väsynyt joustamiseen

pahis äiti

Kertokaa mulle mitä voin tehdä, että saisin asiaan jotain järjestystä. Lapsen isä ei naoudata tekemäämme tapaamissopimusta. Soittelee lapselle, lupailee tavata eri päivänä, ei tulekaan. Minun kanssanihan nämä asiat pitäisi sopia. Minä olen se joka selitän surevalle ja petetylle lapselle miksi isä käyttäytyy niin kuin käyttäytyy. Koska lapsi ikävöi isäänsä haluaa hän aina tavata kun isälle sopii. Sydäntä särkee katsoa ja kuunnella lapsen tuskaa kun isä ei välitä. Isällä on myös alkoholiongelma, jonka takia tapaamiset yleensä päättyvät siihen että lapsi itkee ja haluaa kotia, tai isä palauttaa lapsen kun pitää päästäkin baanalle. Tai jättää lapsen toisten hoidettavaksi. Tätä on jatkunut nyt muutaman vuoden. Nyt mies on jäänyt kiinni valehtelusta, että on työmatkalla,vaikkei ollut.
Naisystävä on myös alkoholisti ja nämä valopäät ovat nyt sitten päättäneet muuttaa yhteen suhteellisen pitkän matkan päähän. Lapsi haluaa mennä heidän kotiinsa, mutta ei ymmärrä sitä, että minä en voi häntä sinne päästää, koska se on myös minun vastuullani mihin juoppo luolaan lapseni päästän. Koska tapaamiset eivät ole onnistuneet nytkään naisen mustasukkaisuuden takia osaksi, tuskin ne yhtäkkiä alkavat sujumaan. He voivat jättää lapsen yksin lähtiessään ryyppäämään tai riitelevät tai nainen käyttäytyä lasta kohti huonosti tai vetää juopporemmin kämppään, kun lapsi on siellä.
Olen niin väsynyt tähän. Mies vedättää 6-0 koko ajan ja hänen ja naisen mielen mukaan tässä on saanut joustaa.
En jaksa tapella, mutta olen kyllästynyt miehen vedätykseen ja siihen että saan tukea pettynyttä lasta, joka ei pysty ymmärtämään miksi äidin on pakko vetää rajat johonkin. Minulla on uusi mies ja perhe, joten en ole ex:stä kiinnostunut.

5

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä anna kiusata

Onko tullut mieleen ottaa yhteyttä lastensuojeluun/lastenvalvojaan?
      Kun tiedät exäsi olevan kännissä/aikovan juopotella tapaamisen aikana, pyydä lastenvalvojaa menemään paikalle, kerro että epäilet alkoholin käyttöä ja että lapsesi on siellä. Yritä saada yksinhuoltajuus ja valvotut tapaamiset lapsellesi ja exälle.

Lakkaa selittelemästä lapselle exäsi tulematta jättämisiä, kerrot vain että et tiedä miksi ei tullut, tai että se alkoi juopotella (jos tidät sen varmasti). Ei lasta tarvitse suojella tosiasioilta, mutta ole itse vahva, kun lapsesi pettyy.
      Ja tietenkään et voi lastasi viedä sinne silloin, kun siellä ollaan kännissä, se on heitteillejättö, eihan lasta luovuteta päiväkodistakaan humalaiselle vanhemmalla.
      Ota nyt ihmeessä yhteys virkaa tekeviin ihmisiin, ei sinun tarvitse pelata exäsi peliä yhtään kauemmin, kun haluat.

• Känkkärätätä

Minä selittäisin lapselle että vanhempi on sairas ja siksi lupailee ja unohtaa lupauksensa koska näinhän se on. Alkosolismi on sairaus ja ainakaan lasteni isä, jolla sama vaiva on, ei tee tätä kiusatakseen. Mutta kun kalja vie niin eihän sille vaan voi mitään...ei sillä ettäkö ottaisin asian yhtään sen kevyemmin tai että en olisi isälle koskaan em. asiasta vihainen mutta näinhän se vain on..ja meidän terveiden vanhempien tehtäväksi on jäädä katsomaan lapsen surua siitä kun vanhempi ei tapaa ja pidä lupauksiaan... ainoa mitä voit lapsen hyväksi tehdä, on olla lapselle turvallinen aikuinen ja pitää omat lupauksesi. Tuollainen käyttäytyminen jättää aivan varmasti lapseen jälkensä mutta niille sinä et voi mitään. Voit vain antaa terveen aikuisen mallin ja pyytää mukaasi tähän prosessiin myös esim siskosi miehen/veljesi/isäsi tms turvallisen aikuisen. Ympäröi lapsi luotettavilla ja hyvillä aikuisilla jotta hän saa kokea olevansa tärkeä vaikka isältä saakin tuollaista käytöstä.
      Et kertonut minkä ikäinen lapsesi on, mutta jos hällä on oma puhelin, niin pistä isälle esto tämän puhelimeen ja sen jälkeen tekstari että jatkossa yhteydeotot vain sinun kauttasi. Jos isä puhelun aikana lupaa hakea lapsen, niin valmista lasta puhelun jälkeen siihen että on olemassa mahdollisuus ettei isä tulekkaan. Kuulostaa julmalta mutta jos tämä kerta on todennäköistä niin näin on tehtävä. Isää ei silti tarvitse haukkua ja arvostella, mutta jos olet ensin kertonut että isä on sairas ja ei tarkoita pahaa vaikka ei haekkaan, niin voit tähän vedota kun pyydät ettei toivo liikoja...tuntuu pahalta katsoa lapsen surua mutta sinun pitää ymmärtää että sinä et asialle mitään voi tehdä! ymmärrän kyllä, kutuntuu että parempi olisi jos isä olisi kokonaan pois kuvioista mutta kun sitäkään ei voi tehdä...
      ja toisekseen..jos isä hakee lapsen selvinpäin ja laittaisikin lapsen hoitoon ja vaikka isällä olisi alkoholisoitunut tyttökaveri, niin et voi asialle tällekkään mitään...ihmisellä on oikeus omaan elämään (vaikkakaan se ei tarkoita sitä että tämä oma elämä olisi lapsen kannalta paras mahdollinen) ihminen saa olla kenen kanssa haluaa ja päättää mitä tekee ja jos isä ei vaaranna lapsesi terveyttä tai kehitystä vaan esim kännireissuillaan hommaa hoitajan niin en tiedä mitä siinä tilanteessa voi tehdä...

• mina vaan..

Se menee niin, että kerrot ex-miehellesi asian, että lapsi suree, kun ikävöi, kun ei voi tavata isäänsä. ..Ja jos ei ole valmis ottamaan pitkäksi aikaa, niin pyri siihen, että vaikka pari tuntia päivässä..siitä se side vahvistuu.

• Mulkvist-exä

Samassa veneessä soudettu yli 10 vuotta. Ihan samanlainen tarina takana, paitsi meillä exä lukemattomia kertoja kääntänyt asian niin, että estän tapaamisia ja sen vuoksi monta kertaa istuttu käräjillä. Tiedän tunteen ja raivon!

Täällä exä on pesunkestävä narsisti ja patologinen valehtelija. Lue narsismista, niin alkaa kolahtaa tajuntaan, minkälaisen hirviön kanssa joudut oleman tekemisissä. meilläkin valehtelee joka kerta ummet ja lammet myös lapsille. Päivittäin soittelee lapsille aikuisten asioista, yhtä paskanjauhamista ja katteettomia lupauksia.

Exän nyksälle maistuu tuo alkomahooli kanssa urakalla. Nuoremman lapsen mukaan joka tapaamisviikonloppu toisessa kädessä palaa jatkuvasti nortti ja toisessa kädessä kaljapullo. Tämän kertoi lastensuojelutyöntekijöille ihan itse. Ei ne viranomaiset tee yhtään mitään, kunhan vaan kohauttelevat olkapäitään!

Odotan vain sitä päivää, kun isompi teini sanoo, että NYT LOPPUI TAPAAMISET, on jo 12v. ja tuskin nuorempikaan menee yksin. Vielä se kolahtaa kahelin omaan nilkkaan. pskiainen, mikä paskiainen, kuolis paska pois.

• maries10

Mikä ihme saa nuo exät toimimaan kuten yllä olevissa tapauksissa. Miten voi ihmisestä eron jälkeen tulla noin käsittämättömän omahyväinen paskiainen jok ajattelee vain omaa etuaa, ei lasten etua.

Ja nyt täytyy sanoa että tapahtuu tätä ”paremmissakin piireissä”. Eli minun exä on ihan johtavassa asemassa oleva koulutettu henkilö, mutta käyttäytyy yhtä paskamaisesti kuin edellä mainituissakin tapauksissa. Valehtelee lapsille ummet ja lammet, vedättää, kiristää, yrittää repiä lapsia erilleen toisistaan ja mustamaalaa lähivanhempaa ja juttelee tosiaankin lapsille aikuisten asioita, lukuisista lastenvalvojan huomautuksista huolimatta. Hän on itsekin minulle puhelimessa sanonut, että ”anna lapset minulle, niin kaikki sujuu paremmin”. Voiko joku etäisä todellakin ajatella näin mustavalkoisesti vain itseään ja unohtaa lastensa hyvinvoinnin.

Minua on myös useasti syytetty siitä että estän lasten tapaamiset, kun on siivottava, ulkoilutettava koiraa etc. Täytyy myöntää, että yritän pitää lapsille jonkinmoista järjestystä ja opettaa elämän perusasioita. Eli jos tapaamisesta ei ole sovittu ja jos lapsilla on tiedossa siivouspäivä, niin siivouspäivän paikkaa ei muuteta vain siksi että etäisälle sattuisi JUURI silloin sopimaan tapaaminen.

Neuvoksi sinulle pahis äiti (mikä et todellakaan ole) antaisin sen että pysy kovana. Jos tapaamisesta ei ole sovittu, niin sitten sitä ei tule. Ja mikäli pystyt keskustelemaan exäsi kanssa, niin ilmoita hänellekin suorasanaisesti että mikäli hän ei tapaa lasta siilloin kun on itse tämän kanssa sopinut, niin suojellaksesi lasta sinun on estettävä heidän välist puhelunsa.

Etä vanhempia suojellaan tässä yhteiskunnassa aivan liikaa. Etävanhempi voi käyttäytyä juuri kuten haluaa, tekemällä tuhoa jopa lapselle. Mutta jos lähivanhempi alkaisi käyttäytyä samoin, niin hän saisi heti kutsun oikeuteen. Ja valitettavasti viranomaiset ovat tässä ”pelissä” mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe