Olen lapsesta asti pelännyt todella paljon kuolemaa ja kaikkia sairauksia, tai siis pääasiassa kaikkia syöpiä.
Paha ahdistus minulla alkoi 2008-2009. Kärsin silloinj todella pahasta huimauksesta, jonka vuoksi vaan makasin kaikki päivät sängyssä kun lapsi oli päiväkodissa. Lisäksi oli sydämen muljahteluita, hengen ahdistusta ja erilaisia kipuja ympäri kroppaa.
Ravasin useamman kerran viikossa terveysasemalla ja ikinä mitään vikaa ei löytynyt. Lopulta aloin syödä Citalopram nimistä mieliala lääkettä 40mg päivässä. Pikku hiljaa oireet helpottivat ja pystyin taas nauttia elämästä. Kaikki oli hyvin, enkä ollutkaan kuolemassa mm. keuhkosyöpään, kohdunkaulan syöpään, vatsa ja suolisyöpään, aivokasvaimeen yms yms.
Lääkkeet lopetin n.vuosi sitten kun tulin uudelleen raskaaksi. Raskaus meni ihan hyvin. Loppu raskaudesta alkoi hiukan tulla tuttuja oireita, kuten huimausta ja rytmihäiriöitä. Niistä selvisin kuitenkin ilman suurempaa paniikkia.
Lapsen syntymän jälkeen minulle tuli kohtutulehdus, jonka vuoksi jouduin uudelleen synnytys sairaalaan, jossa olin muutaman yön antibiotti tipassa. ja siitä se helvetti taas alkoi!!!
En pysty nauttimaan mistään. koko ajan mielessä vaan pyörii, etten elä enää kauaa. en nää lapsieni kasvavan ja kuinka he jäävät ilman äitiä. ja lapset ovat vielä niin pieniä etteivät he edes muista minua kun ovat vanhempia.!!
Nyt olenkin taas aivan varma että minulla on keuhkosyöpä joka on jo levinnyt ainakin luustoon ja ehkä myös maksaan ja aivoihin.
Lääkärissä kävin ja hän määräsi Lyrica nimistä lääkettä, jota en kuitenkaan ole vielä uskaltanut aloittaa. ja tiedän ettei oireeni katoa "pöpilääkkeillä" jos minua ei tutkita muuten.
Oireina minulla on :
Hengenahdistusta, joka tuntuu siltä ettei keuhkoja saa vedettyä täyteen ilmaa ja että kurkussa olisi jotain mikä vaikeuttaa hengitystä.
Ahdistusta ja puristavaa tunnetta keskellä rintaa. ja Kipua/puristusta joka tuntuu menevän kehon läpi rinnan alta selkään.
Kipua rintakehän alueella, usein pistävää. Solisluun kohdilla ja myös olkapäässä ja hartioissa.
Kipuja selässä. lapaluiden välissä jomottavaa ja puristavaa. alempana selässä kipu tuntuu mielestäni selkärangassa. Aamuyöllä ei pysty kunnolla nukkumaan selällään kun selkään sattuu ja aamuisin koko selkä ja rinta on todella tönkkönä.
Huimausta, valuvaa tunnetta päässä, päänsärkyä ja näön sumentumista.
Erilaisia vatsakipuja. pistävää kipua ylävatsassa, ihan alimpien kylkiluiden kohdalla. välillä vatsa menee aivan löysälle, ja usein se tapahtuu öisin, herään huonoon oloon ja joudun juoksemaana vessaan.
Outoja kipuja käsissä, käsivarressa ja kämmenselässä sekä pikkurillin ja nimettömän sormen rystysissä.
Kipuaj jaloissa, usein pohkeessa tai jalkapöydässä
Kipua ja särkyä kaulalla
koko selkä aivan jumissa ja kipeänä.
Tossa nyt niitä mitä tällä hetkellä mieleen tulee, varmaan on lisääkin.
Ja nyt olen ihan neuroottisena alkanut tarkaillemaan mun kynsiä. koska olen varma että minulle on kehittymässä kellonlasikynnet (en todellakaan tiedä onko kynteni oikeasti muuttuneet ollenkaan, mutta kun niitä joka päivä tutkii ja tuijottelee niin välillä olen aivan varma asiasta) jotka lukemani mukaan viittaa keuhkosairauteen!!!
Ja sitten tämä netissä surffailu ja oireiden googlettaminen on loputon kierre!!
Ei tämä ole enään edes elämää, kun kokoajn vaan odottaa että millon se loppu oikein tulee!!
VAstauksia ihmiset ja keskustelua! toivottavasti se kesä nyt tulisi reippaasti niin vähän mieli kohenisi
Nyt ahdistaaa!!!
10
1727
Vastaukset
- pelko pois
No sitä syöpää sinussa ole. Antkaaoon Kaikkivaltias Jumala sinulle rauhan ja rohkeuden elää. Hänen vallassaan on sinunkin jokainen hetkesi. Minun tädissäni on haimasyöpä, ja hänkään ei pelkää.
- kolutustakehossa
Mull aika paljon samanlaisia oireita ja mietteitä että mistä johtuu. Kivun tuntemukset on hyvin todellisia. Sulla kuitenkin siis hävis nuo kun aloit citalpharmia syömään. Ja alkoi uudestaan kun lopetit. Itse en ole vielä masennnuslääkettä kokeillut. Olen samalla tavalla epätitoinen että mistä nämä johtuu et voiko olla masennusta ja näin ollen joittenkin välittäjä aineiden epätasapainoa joten siksi kivut tuntuvat vaiko onko oikeesti jotain syöpää
- pamsu
Nyt heti lääkäriin.Mieluiten erik.lääkärille tai sitten kunnolliselle yksit.yleislääkärille,kerro siellä sama mitä kirjotit tänne .Aivan varmasti syytä alottaa mielialalääke,sama kun hyvinvoidessasi tai vastaava.Vointisi vaikuttaa pahiten itseesi mutta vä'lillisesti puolisoosi,lapsiisi ja läheisiin.Älä anna tilanteen päästä yhtään pahemmaksi!! Hae apua nyt heti.
Ei rukouksista haittaakaan ole mutta jos sairaus nimeltä masennus,siihen auttaa siihen kehitetty lääke ja / tai terapia.Lääkärissä voi otattaa samalla myös verikokeita joista näkyy kyllä jos olis syytä epäillä toisenlaista syytä...eli saat varmaa tietoa terveydestäsi ja oikeaa hoitoa mielialaasi.Toimi heti.
Ja kolutustakehossalle : Mene käymään lääkärissä sinäkin.Mielialalääke auttaa jaksamaan arjessa ja olo siedettävämpi. - pelokas
Juu lääkärille kyllä menossa, mutta varaa ei ole yksityisellä käydä, joten tonne kaupungin arvauskeskukseen joutuu raahautumaan, ja siellä' aina sama vastaus "seuraile jos pahenee" tai "no ei tässä nyt mitään".
Psykiatriselle sairaan hoitajalle myös aika varattuna.
Mutta kivut ovat todella kovia, ja välillä ei 1mg panadolkaan auta.
Uusia oireita vaan satelee, vanhojen päälle ja tuntuukin että olen yksi kipu möykky.
Sen verran tiedän selkäni tilasta, kun olen Fyssarilla käynyt, että rintarankani on täysin oiennut (ei taivu eikä kierry mihinkään suuntaan) ja voi aiheuttaa osan näistä kivuista ja puristuksista?
Tämä on kyllä loputon kierre, kun ei lääkärit ota tosissaan :/ - pirkkaliisa
pelokas....noi sun kivut voi viitata pahoihin lukkoihin selässä ja rintarangassa.Luultavasti sinulla on jännitysniska myös.Koeta saada aika osteopaatille tai jäsenkorjaajalle.Takaan että auttaa!Olen itse käynyt ja kärsin samantyyppisistä vaivoista.Nyt kun vielä vaihdettiin uuteen patjaan ja hyvään tyynyyn niin ei ole selkä enää oireillut.Stressi pahentaa myös eli sun pitäisi saada asenteesi elämään ja kuolemaan kondikseen .Keskusteluavusta on hyötyä mutta koeta itsekin vähän psyykata itseäsi ja muuttaa ajattelutapaasi.Miksi murehtia sellaista joka on väistämätöntä...eli kuolema!Joskus se sieltä tulee mutta se voi yhtä hyvin olla vasta 50 vuoden päästä...!! Minulla oli aivan samat pelot mutta jotenkin olen saanut ne aisoihin.Vaihdoin ajattelun että kuolen ensi viikolla syöpään siihen että kuolen vanhana kun sen aika on rauhallisesti kotonani.
- apuu va
Lopeta alkuun netissä sairauksien surfailu just nyt! Se on varmin tie tulla luulosairaaksi ja sekin on eräänlainen oikea sairaus. Vaikutus on suunnilleen sama kun olisit katsonut karmaisevan kauhuelokuvan yöntunteina ja sen jälkeen olevan varma että huoneessa kummittelee tai siellä on joku. Pyörit hikisenä ja pelokkaana sängyssa...Näin se vaan mieli tekee tepposia.
Tee mieluummin jotain mikä vie huomion pois sairauksista.
Mitä noihin oireisiin tulee ne kuuluvat masennus ja yleistyneen ahdistushäiriön oireisiin. Hyvinkin tavallisia vielä. Mielenrauhan takia lääkärissä kannataa käydä mutta ei pidä ihmetellä jos mitään vikaa ei löydy. Oireet ovat todellisia ja suoraan sanottuna v****sia kipuineen mutta ovat muuten vaarattomia.
En ole lääkäri mutta mielenrauhoittumisen takia suosittelisin noin kuukauden mittaista rauhoittavan lääkkeen kuuria, vaikkapa pitkävaikutteinen rivatril 0.5. Siinä ajassa mitään riippuvuutta tuskin voi tulla. Itsellä kys.lääke on ollut suuri apu juuri noissa suunnilleen samoissa oireissa mistä itse kärsit. Toleranssiakaan ei pahemmin ole tullut vaikka lääkettä olen käyttänyt kuureina ja satunnaisesti noin 5 vuotta. Toinen tehokas ja vieläpä erittäin turvallinen "lääke" noihin oireisiin on ( juuri tullutta tutkimus tietoa) päivittäinen kävely.
Onneksi ihminen lopulta turtuu tuohon itsensä tarkailuunkin kun aikaa kuluu. Tämä kevät on vähän sellaista aikaa millon noihin oireisiin taipuvaisilla on vaikeaa ajottain. Mutta eiköhän se kesä sieltä vielä tule. Tsemppiä.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/masennuksen-hoitoon-loytyi-yllattava-keino/art-1288463311655.html - pelokas
Joo kyllä varmasti on lukkoja selässä, päätä kääntäessä ja selkää venytellessä paukkuu ja rutisee ja varsinkin aamuisin on kuin kangen niellyt.
Lääkäri määräsi tänään minulle Venlafaksiini nimisen lääkkeen, josta toivon olevan apua. Lähetteet myös verikokeisiin ja keuhkojen tilavuus tutkimukseen.
Jospa tämä tästä pikku hiljaa. Muutaman viikon päästä uusi aika ja siellä sitten ihmetellään tuloksia. myös psykologiselle sairaanhoitajalle on varattu juttelu aika.
Ja tiedän kyllä että googlailu on kaikkein pahinta mitä tehdä voi, mutta siitä on vaikea päästä eroon, kun muka saa itse tehtyä diagnoosit itselleen...
Kiitos kaikille rohkaisevista kommenteista :)- Piipi77
Hei; Voisiko olla fasettilukko selässä. Kantsii lukea seuraava teksti,nin välttyy mahd. turhilta lääkkeiltä ja tutkimuksilta.
http://www.naprapaatti.net/6.php
- e x embolikko ,
hengenahdistus ja pistävä rintakipu kuin myös huimaus ja erilaiset jalkakivut eritoten pohkeen alueellla sekä muljahtelut sydämessä kyllä liittyy myös syvälaskimotukokseen ja keuhkoemboliaan.
erittäin haastava aihe lääkäreille.
ja raskaushan altistaa tukoksille.
eikö sun oireet palannut juuri raskauden aikana
en oikeen usko mihinkään paniikkijuttuun vaikka sitä aina yritetään tarjota kun lääkäriltä loppuu taidot.
ootko koskaan kokeillut rintakipuihin asperiinia,jos siitä tuntuisi olevan apua ,se ainakin viiittaisi verenkierto-ongelmiin
en halua mitenkään pelotella ,mutta omien kokemusten kautta tiedän että tuo juuri aiheuttaa ongelmia lähes kaikkialla missä veri kiertää.
eikä siinä mitään pelättävää olekaan se on hyvin hoidettavissa oleva juttu . - Nimetön30
Kannattaa käydä testeissä. Naisilla on kylläkin vain 1% mahdollisuus sairastua rintasyöpään, kuulostaa vähältä, mutta syöpä on nykypäivänä hyvin yleistä. Itselläni on todettu syöpägeeni, joten minun mahdollisuus saada rintasyöpä on 80%, siihen verrattua, olet turvassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063230Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1581259Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.47829