chihujen omistajat !!

89503

Eli siis haluaisin kuulla teiltä Chihujen omistajilta miten olette saaneet pikkukoiranne lopettamaan haukkumisen..
Meillä on n.7kk ikäinen narttu chihu ja hän on ruvennut haukkumaan eikä meinaa uskoa millään jos sitä koskee lopettamaan! olen miettinyt että onkohan chihuahuoille sitruunapantoja tai uskaltaako sellaisia käyttää pikkukoirille?! Mutta jotain olisi pystyttävä nyt tehdä. Kotona ei niinkään paljoa enää hauku (paitsi silloin kun toinen koira alkaa ulkona haukkumaan ja kuulee tämän). Mutta esimerkiksi jos ollaan jossai ulkona ja näkee eri ihmisiä niin haukkuu hirveästi eikä meinaa lopettaa millään. Kai se olisi tottumis kysymys ihmisten suhteen mutta koiramme on jo kuitenkin yli puolivuotias ja tavannut paljon ihmisiä! Oisko kellään antaa hyviä vinkkejä tähän haukkumiseen, kun se nyt varmaan on noiden pikkusten yleisin ongelma :)?

6

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yapyap

      Meillä toimii sumutinpullo haukunestolaitteena ; ) Vesitiraus kuonolle kun haukkuu, parin kerran jälkeen alkoi riittämään, että näkee pullon lähtevän mukaan... Ulkoilu on muuttunut rauhalliseksi ilman turhaa räksytystä....

    • kodp

      ahaa kiitos ideasta! täytyypä ettiä sumutinpullo esiin ja kokeilen toimiiko!! =)

    • 5692

      Meillä myöskin 7kk ikäinen chihu narttu, itse opetin tytölle jo pienenä käskyn "jätä" ja tämän käskyn osaaminen on meillä kullan arvoinen, jätä käskyn jälkeen kiinnitän koiran huomion käskyllä "katso" jollon koira alkaa keskittyä minuun.

      Sumutinpulloa en käyttäisi. Mutta nämäkin ovat mielipide eroja. Chihuahua on kuitenkin niin fiksu koira että sillä on edellytykset oppia asioita muutenkin kuin rangaistuksen kautta.

    • 1278889

      Sama hyvä konsti kuin isoillekin koirille, pysäytä, tiukasti kiinni pannasta ja katsekontakti!! Sitten sanot EI. Aina, joka kerta, löysäät vasta kun rauhoittuu. ja matka jatkuu. Kun nämä ovat niin söpöjä että ihmiset ei tajua että niitäkin pitää kouluttaa kuten koiraa :)

    • Chihun omistaja

      Meillä toimi pistorasiaan pistettävä DAP.

    • ex-räksyttäjä

      Heti kun chihuni alkoi haukkumaan, kielsin jyrkästi ja millään ei olisi ottanu kuuleviin korviin. Nykyään ei hauku juuri ollenkaan, kiitos pitkäjänteisen kouluksen.

      sumutepullo on myös yksi hyvä keino saada loppumaan. kokeilin itse myös sitruunapantaa, mutta ei se toiminu, (kaikilla ei toimi) vaikka kaverin koiralla toimi jo pelkkä näyttäminen.

      Lenkillä ollessa makupalan näyttäminen sai koirani hiljaiseksi, koska keskyttyi vain herkkuun :) Onnea yritykseen ja koulutukseen! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe