Kysyin tätä..

Simpe A..

aikaisemmin tuolta tietokoneet-palstalta, mutta en saanut vastausta.
Onko se niin, että jos on samassa tietokoneessa kaksi käyttöjärjestelmää -ja vaikka ne olisivat omilla kovalevyillä, voivat ne kuitenkin häiritä toisiaan?
Minun koneessa on Windows 7 alkuperäisenä ja myöhemmin lisättynä omalle kovalevylleen Ubuntu 11,10.
On kuitenkin niin, että jos Windowsiin tulee jumituksia niin ettei sitä voi normaalisti sammuttaa ei Ubuntukaan aina sellaisen jälkeen oikein käynisty.
Onkohan piuhat kuitenkin "jotenkin" samassa koplauksessa.

14

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ====

Eri kiintolevyillä olevat käyttöjärjestelmät eivät voi häiritä toisiaan mitenkään.

• Simpe A..

Se tässä onkin ihan hullua.
        Olen ihan samaa mieltä, MUTTA kun irroitan jommasta kummasta kiintolevystä johdot ongelma häipyy.

• 18
        Simpe A.. kirjoitti:

Se tässä onkin ihan hullua.
        Olen ihan samaa mieltä, MUTTA kun irroitan jommasta kummasta kiintolevystä johdot ongelma häipyy.

Olet huomannut kokemusperäisesti parhaimman tavan käyttää eri käyttöjärjestelmiä. Siis muita käyttöjärjestelmiä sisältävät kiintolevyt AINA IRTI.
        Karmeinta jälkeä ja ongelmia tulee, kun toinen käyttöjärjestelmä asennetaan samalle kiintolevylle, ainoastaan ERI OSIOLLE.

• no höpsistä
        18 kirjoitti:

Olet huomannut kokemusperäisesti parhaimman tavan käyttää eri käyttöjärjestelmiä. Siis muita käyttöjärjestelmiä sisältävät kiintolevyt AINA IRTI.
        Karmeinta jälkeä ja ongelmia tulee, kun toinen käyttöjärjestelmä asennetaan samalle kiintolevylle, ainoastaan ERI OSIOLLE.

Aika outoa, että en ole koskaan havainnut mitään ongelmia, vaikka useita eri käyttiksiä on koneella.

http://aijaa.com/0040410038423

• 19
        18 kirjoitti:

>>Karmeinta jälkeä ja ongelmia tulee, kun toinen käyttöjärjestelmä asennetaan samalle kiintolevylle, ainoastaan ERI OSIOLLE.

• Ctrl Alt Del

Tietenkin jos aina windowsin jumittaessa teet sen perinteisen nappisammutuksen, niin erilaisia levyvirheitä tulee varmasti ajan myötä.

Jos kuitenkin jotain mystisiä erroreita ilmenee ilman näkyvää syytä, niin epäilisin koneen muisteissa olevan jotain vikaa.

• .

Jep.
        Rautavika.

• 989

Koneessa laitevikaa.
      Itsellä on toisella levyllä Ubuntu, ja toisella Vista.
      Ei ikinä mitään häikkää, eikä johtojen irrottelua.

• Simpe A..

Laitevika? Niin ehkä, mutta.
        Minun logiikan mukaan on outoa että järjestelmät toimivat erillään ihan hyvin.

• Ja kokemusta on
        Simpe A.. kirjoitti:

Laitevika? Niin ehkä, mutta.
        Minun logiikan mukaan on outoa että järjestelmät toimivat erillään ihan hyvin.

Only windows voi sotkea MBR:n niin että edes Linux ei käynnisty, eli käyttöjärjestelmät eivät sotke toisiaan, vaan vain windows MBR-sektorin.

• sori vaan
        Ja kokemusta on kirjoitti:

Only windows voi sotkea MBR:n niin että edes Linux ei käynnisty, eli käyttöjärjestelmät eivät sotke toisiaan, vaan vain windows MBR-sektorin.

Ei ole totta, kyllä se Linuxkin sotkee MBR helposti. Itselläni oli koneessa Windows 7 ja Ubuntu, kaikki on toiminut hyvin, kunnes ubuntu halusi päivittää itsensä. Päivitys meni hyvin, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen kone ei enää käynnistynyt ei linuxiin eikä windowsiin. Ei tullut ruudulle edes sitä grub valikkoa, mistä on voinut valittaa käyttöjärjestelmän.

Itse asiassa Linux on sotkenut koneen huomattavasti useammin kuin Windows, niin että piti kaikki asentaa uudestaan. Ehkä johtuu siitä, että käytän enemmän Linuxia kuin Windowsia, mutta kuitenkin.

• Kylläpä kyllä.. just
        sori vaan kirjoitti:

Ei ole totta, kyllä se Linuxkin sotkee MBR helposti. Itselläni oli koneessa Windows 7 ja Ubuntu, kaikki on toiminut hyvin, kunnes ubuntu halusi päivittää itsensä. Päivitys meni hyvin, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen kone ei enää käynnistynyt ei linuxiin eikä windowsiin. Ei tullut ruudulle edes sitä grub valikkoa, mistä on voinut valittaa käyttöjärjestelmän.

Itse asiassa Linux on sotkenut koneen huomattavasti useammin kuin Windows, niin että piti kaikki asentaa uudestaan. Ehkä johtuu siitä, että käytän enemmän Linuxia kuin Windowsia, mutta kuitenkin.

Ubuntuja on tullut päiviteltyä vuodesta 2004 lähtien tuhansia kertoja ja ei koskaan ole tuommoista tapahtunut, taidat valehdella win-rölli?

• Simpe A..
        sori vaan kirjoitti:

Tämä minun ongelma on ihan prikulleen sama. Väliin ei tule mitään mahdollisuutta valita edes käyttöjärjestelmää ennen kuin on peukaloinut piuhoja.
        Sanoisin, että minun tapauksessani ongelma on seurausta siitä kun Windows ei jaksa avata esim. jotain lehden sivua.
        Mitä sinä itse teit, että pääsit siitä?

• Hkoi

Itselläni Ubuntu ja Winkku samalla levyllä. Eivät tosiaan häiritse toisiaan. Jotain muuta häikkää koneessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5250
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      130
      1691
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1680
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1619
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1315
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1220
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1140
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1067
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1028
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      867
    Aihe