Moi. Paniikkihäiriöni diagnosoitiin n.8 vuotta sitten. Sen jälkeen oon syöny ja myös lopettanut lääkitykseni n kolme kertaa. Edellisen kerran lopetin lääkityksen viime kesällä. Sen hetkinen lääkitys oli cipralex 20mg. Rauhoittavat (opamox, tarvittaessa) olin lopettanut jo vuosi sitä ennen. Cipran lopetin ominpäin, kertaheitolla. Kärsin lopetusoireet, n kuukauden, sen jälkeen meni pari kk:tta ihan ok. Nyt tää talvi on menny ihan päin p:tä!! Oon pikkuhiljaa kaventanut elinympäristööni ja nyt en enää pääse pois kotoa, ellen sitten ole nauttinut muutamaa alkoholi-annosta. (ja näin teen n. Pari kertaa kuussa) olen aika varma, että lopetin lääkityksen liian pian.. Nyt mietteissä ois lääkäriin meneminen ja lääkkeiden hakeminen. Ajattelin pyytää niin cipraa kun myös opamoxeja alkuun. Mutta miten hitossa mä uskallan mennä sinne vastaanotolle, ku roskien vieminenkin on täyttä tuskaa ja ahdistusta?! Auttakee,kirjottakaa jotain rohkasevaa! Huomen aamulla aattelin päivystävälle lääkärille mennä. Enää en jaksa nimittäin!
Lääkäriin pääseminen
17
297
Vastaukset
- Jippis
Olisko ketään kaveria tms. joka tietää sun paniikista ja vois lähteä sulle henkiseksi tueksi ?
- Kodinvanki
Mieheni on lähdössä mukaan, mutta silti tuntuu, että jalat ei kanna lääkäriin asti.. Jotenkin aina älyttömän suuri kynnys mennä hakemaan apua ja tunnustaa (myös itselleen) ettei pärjääkkään..
Jäi nyt tältä päivältä lääkäriin sit menemättä, maanantaina uus yritys. Menee varmaan koko viikonloppu stressatessa.. Rankkaa!! - ph.
Lääkärin voi tilata kotiinkin, monella lääkäriasemalla on kyseinen palvelu olemassa, itse käytin sitä kun paniikkitilanteeni oli pahimmillaan, eli olin ns. neljän seinän vanki.
Tsemppiä!!
ps. minua on auttanut lääkitys ja ennen kaikkea psykoterapiassa käynti, lääkitystä käytän edelleen, minulle sopivin on SNRI-lääke. Kognitiivisessa ter.käyn kun tulee pahimpia ajanjaksoja, toki se maksaa, mutta pitää minut suht toimintakykyisenä.
Paniikkini on diagnosoitu jo liki 18 v sitten. Loppua tälle ei näy:(- wrfwef
MITÄ TARKOITAT?? Siis yksityselläkö? Tässä kaupungissa ei ole, eikä ole mikään pikkukylä. Olen soitellutläpi kaikki yksityiset , ei tule kotiin kukaan. Mut kunnalliselta puolelta pitäisi saada???
- ph.
wrfwef kirjoitti:
MITÄ TARKOITAT?? Siis yksityselläkö? Tässä kaupungissa ei ole, eikä ole mikään pikkukylä. Olen soitellutläpi kaikki yksityiset , ei tule kotiin kukaan. Mut kunnalliselta puolelta pitäisi saada???
Kyllä, yksityissektoria tarkoitin, itse olen käyttänyt sitä, en ole edes julkiselta puolelta asiaa kysellyt.
Asun Helsingissä ja kyllä täällä ainakin saa yksityisen lääk.aseman lääkärin kotiin. - ainakin tuolta
ph. kirjoitti:
Kyllä, yksityissektoria tarkoitin, itse olen käyttänyt sitä, en ole edes julkiselta puolelta asiaa kysellyt.
Asun Helsingissä ja kyllä täällä ainakin saa yksityisen lääk.aseman lääkärin kotiin. - Hyvä liikeidea!
ainakin tuolta kirjoitti:
Hei! Kiitos paljon. Annoitkin minulle-kin (joka en ole aiemmin tässä ketjussa kommentoinut) , niin tota, annoitpa KÄTEVÄN ja KÄYTTÖKELPOISEN tiedon !
Jippii, sattuu vieläpä olemaan aikamoisen hållillakin.
Vaan tieto siitä, että tuommoinen Lähilääkärit on olemassa, auttaa turvallisuudentunteessa yleensäkin (sairauden ja hädän tullessa).
:)
- kauanjännittänyt
Tiedän tunteen ja se vaan pahenee kun odottaa.
Ota vanhat reseptit mukaan jos meet uudelle lekurille/lääkäriasemalle.
Bentsot kun ovat tän hetken kirosana
niin on sitten vähän faktaa mukana. Neuroleptit on nyt in..ketipinor jne.
Parikertaa olen 10 vuoden aikana joutunut mennä vieraalle akuutti ajalla ja kyllä se on lannistavaa kun täristen raahaat ittes sinne ja lekuri kohtelee kuin jotain pahaakin narkomaania. Palvelu tympeää ja lyhyt sanaista ja kerrotaan kyllä lääkärin hinnat kolmeen kertaan. Tämä oli tosin vain yksi lekuri ja toinen sitten oli aivan ihana. En halua siis pelotella!!
Eli jos jotain diagnoosipapereita on ja meet uudelle yksityiselle niin ota mukaan.
Kyllä kaikki selviää, hetken kirpasee, kauemmin jos kotona mietit. Mitä tosin itsekkin tuppaan tekemään. Mutta nämä neuvot antaisin myös itselle.
Voimaa, zemppistä ja toivottavasti alat voimaan taas paremmin!! - Jippis
No, kerro kuinka kävi? Saitko käytyä lääkärillä ja saitko lääkkeet?
- agorafobia,,,,
ap: sulla on agorafobia, johon usea paniikkipotilas sairastuu myöhemmin. Mulla on se myös. En itsekkään pääse lääkäriin en mihinkään kotoani. ilmeisesti kotisairaanhoidon lääkärin voisi saada tulemaan koikäynnille, mutta sitä pitää kysyä, en ole itse selvittänyt, pitäis kai lähete tai jotain olla... Voisitteko muut kertoa miten saitte kaupungin lääkärin kotiin, jos sanotte että ette paniikkihäiriön takia pääse lääkäriin??
- Kodinvanki
Juu, eihän tuosta aloitusviestistäni olekkaan ku yli 3kk:tta ja nyt vasta on se lääkäriaika varattu! Saan onneks autokyydin terv.asemalle, niin vähän helpottaa. Aika on perjantai aamuna ja oon nyt jo ihan p*skahalvauksen kourissa! pelottaa, että täytyy odottaa odotustilassa pitkään ja että sinä aikana pyörryn tai vähintään sekoan .. Kiitos kaikille vastanneille :)
- sama vaiva
Voimia ja tsemppiä aloittajalle. Varmasti olisi myös jokin terapia hyväksi sen lääkityksen lisäksi.
- Kodinvanki
No nyt sitä mennään. Vähän tärisyttää ja sydän hakkaa!! Jospa pian helpottas.
- Kodinvanki
En tiedä lukeeko näitä edes kukaan, mutta kerrottakoon, että onnistuneesti käväsin lääkärissä! Vihdoinkin! Cipralexia 20mg opamox 15mg 1-2 tbl päivässä. Mahtavaa :) nyt helpottaa!
Tärisin ja itkin ja pelkäsin pyörtyväni, mutta onneks lääkäri oli aivan mainio. Löytyi ymmärrystä, mikä ei aina niin itsestään selvää ole, varsinkaan julkisella puolella.
Tiedän kyllä, että alotusoireet on peräsimestä, mutta jospa ne jaksas luovia läpi..- Mä luin :-) !
Mä luin :-) !
Heip, kiva kun kerroit jatkonkin.
- sama vaiva
Hienoa. Siitä se alkaa tie ylöspäin ja eteenpäin. :) Mutta muista, että harvoin pelkkä lääkitys tehoaa, vaan tarvitsee myös terapiaa. Ainakin kannattaa lukea ja opiskella mielikuvaharjoituksia joilla voi itseään psyykata vaikeassa tilanteessa.
- Kodinvanki
Juu kyllä psykoterapiaan on tarkotus hakeutua. Enää en tee sitä virhettä, että pelkillä lääkkeillä yritän pärjätä. Pärjäähän toki niilläkin, mut ihan ois kiva, ettei loppuelämää noita tarviis syödä. Ja tiedostan, että mielessä on aikamoisia solmuja, traumoja lapsuudesta. Niitä ei lääkkeet poista..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1424664Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513320
- 533188
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest322620Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232246
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201898Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755