Alkoholi ja sospelko!?

Voisko olla??

Kun sosiaalinen pelko ja jännittäminen tulee ongelmalliseksi just siinä n. 14-18 v iässä niin pistää miettimään, että siinä iässä just usein vedetään ne ekat kännit...
Itsellä sospelko "puhkesi" lukion alussa sen kesän jälkeen, kun ruvettiin läträämään keppanan kanssa?? Mitenkäs muilla? Pikku kännihän niin sopivasti poistaa jännitysoireet, mutta voisko olla niin, että se lopulta lisää niitä ja pahentaa ongelmaa, kun ilmeisesti tulppaa kehon luonnollisen hyvänolohormonin tuotannon, joka muuten lieventäisi stressioireita???

3

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfsjlk23h4l23h5l23g

Minä en enää nykyisin käytä ikinä alkoholia humalatarkoituksessa kuten nuorempana.

Ja: paljon mukavampaa on jutella ihmisten kanssa selvin päin kuin vähän hiprakassa, tajuaa vitsit paremmin sanailuista jne.

Illan ehkä ... rentouttaja alkoholi on minulle, ja ajanvietteenä samalla.

• ei hyvin meeeeee

alkoholi auttaa hetkellisesti. Itse olen diagnosoinut itseni sos fobikoksi. Nyt mulla on työharjoittelu koulun kautta jossa ois niinku pakko käydä, et pysyisin koulussa. Olen käynyt lääkärilläkin valittamassa ahdistustani, mutta sanotaan vain että menet nyt vaan sinne työharjotteluun ja et ei sun tarvi sitä noin paljon stressata jne. Eli käynnit on olleet ihan turhia. Sama jos selitän tätä jollekkin läheiselle sanotaan vaan että ihan turhaan stressaat, menet vaan huomenna ja unohdat paineet jne. Tiedän sen itsekin mutta kun en voi kontrolloida tunteitani. Ne tulevat ns. automaattisesti ja en pysty pysäyttämään niitä vaikka kuinka yritän.
      Nyt juon joka ilta pikku hiprakan että saan olon edes jotenkin rauhoittumaan ja saan nukahdettua. Oikeesti ajattelen jo että alan juomaan koko ajan. Rupean alkoholistiksi ja pilaan elämäni, silloin ei tarvitse kohdata noita sosiaalisia tilanteita ja joutua tilanteisiin joissa menee aivan paniikkiin. Tä asia ahdistaa mua ihan sairaasti ja voin tosi huonosti koko ajan. Tiedän että alkoholi ei auta, mutta kun sillä saa sen hetkellisen helpotuksen eikä tässä tilanteessa oikein muukaan auta kun lääkäritkään osaa auttaa. Pelkään vain että saan kännipäissäni jonkun kuningasidean hypätä tosta ikkunasta alas, viidennestä kerroksesta suoraan kalliolle. Ei hyvin mee ei

• sekä-että

Voi olla, että alkoholin suurkulutus lisää selvinpäin sos.fobiaa mutta monet myös ottavat alkoholia juuri niiden sos.fobioiden takia, eli juttu toimii molempiin suuntiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      719
      3124
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2812
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      67
      2623
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      32
      2522
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2078
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1589
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1582
    8. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1569
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      79
      1569
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1469
    Aihe