Itse velkahelvetissä elävänä ihmettelen, miten toinen jolla tuhansia ulosotossa pystyy jatkuvasti ostelemaan ja törsäämään. Onko hyviä vinkkejä, miten voisi "junailla" asiansa niin, ettei kaikki ansiot meniskään voudille?
Martinan rahankäyttö
26
609
Vastaukset
- Olen ihana
Ah, mä nauran, kun kuvani rumana peilissäin nään. Eivät nuo velka-asiat koske supereita. Ne ovat vain kateellisten lättäperseisten ruuhkabussiämmien juttuja. Natinati mushmush!
- yksinäistä elämää
Jättää vuokrat ja laskut maksamatta niin kyllä sitä rahaa jää kenkiin ja kasvohoitoihin! Tällaisesta tyypistä ei vaan kauheasti pidetä hetken kuluttua ja kaverit katoavat ympäriltä....
- Ystäväkin pulassa
Martinalta kaverit eivät katoa. Aina on Alex, joka - mutta senhän jo tiedättekin.
- Olen ihana
Alex - tuo Sveitsin armeijan linkkuveitsi. Taipuu kaikkeen.
- XD
Toi oli hyvä!
- Olisko jotain
vilunkibisneksiä?
- Olen ihana
Eihän nyt niin rehellisellä ja hyvän kotikasvatuksen saaneella tytöllä.
- suosikki<3
Olen ihana kirjoitti:
Eihän nyt niin rehellisellä ja hyvän kotikasvatuksen saaneella tytöllä.
Hahahah! :D
- Olen ihana
Olen runollinen sielu ihanuuden lisäksi.
- Joo jumankauta
Olen miettinyt ihan samaa että miten ulosotossa oleva ihminen voi vaan shoppailla ja shoppailla... ???????
- Olen ihana
Jos se Sveitsin armeijan linkkuveitsi sponsoroi?
- Joo jumankauta
saa sponssata sitten oikein tosissaan, nimittäin mitä olen seurannut niin ostellaan tunahsien eurojen laukkuja, kalliita vaatteita itselle ja lapselle, mysö tosi kalliita meikkejä etc etc... ei siihen tanssijan kukkaro riitä!
- sohvalla maaten
Yhteiskunta tuota muijaa sponssaa! Tavalliset veronmaksajat maksavat tämän laiskan vapaamatkustajan kulut....
- suosikki<3
Lehdessä luki, että ulosotossa on jopa Kelan korvauksia! :D Se on jo lahjakasta!
- Joo jumankauta
Ihan oikeesti kyllä kiinnostaa, miten Martinan elämäntyyli on mahdollinen jos on kuitenkin tehty henkilökohtainen konkurssi? Minä en kyllä oikein keksi ainakaan mitään rehellistä keinoa siihen.
- Angelainen...
Eiköhän se nainen makaa kauneushoitoloissa yms ihan ilmaiseksi. Ne on se sponsorit...
- Never too late
Mjaah, itse tapasin elellä samalla tavalla kuin Martina. Laskut roskiin ja voutiin, aivan sama. Jäihän sitä rahaa käyttöön kun maksoi vain vuokran (sen toki hoidin aina) eikä huolta huomisesta. Vouti ei päässyt palkkaankaan käsiksi, kun junaili lyhkäsiä määräaikasia työsuhteita.
Itse kuitenkin aikuistuin ja järki tuli päähän, eikä onneksi liian myöhään. Maksoin voutivelat kertaheitolla pois (vanhempien takaamalla lainalla) ja tein maksusopimukset kolmen muun velkojan (perintätoimiston) kanssa. Nyt ollaan sitten suu säkkiä myöten parikolme vuotta ja maksellaan vanhoja typeryyksiä pois. Tiukkaa on kun makselee pankkilainaa ja maksusopimuslyhennyksiä, ja siihen päälle nettiä, sähköä, puhelinlaskua, auton vakuutusmaksuja, veroja ja vuokraa. Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa, mutta ainakin on valoa tunnelin päässä kun muutaman vuoden päästä olen täysin velaton ja luottotiedotkin palautuvat parin vuoden päästä :)
Tajuaakohan Martina miten synkkää on olla luottotiedoton b-luokan kansalainen, noin niinku pitkällä tähtäimellä...? Vuokra-asuntoakin on vaikea saada, mitään ei saa luotolla/osamaksulla, monelle miehellekin on aikamoinen turn-off sellainen nainen jonka luotot on kuralla. Itse olen onnekseni kouluttautunut ja pätevä työssäni. Martinalla ei ole koulutusta, työkokemusta eikä edes motivaatiota normiduuneihin. Itse on sanonut ettei 8-16 duuni kiinnosta, eli kuka hänelle edes takaisi sellaisen lainan jolla saisi kuitattua nuo velkansa? Tuntuu siltä että Martina on sellainen ihminen jota nuo asiat ei pätkääkään valvota tai kiinnosta. Omapa on asiansa.- näin se on
Kun jakaa vittua herroille ja suostuu kaikkeen kusipaskasta oksennuksen syöntiin ja pesäpallomailalla perseeseen niin kyllä sitä fyffee saa.
Ja kusipaskahuoran tulothan on verotonta.
- Joo jumankauta
Että kenzot ja louisvuittonit ja converset (hah) sun muut olis kaikki sponsattu? tuskinpa vaan.
- c1243
martinan titteli ja ammatti viidakon tähtösissä: "ARTISTI" :D
hahahaaa - Olen ihana
Piristävää nähdä sellainen monilahjakkuus.
- yhteiskunnan elätti
Monilahjakkuus saamaan jopa kelan korvauksia ulosottoon! Se se vaatii jo tietynlaista luonnetta...
- Voutivie
Ja ilmeisesti myös monilahjakkuus järjestelemään rahavirtoja ohi ulosoton... Kun liksasta leijonanosa menee voudille ei varaa ole edes hulluillapäivillä ostaa mitään niin tämä rouva vaan shoppailee normaalihintaista stokkalla. Millä rahalla ja miten kehtaa ylipäänsä maksuhäiriöisenä kuuluttaa näitä kalliita ostoksiaan? Olis varmaan viranomaisilla selviteltävää tässä, niin hävyttömältä kuulostaa sanon minä.
- Olen ihana
Alex, tuu rahanpesuun!
- velallinen myös
Tässä vinkki: keskity omiin raha-asioihisi äläkä muiden!
- Voutivie
No Marttiinako se siellä kun noin alko hermostuttaan???
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303701Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131503Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2291371Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1501066Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht248930Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34923- 62918
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ72916Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98859Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56744