Mitä Egyptissä voi tehdä Hurghadasta päin?

matkalle lähdössä

Hei. Olemme ystäväni kanssa matkaamassa pian Hurghadaan viikoksi, mutta emme kuitenkaan ole vielä keksineet mitä siellä tekisimme. Olisi kiva nähdä myös aidompaa Egyptiä, mutta Kairoon ja Luxoriin asti emme rahan ja matkojen pituuksien vuoksi voi lähteä. Myöskään emme ole kiinnostuneet sukeltelusta. Netistä olemme yrittäneet etsiä vinkkejä, mutta ei ole oikein löytynyt mitään. Eli onko siis kenelläkään ehdotuksia siitä, mitä näillä kriteereillä tuolla matkalla voisi tehdä kuitenkaan käyttämättä siihen ihan koko päivää ja kovin paljon rahaa? :)

4

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekemistä Hurghadaan

      El Daharin Bazaarilla kannattaa käydä ja sinne kannattaa mennä ihan ajan kanssa varsinkin jos sieltä haluatte jotain ostella. Pääsette oikein kunnolla tutustumaan Egyptiläiseen tinkaamis kulttuuriin.

      Puolisukellus- ja sukellusveneretki on ihan mielenkiintoinen kokemus.

      Alw Leila Wa Leilan illan esitys on näkemisen arvoinen, jota suosittelen lämpimästi. Tammikuussa kävin katsomassa shown ja kesäkuussa lähdetään isommalla porukalla ja aiotaan käydä katsomassa se uudestaan. Siellä on myös Egyptin historiallinen museo (tosin Hurghadassa vain loistavia kopioita niistä). Esitys areenalla näkee Karnakin temppelin jne. tosin hiukan pienemmässä koossa. Samalla siellä kerrotaan Egyptin historiasta ennen tanssiesityksien, taitoratsastajien, pellen ja väri-vesi-tanssiesitystä. Liput ovat kyllä hintansa arvoiset n. 15 €/125 Egyptin puntaa. Alw Leila Wa Leila on lähellä Sezomal ostoskeskusta, Jungle Aqua Parkin vieressä. Luulen, että lippuja saa sieltä ostettua suoraan (meille tultiin lippuja kauppaamaan Junglen allasalueella).

      Mukavaa, rentouttavaa ja lämmintä lomaa :=)

      • esitys

        Kerrotko hieman lisää tuosta esityksestä? Tuo paikka on hotelli? Sopiiko esitys lapselle 9v?


      • Tekemistä Hurghadaan
        esitys kirjoitti:

        Kerrotko hieman lisää tuosta esityksestä? Tuo paikka on hotelli? Sopiiko esitys lapselle 9v?

        Esityspaikka on hotelli Picalbatros/Alw Leila Wa Leila, joka on Hotelli Jungle Aqua Parkin vieressä. Senzomalin lähellä. Esitys on joka ilta, mentiin sinne klo 19, aloitimme tutustumalla Egyptiläisen museon antiin (löytyy tutankhamonin kultanaamio ja muumio, mut kopiona tietysti). Lipun hintaan kuuluu myös hevosella ja kamelilla talutusratsastus, sekä tietysti se itse esitys.

        Esitys sopii koko perheelle ja on aivan mielettömän upea. Kun astuu tuonne hotellin holvikaaresta sisään on kuin olisi hypännyt 1001 yön satuun/Alladinin taikalampun satuun. Olen kolmesti Egyptissä käynyt ja tämä on ehdottomasti paras show minkä olen koskaan nähnyt. Sanat eivät riitä kertomaan miten upea ja mahtava esitys on. Vaikka englanninkielen taitoni on heikko en pitkästynyt alussakaan kun kertoivat Egyptin historiasta. En voi muuta sanoa kuin että suosittelen täydellä sydämmellä ja lämpimästi. Lupaan ettette tule pettymään.


    • fjdkös

      Aavikkoretki beduiinien kanssa, ja illallinen, jonka he valmistavat avotulella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe