Tosi tiedon lähteillä.

Markku Kemppainen

Minulle soitti paikallinen johtava poliitikko kun oli lueskellut näitä keskusteluja. Totesi, että kirjoitan hyvin, mutta että olen väärässä monessa asiassa. Ja että hän haluaisi kutsua minut kahvikupille keskustellakseen kanssani asioista. Minä sanoin, että minä en lähde flirttailemaan politiikan kanssa vaan pysyn tavallisena kuntalaisena ja irti puolueista. Kysytty kyllä ehdokkaaksi vaaleihin on.

Rupesin koiralenkillä miettimään, että kyllähän se on kunnan tiedotuksessa vika, jos minä kohtuullisesti seuraan tilannetta paikallisten viestimien välityksellä ja siitä huolimatta minulla on asioista "väärä kuva". Miten niin väärä ja kenen kannalta? Minun mielestäni minä ymmärrän yleensä asioita siinä missä muutkin ja kykenen keskustelemaan ihan samalla tasolla ihmisten kanssa.

On aika huolestuttavaa, jos kunnan johtavat poliitikot eivät anna samaa ja oikeaa tietoa kaikille vaan sellaiset, jotka omalla nimellään täällä omia (huom!) käsityksiään asioista kirjoittavat saavat kutsun "kahville". Mielestäni meillä kuntalaisilla on vapaus ilmaista omat mielipiteemme ja ajatella omalla tavallamme. Minä en monessakaan kirjoittamassani asiassa edes haluaisi olla oikeassa, mutta tiedä sitten. Aika näyttää. En lähde poliitikkojen aivopestäväksi.

82

981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin meillä

kun joku viedään kahville, kohta ollaankin kavereita ja kaverihan ei kritisoi tai kommentoi kaverin tekemisiä julkisesti - ja kappas vain, taas yksi ostettiin hiljaiseksi.
      Monet arvostavat itsenäisiä päätöksiäsi - niin minäkin.

• Markku Kemppainen

Tai sitten viedään kahville kaikki pudasjärveläiset ja kerrotaan samat asiat samalla tavalla. Peräänkuulutan nimenomaan avoimuutta.

• Martti K

Sinun kirjoituksesi ja mielipiteesi ovat olleet tosi hyviä ja asiallisia. Niitä on mukava lukea. Itse olen ymmärtänyt kirjoituksistasi, että todellakin ymmärrät ja olet perillä asioista. Taitaa tämä poliitikko olla itse joka ei ymmärrä yhteisten asioiden hoidosta tai pelko johtuu ihan jostain muusta??????????

On tosi huolestuttavaa mihin politiikka tänä päivänä menee, enää ei saisi kirjoitella omia käsityksiään julkisesti, vaikka olisivat kuinka asiallisia, ja se että annetaanko pätöksistä julkisuuteen väärää tietoa. Hupsista!
      Haluavatko nämä muutamat riistää meiltä sananvapauden, kun ei olla samaa mieltä.
      Jatka Markku samaan malliin.

• Markku Kemppainen

Minusta on paljon mukavampi vapaana kuntalaisena kirjoitella "omiaan" ilman ryhmäpainetta ja vastuuta siitä ettei lipsu. Ryhdyin ihan tahallani kirjoittamaan omalla nimelläni, koska olen kyllästynyt siihen, että nimimerkeillä ammutaan puskista tosi rumasti. Kunpa poliitikotkin tulisivat nimillään tänne enemmänkin Tykkyläisen ja Kuukasjärven lisäksi niin voisimme todella keskustella.

• Tykkyläinen

Pudasjärven kaupunginhallituksen puheenjohtaja vetosi meihin poliitikoihin, että välttelisimme keskustelupalstojen käyttöä, koska siellä kirjoitellaan "rumasti" varsinkin lestaadiolaisuudesta ja jotkut kuulemma, kuten allekirjoittanut, kirjoittavat omalla nimellään...... Onko Pudasjärvi perhe
      vai kasvatuslaitos...
      Hyppää politiikkaan
      ja näytä taitos

Ota nokkiis, jos uskos ei pure
      älä julkisesti sitä sure
      Ihmisen oikeus on elää ja kuolla
      eikä kenenkään persettä nuolla

Kuntalainen haluaa olla vapaa
      eikä tuijottaa työtönnä omaa napaa
      siihenkin on monta tapaa
      peiliin katsominen auttaa joskus

Omani olen polkuni luonut
      ei ole sitä keskusta mulle tuonut
      siis riippumattomana olen ajatukseni suonut
      ja monille näköjään harmia tuonut

Siis koettakaa ihmiset kaikki kestää
      älkää yrittäkö yksilöitä estää
      joukkovoima on aina pahaa saanut aikaan
      tuhonnut ajatukset
      mitä luovuus aikaan saikaan
      jou jou
      show must go on.

• mikä takahikiä

kysy Tykkyläinen huvikses siltä lestadiolaiselta metsurilta onko hän koskaan kuullut käsitettä sosiaalinen media. Kannattaa suositella, voep yllättyy.

• Tykkyläinen
        mikä takahikiä kirjoitti:

kysy Tykkyläinen huvikses siltä lestadiolaiselta metsurilta onko hän koskaan kuullut käsitettä sosiaalinen media. Kannattaa suositella, voep yllättyy.

Tämä julkisuuteni sosiaalisessa mediassa se ongelma onkin

• on riekillä ohtaa
        Tykkyläinen kirjoitti:

Tämä julkisuuteni sosiaalisessa mediassa se ongelma onkin

onko niin että kaupungin hallituksen puheenjohtajan tehtäviin kuuluu sensuroida se kirjoitettu, nauhoitettu tai esitetty materiaali jota kaupungin hallituksen jäsenet saavat kuunnella tai katsella? Voi vtu, ennenkuulumatonta breshneviläistä meinikiä.Tillaa tykkylänen Päivämies niin pyssyy suhteet lämpösinä.

• Rötös herrat kuriin

Hienoa Tykkyläinen, sinullahan syykkii myös runosuoni! Päästä Kari luovuus valloilleen.

• Markku Kemppainen

Tämä poliitikko soitti illalla uudestaan ja oli jo toisesta kirjoituksestani eri mieltä. Hänen vaatimuksestaan huolimatta ja hänen kiusakseenkaan en mainitse hänen nimeään, koska haluan kertoa tästä asiasta ilmiönä, en henkilöihin liittyvänä asiana. Tarkoitan, että johtava poliitikko soittaa tavalliselle kansalaiselle hänen mielipidekirjoitteluunsa sisältyvistä virheistä. Minusta tuo on aivan ennenkuulumatonta.

Suomessa on lain turvaama mielipiteen- ja sanan vapaus eikä kenelläkään ole oikeutta määrätä mitä minä saan kirjoittaa ja mitä en. Varsinkaan poliitikolla, joka on asettunut julkiseen virkaan/luottamustehtävään, mihin tahansa, jossa hänen toimensa ovat julkisen arvostelun kohteena. Eri asia on, jos ihan nimeltä herjaan, jolloin asia on lakiviranomaisten hoidettava.

Kerron tässä, että tulen täällä raportoimaan julkisesti jokaisen paimennuspuhelun, joka minulle sieltä vallan torneista soitetaan. Jos teillä on siellä paha olla, niin se ei todellakaan ole minun syytäni. Vaan sen, mitä te olette siellä tehneet ja millaisen kuvan siitä tiedotuksellanne antaneet.

• ääni

Hyvä Markku, kumpa nämäkin 7eriseuraista jaksaisivat viedä taistelunsa loppuun ja iso D,Kälkäjä ja luottamusmies nelikko saisivat ansioidensa mukaan .On niin monella pois savustetulla ja kaltoin kohdellulla paha mieli ja katkeruus useaa kohtaan.Näitä vastoin KAARINAN kantaa äänestäneitä hän ei voi potkia pois vaikka kuinka mieli tekisi

• comoonnn

Tää on niinku pudasjärveä parhaillaan, jos menet ilmaisemaan mielipiteesi niin sinut leimataan ja aletaan painostamaan.

Terveisiä vaan sinne kaupungintalolle :) monet ihmiset tietämättään joutuu syrjityksi ja juurikin sen vuoksi että ei kuulu lahkoon.

Uhkailua, painostusta, mustamaalausta ja virastojen kyseenalaiset kuviot (näistä vielä lisää kun kuviot on varmistunut)

• jep jep

Pudasjärveltä jo neljännesvuosisata sitten poismuuttaneena seurailen mielenkiinnolla vanhan kotipaikkakunnan asioita niin Iijokiseudusta kuin täällä keskustelupalstalla.

Asia, joka minua suunnattomasti oli hämmästyttänyt koko kuluneen neljän vuoden ajan, oli kunnanhallituksen jäsenet! Sen ymmärrän, että valtuustoon on valittu ja tullaan aina valitsemaan täysin sopimattomia henkilöitä, mutta hallituksen tulisi mielestäni koostua parhaasta A-luokasta. Nyt uskallan kuitenkin väittää, että osa aikoinani tuntemistani nykyisen hallituksen jäsenistä eivät missään tapauksessa kuulu tähän luokka A:han. Eivätkä tule koskaan kuulumaan!

Mutta nyt tämäkin asia on minulle selvinnyt.

• Markku Kemppainen

Minua ihmetyttää se, että myös luottamusmiehiä ja hallituksen jäseniä pystytään uhkailemaan. Onko kyse siitä, että uhkailijat kuvittelevat omaavansa valtaa näiden uhkailtavien yli, että pelkästään rähisemällä saavat tahtonsa läpi? Tai sitten on todellista valtaa, esim. taloudellisia intressejä.

Minua lähinnä nauratti tämän poliitikon soittelu. Sellaista lapsellista sontaa päästi suustaan, että mietitytti millaisten ihmisten vastuulla tämän kunnan hyvinvointi on. Kuvitteli varmaan, että minä säikähdän. Sitä ei tule tapahtumaan.

• Rötös herrat kuriin
        Markku Kemppainen kirjoitti:

Minua ihmetyttää se, että myös luottamusmiehiä ja hallituksen jäseniä pystytään uhkailemaan. Onko kyse siitä, että uhkailijat kuvittelevat omaavansa valtaa näiden uhkailtavien yli, että pelkästään rähisemällä saavat tahtonsa läpi? Tai sitten on todellista valtaa, esim. taloudellisia intressejä.

Minua lähinnä nauratti tämän poliitikon soittelu. Sellaista lapsellista sontaa päästi suustaan, että mietitytti millaisten ihmisten vastuulla tämän kunnan hyvinvointi on. Kuvitteli varmaan, että minä säikähdän. Sitä ei tule tapahtumaan.

Justiinsa noin. Jotka uhkailee toista, taitaa olla tosi paha olla. Jotainhan takana on. Onneksi et Markku säikähtänyt ja sehän kertoo, että ei he uhkailemalla saa meitä kaikkia taakseen. Jos yhteisiä asioita hoidetaan uhkailemalla, ollaan menossa pahasti metsään ja on jo mentykin.

• hep hep

Kuuleppa jep, jep. Sinne valtuustoon ja kunnanhallitukseen valitaan paljon niitä henkilöitä, jotka "aukovat päätään", eli pitävät mekkalaa yhdestä sun toisesta asiasta. Sitten kun ei asoiden hoito olekaan niin yksinkertaista, niin voi käydäkin niin että ollaan sitten ihan hiljaa. Todelliset valioyksilöt piilevät vielä kansa joukossa.

• ihme ja kumma
        hep hep kirjoitti:

Kuuleppa jep, jep. Sinne valtuustoon ja kunnanhallitukseen valitaan paljon niitä henkilöitä, jotka "aukovat päätään", eli pitävät mekkalaa yhdestä sun toisesta asiasta. Sitten kun ei asoiden hoito olekaan niin yksinkertaista, niin voi käydäkin niin että ollaan sitten ihan hiljaa. Todelliset valioyksilöt piilevät vielä kansa joukossa.

Olen samaa mieltä. Miksi kukaan valituista ei ota tosissaan valituksia kaupunginjohtajan työntekijöihin kohdistuvan kohtelun suhteen.Eihän se oletältä planeetalta. Työntekijät itsehän eivät uskalla asioista nostaa julkista meteliä. Jokainen han arvaa mitä siitä seuraisi.Kuuluu niin pöyristyttäviä juttuja että ei voi kun ihmetellä kenen valtuutuksella ROUVA johtaja näitä sääntöjä sanelee.

• narsistigacity

Pudasjärven kaupunki on työpaikkana narsistisen pelottava, työpaikallakin pitää pelätä ettei vain mene tekemään päätöksiä tai antamaan mitään lausuntoa ennenkuin neljänkopla on päättänyt mitä saa sanoa tai mitä EI SAA SANOA!

Me työntekijät tunnemme itsemme käsinukeiksi jotka on vain se naama joka kiusaa kuntalaisia, monta kertaa pitänyt niellä kiukku ja häpeä noiden lestadiolaisten vuoksi.

Kaupunkia johdetaan ns "poliittisin perustein" eli nykyinen valtaapitävä puolue antaa linjaukset ja jokainen niitä linjauksia noudattaa parhaansa mukaan, nyt on vain niin että puheenvuoroja sekä päätöksiä ei saa eikä voi tehdä muut kuin neljänkopla, tämä on sitten sitä keskustalaista politikointia, vallan keskittäminen ja sitäkautta siirtyminen näennäis demokratiaan.

Omasta kokemuksesta ja tuntemuksien perusteella voin sanoa että Riekki ja Oinas-Panuma on tavallaan pettänyt meidät pudasjärveläiset, omalla tyhmyydellään tai sitten ihan ahneuttaan, mene ja tiedä? Kaikki se ulkoistaminen ja huonon ilmapiirin luominen on kuin pakkomielle heille.

• isä Corleonen sormus

Miten typerää henkilöstöpolitiikkaa!! Riekistä ja Oinas-Panumasta vielä: en tänäkään päivänä käsitä, miten on mahdollista että kaksi näin kertakaikkista tolvanaa on valittu kaupungin tärkeimpiin luottamustehtäviin. En tiedä ovatko he ahneita mutta satavarmasti heiltä puuttuu asemansa vaatimaa viisautta. Ovat jo ajaneet oman kunnan konsulttien syliin kun omaa päätöksentekokykyä ja kaukonäköisyyttä ei ole. Lestadiolaisina he ovat uskonnollisen yhteisönsä hierarkiassa saarnamies Kälkäjän alapuolella, kaupunginjohtaja taas on sukupuolensa perusteella samalla alemmalla portaalla. Näin Kälkäjä pyörittää tätä rulettia ihan mielensä mukaan, pyyhkii kenkänsä niin luottamus- kuin virkamiesjohtoonkin. Taustatukea hän saa syötteen yrittäjiltä, joille on järjestänyt sopivin välein 'matkailuelinkeinoa edistävää harkinnanvaraista tukea'.

• Tämän ainakin tiedän
        isä Corleonen sormus kirjoitti:

Miten typerää henkilöstöpolitiikkaa!! Riekistä ja Oinas-Panumasta vielä: en tänäkään päivänä käsitä, miten on mahdollista että kaksi näin kertakaikkista tolvanaa on valittu kaupungin tärkeimpiin luottamustehtäviin. En tiedä ovatko he ahneita mutta satavarmasti heiltä puuttuu asemansa vaatimaa viisautta. Ovat jo ajaneet oman kunnan konsulttien syliin kun omaa päätöksentekokykyä ja kaukonäköisyyttä ei ole. Lestadiolaisina he ovat uskonnollisen yhteisönsä hierarkiassa saarnamies Kälkäjän alapuolella, kaupunginjohtaja taas on sukupuolensa perusteella samalla alemmalla portaalla. Näin Kälkäjä pyörittää tätä rulettia ihan mielensä mukaan, pyyhkii kenkänsä niin luottamus- kuin virkamiesjohtoonkin. Taustatukea hän saa syötteen yrittäjiltä, joille on järjestänyt sopivin välein 'matkailuelinkeinoa edistävää harkinnanvaraista tukea'.

Oinas-Panuma ei ole lestadiolainen!

• Säälittävää touhua.
        isä Corleonen sormus kirjoitti:

Ette te kyllä kerta kaikkisesti paljoa tiedä. Eero ei kyllä ole lestadiolainen, miksi kirjoitatte, jos ette mitään tiedä?

• semmosta se on
        Säälittävää touhua. kirjoitti:

Ette te kyllä kerta kaikkisesti paljoa tiedä. Eero ei kyllä ole lestadiolainen, miksi kirjoitatte, jos ette mitään tiedä?

no jos ei lesta niin tolvana joka tapauksessa. tämän päivän iikkarissa tämä suuri ajattelija lohkaisi koululaisille jotka osoittivat mieltään vastaan opetusjärjestelyjä homekoulussaan, että 'muistakaa että meidät (päättäjät) voidaan syksyllä vaihtaa.'
        Paljon varmaan lohdutti ala-ikäistä koululaista, joka on täysin kettuuntunut juoksemaan kilometrikaupalla opetustilasta toiseen pitkin kyliä välitunnin aikana.
        Joo ja jatkoihan tämä suuri ajattelija myös että päättäjien asennetta ratkaista homekoulun ongelma osoittaa, että he luovuttavat kunnanviraston opetustiloiksi. What the fck? Sehän osoittaa edelleenkin vain sen että oppilaiden on juostava välitunnin aikana tilasta toiseen, heille kait on yksi lysti onko tila kunnanvirasto vai rauhanyhistys. Että kierrätyseen vaan, tämmönen poromies, ihan sama mihin se uskoo, ihan sama koko äijä.

• hanka pykälä
        semmosta se on kirjoitti:

no jos ei lesta niin tolvana joka tapauksessa. tämän päivän iikkarissa tämä suuri ajattelija lohkaisi koululaisille jotka osoittivat mieltään vastaan opetusjärjestelyjä homekoulussaan, että 'muistakaa että meidät (päättäjät) voidaan syksyllä vaihtaa.'
        Paljon varmaan lohdutti ala-ikäistä koululaista, joka on täysin kettuuntunut juoksemaan kilometrikaupalla opetustilasta toiseen pitkin kyliä välitunnin aikana.
        Joo ja jatkoihan tämä suuri ajattelija myös että päättäjien asennetta ratkaista homekoulun ongelma osoittaa, että he luovuttavat kunnanviraston opetustiloiksi. What the fck? Sehän osoittaa edelleenkin vain sen että oppilaiden on juostava välitunnin aikana tilasta toiseen, heille kait on yksi lysti onko tila kunnanvirasto vai rauhanyhistys. Että kierrätyseen vaan, tämmönen poromies, ihan sama mihin se uskoo, ihan sama koko äijä.

Voi finde! Olin pitäny Oinas-Panumaa lessuna, mutta s-tana: POROMIES! Pudasjärveläisiltä pitää ottaa äänioikeus pois syyntakeettomuuteen vedoten.

• Eagle has lanted
        hanka pykälä kirjoitti:

Voi finde! Olin pitäny Oinas-Panumaa lessuna, mutta s-tana: POROMIES! Pudasjärveläisiltä pitää ottaa äänioikeus pois syyntakeettomuuteen vedoten.

Valtuuston pj saattaa päästä valtakunnan uutisiin salakaadosta.

• -.-
        Eagle has lanted kirjoitti:

Valtuuston pj saattaa päästä valtakunnan uutisiin salakaadosta.

Ja edellinen kirjoittaja saattaa päästä oikeuteen perättömästä herjauksesta.

• valtuutetut vaihtoon
        semmosta se on kirjoitti:

Ja kun kunnanvirasto ei ole puhdas, eikä siitä koskaan tule sitä. Miten siellä voi silloin homeesta pakoon lähtevät koululaiset ja opettajat olla.

• pudislainen

Hei Kemppainen, Tykkyläinen ja kumppanit ! Relataanko vähän aikaa, jospa se sitten meille, tämä niin rakas Pudasjärvi, erilaisine ihmisineen kaikkineen alkaisi tuntumaan hiukkasen mukavemmalta paikalta asua ja touhuta. Ei kait meillä tällä sivustolla viihtyvillä ole pitkiin aikaan ole ollut hyvä olla. Se suurin vaivaava asia on varmasti jokin muu kuin kehittämisjohtajan valinta, mietitäänpä jokainen omalla kohdallaan.

• Markku Kemppainen

Relaa itse vaan äläkä tule mukaan keskusteluihin, joissa et viihdy. Se suurin tässä keskustelussa vaivaava asia on todellakin pudasjärveläinen politiikka ja poliitikkojen käytös ja siitä pitää keskustella. Se on aiheuttanut niin paljon pahaa verta niin veronmaksajien kuin yrittäjien ja palkansaajien mielissä, että ei näistä enää voi olla hiljaa.

Minä tulen yleensä ihmisten kanssa hyvin toimeen, mutta on täällä Pudasjärvelläkin ihmisiä, joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä. Niinkuin lienee kaikilla muillakin. Ei silti pidä lukijan ottaa itseensä, jos kritiikin täällä kohdistaa Pudasjärven johtaviin poliitikkoihin ja heidän tekemisiinsä. He ovat itse halunneet ja päässeet yhteisten asioiden hoitajiksi, jolloin heillä on velvollisuus sietää kritiikkiäkin.

Sitä paitsi tämä kritiikki on vielä todella kilttiä mitä luin entisessä kotikaupungissani Lahdessa lehdistä. Se oli tosi kovaa ja jatkuvaa ja nimeltä mainiten.

• pudislainen

Markku, relaa nyt kuitenkin hetkinen.

• mene pois

lopeta nimimerkki 'pudislainen'. Tuo on typerää. Riittää kun laitat saman kommenttisi yhdelle palstalle. Usko pois, sinusta ei ole näiden palstojen lopettajaksi.

• Nassutus pois
        mene pois kirjoitti:

lopeta nimimerkki 'pudislainen'. Tuo on typerää. Riittää kun laitat saman kommenttisi yhdelle palstalle. Usko pois, sinusta ei ole näiden palstojen lopettajaksi.

Älä lopeta, vaikkei viestisi perille menisikään.

• Taraktorimies
        mene pois kirjoitti:

Enimmäkseen täällä tuntuvat olevan asiana oman pahoinvoinnin purkaminen tekstuaalisen muotoon, eikä niinkään politiikka taikka yksittäiset asiat. Ei ole näiden kirjoitusten perusteella ollenkaan kummallista, miten pudasjärvi on maakunnan yksi suurimmista mielenterveyspalveluiden käyttäjistä asukaslukuun suhteutettuna sairaanhoitopiirissämme.
        Oikeaa hoitoa saa tänne kirjottelun sijasta menemällä vastaanotolle.

• Vpi voi
        mene pois kirjoitti:

Jatka pois nää lässytykset on saatava loppumaan täällä, vaikka tukehduttamalla

• Vpi voi
        mene pois kirjoitti:

Jatka pois nää lässytykset on saatava loppumaan täällä, vaikka tukehduttamalla

• Markku Kemppainen

Tuollainen epäkohdista kirjoittavien syyttely kertoo lähinnä kirjoittajasta itsestään kun ei ole laittaa pöytään mitään muuta. Jos on kerran eri mieltä niin aivan hyvin voi sitten todistaa, etteivät asiat olekaan niin kuin täällä on luultu. Faktaa pöytään eikä syyttelyjä.

• Markku hallitukseen

Jos ja kun kuulostat ja näytät Markku olevan niin hiton hyvä ja tietäväinen niin esitä konkreettinen toinen vaihtoehto, laita itsesi peliin ja lähde päättämään asioista, älä vain ruikuta täällä palstalla, missä ei tarvitse kantaa mistään mitään vastuuta, ja saa muuttaa kantaansa niinkuin haluaa. (näinhän itse kirjoitit)
        En muuten kuulu "niihin kaikkiin", joiden kanssa tulet toimeen. Kävin kaupassasi kolme kertaa ja joka ikinen kerta sain aina vain huonompaa palvelua, olit jo silloin katkera itsellesi. Itse oilisin halunnut tukea pudasjärveläistä yritystoimintaa, mutta "savustit" käytökselläsi minut, meidät pois asiakkaistasi.
        Mitä tulee nykyisiin päättäjiin, itseppä olet ollut valitsemassa, ja jos valitsit niin tyhmiä et pitää koko ajan valittaa, syytä itseäsi.

• M. Kemppainen
        Markku hallitukseen kirjoitti:

Jos ja kun kuulostat ja näytät Markku olevan niin hiton hyvä ja tietäväinen niin esitä konkreettinen toinen vaihtoehto, laita itsesi peliin ja lähde päättämään asioista, älä vain ruikuta täällä palstalla, missä ei tarvitse kantaa mistään mitään vastuuta, ja saa muuttaa kantaansa niinkuin haluaa. (näinhän itse kirjoitit)
        En muuten kuulu "niihin kaikkiin", joiden kanssa tulet toimeen. Kävin kaupassasi kolme kertaa ja joka ikinen kerta sain aina vain huonompaa palvelua, olit jo silloin katkera itsellesi. Itse oilisin halunnut tukea pudasjärveläistä yritystoimintaa, mutta "savustit" käytökselläsi minut, meidät pois asiakkaistasi.
        Mitä tulee nykyisiin päättäjiin, itseppä olet ollut valitsemassa, ja jos valitsit niin tyhmiä et pitää koko ajan valittaa, syytä itseäsi.

Enhän minä väittänytkään, että jokaisen kanssa tulen toimeen. Kyllä asiakkaissakin sellaisia päivänsäteitä oli, että päivä meni pilalle kun tulivat ovesta sisään. Onneksi harvinaisuuksia.

• asiakas on kuningas
        M. Kemppainen kirjoitti:

Enhän minä väittänytkään, että jokaisen kanssa tulen toimeen. Kyllä asiakkaissakin sellaisia päivänsäteitä oli, että päivä meni pilalle kun tulivat ovesta sisään. Onneksi harvinaisuuksia.

Minulle riitti yksi käynti sukupolvenvaihdoksen jälkeisessä kellokaupassa. Oikeastaan tämä yksi käyntikerta vastasi kahta: ensimmäistä ja viimeistä. Syynä tympeä palvelu. Olin nähtävästi yksi näistä harvinaisuuksista, niin kuin yllättävän moni on ollut. Mutta silti maksava asiakas!

• M. Kemppainen
        asiakas on kuningas kirjoitti:

Minulle riitti yksi käynti sukupolvenvaihdoksen jälkeisessä kellokaupassa. Oikeastaan tämä yksi käyntikerta vastasi kahta: ensimmäistä ja viimeistä. Syynä tympeä palvelu. Olin nähtävästi yksi näistä harvinaisuuksista, niin kuin yllättävän moni on ollut. Mutta silti maksava asiakas!

Minua kun ei enää kelloliikkeen asiat kiinnosta tippaakaan. Se on jo aika kaukaista menneisyyttä.

• M. Kemppainen
        M. Kemppainen kirjoitti:

Minua kun ei enää kelloliikkeen asiat kiinnosta tippaakaan. Se on jo aika kaukaista menneisyyttä.

Enkä minä tässä iässä enää kuuntele kenenkään kitinöitä. Teen parhaani ja se riittää minulle.

• HerrainHerrasmies
        M. Kemppainen kirjoitti:

Enkä minä tässä iässä enää kuuntele kenenkään kitinöitä. Teen parhaani ja se riittää minulle.

Kuuntele nyt vielä vähän aikaa. Edes täällä. Edes siihen laitimmaiseen kommenttiin kiiruhda vastaamaan. Edes sitä vähäosaisinta kommentoijaa kohtaan, joka puolella rivillään palvelisi vielä hieman angstisi purkua.
        Tee parhaasi äläkä luovuta.

• M. Kemppainen
        HerrainHerrasmies kirjoitti:

Kuuntele nyt vielä vähän aikaa. Edes täällä. Edes siihen laitimmaiseen kommenttiin kiiruhda vastaamaan. Edes sitä vähäosaisinta kommentoijaa kohtaan, joka puolella rivillään palvelisi vielä hieman angstisi purkua.
        Tee parhaasi äläkä luovuta.

Minä kuljen omia polkujani ja jos se ei jotain miellytä niin ei voi mitään.

• Jussi Kävelijä
        M. Kemppainen kirjoitti:

"Minkä taakseen jättää sen edestään löytää": vanha viidakon sananlasku.

• M. Kemppainen
        Jussi Kävelijä kirjoitti:

"Minkä taakseen jättää sen edestään löytää": vanha viidakon sananlasku.

En ole koira joka palaa oksennukselleen.

• Hölkkäiliä
        M. Kemppainen kirjoitti:

En ole koira joka palaa oksennukselleen.

Haluat sanoa että mielipiteesi ja ulostulosi on yhtä oksennuksen vuota, johon ei ole syytä palata jälkikäteen.
        Olen samaa mieltä.

• M. Kemppainen
        Hölkkäiliä kirjoitti:

Haluat sanoa että mielipiteesi ja ulostulosi on yhtä oksennuksen vuota, johon ei ole syytä palata jälkikäteen.
        Olen samaa mieltä.

Minä kyllä kirjoitin päinvastaista, mutta eihän puskista ampuvilta voi kirjoitetun ymmärtämistä odottaakaan. Kaikki käy v-ttuilun pohjaksi.

• neljännesmaileri
        M. Kemppainen kirjoitti:

Minä kyllä kirjoitin päinvastaista, mutta eihän puskista ampuvilta voi kirjoitetun ymmärtämistä odottaakaan. Kaikki käy v-ttuilun pohjaksi.

Siirry Kemppainen sinäki nimimerkkiin, jotta et kaikkea kritiikkiä voi pistää puskista ampumisen piikkiin.

• M. Kemppainen
        neljännesmaileri kirjoitti:

Siirry Kemppainen sinäki nimimerkkiin, jotta et kaikkea kritiikkiä voi pistää puskista ampumisen piikkiin.

Täytyy myöntää, että mielessä on vahvasti käynyt. Ja asianipa olen oikeastaan sanonut. Naurattaa vaan kun jotkut "päättäjät" eivät enää tervehdi kaupassa kun näkevät. Miksiköhän???

• entinen asiakas
        M. Kemppainen kirjoitti:

Täytyy myöntää, että mielessä on vahvasti käynyt. Ja asianipa olen oikeastaan sanonut. Naurattaa vaan kun jotkut "päättäjät" eivät enää tervehdi kaupassa kun näkevät. Miksiköhän???

Etpähän itsekkää tervehtinyt ,kun kerran eksyin liikkeeseesi,sitä saa mitä tilaa.

• mk
        entinen asiakas kirjoitti:

Etpähän itsekkää tervehtinyt ,kun kerran eksyin liikkeeseesi,sitä saa mitä tilaa.

no voi voi, koita kestää äläkä pilaa tällä elämääsi. minua ei ainakaan enää hetkauta tuollainen. Ei muuta ku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

• ooppa ihmisiksi
        Hölkkäiliä kirjoitti:

Olen samaa mieltä.

eläpä höpötä. sinultakkka minkäänlaista järkevää kommenttia tuu. kyllä Kemppaisen kommenteissa on hyvin paljon samaa kuin monet meistä ajattelevat. ja on yksi harvoista joka kirjottaa omalla nimellää. Siihen ei sinusta eikä minusta oo, nii että laitappa suuta supumpaa.

• Erkka
        M. Kemppainen kirjoitti:

Voi Markku Markku kun sulla on huono olla täälä Pudasjärvellä...suorastaan paha olla!
        Haukut päättäjät alimpaan helvettiin ja olet itse niin täydellinen sanaseppo joka asiaan.
        Miten sinä tekisit nämä asiat, jos olisit vaikka kaupunginjohtaja ? Kerropa se !

Mutta ei, sinähän vikiset tästäkin viestistä,että mene sinä muualle tämmösiä huutelemaan tai käännät asian aivan päälaelleen !

Sinusta meni viimenenkin maku,silloin kun vikisit Iijokiseutuun että miksi kaupunki estää petoniporsailla sinun työmatkat,olisit halunnut ajaa ja olit ajanutkin kevyenliikenteenväylää oikastaksesi työmatkassa. Kävikö se sinulla mielessäkään,että jos joku koululainen olisi jäänyt sun auton alle siinä touhussa ? Vetosit siihen että tulee vähemmän ilman saasteita,kun saa ajaa pyörätietä pitkin !(100-200 metriä enemmän ajoa ) Sekö tuntu järkevältä ?

Eläkä koskaan edes pyri mihinkään päättäviin elimiin ! Jos mies tuhoaa menestyvän firman hetkessä,omalla käytöksellään ja kusetuksellaan ja syyttää siitä kaupungin johtoa on asiat pahasti pielessä !

Minun mielestä Kaarina ja kumppanit ovat onnistuneet loistavasti,näin pitemmällä tähtäimellä ajateltuna. En minäkään ensin pitänyt muutoksista,mutta nyt kun tarkastelee tarkemmin niin ne ovat onnistuneet melkein joka hankkeessa,ne ovat ammattilaisia eivätkä mitään "kellonvetäjiä"

Ja hei,en ole tekemisissä missään kaupungin elimissä...sitähän sinä tässä nyt ensimmäisenä epäilet. Olen sinun entisiä..kusetettuja asiakkaitasi !

• M. Kemppainen
        Erkka kirjoitti:

Voi Markku Markku kun sulla on huono olla täälä Pudasjärvellä...suorastaan paha olla!
        Haukut päättäjät alimpaan helvettiin ja olet itse niin täydellinen sanaseppo joka asiaan.
        Miten sinä tekisit nämä asiat, jos olisit vaikka kaupunginjohtaja ? Kerropa se !

Mutta ei, sinähän vikiset tästäkin viestistä,että mene sinä muualle tämmösiä huutelemaan tai käännät asian aivan päälaelleen !

Sinusta meni viimenenkin maku,silloin kun vikisit Iijokiseutuun että miksi kaupunki estää petoniporsailla sinun työmatkat,olisit halunnut ajaa ja olit ajanutkin kevyenliikenteenväylää oikastaksesi työmatkassa. Kävikö se sinulla mielessäkään,että jos joku koululainen olisi jäänyt sun auton alle siinä touhussa ? Vetosit siihen että tulee vähemmän ilman saasteita,kun saa ajaa pyörätietä pitkin !(100-200 metriä enemmän ajoa ) Sekö tuntu järkevältä ?

Eläkä koskaan edes pyri mihinkään päättäviin elimiin ! Jos mies tuhoaa menestyvän firman hetkessä,omalla käytöksellään ja kusetuksellaan ja syyttää siitä kaupungin johtoa on asiat pahasti pielessä !

Minun mielestä Kaarina ja kumppanit ovat onnistuneet loistavasti,näin pitemmällä tähtäimellä ajateltuna. En minäkään ensin pitänyt muutoksista,mutta nyt kun tarkastelee tarkemmin niin ne ovat onnistuneet melkein joka hankkeessa,ne ovat ammattilaisia eivätkä mitään "kellonvetäjiä"

Ja hei,en ole tekemisissä missään kaupungin elimissä...sitähän sinä tässä nyt ensimmäisenä epäilet. Olen sinun entisiä..kusetettuja asiakkaitasi !

Jos teillä on noin paha olla niin voitte perustaa vaikka viharyhmän meikäläistä kohtaan ja kokoontua viikottain pistelemään neuloja minua esittävään nukkeen. OK? Olen minä tärkeä henkilö kun on lähes 10 vuoden takainen iikkarin kirjoitus noin hyvin mielessä.

Hankkikaa itsellenne elämä. Ei sen enempää.

• Elämä ?
        M. Kemppainen kirjoitti:

Jos teillä on noin paha olla niin voitte perustaa vaikka viharyhmän meikäläistä kohtaan ja kokoontua viikottain pistelemään neuloja minua esittävään nukkeen. OK? Olen minä tärkeä henkilö kun on lähes 10 vuoden takainen iikkarin kirjoitus noin hyvin mielessä.

Kenellä on elämää ja kuka yrittää saada elämäänsä sisältöä kitisemällä kaikesta?

• Elämä ?
        M. Kemppainen kirjoitti:

Kenellä on elämää ja kuka yrittää saada elämäänsä sisältöä kitisemällä kaikesta?

• takasi ruotuun
        M. Kemppainen kirjoitti:

Hei Erkka. Palstalla on jokaisella oikeus ja mahdollisuus esittää joko nimimerkillä tai ilman oma mielipiteensä vaikkapa kaupungin päättäjistä mielipiteensä ilman että sinunlaisesti sittisontiainen ryhtyy henkilökohtaisesti mollaamaan kommentoijaa. Asiat asioina mutta annappa poika henkilökohtaisuuksien pysyä palstan ulkopuolella, niiden arvioiden lukeminen tuntuu jo ulkopuolisestakin pahalta eikä se kuulu keskustelupalstojen luonteeseen.

• Ei rusketusta
        takasi ruotuun kirjoitti:

Hei Erkka. Palstalla on jokaisella oikeus ja mahdollisuus esittää joko nimimerkillä tai ilman oma mielipiteensä vaikkapa kaupungin päättäjistä mielipiteensä ilman että sinunlaisesti sittisontiainen ryhtyy henkilökohtaisesti mollaamaan kommentoijaa. Asiat asioina mutta annappa poika henkilökohtaisuuksien pysyä palstan ulkopuolella, niiden arvioiden lukeminen tuntuu jo ulkopuolisestakin pahalta eikä se kuulu keskustelupalstojen luonteeseen.

Voi näitä Erkkoja, jotka kieli ruskeana yrittävät olla niiiin fiksuja. Kemppainen sanoo omalla nimellään mitä on mieltä asioista. Vielä kun saataisiin yleiseen tietoon ne allekirjoitetut sopimukset, joissa taitaa olla jonkun Tykkyläisenkin nimi, niin kyllä nämä Erkat joutaisivat sieltä ruskeakielisten toimistoista vaikka sosiaaliluukulle, niin ei tarvis leipäjonossa yrittäjiä morkata.

• Kummaa hommaa
        takasi ruotuun kirjoitti:

Mutta muiden viestejä ei saa arvioida tai kommentoida? Se on viissiin kiellettyä?

• Tykkyläinen
        Ei rusketusta kirjoitti:

Voi näitä Erkkoja, jotka kieli ruskeana yrittävät olla niiiin fiksuja. Kemppainen sanoo omalla nimellään mitä on mieltä asioista. Vielä kun saataisiin yleiseen tietoon ne allekirjoitetut sopimukset, joissa taitaa olla jonkun Tykkyläisenkin nimi, niin kyllä nämä Erkat joutaisivat sieltä ruskeakielisten toimistoista vaikka sosiaaliluukulle, niin ei tarvis leipäjonossa yrittäjiä morkata.

Minun allekirjoitukseni ei ole kelvannut toistaiseksi kuin pöytäkirjan tarkastukseen, ei valtuutetut kirjoittele mitään sopimusallekirjoituksia, elekää nyt antako mielikuville siipiä.

• Tosi tyhmä
        Tykkyläinen kirjoitti:

Minun allekirjoitukseni ei ole kelvannut toistaiseksi kuin pöytäkirjan tarkastukseen, ei valtuutetut kirjoittele mitään sopimusallekirjoituksia, elekää nyt antako mielikuville siipiä.

Kerroppa Tykkyläinen meille tyhmemmille mitä se Tihinen tarkottaa kun se puhuu allekirjoitetusta sopimusesta josta pitäis pitää kiinni!

• Tykkyläinen
        Tosi tyhmä kirjoitti:

Kerroppa Tykkyläinen meille tyhmemmille mitä se Tihinen tarkottaa kun se puhuu allekirjoitetusta sopimusesta josta pitäis pitää kiinni!

Just just, Tihinen puhuu siitä säästöohjelmasta, josta se itse sanoutui irti. Sillä säästettiin noin 2,5 miljoonaa euroa, mikä tarkoittaa ulkoistetuille ei kunnan tarvitse maksaa palkkaa. Siinäpä se säästö sitten olikin.Loppu onkin sitten hankkeellista investointia, mutta kun kaikki menee noiden sisäilmapiirihommien kanssa ihan persiilleen, Kaupunki on kuin harakka tervatulla sillalla, kun nokkaa nostaa, pyrstö on kiinni ja päinvastoin.

• kalikka
        M. Kemppainen kirjoitti:

...se koira älähtää...

• Markku Kemppainen

Näyttää olevan taktiikkana niillä, jotka ovat kaupungin päätösten puolella se, että kritiikittömästi uskotaan niiden päätösten olevan siunaukseksi kaupungille. Toiseksi, kritiikki pyritään leimaamaan vain pahansuopaiseksi loanheitoksi. Kolmanneksi, keskustelu halutaan vaientaa kokonaan. Neljänneksi, halutaan osoittaa, että kritiikin esittäjillä on niin isoja omia ongelmia, että se paha olo pitää jotenkin purkaa sitten täällä rähjäämiseen.

Minä olen kriittinen, koska kyse on veronmaksajien ja myös minun rahojeni käytöstä. Minä olen kriittinen, koska näiden rahojen oikeasta käytöstä ei ole mitään takeita kun valtuusto on luovuttanut päätösvallan muutaman henkilön koplalle kaupungin johdossa. Minä olen kriittinen, koska on tullut ilmi niin monia hankkeita, jotka ovat osoittautuneet susiksi ja pelkiksi raharei´iksi. Veronmaksajien tappioksi. Minä olen kriittinen, koska jokaista ukopuolelta tullutta avustuseuroa kohtaan meitä veronmaksajia kupataan lisää.

Minä olen kriittinen, koska kunta ei pysty osoittamaan minkään toimenpiteen (koulujen lakkauttamiset, toimintojen ulkoistamiset) tuoneen kunnalle todellista säästöä pitkällä tähtäyksellä. Minä olen kriittinen, koska täältä koko ajan loppuu yritystoimintaa ja työpaikkoja ja työikäistä väestöä muuttaa muualle työn ja opiskelun perässä. Minä olen kriittinen, koska kunnan hallinnossa on monta jo aikaa sitten pätevyytensä katon saavuttanutta virkamiestä, jotka haluavat vain nöyryyttää idearikkaita ja aktiivisia kuntalaisia.

Minulla ei ole ongelmia. Kunnalla on.

• idea-ikkari

Minä olen...minä, minä, minä, minä, minä olen....

• pudislainen

Koska Markku tiedät noin paljon kaupungin asioista vain ja ainoastaan ongelmista ja epäkohdista katsoen. Kehottaisin kaikkien pudasjärveläisten puolesta sinun käymään keskustelun kaupunginjohdon ja päättäjien kanssa. Se on sääli jos sinun tietämäsi asiat jää vain tämä areenan lukijoiden tietoon. Silloinhan ei mikään muutu. Rokkeasti vaan Markku kävelet maantaina kaupungintalolle ja varaat ajan kaupunginjohdon kanssa käytävälle keskustelulle. Minä kuitenkin luulen, että siellä on puhe ja kuuntelutaitoisia ihmisiä. Ja varmasti heillä on myös sellaista tietoa eri asioihin joka on jostain syystä jäänyt meiltä huomioimatta. Ei muuta kuin mukavaa pyhäpäivän jatkoa, nautitaan keväisen lämpimästä päivästä ja vaikkapa myös Pudasjärveläisistä ihmisistä.

• Markku Kemppainen

No jos näitä keskusteluja olet lukenut, niin en minä ainoastaan niistä ole tietoinen. Moni on paljon konkreettisemminkin niitten kanssa tekemisissä. Kuten olen jo sanonut minä en lähde politiikan kanssa flirttailemaan, koska se vie mennessään. Kohta olen samalla syytettyjen penkillä itse. Syystä tai syyttä, ihan sama.

Minulle vain tulokset ratkaisevat. Meille luvattiin vaikka kuinka monta it-alan työpaikkaa vuonna 2000 kun muutin tänne. Yhtään ei ole enää jäljellä kun viimeisetkin lehtipuhelinmyyjät irtisanottiin. Heidätkin laskettiin näihin it-työläisiin. Tämä vain yhtenä lisäesimerkkinä näihn muihin

MInä en lähde hoitamaan niitä asioita omalla vastuullani, jotka kuuluvat valtuuston hoitaa. Ja se on se asia, mikä pitää seuraavissa vaaleissa ehdolla olevien muistaa. Kyllä valtuusto näitä asioita tietää, mutta kun tämä johtoporukka on pelotellut sen niin hiljaiseksi. Sehän riittää, että kun johto saa keskustan mukaan niin muista ei niin väliä. Keskusta päättää mitä mieltä valtuusto on.

Minusta kun tuntuu, että sinäkin tiedät näitä asioita, mutta kunhan vedätät;-))

• Haawerr

Heittelee "pudislainen" vettä kiukaalle..... Prkl... oon niin täynnä tätä keskustalaisten keskustassa pyörivää ylistämis politikointia. Valitaan sinne ihmiset joihin voimme luottaa lojaalisuudessa ja moraalisesti, lestadiolaisilla on moraalista aivan erilainen näkemys kuin minulla.
      Lojaleista lessuista oon joskus kuullu tarinoita mutta, niihin en kyllä enää usko, niin kotiinpäin vetäjiä kuin voi vain olla, unohdetaan kokonaan että sen pienen piirin ympärillä on oikeita ihmisiä jotka menettää aina jotain siitä vähästä mitä on tarjolla, piirin pienentyessä moni jää sen ulkopuolelle. Nythän on minusta käynyt niin että piiri on niin pieni että sitä ei voi kutsua kaupungiksi, tai sen "johtamisesta" tätä hoidetaan nykyään vain ja ainoastaan rahavirtojen ohjaus yksikkönä, kaikki ihmiset tuovat kassaan tietyn verran verorahaa ja myös kuluttavat siitä osan kaupungin tuottamiin palveluihin. Nyt ei nähdä ihmisiä vaan euroja, miten niitä tulisi paljon ja miten niitä menisi vähän. hyöty rahoista ohjaillaan sitten hyväveli verkoston yrittäjille,lopussa palvelut on pienenpiirin.....

• Anteeksi antamaton

Kemppaiselle pisteet siitä että uskaltaa kirjoittaa epäkohdista omalla nimellään. Pudislainen on niitä raukkoja jotka räkyttävät nurkan takana. Ilmeisesti on joku näistä projekti-ihmisistä, joita kaupungintalolla on enemmän kuin tavallisia työntekijöitä. Laski puhelinluettelosta pari kymmentä. Kyllä veronmaksajilla täytyy olla oikeus moittia päätöksiä, joihin ei voi millään vaikuttaa. Päätökset on tehty salaisina keskinäisinä sopimuksina. Kukaan ei ole uskaltanut julkaista näitä sopimuksia, joihin kuuluu myös Kälkäjän paikka kehittämisjohtajana.Totuus on kuitenkin, ettei Pudasjärvellä ole koskaan hoidettu asioita näin huonosti mitä tällä vaalikaudella. Kuten D lupasi, niin uusi asioiden hoitamisen kulttuuri aloitettiin Pudasjärvellä. Oppi on ilmeiseti saatu Pohjois-Koreasta. Jos olen väärässä, niin päättäjät oikaiskaa. Jos päätöksiin vaikuttaneilla, oli kysymyksessä siitten virkamies tai luottamushenkilö, ei ole mitään vastuuta, niin kyllä uidaan syvällä.

• juuppasejjoo

Kylläpä on hupaisaa seurata Markku Kemppaisen ja kumppanien avautumista täällä! Sen vertaa ei kuitenkaan katkerilla näillä peräkammarinpojilla ole munaa että lähtisivät ehdolle vaaleissa ja puolustaisivat näkemyksiään vastuupaikoilta. Tykkyläinen on tässä suhteessa ihan toista maata.

• Markku Kemppainen

Nythän vaalit ovat tulossa. Ehdokas, joka lupaa ajaa minun kannattamiani asioita saa ääneni. Ei siellä minua tarvita kun minulla on parempaa tekemistä.

• Tip, tip, tip

Nythän vaalit ovat tulossa. Ehdokas, joka lupaa ajaa minun kannattamiani asioita saa ääneni. Ei siellä minua tarvita kun minulla on parempaa tekemistä.

Mitäs muuten touhuat nykyään? Ootkos väsyny väistelemään kotosta tippuvaa tavaraa?

• ei poliitikoksi

Enpä sanoisi noin. Mielipiteitä on meillä kaikilla, mutta emme kaikki halua politkoiksi. Politikoiksi päätyy tietynlaiset henkilöt.

• ei poliitikoksi

Siis poliitikoiksi.

• Markku Kemppainen

Ei minua politiikka kiinnosta. Olen sen verran keskustellut paikallisten politiikassa olevien mukana, että tiedän, ettei se ole minun juttuni. Siitä huolimatta katkerillakin peräkammarinpojilla on sanomisen oikeus ja vapaus vaikkei olekaan minkäänlaista halua lähteä politiikassa itseään ryvettämään.

Kyllähän poliitikkojen tekemiset ja päätökset vaikuttavat kaikkiin kuntalaisiin ja niistä on kaikilla myös oikeus sanoa mielipiteensä. Kannattaisi tutustua näistä asioista säädettyihin lakeihin ja vasta sitten tuomita. Jos kerran meiltä kerätään veroja on meillä oikeus arvostella niiden käyttöä. Vai eikö?

• Taraktorimies

Arvostelu joka perustuu faktoihin kirkonmäellä kuullun sijasta, käsitetään arvosteluksi ja rakentavaksi kritiikiksi. Perusteeton meuhkaaminen ja yksittäisten ryhmien mustamaalaus ei ole arvostelua.
        Sanomisen oikeutta toki kannattaa käyttää. Tyhjän puhuminen on kuitenkin tuuleen puhaltelua.

• kynämies
        Taraktorimies kirjoitti:

Arvostelu joka perustuu faktoihin kirkonmäellä kuullun sijasta, käsitetään arvosteluksi ja rakentavaksi kritiikiksi. Perusteeton meuhkaaminen ja yksittäisten ryhmien mustamaalaus ei ole arvostelua.
        Sanomisen oikeutta toki kannattaa käyttää. Tyhjän puhuminen on kuitenkin tuuleen puhaltelua.

kuuleppa taraktorimies! pikkusen rissoo sinunlaises hurskastelijat jotka kailottaa 'faktoihin perustuva arvostelua' jne. Vissiin kuulut sisäpiireihin kun sinulla noita faktoja kuulostaa olevan tiedossa. toisin se on suurella enemmistöllä pudasjärven kuntalaisista. nythän eletään aikaa, jolloin yhä pienempi piiri tietää ja päättää yhteisistä asioista! Koskaan aiemmin en ole pitkän elämäni varrella kuullut etteivät valtuuston jäsenet saati aina hallituksenkaan jäsenet tiedä keskeisten jo päätettyjen asioiden perusteluista. lehdistäkin on saatu lukea kuinka hallituksen jäsenet ovat olleet tietämättömiä mm koulujen korjaussuunnitelmista, vain esimerkiksi. Siksi me tietämätön kansa puhumme 'neljän koplasta' tai diktaattori kd:sta tai diakonin toilailuista. Otamme palasen tietoa sieltä ja toisen täältä. On helppo leimata kritiikki tuuleen puhaltamiseksi kun kunnallisessa päätöksenteossa ei ole häivääkään avoimmuutta ja läpinäkyvyyttä. Kun sinulla nyt noita faktoja tuntuu olevan tiedossa niin kerroppa miksi monimiljonääri hiihtokeskuksen toimitusjohtaja ryhtyy käräjöimään pitääkseen diakoni-pelinappulansa kaupungin rahahanikoissa? Lyöppä konemies faktoja pöytään. Katsotaan sitten, millaisen arvion faktat saavat.

• Markku Kemppainen
        Taraktorimies kirjoitti:

Hehhehheh. Siehän sälli oot. Olen monta kertaa täällä kärttänyt niitä tosiasioita pöytään, jos kerran minun lehdestä lukemani (ei kirkonmäellä kuultua, kun en juuri kirkossa käy) ei pidä paikkaansa. Mutta mitään muuta ei tule kuin syyttelyä ja vinoilua. Siksipä lopetan tämän arvottoman louskuttamisen ja siirryn minulle tärkeämpiin asioihin. Toivottavasti teillä faktan haltijoilla on yhtä hyvä omatunto käydessänne iltaisin nukkumaan kuin minulla. Että siltä pohjalta.

Muuten eräskin sisäpiiriin kuuluva konemies oikein juoksee pakoon kun näkee tiettyjen ihmisten tulevan kylillä vastaan. Miksiköhän?

• Markku Kemppainen

Hehhehheh. Siehän sälli oot. Olen monta kertaa täällä kärttänyt niitä tosiasioita pöytään, jos kerran minun lehdestä lukemani (ei kirkonmäellä kuultua, kun en juuri kirkossa käy) ei pidä paikkaansa. Mutta mitään muuta ei tule kuin syyttelyä ja vinoilua. Siksipä lopetan tämän arvottoman louskuttamisen ja siirryn minulle tärkeämpiin asioihin. Toivottavasti teillä faktan haltijoilla on yhtä hyvä omatunto käydessänne iltaisin nukkumaan kuin minulla. Että siltä pohjalta.

Muuten eräskin sisäpiiriin kuuluva konemies oikein juoksee pakoon kun näkee tiettyjen ihmisten tulevan kylillä vastaan. Miksiköhän?

Ja kyllähän tuo jonkinlaista epätoivoa asioista tietäviltä osoittaa kun kovasti hyökätään arvostelijoita kohtaan lähinnä henkilökohtaisella tasolla muttei mitenkään pystytä osoittamaan, että olisimme väärässä. Sat sapienti!

• Selvennys

Ja kyllähän tuo jonkinlaista epätoivoa asioista tietäviltä osoittaa kun kovasti hyökätään arvostelijoita kohtaan lähinnä henkilökohtaisella tasolla muttei mitenkään pystytä osoittamaan, että olisimme väärässä. Sat sapienti!

Varmaan meitä huvittaa se, että "faktoina" esitettyjä väitteitä ei saa kritisoida tai esittää erilaisia näkemyksiä niistä. Ei siinä mitään henkilökohtaista ole. Kukaan meistä ei ole aina oikeassa.

• Marx rulettaa

Urheilutien mies on syyntakeeton. Yritä itte olla yrittäjä kommunisti

• hiljainen mies
        Marx rulettaa kirjoitti:

Urheilutien mies on syyntakeeton. Yritä itte olla yrittäjä kommunisti

Olen lukenut tätä keskustelupalstaa pitkään, mutta kukaan ei kerro koskaan mitään faktoja eli tosiasioita, ei perustele kirjoituksiaan, ei edes silloin kun haukkuu nimellä jotain henkilöä... Ehkä tämä on sellainen paineenpurkukeskustelufoorumi, joka helpottaa kunkin henkistä tuskaa. Onko tämä olettamus nyt sitten se FAKTA?

• politics.hmm.smells

Markku
      jatka vielä samaa linjaa vaan
      koska ketään ei voida vaatia
      kahvikupilla hiljaa olemaan
      tai kuvioista poistumaan.

Mielipiteen täällä antaa saa
      ei sitä voida poistattaa.
      Jos se koskee jonkun sydämeen
      niin tutki vielä kertaalleen.

Mieti asioita kaupungin
      onko ne niinkuin pitääkin?
      Jos eivät, niin sanothan sanasen
      tai jos on, sano sana myönteinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe