Ihastunut hyvään kaveriin

?

Olen 16 vuotias tyttö ja ihastunut minua vuotta nuorempaan poikaan, lapsuudenystävääni. Ollaan siis tunnettu koko ikämme. Olemme samassa koulussa ja minusta tuntuu, että välillämme on jokinlainen jännite, on ollut jo pari vuotta. Koulussa hän tönii minua leikkimielisesti ja kiusoittelee. Myös silloin tällöin huomaan, että hän tuijottaa minua. Myös kun käyn heillä silloin tällöin (synttärit yms.) minusta tuntuu, että hän on 'vahingossa' hipaissut minua esim. jalalla. Varsinkin nyt kevään aikana leikkimielinen kiusaaminen ja töniminen on lisääntynyt ja olen myös itse 'kiusannut' takaisin. Olen miettinyt, että mitä minun pitäisi tehdä asialle, koska tykkään hänestä todella paljon. Luulen, että hän on liian ujo tekemään aloitetta tai kertomaan tunteistaan minua kohtaan, jos sellaisia siis on. Miten voisin olla varma hänen tunteistaan? Hänellä on kohta synttärit ja menemme heille käymään ja mietin, että miten voisin vihjailla hänelle pitäväni hänestä tai flirttailla yms. Olisko kenelläkään mitään vikkejä?

3

377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama juttu täällä...

Voi kunpa osaisin vastata tuohon kysymykseen. :( Vinkkejä olen etsinyt itsekin.

Oma tapaukseni on nimittäin hyvin samankaltainen. Itse olen 17v kundi, ihastunut itseäni hiukan nuorempaan tyttöön jonka olen tuntenut jo kymmenen vuotta. Vaikkei samaa koulua käydäkkään, ollaan yhteisten kiinnostusten parissa oltu ja tehty reissuja ympäri Suomen ihan kahdestaan (esim. bussilla lätkämatseihin pitkin maakuntia semmoisen fanijengin mukana, urheiluhulluja kun olemme molemmat). Meillä on ollut erittäin ihania hetkiä ja välillä ihmettelen että voisiko hänelläkin olla tunteita minua kohtaan, muttei vaan uskalla kertoa niistä? Juuri tuommoista "kiusoittelua" on meilläkin paljon. Emme näe läheskään joka päivä, sillä käymme koulua eri puolilla Helsinkiä mutta kun näemme, olen aivan sekaisin onnesta ja sydän hakkaa, vaikka loppujen lopuksi ihan "kaverin" kanssa vaan hengaillaan.

Itseäni repii sisältä riekaleiksi se kysymys: pitäisikö kertoa hänelle vai ei? Ja mitä siitä seuraisi? Se on kuin heittäisi arpaa: voi tulla täysi katastrofi tai jättipotti. Joten vaikka en ole neuvoa itse uskaltanut noudattaa, suosittelen että vihjaat pojalle jotain. Voisit esimerkiksi pyytää sitä ulos, tai jotain muuta "testataksesi" hänen tuntemuksiaan. Ja jos käy selvästi ilmi että vastaus on ei, niin voithan aina koittaa "perääntyä" sanomalla sen vitsiksi tai jotain siten, että voitte ikään kuin jatkaa siitä mihin jäitte kavereina. Se on harmi kun toisen ajatuksia ei voi nykytekniikalla lukea, niin että voisi olla varma mitä ystävä tuntee... :-(

• ?

Kiitos et vastasit, jotenki helpotti kuulla et en oo ainoo. Kai sitä sit pitäis jotenki alkaa vihjailemaan, pelottaa vaan, että onnistun pilaamaan meidän monen vuoden ystävyyden :-/ Se on todellaki tosi harmi et ei pysty lukee toisen ihmisen ajatuksia, koska se helpottais niin paljon tälläsissä tilanteissa ja sellasia ihmisiä jotka ei vaan saa suutaan auki, niinku minä..

• Moi mäkii oon kiinnostun yhest tytöst no mekii oltii hyvii kavereit jopa parhait kavereit mut yhen kerran kerroin sille et mul oli sit tunteit kohtaa nii mut se sano et sie ei oo minuu ku sen isosisko oli sanon mulle et se tykkää minust sit miekii ihastuin mut vissii liian myöhää en tiijä suutin sen isosiskolle aika pahast mut nykyää ollaahan me kavereit siis sen ihastuksenkaa ja me ollaa oltu samal luokal aina nykyää se kattoo minuu melkee koko ajan ja joskus ku katon takas ni se alkaa hymyillä mulle tai se ei käännä päätää minust alkaa tuntuu et mul on vielkii tunteit sit kohtaa mut en tiijä onks sil minuu ? mut yks ongelma tos jutus on et yks meijän luokkalainen poika ni se tyttö on yhen kerran kerto mulle et se tykkää siint mut en tiijä tykkääkö enää koska sekii hymyilee sille pojalle koko ajan ne ei oo mitenkää kavereit mut minust tuntuu et on haaste nyt , onks teil antaa neuvoi yhtää??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      322
      5616
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      74
      5129
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4196
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3871
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3534
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      122
      3229
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      92
      3095
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2229
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2158
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2118
    Aihe