mielipiteitä kaivaten

minä ja hän

Hei, täällä kaivattas nyt mielipiteitä asiaan:

meillä on alkanut suhteessa nostamaan päätään miehen aivan järetön mustasukkaisuus!!! annan tässä nyt yhden viimeaikaisista riidoistamme julki ja haluan mielipiteitä, että olenko minä oikeasti nyt se paha niinkuin mieheni väittää?:

mulla on edellisestä liitosta 2,5v poika, isän kanssa olemme väleissä niin, että pojan asiat saamme sovittua (tosin nykyyän tekstarilla, koska puhelut olivat kulma väärin :/) ja poikaa ulos viedessä isänsä auton luo en saa viipyä kuin muutaman minutin tai muuten olen tehnyt väärin (siksi laitan aina päivää ennen pojan perus kuulumiset ja mahdolliset lääketiedot yms tekstiviestillä) no nyt sitten viime riita alkoi kun ollaan menossa pojan isän kanssa lastenvalvojalle koska elatusten summat muuttuvat, kun ollaan ne aikoinaan laskettu minimiin. no mieheni nosti nyt siitä riidan että "sinne ei sitten mennä mitään kättelemään" voitteko uskoa ilmeeni kun kuulin tuon? siis täh? oonko mä ainut jolle kättely on perus käytöstapa? jos lastenvalvoja kättelee meitä niin tiedän tasan tarkkaan lapseni isän tekevän samoin mua kohtaan koska no... hän on sellainen .... niin mitä mun sit pitäs tehä? sanoa "en kättele" ja antaa lastenvalvoja viranomaissellekin sen kuvan että olen äkäinen tms? en tietenkään halua loukata omaa miestäni ja en tietenkään ,mene oma-alotteisesti kättelemään mutta entä jos lasteni isä tekee tämän eleen? siis oonko mä oikeasti nyt niin paha jos sit kättelen takasi? nyt mulle on tullu kauhee ressi tästä :(

juuri riideltiin mun yhdestä vanhimmasta ystävästä jonka kanssa tapailtiin ehkä viikko aikoinaan viitisen vuotta sitten, pussattiin kerran ja nukuttiin muutama yö (ei seksiä, muutaman kerran kosketti ehkä takapuolta :D) yhdessä ja päätettiin että tämä oli tässä olemme ystäviä, nyt hänkin kahden lapsen isä ja ihanan naisen aviomies, niin riideltiin siitä että mitenkä paljon saan olla häneen yhteyksissä ja siitä kun tämä perhe usein halaa minut nähdessään niin en saisi halata, juu olenkin nyt yrittänyt sitten vältellä ettei tilannetta tulisi mutta mitä teen kun tilanne tulee? ollaan kuitenkin älyttömän vanhoja ystäviä.... uskaltasinko kertoa ystävälleni asiasta vai nauraako se mun miehen pilalle? :/

samoin iso riita tuli siitä kun mies puolinen ystäväni (ei koskaan oltu muuta kun ystäviä) heitti facebookissa minulle vitsiä (hän kutsuu minua kanankoiveksi, vanha lempinimi ja heitti vitsillä minulle vastaukseksi kun kysyin että onko sitä herkuteltu muilla kanankoivilla niin vastasi siihen että "älä huoli kyl sääki mulle aina maistut") mieheni näki tämän vitsin niiiiiiiiin sekstistisenä ettei uskonut kun sanoin, että aina olllaan tämän henkilön kanssa heitetty vitsiä ja ne on aina tälläsiä... ja mieheni tietää tasantarkkaan kuinka tärkeä tämäkin ystävä minulle on. tästä riitelimme useammankin päivän :(

tuntuu että minun pitäisi luopua kaikista miespuolisista ystävistäni nyt jotta kaikki olisi hyvin suhteessamme. yhdestä jo luovuin, mutta sen ymmärsin, koska olemme seurustelleen aikoinaan 1,5 vuotta ja olimme sen jälkeen 3 vuotta hyviä ystäviä, mutta miehei ei usko sellaiseen joten hänet päästin elämästäni vaikka toki tuntui pahalle.

mieheni myöskin suuttuu kun laitan viestejä lapseni isän kanssa lasta koskevista asioista (mieheni saa tietenkin nähdä viestit yms) ja auttakaa armias jos satun laittamaan vaikka hymiön joka mulla on tapana aina tunkee joka väliin niin huhhui mikä shouw!!!

juu ja lapsen kastekuvat piti poistaa lapsen valkokuvaalbumista tai muuten kukaan muu ei saisi koskaan avata albumia yms. ja tämä sen takia koska niissä oli lapsen isä... :/ tätä en ymmärrä koska nehän ovat lapsen kuvia ja lapsen isä kuuluu niihin... no nyt ei ole yhtään lapsen isän kuvaa siellä, ne on erikseen annettu isälle säilytettäväksi ja minulla on osa muistitikulla koska haluan että poika itse ne joskus vielä saa.

mieheni ottaa joka ikiseen asiaan esille aina vanhoja juttuja jotka on jo selvitetty. kuten sen että hänen mielestään petin häntä kun olimme vuosi sitten käyneet elokuvissa (ekat treffit) ja siitä kaksi päivää eteenpäin pussailin tms. erään miehen kanssa. siis me kävimme elokuvissa ja ei muuta..... ja tämän hän jaksaa ottaa aina esille, samoin kun sen että poikani isä ei hyväksynyt häntä alussa ja uhkaili kaikenmoista perätöntä (kannattaa katsoa taakseen yms) niin tämän hän jaksaa aina nostaa pöydälle jos vaikka sanon että pojan isä on ihan hyvä isä pojalle, että eikö ole hyvä kun kaikki on hyvin eikä tarvitse käräjiä yms.

huoh, näitä olisi niin paljon, jaksaakohan kukaan edes lukea... saati ottaa kantaa.

10

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gujigk

      juokse

      • J..ki

        Samaa mieltä. juokse kun vielä voit....


    • pakene!!!!

      Jätä se mies! Ilmeisesti olet kaunis nainen kun ukko on noin mustis,sä saat paremmankin miehen.

    • Semmosta se on

      Niin, onhan tuossa propleemaa kerrakseen. On asioita, joita et voi muuttaa / väistää, mutta jotain ehkä voit tehdä. Kaikki miehet, eivätkä myöskään naiset suvaitse sitä, että kumppanilla on vastakkaisen sukupuolen ystäviä. Tässä suhteessa ei olla aina ihan samalla viivalla. Toisella se raja menee hyvinkin ahtaasti ja toisella väljemmin, eikä kumppaneilla ole aina edes ihan samoja sääntöjä asiassa, vaan ne ovat yksilöllisiä. Sinun täytyy miettiä, että mitä haluat sietää / kestää jatkossa ja onko rakkaus niin suuri, että haluat olla ahdasmielisen miehesi rinnalla. Olen mies ja voin sanoa, että ei se aina helppoa ole minullakaan tässä suhteessa. Olen hyvin herkkä aistimaan ja huomaan puolisostani helposti, kun hän on hieman innostunut jostain. Hän on ns. super sosiaalinen ja erittäin ilospäin suuntautuva. Lisäksi hän on voimakas tunne ihminen. Hänellä on useita mies ystäviä ja välillä miehiltä tulee tekstareita, tai peräti kuva viestejä hänelle. Usein hän juttelee miesten kanssa hyvin intensiivisesti ja halailee heitä. Hän saa soittoja, viestejä ja sähköposteja ja hänen exänsäkin on jossain vaiheessa ollut häneen aika tiiviissä yhteydessä. Minua ei mikään tässä ole harmittanut aiemmin, mutta jossain vaiheessa hieman tympäännyin tähän toimintaan. Tulin siis mustasukkaiseksi ja syy oli se, että huomasin vaimoni usein hieman ihastuvan miehiin. Sanoinkin hänelle joskus, että olet varmasti ihastunut tosi moniin miehiin minun jälkeeni, jolloin hän vain punastui. Siksi olen hieman rajoittanut hänen ystävyyttään muihin miehiin. Miten on sinun kohdallasi? Oletko päästänyt mies ystäviäsi tunnemaailmaasi. Jos olet, herkkä mies huomaa sen heti ja siitä tulee aika iso myrsky.

