Ärsyttää todella pahasti kun jotkut tekevät tilaa omille pyörille ja survovat toisten pyörät pinoon. Pyöräni lentelee toisten pyörien päälle ja välillä jää alle. Hieman arvelluttaa, miten alle jäävän pyörän omistaja suhtautuu, jos sattuu samaan aikaan paikalle kun keräilen oman pyörän kappaleita hänen pyörän kappalaiden joukosta.
Nyt eräs jäppinen jäi rysän päältä kiinni, joten seuraavassa on hänen kootut selitykset:
- Hänen pyöränsä on kaikin puolin arvokkaampi kuin muiden (taloudellinen, tunne ja käyttöarvo).
- Hänen pitää saada pyöränsä nopeasti ulos varastosta kun hän lähtee pyöräilemään.
- Hänen pyöränsä renkaat ovat kapeat (ei voi laittaa pyörätelineeseen), hänen pyörästä puutuu tukijalka, ohjaustanko käppyrä (ei mahdu muiden pyörien väiin vaan hänen tarvitsee raivata pyörälleen isompi tila) ja hänen pyöränsä ohjausvaijerit voivat vahingoittua vapaana olevissa paikoissa , joten hänen pyöränsä ei voi olla muualla kuin juuri tietyssä paikassa.
- Hän käyttää pyöräänsä useammin kuin muut asukkaat omaansa.
- Hänen näkemyksen mukaan muut voisivat pitää pyöränsä jossain muualla esim. omissa varastokopeissa.
En koskaan kuvitellut toisten pyörien runnojien olevan älykkäitä, mutta en kuitenkaan ihan aivottomiksi osannut kuvitellut. Tuollaiset MINÄ-MINUN- tyypit, jotka eivät kunnioita toisten oikeuksia tai omaisuutta käy kukkaron päälle.
Eikö jokaisella ole täsmälleen samat näkemykset omasta pyörästään? Eikö jokaisella pitäisi olla ihan samat oikeudet käyttää pyörävarastoa ilman, että "joku oikeutetumpi jäppinen" runnoo toisten pyöriä kasaan saadakseen omalle pyörälleen tilan mieleisessään paikassa?
Miksi pyörät lentelevät pyörävarastossa?
23
702
Vastaukset
- jepulis jep
Kivaa kun löytää oman pyöränsä roikkumasta omien ja toisten pyörien vaijereiden varasta. Jos pyörän vaijerin kiinnikeet liukuvat paikoiltaan, niin ennen ajamaan lähtemistä saa ryhtyä säätelemään vaihteita sekä jarruja.
Kunpa jokainen kohtelisi toisten pyöriä kuin omaansa, niin pyörät säilyisi ehjänä talon varastossa.. - joku tolkku
muuten ei nainen ainakaan jaksa nostaa polkupyörää koukkuun, onko miesten keksintö tämä systeemi, ja tosiaankin miksi pitää mennä koskemaan toisten pyöriin jos ei ole tiellä..eikä ole mitään järkeä jättää pyörää keskelle käytävää..
- hajoittajat kuriin
Minä en ole koskaan jättänyt pyörääni keskelle käytävää, mutta useasti ole sen keskeltä käytävää löytänyt. Tämähän tapahtuu siten, että viereisen pyörän omistaja hakee oman pyöränsä ja siirtää toisten pyöriä pois tieltä. Ja kun ei toisten pyörät voisi vähempää kiinnostaa, niin siirrettyjä pyöriä ei laiteta takaisin paikoilleen vaan jätetään toisten eteen.
Eräs naapuri kertoi, että potkii keskelle käytävää jätetyt pyörät sivuun - mitäs jättävät pyöränsä keskelle käytävää. Onhan toki niitäkin pyöräilijöitä, jotka jättävät oman pyöränsä kuin paskan perseestä keskelle käytävää.
Minulla ei ole mitään kallista pyörää, mutta olisi kiva lähteä pyöräilemään ehjällä ja turvallisella pyörällä varmistaakseen itsensä ja muiden ihmisten terveyden.
- Oliko ektoplasmaa?
Kysymys: Miksi pyörät lentelevät varastoissa ?
Vastaus: Poltergeist.
Ratkaisu: Soita paikalle Ghostbusters.- hajoittajat kuriin
Valitettavasti näiltä toisten pyöriä hajoittavilta niljakkeilta ei jää edes limavanaa, jota seuraamalla löytäisi pyörän korjauksen maksajan.
- juuri tuosta
syystä en pidä omia pyöriäni siellä pyörävarastossa kun ei siihen voi luottaa että siellä ehjänä säilyvät, tylsää on se ainainen toisten aiheuttamien vahinkojen korjailu, niinpä on sitten pyörät varastokopissa ja parvekkeella olleet jo vuosia ..
- Varastot pieniä
Miksi pyörien säilytystilat tehdään niin pieniksi ? Pyörät menevät nippuu itse pidän lumettomana aikana pyörääni ulkona.
- näinhän se
Varastot pieniä kirjoitti:
Miksi pyörien säilytystilat tehdään niin pieniksi ? Pyörät menevät nippuu itse pidän lumettomana aikana pyörääni ulkona.
Niin suurta varastoa ei voi rakentaa, että pyörien tahallinen hajottaminen loppuisi.
Ainoa konsti on tehdä jokaiselle asukkaalle oma lukittava pyörävarasto. Tai tarpeeksi iso varastotila, johon pyöränsä voisi helposti kuljettaa.
Täytyypä harkita tuota pyörän parvekkeelle kuljettamista. Eihän pyöräilystä tule mitään, kun saa joka kerta pyöräilemään lähtiessä tarkistaa ja korjata pyöränsä vauriot. Varsinkin jarrut ja pyörän takakeskiö/ketjut tuntuvat olevan tässä talossa jollekulle mielestä kopeloitavaa.
- Kylmät kädet
scoottereiden ja mopojen paikka ei ole pyörävarastossa. imo ofc.
- polkupyörä oli...
Itse asiassa. Eräs henkilö on ottanut asiasta selvää ja sen mukaan kyseisiä menopelejä saa säilyttää pyörävarastossa kunhan niiden takeissa ei ole polttoainetta.
- Varastot pieniä
polkupyörä oli... kirjoitti:
Itse asiassa. Eräs henkilö on ottanut asiasta selvää ja sen mukaan kyseisiä menopelejä saa säilyttää pyörävarastossa kunhan niiden takeissa ei ole polttoainetta.
Itse asiassa kaikissa kaupasta ulos tuoduissa skoottereissa on bensaa.
Pyörä ulkona vaan näin lumettomana aikana tulin siihen tulokseen. - tiesitkö
Varastot pieniä kirjoitti:
Itse asiassa kaikissa kaupasta ulos tuoduissa skoottereissa on bensaa.
Pyörä ulkona vaan näin lumettomana aikana tulin siihen tulokseen.Sen tankin voi tyhjätä.
- aika hankalaa
saako parvekkeelle tuoda pyörän
- .............
kameravalvonta tai omat kopit pyörille, kuin verkkokellarissa, saako pyörää pitää verkkokellarissa, sinne sopis just,,
- ymfå90oåhtoi
............. kirjoitti:
kameravalvonta tai omat kopit pyörille, kuin verkkokellarissa, saako pyörää pitää verkkokellarissa, sinne sopis just,,
Meidän talossa yrittivät kieltää pyörien säilytyksen verkkokellarissa, mutta isännöitsijä ei laittanut asiaa eteenpäin.
Sitä tiettyä porukkaa harmitti kovasti kun ei pääseet säätelemään kaikkien naapurien pyöriä ja ottamaan niistä tarpeellisia varaosia omaan pyöräänsä.
Minunkin pyörään vaihtui pyöräkellarissa aivan toisen mallinen pyöräkori, joka oli tietenkin rikki. Yksi potenttiaalinen pitkäkynsi kertoi suureen ääneen ettei hänen pyörilleen ole koskaan tehty varastossa mitään. Eräs naapuri totesikin, kukas sitä omaa pyöräänsä rikkoisi. Jossain vaiheessa kyseisen pitkäkyntisen emännän kilikello rikottiin, ja liekö ajatellut minun kostaneen jotain sellaista mitä en tiennyt, ja sen vuoksi minunkin kilikello hajosi hieman myöhemmin.
Kaikenlaisten pipipäiden kanssa saa asua kun ei ole varaa omakotitaloon.
- Sama homma täällä
Osuva sarjakuva: http://www.hs.fi/viivijawagner/1329104110229
Wagnerin pyörästä oli ketjuja "vähän siirretty".
Mielenkiinnolla odottelen, jos tuohon tulisi jotain jatkoa.... - Lyhytpinna_inen
Itse vedän kyselemättä ja saman tien päin näköä, jos saan jonkun rysän päältä kiinni siirtelemässä pyörääni pyörävarastossa.
- 5-lasta.......
Tuo taitaa olla ainoa konsti joka tehoaa.
Kun satuin paikalle, niin yritin kysyä naisen nimeä ja asunnon numeroa, että isännöitsijä voisi hieman selventää muidenkin talon asukkaiden oikeuksia pyörävaraston käyttöön. Minä kun en mitenkään saanut kyseisen henkilön ymmärrykseen ettei toisten pyöriä saa heitellä kasaan kuin koivuhalkoja. Kun en saanut vastausta, niin yritin jopa karjua, mutta eihän nuo lain-laitapuolen kulkijat seiso tekemistensä takana. Vähättälevät vain toisten romupyöriä, jotka käyttämättömänä vie turhaa tilaa hänen pyörävarastostaan.
Jotta nuo paksukallot saisi vastaamaan teoistaan, niin paikalle pitäisi sattua kaksi silminnäkijää samaan aikaan. Kun eivät tunnusta edes rysän päältä kiinni jäätyään vaan tilanne kaatuu sana-sanaa-vastaan-tilanteeseen
- .........
myin pyöräni, oli vielä ehjä, kerran jo jouduin korjattamaankin, mutta elämäni on huoletonta nyt...
- ki*ottu naapuri
Nyt olisi aivan ihania säitä pyöräillä.... mutta miksi korjata pyörä kun ei ole mitään takeita kuinka kauan pyörä saa olla naapurilta rauhassa.
Mitään haittaa tuosta ei olisi, jos olisi ylimääräistä rahaa korjailla pyörää tämän tästä.
- Säilytysongelma
Miksi jotkut ovat niin innokkaita nostelemaan toisten polkupyöriä ylös seinäkoukkuihin? Laittaisivat sinne omat pyöränsä! Jostakin syystä minun pyöräni usein löytyy seinäkoukusta vaikka en ole sitä sinne itse nostanut.
Joskus vuosien varrella polkupyörääni on kolhittu pyörävarastossa, pinnoja on katkeillut.
Välillä olen säilyttänyt polkupyörää verkkokomerossa, mutta komero on nyt täynnä tavaraa. Ehkä täytyy taas raivata sinne tilaa polkupyörälle. - huonoa kastia
Uskomatonta itsekkyyttä ja narsismia. Tällainen minä-minä tyyppi ei opi mitään vaikka sitä opettaisi, koska on selvä narsisti. Joten ainoa tapa on tirpaista sitä lujasti turpaan, siitä se voi ehkä oppia jotain.
En halua yleistää kaikkia, mutta suuri osa pyöräilijöistä on hyvin huonosti ympäristöään hahmottavia, ei-älykkäitä tyyppejä. Heidän ajonopeutensa (tilannenopeudet), läheltäpiti-tilanteet ja kielletty / paheksuttu jalkakäytäväpyöräily osoittavat sen todeksi, samoin kuin varottamatta jättmäiset takaa lähestyessään jalan kulkijota.
Osa on aivan tyhjäpäistä porukkaa, ja se näkyy pyörien tasossakin ja ilmeissä ja ajotyylissä. - mummopyörä
Kannatan ehdottomasti pyöräilykypärän käyttöä - varsinkin lapsilla.
Kuitenkin suurin osa pyöräilykypärää käyttävistä aikuisista on niitä pahimpia vaaratekijöitä liikenteessä. Kun se pyöräilykypärä painaa aivojen massaan verrattuna aivan liikaa - niin ajetaan eteenpäin päälaki edellä ja kasvot alas isänmaata päin. Aina välillä katsotaan, miten tie mutkittelee ja sitten taas mennään päälaki edellä huomioimatta, että muitakin ihmisiä on liikenteessä.
Mitä kalliimmat pyöräilyvarusteet, sitä vaarallisempi muille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984446Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293303No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341113
- 321036
- 121033
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862