taksina ei esiinny?

    • Anonyymi

      usein omistajan olemus on haiseva läski ja hiukset puuttuu

    • Anonyymi

      perse viistää maata ja vikaa riittää

      Pörhön kassa kasvaa

    • Anonyymi

      Saa halvalla käytetyn
      Vaihtoarvo taas huono

    • Anonyymi

      öljyvuoto moottorit

    • Anonyymi

      Osta audi se kestää

      audisisko

    • Anonyymi

      dieselkone jäätyi kun oli -15 pakkasta

      siihen loppui 508 ajelut

      nyt on audi alla ja kuuma talvella

      • Anonyymi

        Audi sitten keitti, heh?


    • Anonyymi

      ei kestä käyttöä moottorit

    • Anonyymi

      vuoden kesti

    • Anonyymi

      Kauhian heikko itsetunto läskillä pösökuskilla

    • Anonyymi

      Diesel-moottorilla tuntuu kestävän isältä pojalle. Kestää hyvin niin kilometrejä kuin aikaa. Pieni miinus siitä, että 1,6 HDi moottorilla äänimaailma ei aivan yllä vanhan 407- mallin tasolle.

    • Anonyymi

      Peugeot 508 1.6d vm.2012
      Tilava perheauto. Ei ole ollut vikoja lukuunottamatta nyt ilmennyttä hehkutuksen
      p 1352 vikakoodia mitä ei ole onnistuttu poistamaan vaikka vikakoodin mukaiset
      hehkutulppien vaihdot on tehty samoin hehkun rele on testattu vaihtoreleellä.
      Vain ajoittain lämpimällä koneella oranssi vika valo poistuu.

    • Anonyymi

      kolme vuotta ajoin ja neljä pyöränlaakeria meni

      onke se normaalia kulutusta? yhteensä korjaukset maksoi vain 1800e

      • Anonyymi

        En ole lukenut mistään että 508 olisi mitenkään herkkä kuluttamaan pyöränlaakereita.

        Jos tuo 1800 oli pyöränlaakerien vaihtohinta niin olipa kallis, taidatkin tarkoittaa että 1800 euroa meni korjauksiin kolmessa vuodessa. Ja sehän on ihan normaali määrä se.


    • Anonyymi

      parilla tonnilla korjaa niin puoli vuotta taas mennään

    • Anonyymi

      Minä ajan pöllityllä fillarilla.Jos sen joku pöllii niin pöllin uuden.Kertaakaan ei ole tielle jättänyt.

      • Anonyymi

        Juuri korjattiin takapyörän laakeri.508hdi163hv.vm 12. 190 e töineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri korjattiin takapyörän laakeri.508hdi163hv.vm 12. 190 e töineen.

        Osa 80 euroa ja alle tunnin työstä 110 euroa...

        Ei ole mahdoton vaihdettava itsekään jos työkalut pysyy kädessä.


    • Anonyymi

      myynnin määrä kertoo karua kuvaansa

    • Anonyymi

      huono vaihtoarvo muihin merkkeihin-eli vaikea myös liikkeen saada myytyä

      • Anonyymi

        Hyvää ei tarvi vaihtaa.


    • Anonyymi

      läskille pehmeää kyytiä ja kallista ylläpitoa

    • Anonyymi

      haistele sisustaa jos ostamassa olet-hirvenlihan,paskan ja viinan katku jäänyt autoon sekä jatkuvan tupakoinnin tummentama katto

    • Anonyymi

      eipä noita maineen takia osta kuin muutama kahjo-jälleenmyyntiarvo huono

    • Anonyymi

      Siis tänä aamuna 508 näytti kaikki viat, mitä sähköpuolessa vaan löytyy. Kaikki varoitus valot syttyivät, tuulilasin pyyhkimet , päivämäärä sekaisin ja ei puhettakaan että olisi käynnistynyt. WTF??

    • Anonyymi

      yritin vaihtaa teslaan-ei ottaneet vaihdossa

    • Anonyymi

      ekg aina tukossa

    • Anonyymi

      vaihtoarvo käytetyssä puolet vastaavan audin arvosta kuten myös toyotan

      • Anonyymi

        Eli käytettynä erittäin hyvä ostos.


      • Anonyymi

        Pösö muuten hyvä auto,mutta thp 156 kone on täysi susi,öljylähde pitää omistaa jos tolla ajelee,kahden pösön kokemuksella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösö muuten hyvä auto,mutta thp 156 kone on täysi susi,öljylähde pitää omistaa jos tolla ajelee,kahden pösön kokemuksella

        samaa vikaa on monessa muussakin merkissä

        näin päästöt saadaan pieniksi ja maailma pelastuu


    • Anonyymi

      no sitte, jos 508 kert on noin hyvä.
      alan katseleen vnhempaa tollasta suraavaksi autoksi.

    • Anonyymi

      vissiin huonoja kun kaupaksi menee pari kpl vuodessa?

    • Anonyymi

      Jättäkää väliin jos näissä ilmenee vikaa.
      peugeot 508 1.6 thp 2016
      Korkeapainepumppi hajoaa. Oireet: nykiminen, ei tottele kaasua. Käy tasaisesti tyhjäkäyntiä, mikä hämää. Helvetin kalliita nuo pumput.
      Toinen on ilmastointi. Jos ei toimi, niin jätä kaupat tekemättä. Koska vikaa on lähes mahdotonta paikantaa vaikka vikakoodi kertoisi mitä. Testit tehty AUTELmaxicom:lla, mikä ei ole mikään halpa testeri.

      • Anonyymi

        Tuo korkeapainepumppu näyttää maksavan noin 800 euroa nettikaupassa. Valitettavasti tuollainen pumppu löytyy nykyisin kaikista autoista, missä on bensa-suoraruiskutus.

        Se on autoilu tällaista nykyisin, eli kallista.

        THP moottorissa on lisäksi muitakin mukavia ominaisuuksia, kuten jakopään lyhyt kestoikä. Imukanavien karstoittuminen jne jne.


      • Anonyymi

        Ilmastoinnin toimimattomuus voi olla hapettunut sulake konehuoneen puolella. Vaikka sulakkeet näyttää ehjää niin kaikki sulakkeet vaan vaihtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo korkeapainepumppu näyttää maksavan noin 800 euroa nettikaupassa. Valitettavasti tuollainen pumppu löytyy nykyisin kaikista autoista, missä on bensa-suoraruiskutus.

        Se on autoilu tällaista nykyisin, eli kallista.

        THP moottorissa on lisäksi muitakin mukavia ominaisuuksia, kuten jakopään lyhyt kestoikä. Imukanavien karstoittuminen jne jne.

        Älkää ostako Autodoc tai halppis korkeapainepumppua, ne eivät toimi oikein. 100 varmasti todettu ja vaihdeltu. Olkaa oikeasti tarkkoja mitä ostatte ja parempi jos sen tekee liike joka tietää. Minulla sen teki X-Parts ja tilasivat oikean pumpun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastoinnin toimimattomuus voi olla hapettunut sulake konehuoneen puolella. Vaikka sulakkeet näyttää ehjää niin kaikki sulakkeet vaan vaihtoon.

        Sulakerasiasta konehuoneessa menee rele. Ja on kallis vaihtaa, koska rasia on prässätty. Niksi. Halkaise rasia koneellisesti ja vaihda rele. Liikkeet ei sitä tee, koska joutuvat halkaisemaan rasian ja eivät niin saa tehdä. Vinks. Näin ohjeistivat.


    • Anonyymi

      Kiertäkää kaukaa nämä Peugeot 508. Jos nykii tai ilmastointi ei toimi. Vedä myyjää kaupan päälle turpaan ihan varmuuden vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2214
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2190
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1456
    4. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1417
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1302
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      147
      1216
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      254
      916
    8. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      899
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      884
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      874
    Aihe