      Itseäni häiritsee hieman sekin, että vaimoni on itseoikea mustasukkaisuuden ruumiillistuma. Minä en saa keskustella edes hänen sisojensa kanssa, puhumattkaan nyt kenenkään muun kanssa. Varjele, jos joku exä tulisi edes vastaan, niin koko loppu elämä olisi varmaan pilalla jne... Olen kuitenkin oppinut elämään näiden realiteettien kanssa ja meillä menee ihan ok. Olen myös hieman venyttänyt hänen käsityksiään asioista ja koetellut hänen rajojaan. Riitoja, riitoja, riitoja, mutta myös tuloksia. Pyri olemaan miestäsi kohtaan mahdollisimman hinotunteinen ja sano rakentavasti, mutta selvästi, että missä hänen käytöksensä menee överiksi.

      Joskus mietin sitäkin, että vitsi kun ei olisi mitään exä soppia ja ex, ex, ex juttuja, niin päästäs paljon helpommalla tässä elämässä, mutta minkäs teet.

      Pahoittelen kirjoitus virheitä, en jaksa tarkistaa : )

    • minä

      kiitos ensimmäisestä asiallisesta kommentista sinulle =) luultavasti mieheni olisi tästäkin mustasukkainen, olethan mies :/

      meillä on tilanne vain kärjistynyt... lastenvalvojalla meni hyvin, en joutunut tilanteeseen jossa olisin esim. joutunut kättelemään, mutta olin samassa hississä exäni, lapseni isän kanssa ja tästä olemme nyt sitten riidelleen jo 3päivää.

      olen lojaali (joskus hieman liikaakin) ihminen ja kaikki (ne hurjat 4kpl) miespuolisia ihmisiä joita nyt on elämässäni ovat tasan lapseni isä ja loput hyviä ystäviä (samalla tavalla kuin naispuolisetkin ystäväni.) olen avoin ja ulospäinsuuntautunut (halailen ihmisiä yms) mutta olen nyt yrittänyt luopua siitä luonteenpiirteestäni koska en halua että taas meillä tapellaan. jos vastahalaan tai kiitän halauksen muodossa vaikka miespuolista ystävääni (esim halasin tässä kesällä ku hän oli tullut hinaamaan meidät pois kun auto jätti kesken) niin minä "koskettelen" ja teen väärin.

      en minäkäään tykkää jos vieraita naisia halaillaan tai tanssitaan hitaita muiden kanssa yms. kukapa tykkäis? enkä niin toki teekään. mutta on alkanut tuntumaan etten saa olla missään yhteydessä lapseni isään. jos kerron lapsen kuulumisia tai muistutan elareista niin taas tapellaan :(

      aika loputon rinki tuntuu olevan :/

      en enään tiedä mitä tekisin toisin, rakastan häntä ja perhettämme mutta olen masentunut jo nyt...mitä tämä on kuukauden kuluttua.

      meillä on niinpäin, että minä en saa myöskään puhua tai keskustella miespuolisten kanssa, saati edes heittää läppää "olipas sillä lihakset" mutta mieheni kyllä saa sanoa esim "oho näky pikkarit" ..... ero on se että minä käänny mukana "ai näky" mutta mieheni suutahtaa "just eikö mun lihakset kelpaa" ja saan taas kuulla kunniani.

      on mukava kuulla että jollakin edes menee ok:sti vaikka onkin hankalaa, tsemppiä sinullekkin ja kiitos kun jaoit kokemuksiasi ja mielipiteitäsi =)

      • Semmosta se on

        Älä suostu riitelemään tyhmistä asioista. Anna miehesi olla omaa mieltään, mutta älä lähde mukaan typeriin / loputtomiin riitoihin. Toisen kätteleminen on ihan normaalia ja sillä siisti. Exään on pakko olla yhteydessä silloin, kun hoidetaan normaaleja asioita. Ei näistä voi tulla riitaa ja tämä sinun on syytä tehdä selväksi. Älä missään tapauksessa tee mitään myönnytyksiä näissä asioissa.

        Sen sijaan kehotan sinua varomaan tiettyjä asioita. Älä ota turhaan kontaktia miehiin, tai esim. halaile muita miehiä. Se voi jo tiukalla seulalla ylittää tiettyjen ihmisten sieto kyvyn ja turha sitä nyt tahallaan on näitä rajoja koetella. Kannattaa myös varoa liian välitöntä / flirttailevaa keskustelua, tai yhteyttä muihin miehiin. Se menee helposti hitusen sen maagisen rajan yli, josta voi joku tulkita ties mitä ja riita on sitten valmis.

        Ota tiukka linja näissä asioissa ja anna ajan hieman kulua. Itse olen saanut jo paljon löysiä, kun olen pyrkinyt kunnioittamaan vaimoni tarkkoja vaatimuksia / ehtoja. Luottamus kasvaa ja olen saanut läpi jo sellaisiakin asioita, joista ennen olisi tullut suunnilleen avioero. Minulla on naispuolisia yhteistyö kumppaneita, eikä niistä ole tullut enää riitoja. Lisäksi jatkuva kysely ja tenttaaminen, kuka soitti, missä olit, kenen kanssa, on loppunut ihan kokonaan. Tähän on mennyt paljon aikaa, mutta uskon, että olen saanut edistystä aikaan kunnioituksen kautta.

        Kerron vaimolleni, että naispuolinen työkaveri pyysi minulta kyytiä, kun olimme menossa samaan paikkaan ja sanoin kieltäytyväni, koska ajattelin, että se voi tuntua sinusta pahalta. Minua on pyydetty lounaalle useita kertoja, mutta olen kieltäytynyt, koska liikelounas on ollut naispuolisen henkilön kanssa. Olen myös välttänyt turhia keskusteluja naisten kanssa ja vältän niitä, vaikka vaimoni olisi paikalla. Lisäksi en koskaan kerro mitään positiivista kauniista naisista, vaan pikemminkin hieman jotain negatiivista.

        Näin olen saanut aika paljon tilaa ja luottamusta, jota olen sitten käyttänyt sen arvon mukaan. Kuitenkin olen ihan tahallani rikkonut tiettyjä rajoja, ikään kuin vaivihkaa ja ns. laajentanut reviiriäni. Vaimoni ei ole edes huomannut, miten paljon hän on joustanut ja muuttunut vuosien saatossa. Vaimo joka ei sallinut minun puhua edes siskojensa kanssa, tai hyvä jos sain puhua edes oman siskoni kanssa, on muuttunut tosi paljon.

        Nykyään menen ihan vapaasti, eikä hän enää tenttaa minua. Välillä tulee lieviä kohtauksia, mutta niistä yleensä selvitään jo paljon paremmin kuin aiemmin. Olen avoin ja annan hänen lukea viestini, sähköpostini, facen ym. Hän tietää kaikki salasanani ja koskaan hän ei ole löytänyt mitään huomautettavaa. Näin luottamus on vain kasvanut ja kasvanut. Nykyään keskustelen hänen siskojensa kanssa ja monien muidenkin naisten kanssa ihan vapaasti.

        On silti syytä olla varovainen, koska luottamuksen voi myös menettää ja sitten aloitetaankin taas alusta. Avoimuus on älyttömän tärkeää. Sinulla ei saa olla mitään salattavaa, tai asioita, joita et halua hänen näkevän, tai tietävän. Ne tulevat ennemmin tai myöhemmin esiin ja vaikka ne olisivat vain pieniä flirttejä, katseita, tai ihastumisen tapaisia juttuja, niin ne syövät sitä luottamusta, jonka ole saanut hankituksi.


    • Problem solved

      J Ä T Ä S E!

      Todennäköisesti itse pettää kun on noin mustasukkainen ilman, että annat siihen aihetta.

    • minä

      kiitos taas sinulle asiallisesta kommentista nimimerkki "semmosta se on".

      Olen yrittänyt juuri näin, että en aiheuttaisi tahalleni mielipahaa miehelleni, mutta tehnyt juurikin harvinaisen selväksi tilanteet joista en tingi kuten lapseni isän kanssa lapsen asioista keskustelu ja peruskäytöstavat kuten kättely tilanteissa joissa minua kätellään yms. :) olen myös kertonut että voin nähdä tätä perheellistä miespuolista ystävääni vaikka aina silloin kun miehenikin on paikalla.... olen myös hoitanut lasta koskevat asiat exäni kanssa tekstareilla koska tämä oli mieheni pyyntö ja asia on minulle ok olen tosiaan itsekin valmis asian kanssa skarppaamaan :) mieheni saa myös lukea puhelintani, sähköpostini yms. ihan vapaasti... minulla ei ole salattavaa :) tosin välillä hän keksii "jaa jaa olit sitten kysellyt poikasi vaatteita exältäsi, unohditko mainita" ... nämä ovat ärsyttäviä kohtauksia mutta jospa nekin tässä ajan kanssa :)

      täällä on nyt noin viikko olut tyyni meri. riitelimme viimeksi niin että minä en lähteny mukaan (joka yleensä huutaa aika helposti ;D) ja kappas kun ei riitaa minun puolestani syntynytkään niin riita paineli yhtä nopeasti mieheni puolelta takaisin kun oli tullutkin, joten tämä selvästi toimi että en lähde mukaan. mieheni selvästi odotti ja halusi reaktiota minusta ja kun/jos reagoin niin hän selvästi ajattelee, että nyt on se "syy" riidellä kun lähden mukaan. ja kun en reagoinut mutta näytin että olen loukkaantunut moisista syytöksistä niin seuraavana aamuna sain aamupalan sänkyyn :O tämä oli aika outoa ja uutta. Olen myös tilanteessa jossa mieheni on mustasukkainen (silmin nähden mökättää tms) alkanut tekemään sitä, että leikin etten huomaisi vaan jatkan hyvää päivääni, mieheni lähtee tähän aika pian itsekin mukaan (ihan kuin ajattelisi, että hei ei tässä tainnutkaan olla mitään kun ei emäntä itse huomaa)

      on mukava saada muitakin kommentteja kuin jätä se.... koska en jätä...en ainakaan vielä ... koen rakkautemme suuremmaksi ja uskon että tästä päästään yli :) ja en usko että mieheni pettää itse minua.... en suoraansanoen ymmärtäisi missä välissä kun hän haluaa olla perheensä kanssa koko ajan jos ei ole töissä ja työajat on säännölliset :)

      • Problem solved

        kyllä moiseen aina aikaa löytyy ;)
        "jaa jaa olit sitten kysellyt poikasi vaatteita exältäsi, unohditko mainita" ei vttu minkä gestapon kanssa oot.. Toivottavasti nautit :DDDD


    • Nainen1978**

      Olen ollut itse vastaavassa tilanteessa vuosia sitten, kun kuvioon astui uusi mies, ja itselläni oli ennestään pieni tyttö. Tajusin lähteä suhteesta vasta ku olin menettänyt kaikki ystäväni ja itsetuntoni. Miehesi kuulostaa siltä, että hänellä on psyykkisiä ongelmia, jotka kannattaisi käydä läpi ammattilaisen kanssa. Tärkeintä tilanteessa on se että et anna periksi hänen vaatimuksille. Itselle kävi niin että yksi kerrallaan mies onnistui minut saamaan katkaisemaan välit ystäviini koska aina tuli jotakin mistä mies ei pitänyt. Sairaalloisesti mustasukkainen exäni teki itse kaikkia asioita, joita minulta kielti, ja perusteli asian niin, että tekee niin jotta näkisin miten pahalta hänestä tuntuu. Tajusin, että hän oli silti edelleen ainoa joka näitä asioita teki ja minä en. Silti vika oli minussa. Lopulta mies oli mustasukkainen jopa omasta lapsestani! Yhteisiä lapsia teillä ei ilmeisesti ole? Jos oma poikasi on 2,5 vuotias niin suhteenne taitaa olla aika tuore. Harkitse tarkkaan vaihtoehtoja, mitä pidemmälle suhteessa etenette, niin vaikeampaa on lähteä vaikka asiat menee huonommaksi. Suhteen alkuvaiheessa on helppo tehdä päätös onko se mitä haluan. Mustasukkaisuus on sairaus, jos näet tämän jo alussa, kannattaa miettiä haluatko käydä samaa kamppailua mahdollisesti vuosikausia. Mikä miehessä pitää sinut hänen luona?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe