Piialle

Merkku

Heippa pitkästä aikaa!
Kesälomareissu tehty Saksaan ja Itävältaan ,josta ostin paljon erilaisia siemen ja keksitankoja kanarioille. Suomessa on kovin suppeasti vaihtoehtoja. Naapuri kävi ruokkimassa lintuja päivittäin. Naaras oli kuulemma makoillut useasti yhdessä ruokakupissa. Heti seuraavana päivänä (eli eilen 9.7.) laitoin pesäkorin ja pesäaineksia. Tyttö innostui heti pesänteosta ja jätti ruokakupisa makaamisen heti. Tänään on pesä tullut valmiiksi
ja nyt taas jännätään, tuleeko munia?? Peräpäässä sillä on vähän vaan höyheniä, onko se joku munimisen merkki? Niskassakin sillä on muuten ollut jo kauaa vähän kaljua, sen huomaa, kun se sukii höyheniään.

10

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pia

      Moi sullekin!
      Saksa ja koko muukin keski- ja eteläeurooppa
      on suosittuja kanarianlintumaita. Valikoimat
      on kyllä todella paljon laajemmat! Olisiko
      takapuolen höyheniä revitty pesäntekoon, ellei
      häkissä ollut pesäntekoaineksia? Mullakin on
      yhdellä linnulla niska ihan kalju. En osaa
      sanoa, mitä se on (uros). Olen miettinyt itse,
      että olisiko jotain ulkoloisia, mutta muilla ei ole mitään, eikä tämä tunnu kutiavan mistään. Odottelen seuraavaa sulkasatoa. Nyt on otollinen
      valoisa aika pesintään, joten eiköhän se nyt jo
      onnistu!!! Onnea vaan! Ja ilmoittele ihmeessä,
      kuinka kävi!

      ps. mulla tuli "ruokakuppipoikanen". Eli en
      halunnut lisää niitä, mutta yksi naaras onnistui
      hautomaan munan niin, että se eräänä aamuna
      kuoriutui!!!??? Sitten olikin jo pakko laittaa
      pesä, jotta pienen poikasen alusta olisi pehmeä
      ja lämmin. Nyt se on jo pari viikkoa lennellyt ja
      on jo miltei täysikokoinen.

      • Merkku

        Hei !
        Meillä istutaan ahkeraan pesässä ja uros ruokkii sitä. Pesänteko vaiheessa parittelivat useasti.
        Munaa ei vaan kuulu. Luin jostain, että kanarialinnun pesän valmistuttua voi mennä yli kaksikin viikkoa ennenkuin muninta alkaa. Olen keittänyt kananmunakuoria ja murskannut niitä, annan myös keitettyä keltuaista. Veden joukossa on Calcivet-nestettä....mutta odotellaan nyt sitten vaan...


      • Merkku
        Merkku kirjoitti:

        Hei !
        Meillä istutaan ahkeraan pesässä ja uros ruokkii sitä. Pesänteko vaiheessa parittelivat useasti.
        Munaa ei vaan kuulu. Luin jostain, että kanarialinnun pesän valmistuttua voi mennä yli kaksikin viikkoa ennenkuin muninta alkaa. Olen keittänyt kananmunakuoria ja murskannut niitä, annan myös keitettyä keltuaista. Veden joukossa on Calcivet-nestettä....mutta odotellaan nyt sitten vaan...

        Hei taas!
        Piti äsken myös sanoa, että on se niin väärin!!
        Sulla tulee "ruokakuppi-poikasia" tosta vaan ja toiselle ei tule sitten mitään....mrr.
        Meidän tyttö viettää yötkin pesässä ja koko päivän. Onko tuo ihan normaalia, että ennen munintaa lintu jo "hautoo" ? Onkohan sillä aikomustakaan munia?? Yks asia vähän askarruttaa.
        Ei kai sillä vaan ole ilmapussipunkkeja, koska se välillä aukoo hengittäessään nokkaansa ja kuuluu pientä rapinaa. Ei kuitenkaan jatkuvasti. Ääni sillä ei ole mennyt, vaikka ei nykyään paljon ääntelekään. Uroskin on hissukseen, kun tyttö "hautoo"!! Ivomecciä en ole vielä ainakaan hankkinut, ei sitä viittis nyt pyydystääkään lääkkeen takia, jos vaikka kumminkin on muna tekeillä.


      • Merkku
        Merkku kirjoitti:

        Hei taas!
        Piti äsken myös sanoa, että on se niin väärin!!
        Sulla tulee "ruokakuppi-poikasia" tosta vaan ja toiselle ei tule sitten mitään....mrr.
        Meidän tyttö viettää yötkin pesässä ja koko päivän. Onko tuo ihan normaalia, että ennen munintaa lintu jo "hautoo" ? Onkohan sillä aikomustakaan munia?? Yks asia vähän askarruttaa.
        Ei kai sillä vaan ole ilmapussipunkkeja, koska se välillä aukoo hengittäessään nokkaansa ja kuuluu pientä rapinaa. Ei kuitenkaan jatkuvasti. Ääni sillä ei ole mennyt, vaikka ei nykyään paljon ääntelekään. Uroskin on hissukseen, kun tyttö "hautoo"!! Ivomecciä en ole vielä ainakaan hankkinut, ei sitä viittis nyt pyydystääkään lääkkeen takia, jos vaikka kumminkin on muna tekeillä.

        Hei...taas!
        Luin eilen papukaijasivustoa ja siellä oli ilmapussipunkkeihin käytetty myös sellasta lääkettä kuin Stronghold ( Blattanex ja Ivomec).
        Vaikuttaako lääkitys, jos nyt sitä kuitenkin hankkisin, mahd. muniin?? Onko sulla tietoa tuosta Strongholdista, miten sitä annetaan? Blattanex olisi helppo antaa, kun ei tartte ottaa lintua kiinni. Mutta saako sitä ? Etkös säkin ollut hankkinut sitä muualta? Mitä mä teen?
        Seurasin eilen naarasta, kun se oli jaloittelemassa. Se raapi itseään aika paljon, pesässä se kyllä istuu rauhallisesti.


      • Pia
        Merkku kirjoitti:

        Hei...taas!
        Luin eilen papukaijasivustoa ja siellä oli ilmapussipunkkeihin käytetty myös sellasta lääkettä kuin Stronghold ( Blattanex ja Ivomec).
        Vaikuttaako lääkitys, jos nyt sitä kuitenkin hankkisin, mahd. muniin?? Onko sulla tietoa tuosta Strongholdista, miten sitä annetaan? Blattanex olisi helppo antaa, kun ei tartte ottaa lintua kiinni. Mutta saako sitä ? Etkös säkin ollut hankkinut sitä muualta? Mitä mä teen?
        Seurasin eilen naarasta, kun se oli jaloittelemassa. Se raapi itseään aika paljon, pesässä se kyllä istuu rauhallisesti.

        Moi taas! Luulen, että naaras huohottaa siellä
        kuumuuden takia. Olen itse myös huomannut ihan samaa näillä ruokakupissa istuvilla naarailla. Muistat varmasti, että ilmapussipunkit oireilevat
        varsinkin pimeään aikaan, eli kun valot sammuu. Ja
        ääni on sellainen "räkäinen" tsirp ja hengitys on
        selvästi raskasta, siis linnun seistessä. Nukkuminen on katkonaista kakomisen takia. Lääkkeet ovat hirveitä myrkkyjä, joten älä ihmeessä anna, ennenkuin olet aivan varma asiasta!
        Ja sittenkin sun pitää lääkitä molemmat linnut. Jo sinänsä mikä tahansa lääke voi aiheuttaa hedelmättömyyttä linnulla, mutta eikös sun naaras
        ole muninut kuitenkin lääkekuurin jälkeen?
        Mä hankin saksasta netin kautta sellaista huoneilmaan leviävää ainetta, joka on kielletty periaatteessa suomessa. Jouduin kyllä käsittelemään useaan kertaan ja mukana kun ei ole
        ohjeita lääkitysajoista ja määristä yms. Itse asiassa se on sellaista, jota käytetään hävittämään esim. isoista keittiöistä kaikki ötiäiset. Eli kärpäsetkin kuolevat kukista. Ja
        pussin päällä lukee että vaarallista mm. linnuille... Sain kuitenkin vinkin tämän aineen
        käytöstä erittäin asiantuntevalta taholta ja olen
        sen takia uskaltanut käyttää. Ivomec:ia kokeilin
        2 kertaa. Ei hävinnyt, niinkuin sulta.

        Seuraile nyt hengitystä ja muutenkin käyttäytymistä. Olen itsekin ihmetellyt joitakin
        naaraita kuinka ne istuvat kuin transsissa muka
        hautoen, vaikka aina ei ole edes munia alla.
        Oletko muuten kokeillut sitä huoneessa/asunnossa
        lennättämistä. Voisi naaras saada taas tuulta purjeisiin, jos vaikka seuraisi urosta?


      • Merkku
        Pia kirjoitti:

        Moi taas! Luulen, että naaras huohottaa siellä
        kuumuuden takia. Olen itse myös huomannut ihan samaa näillä ruokakupissa istuvilla naarailla. Muistat varmasti, että ilmapussipunkit oireilevat
        varsinkin pimeään aikaan, eli kun valot sammuu. Ja
        ääni on sellainen "räkäinen" tsirp ja hengitys on
        selvästi raskasta, siis linnun seistessä. Nukkuminen on katkonaista kakomisen takia. Lääkkeet ovat hirveitä myrkkyjä, joten älä ihmeessä anna, ennenkuin olet aivan varma asiasta!
        Ja sittenkin sun pitää lääkitä molemmat linnut. Jo sinänsä mikä tahansa lääke voi aiheuttaa hedelmättömyyttä linnulla, mutta eikös sun naaras
        ole muninut kuitenkin lääkekuurin jälkeen?
        Mä hankin saksasta netin kautta sellaista huoneilmaan leviävää ainetta, joka on kielletty periaatteessa suomessa. Jouduin kyllä käsittelemään useaan kertaan ja mukana kun ei ole
        ohjeita lääkitysajoista ja määristä yms. Itse asiassa se on sellaista, jota käytetään hävittämään esim. isoista keittiöistä kaikki ötiäiset. Eli kärpäsetkin kuolevat kukista. Ja
        pussin päällä lukee että vaarallista mm. linnuille... Sain kuitenkin vinkin tämän aineen
        käytöstä erittäin asiantuntevalta taholta ja olen
        sen takia uskaltanut käyttää. Ivomec:ia kokeilin
        2 kertaa. Ei hävinnyt, niinkuin sulta.

        Seuraile nyt hengitystä ja muutenkin käyttäytymistä. Olen itsekin ihmetellyt joitakin
        naaraita kuinka ne istuvat kuin transsissa muka
        hautoen, vaikka aina ei ole edes munia alla.
        Oletko muuten kokeillut sitä huoneessa/asunnossa
        lennättämistä. Voisi naaras saada taas tuulta purjeisiin, jos vaikka seuraisi urosta?

        Hei Pia !

        Kirjoitin äsken sulle sähköpostia ja kone herjasi, että lähetys epäonnistui, mutta se näkyi kuitenkin lähetetyissä. Tuliko se perille vai onko sulla joku uusi sähköpostiosoite?


    • Pia

      Mitä osoitetta olet kokeillut?

      • Merkku

      • Pia
        Merkku kirjoitti:

        Tätä: [email protected]

        Moi! Oli näköjään mennyt tilttiin kun en ollut
        käynyt yli 4 kk:een. Nyt pitäisi toimia!


      • Merkku
        Pia kirjoitti:

        Moi! Oli näköjään mennyt tilttiin kun en ollut
        käynyt yli 4 kk:een. Nyt pitäisi toimia!

        Laitoin sulle sähköpostia, tuliko perille??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe