Onko kokemuksia kiinanpuuöljyn käytöstä teakin öljyämiseen ulkotiloissa?
Kiinanpuuöljy/teak
5
819
Vastaukset
- Vastaus: kyllä
Joka vuosi useammin kuin kerran kysellään teakin öljyämisestä. Ja joka kerta vastaus on sama: älä. Öljyt palavat auringon UV:ssa mustaksi tahmaksi.
Eli varsinainen vastaus kysymykseen on kyllä, kokemusta on. - Seppomartti
Makuasioita mutta vahvasti samaa mieltä edellisen kanssa. Ei öljyä koska palaa mustaksi. Vettä ja aurinkoa tavoitteena harmaa puhdas pinta. Pesu kovalla esim juuriharjalla kuluttaa teakin pilalle. Pesemättömyys tuottaa mustan likapinnan ja pehvapuoli housuista mustuu.
- Boracol hyvä!
Tiikkikannen mustuminen johtuu paitsi kaupunki-ilmaston nokihiukkasista pöylyistä myös homeesta. Tiikkikansi pysyy siistimpänä, jos se käsittelee Boracolilla. Mm. Hallberg Rassy suosittelee Boracolia tiikkikansiin ja HR:n websivuilta löytyy siihen ohjeet (ks. maintenance).
- jhl3
Olen kyllä kuullut tuosta öljyn aiheuttamasta mustumisesta, mutta itse en ole sitä erityisemmin huomannut. Joka kevät olen käyttänyt teaköljyä mm. kabinin luukkuun ja terassikausteisiin. Kyllä ne joutuvat auringolle alttiiksi nekin. Nyt on kyse uusituista avotilan kansista ja mietin pitäisikö sittenkin öljytä. Kiinanpuuöljy on minulle uusi tuttavuus, jota juuri sivelin terassikausteisiin. Miten se kestää UV valoa, en tiedä. Tuo Boracol vaikuttaa mielenkiintoiselta.
- M.D.
jhl3 kirjoitti:
Olen kyllä kuullut tuosta öljyn aiheuttamasta mustumisesta, mutta itse en ole sitä erityisemmin huomannut. Joka kevät olen käyttänyt teaköljyä mm. kabinin luukkuun ja terassikausteisiin. Kyllä ne joutuvat auringolle alttiiksi nekin. Nyt on kyse uusituista avotilan kansista ja mietin pitäisikö sittenkin öljytä. Kiinanpuuöljy on minulle uusi tuttavuus, jota juuri sivelin terassikausteisiin. Miten se kestää UV valoa, en tiedä. Tuo Boracol vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Kiinapuuöljy on hyvää tavaraa tiikin käsittelyyn sisätiloissa kunhan sitä ei laita liikaa. Olen käyttänyt yhteen lattiaritilään sitä myös veneen ulkotiloissa. Tuossa väri kesti muutaman viikon ruskeana, mutta ritilä oli hieman harmaampanakin syksyllä vielä paljon paremman näköinen kuin edellisenä vuonna, jolloin sitä ei oltu käsitelty. Mustumista ei tapahtunut.
Istuinkaukalon penkkeihin tai tiikkikanteen en laittaisi. Pesu mäntysuovalla, sappisaippualla tai pelkällä suolavedellä ja pehmeällä harjalla tai "ihmesienellä" saa riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760