aikaisemmin tuolta tietokoneet-palstalta, mutta en saanut vastausta.
Onko se niin, että jos on samassa tietokoneessa kaksi käyttöjärjestelmää -ja vaikka ne olisivat omilla kovalevyillä, voivat ne kuitenkin häiritä toisiaan?
Minun koneessa on Windows 7 alkuperäisenä ja myöhemmin lisättynä omalle kovalevylleen Ubuntu 11,10.
On kuitenkin niin, että jos Windowsiin tulee jumituksia niin ettei sitä voi normaalisti sammuttaa ei Ubuntukaan aina sellaisen jälkeen oikein käynisty.
Onkohan piuhat kuitenkin "jotenkin" samassa koplauksessa.
Kysyin tätä..
14
162
Vastaukset
- ====
Eri kiintolevyillä olevat käyttöjärjestelmät eivät voi häiritä toisiaan mitenkään.
- Simpe A..
Se tässä onkin ihan hullua.
Olen ihan samaa mieltä, MUTTA kun irroitan jommasta kummasta kiintolevystä johdot ongelma häipyy. - 18
Simpe A.. kirjoitti:
Se tässä onkin ihan hullua.
Olen ihan samaa mieltä, MUTTA kun irroitan jommasta kummasta kiintolevystä johdot ongelma häipyy.Olet huomannut kokemusperäisesti parhaimman tavan käyttää eri käyttöjärjestelmiä. Siis muita käyttöjärjestelmiä sisältävät kiintolevyt AINA IRTI.
Karmeinta jälkeä ja ongelmia tulee, kun toinen käyttöjärjestelmä asennetaan samalle kiintolevylle, ainoastaan ERI OSIOLLE. - no höpsistä
18 kirjoitti:
Olet huomannut kokemusperäisesti parhaimman tavan käyttää eri käyttöjärjestelmiä. Siis muita käyttöjärjestelmiä sisältävät kiintolevyt AINA IRTI.
Karmeinta jälkeä ja ongelmia tulee, kun toinen käyttöjärjestelmä asennetaan samalle kiintolevylle, ainoastaan ERI OSIOLLE.Aika outoa, että en ole koskaan havainnut mitään ongelmia, vaikka useita eri käyttiksiä on koneella.
http://aijaa.com/0040410038423 - 19
18 kirjoitti:
Olet huomannut kokemusperäisesti parhaimman tavan käyttää eri käyttöjärjestelmiä. Siis muita käyttöjärjestelmiä sisältävät kiintolevyt AINA IRTI.
Karmeinta jälkeä ja ongelmia tulee, kun toinen käyttöjärjestelmä asennetaan samalle kiintolevylle, ainoastaan ERI OSIOLLE.>>Karmeinta jälkeä ja ongelmia tulee, kun toinen käyttöjärjestelmä asennetaan samalle kiintolevylle, ainoastaan ERI OSIOLLE.
- Ctrl Alt Del
Tietenkin jos aina windowsin jumittaessa teet sen perinteisen nappisammutuksen, niin erilaisia levyvirheitä tulee varmasti ajan myötä.
Jos kuitenkin jotain mystisiä erroreita ilmenee ilman näkyvää syytä, niin epäilisin koneen muisteissa olevan jotain vikaa.- .
Jep.
Rautavika.
- 989
Koneessa laitevikaa.
Itsellä on toisella levyllä Ubuntu, ja toisella Vista.
Ei ikinä mitään häikkää, eikä johtojen irrottelua.- Simpe A..
Laitevika? Niin ehkä, mutta.
Minun logiikan mukaan on outoa että järjestelmät toimivat erillään ihan hyvin. - Ja kokemusta on
Simpe A.. kirjoitti:
Laitevika? Niin ehkä, mutta.
Minun logiikan mukaan on outoa että järjestelmät toimivat erillään ihan hyvin.Only windows voi sotkea MBR:n niin että edes Linux ei käynnisty, eli käyttöjärjestelmät eivät sotke toisiaan, vaan vain windows MBR-sektorin.
- sori vaan
Ja kokemusta on kirjoitti:
Only windows voi sotkea MBR:n niin että edes Linux ei käynnisty, eli käyttöjärjestelmät eivät sotke toisiaan, vaan vain windows MBR-sektorin.
Ei ole totta, kyllä se Linuxkin sotkee MBR helposti. Itselläni oli koneessa Windows 7 ja Ubuntu, kaikki on toiminut hyvin, kunnes ubuntu halusi päivittää itsensä. Päivitys meni hyvin, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen kone ei enää käynnistynyt ei linuxiin eikä windowsiin. Ei tullut ruudulle edes sitä grub valikkoa, mistä on voinut valittaa käyttöjärjestelmän.
Itse asiassa Linux on sotkenut koneen huomattavasti useammin kuin Windows, niin että piti kaikki asentaa uudestaan. Ehkä johtuu siitä, että käytän enemmän Linuxia kuin Windowsia, mutta kuitenkin. - Kylläpä kyllä.. just
sori vaan kirjoitti:
Ei ole totta, kyllä se Linuxkin sotkee MBR helposti. Itselläni oli koneessa Windows 7 ja Ubuntu, kaikki on toiminut hyvin, kunnes ubuntu halusi päivittää itsensä. Päivitys meni hyvin, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen kone ei enää käynnistynyt ei linuxiin eikä windowsiin. Ei tullut ruudulle edes sitä grub valikkoa, mistä on voinut valittaa käyttöjärjestelmän.
Itse asiassa Linux on sotkenut koneen huomattavasti useammin kuin Windows, niin että piti kaikki asentaa uudestaan. Ehkä johtuu siitä, että käytän enemmän Linuxia kuin Windowsia, mutta kuitenkin.Ubuntuja on tullut päiviteltyä vuodesta 2004 lähtien tuhansia kertoja ja ei koskaan ole tuommoista tapahtunut, taidat valehdella win-rölli?
- Simpe A..
sori vaan kirjoitti:
Itse asiassa Linux on sotkenut koneen huomattavasti useammin kuin Windows, niin että piti kaikki asentaa uudestaan. Ehkä johtuu siitä, että käytän enemmän Linuxia kuin Windowsia, mutta kuitenkin.Tämä minun ongelma on ihan prikulleen sama. Väliin ei tule mitään mahdollisuutta valita edes käyttöjärjestelmää ennen kuin on peukaloinut piuhoja.
Sanoisin, että minun tapauksessani ongelma on seurausta siitä kun Windows ei jaksa avata esim. jotain lehden sivua.
Mitä sinä itse teit, että pääsit siitä?
- Hkoi
Itselläni Ubuntu ja Winkku samalla levyllä. Eivät tosiaan häiritse toisiaan. Jotain muuta häikkää koneessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455250Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1301691Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511680Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141315
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41220No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22114081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171067Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60867