Valtimolaiset

Yrjö Räsänen

Olen ollut mukana neuvotteluissa ja tiedän tosiasiat Valtimon ja Nurmeksen taloudesta nyt ja tulevaisuudessa. Teillä on tietenkin valta päättää palveluistanne ja tulevaisuudestanne. Samoin on meillä nurmekselaisilla. Näkemykseni on, että nyt mahdollisesti tehtävä kuntaliitos on edullinen sekä Valtimolle että Nurmekselle.
Jos emme nyt tee kuntaliitosta, niin tulevaisuudessa molemmat kunnat ovat altavastaajina. Valtimon valtuutettujen kannattaa perehtyä vielä hyvin tarkoin liitoksen tuomiin etuihin ja mahdollisiin haittoihin ja tehdä päätöksensä vasta syvällisen perehtymisen jälkeen.
Ystävällisesti.
Y.R.

75

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sat.säl.

Tuota tuli vain mieleen voiko siitä liitosta erota jos ei yhteiselo suju kun se
      Valtion lupaama Jac-Bot on tyhjennetty ? Tai sitten yhdessä anoa Lieksaa, Juukaa
      samaan soppaan sano se juristina .

• KUMARRAN SYVÄÄN!

Suuri Valtiomies on taas puhunut VIISAUKSIAAN.SYVÄ KUMARRUS VALTIOMIEHELLE!

• sat.säl,

Kuulehan Mekkaan kumartelija jos sinä haluat Vippuilla vanhalle sataman
        Pulitieteen kanditaadille niin juo ensin pullo Kossua yhellä ryypyllä ja anna
        sitten lausuntosi . Sataman vanhan jengin arvoja kunnioittaen sanon vaan .

• EN KUNNIOITA Y.R:ä
        sat.säl, kirjoitti:

Pyllistä sinä Mekkaan olethan kuulema kääntynyt muslimiksi,vai liekö totta.Pyllistä kuitenkin!Ja minä pyllistän Ykälle oli muuten huonoja kokemuksia eräistä asioista eli en kunnioita tippaakaan.Ja sinä haukuit pulitieteen kanditaatiksi,en minä.Vaikka monenlaista juttuja oon kuullutkin mut en arvioi onko totta vai ei.

• Sativas
        EN KUNNIOITA Y.R:ä kirjoitti:

Pyllistä sinä Mekkaan olethan kuulema kääntynyt muslimiksi,vai liekö totta.Pyllistä kuitenkin!Ja minä pyllistän Ykälle oli muuten huonoja kokemuksia eräistä asioista eli en kunnioita tippaakaan.Ja sinä haukuit pulitieteen kanditaatiksi,en minä.Vaikka monenlaista juttuja oon kuullutkin mut en arvioi onko totta vai ei.

Taisit olla Ykän vastapuolella kun olet noin katkera häviöstäsi. Minulla on hyvät kokemukset aina on pärjätty. Vastapuoli haukkuu.

• sataman silli
        sat.säl, kirjoitti:

Vain tosi juopot tekee noin eikä siinä ole mitään kunnioitettavaa.Ja minä en sitäpaitsi juo alkoholia ollenkaan.Olen viisastunut siinä suhteessa mutta kaikki näköjään ei.

• rikollisille
        Sativas kirjoitti:

Taisit olla Ykän vastapuolella kun olet noin katkera häviöstäsi. Minulla on hyvät kokemukset aina on pärjätty. Vastapuoli haukkuu.

joo,voin olla vastapuolella koska minä en tee rikoksia kuten te enkä tarvitse asianajajaa valehtelemaan mustaa valkoiseksi.

• sat.säl.
        EN KUNNIOITA Y.R:ä kirjoitti:

Kunnioita mitä kunnioitat . Mutta minä puhuin itsestäni Pulitieteen kanditaatina se ei
        koskenut avaajaa joten älä vääristele sanomisiani .
        Sulle vastasin koska kysyin Kuntaliitos vaihtoehtoa toisena kommentoijana ja sinä
        aloitit tämän Suuri valtiomies höpinän .

Aito .

• ka en tiijjä
        sat.säl. kirjoitti:

Kunnioita mitä kunnioitat . Mutta minä puhuin itsestäni Pulitieteen kanditaatina se ei
        koskenut avaajaa joten älä vääristele sanomisiani .
        Sulle vastasin koska kysyin Kuntaliitos vaihtoehtoa toisena kommentoijana ja sinä
        aloitit tämän Suuri valtiomies höpinän .

Aito .

Ka valtiomiehellä tarkoitin keskustelun avaajaa.Ja oliko tuo tuo niin pahasti sanottu,ehkä vähän ironiaa oli.Sulle en ainakaan vattuillut.Ja oli se höpinää tai ei niin kirjoitan mitä kirjoitan.Kuntaliitosjuttuun en osaa sanoa,mutta kun valtio taitaa tulevaisuudessa pakottaa.Vaikea sanoa mitään varmaa.

• sat.säl.
        ka en tiijjä kirjoitti:

Ka valtiomiehellä tarkoitin keskustelun avaajaa.Ja oliko tuo tuo niin pahasti sanottu,ehkä vähän ironiaa oli.Sulle en ainakaan vattuillut.Ja oli se höpinää tai ei niin kirjoitan mitä kirjoitan.Kuntaliitosjuttuun en osaa sanoa,mutta kun valtio taitaa tulevaisuudessa pakottaa.Vaikea sanoa mitään varmaa.

No asia on kuitattu Sat.säl. osalta ...ka en tiijälle .

• ka en tiijjä
        sat.säl. kirjoitti:

No asia on kuitattu Sat.säl. osalta ...ka en tiijälle .

Hyvä,sillä minä arvostan mielipiteitäsi ja olen todella monessa asiassa samaa mieltä kuin sinä!

• Valtimolainen

Parempi liityä siihen Nurmekseen vasta sitten kun ollaan yhtä PA.

• Yrjö Räsänen

Valtimo ehdotti kuntaliitosneuvottelua lähes yksimielisesti. Ylä-Karjalan sivuilta huomasin, että monet neuvottelijat, jotka olivat hyväksymässä sopimusta, ovat nyt kuntaliitosta vastaan.
      Neuvottelivatko huonosti, vai eivätkö lukeneet sopimuksen luonnoksia ja lopullista sopimusta. Olivatko vain kuuntelemassa ? Minulle käyttäytymisenne on hämmästyttävää. Toivottavasti käyttäytymisenne ei jatku valtuustonne kokouksessa.
      Mitä sopimuksessa on sellaista, mitä ette voi hyväksyä. Olisi kiva kuulla, koska kokouksissa hyväksyitte sopimuksen.
      Y.R.

• Yrjö Räsänen

# sat.säl.)hyväksymisen ( ihan näin ulkomuistista) voin tarkistaa jos on tarpeellista.
        "Kumarran syvään" En ole valtiomies, ajattelen vain omilla aivoillani. Voin ehkä olla väärässä. Kun ajattelen luottamustehtäviäni, niin useimmiten olen ollut oikeassa.
        Ilmoittakoon joku tapauksen milloin olen ollut väärässä:),. Odotan mielenkiinnolla ilmoituksia todisteineen :)) "Valtimolainen" Olen toista mieltä kanssasi. Soita, niin perustelen.

• seiskaan en pääse
        Yrjö Räsänen kirjoitti:

# sat.säl.)hyväksymisen ( ihan näin ulkomuistista) voin tarkistaa jos on tarpeellista.
        "Kumarran syvään" En ole valtiomies, ajattelen vain omilla aivoillani. Voin ehkä olla väärässä. Kun ajattelen luottamustehtäviäni, niin useimmiten olen ollut oikeassa.
        Ilmoittakoon joku tapauksen milloin olen ollut väärässä:),. Odotan mielenkiinnolla ilmoituksia todisteineen :)) "Valtimolainen" Olen toista mieltä kanssasi. Soita, niin perustelen.

Ykä tietää onhan se monta kertaa pelastanut minut linnasta. Hyvä jätkä. Mlle sama Valtimo eihän siellä paljon mitään. Nurmeksessa sentään toribubi.

• ei pelastanut
        seiskaan en pääse kirjoitti:

Ykä tietää onhan se monta kertaa pelastanut minut linnasta. Hyvä jätkä. Mlle sama Valtimo eihän siellä paljon mitään. Nurmeksessa sentään toribubi.

tuskinpa ykä pelasti,oli vaan niin hyvä tuomari tai pieni rikos.

• Sativ
        ei pelastanut kirjoitti:

tuskinpa ykä pelasti,oli vaan niin hyvä tuomari tai pieni rikos.

Taisit olla vastapuolella ja hävisit. Ykä on aina voittanut.

• Posessa ollut
        Sativ kirjoitti:

Vastapuoli haukkuu aina Ykää. Se on selvä kun häviävät. Poliisitkin esittävät aina jotain muuta kuulusteluun, koska Ykä on tarkkana ja pitää tiukasti puolia.

• K..........
        Posessa ollut kirjoitti:

Vastapuoli haukkuu aina Ykää. Se on selvä kun häviävät. Poliisitkin esittävät aina jotain muuta kuulusteluun, koska Ykä on tarkkana ja pitää tiukasti puolia.

Just niin, Ykä on hoitanut minunkin käräjät hyvin ja on muutenkin mielyttävä ja komea mies.

• voittanut?heh-heh!
        Sativ kirjoitti:

Voi p--erse.enempi tuo lie hävinnyt?ja jos puolustaa jotakin niin ois hyvä jos ois nukkunut kunnon unet.oli eräällä valvottu yö takana ja tulos sen mukanen.mut en sano nimee.siis sen asianajajan nimee.

• linnaan joutasitta
        voittanut?heh-heh! kirjoitti:

Voi p--erse.enempi tuo lie hävinnyt?ja jos puolustaa jotakin niin ois hyvä jos ois nukkunut kunnon unet.oli eräällä valvottu yö takana ja tulos sen mukanen.mut en sano nimee.siis sen asianajajan nimee.

Näkkyypi nusen ja valtimon rikolliset kehuvan ykää.linnaan oisitta joutanna,rikoksia tekemästä.minunkin taloon rikolliset tunkeutui vuosia sitten ja aika lailla tavaraa,siksi inhoan rikollisia.

• oikein hyvä!!!!
        seiskaan en pääse kirjoitti:

hyvä kun et pääse seiskaan!ja äläkä tule nuseen rötöstelemään.

• puoli vuotta ehdolli
        voittanut?heh-heh! kirjoitti:

Taisi olla joku muu kuin Ykä. Mitä minä tiedän ja olen ollut porukoissa mukana, niin Ykä on pelastanut meidät monta kertaa. Silloin kun olin linnasa, niin kuulin, että on hoitanut asioita hyvin ainakin Oulussa, Tampereella ja Vantaalla. Tosi isoja juttuja ja mustalaisetkin käyttävät häntä ympäri suomen. Eivät varmaan käyttäisi jos olisi huono. Vankilakunditkin puhuvat hänestä vain hyvää. Itse olen tyytyväinen ja suosittelen.

• oisit jäänyt
        puoli vuotta ehdolli kirjoitti:

Taisi olla joku muu kuin Ykä. Mitä minä tiedän ja olen ollut porukoissa mukana, niin Ykä on pelastanut meidät monta kertaa. Silloin kun olin linnasa, niin kuulin, että on hoitanut asioita hyvin ainakin Oulussa, Tampereella ja Vantaalla. Tosi isoja juttuja ja mustalaisetkin käyttävät häntä ympäri suomen. Eivät varmaan käyttäisi jos olisi huono. Vankilakunditkin puhuvat hänestä vain hyvää. Itse olen tyytyväinen ja suosittelen.

oisit saanut jäädäkin linnaan.mitä hyötyä susta on vapaudessa.

• KOMEE ON
        K.......... kirjoitti:

Just niin, Ykä on hoitanut minunkin käräjät hyvin ja on muutenkin mielyttävä ja komea mies.

JOO.KOMEE HE HE.

• ihmettelijä ?
        Yrjö Räsänen kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi soitella vain "valtimolaiselle" kun voit tällä palstalla perustella rehellisen mielipiteesi meille kaikille samantien???

• rikolliset kehuu??
        puoli vuotta ehdolli kirjoitti:

Minnuu v ituttaisi jos rikolliset kehuisi minua.(nm. puoli vuotta ehdolli)

• vai ISOT JUTUT!

niin kehukaa vain linnan kundit ykää.ite en oo tehny rikoksia ja käräjillä kahesti ollut todistamassa.teitä ei kenenkään normaalin kansalaisen pitäs puolustaa mutta asianajajat ahneuksissaan puolustaa vaikka minkäläistä murhamiestä.ja jos ois ISOJA JUTTUJA ykä hoitanu ympäri suomen niin miks lehissä ei oo ollu mitään?ei ees alibissa joka tulee mulle.joo en voi kunnioittaa rosvojen ja varkaiden puolustajaa.

• Leikoves

Kyyhötä nurkissas sinut tiedetään. Ole rauhassa. Kukaan ei viiti pelottaa suoa koska olet luuseri.
        ha ha hahaa. Sinähän lehdislehdissäsä ha ha haa
        ite et ole päässyt Alibiin vaikka olet yrittänyt suoltaa sinne perättömiä juttuja. Ykä ei mee lehtiin, vaan hoitaa jutut kunnolla ja ilman julkisuutta. Etkö ole huomannut? Tai olet koska kirjoitat, että ei ole ollut lehdissä. Tosi jätkät ei hALUA JULKISUUTTA. Sinäkään et tiedä kuka ykä on. Luulet vain.,

• mee rosvoomaan
        Leikoves kirjoitti:

Kyyhötä nurkissas sinut tiedetään. Ole rauhassa. Kukaan ei viiti pelottaa suoa koska olet luuseri.
        ha ha hahaa. Sinähän lehdislehdissäsä ha ha haa
        ite et ole päässyt Alibiin vaikka olet yrittänyt suoltaa sinne perättömiä juttuja. Ykä ei mee lehtiin, vaan hoitaa jutut kunnolla ja ilman julkisuutta. Etkö ole huomannut? Tai olet koska kirjoitat, että ei ole ollut lehdissä. Tosi jätkät ei hALUA JULKISUUTTA. Sinäkään et tiedä kuka ykä on. Luulet vain.,

kyllä tiedän ykän.itserakas ja ivallinen ihminen.niiinpä,rikollisethan ei halua julkisuutta mutta kun te nusen rikolliset ootte niin tyhmiä ja lähes aina jäätte kiinni niin saatte julkisuutta.teidän äly riittää vain nakkipaketin varastamiseen ja muutamaan kaljapulloon,eliTE OLETTE LUUSEREITA!Ja sitte yki piipittää käräjillä että vahingossahan se nakkipaketti putosi asiakkaani taskuun ja on se hyvä mies ja töitäkin tekee vaikka te mieluummin kuolisitte kun menisitte töihin..

• net,pörs.

Kunnallisvaali kampanjat on alkaneet Kepu teilaa Demari politikon palstaa
      Milloin Suuren Kepun pomojen palstat tulee areenalle tiedossa vilkas netti kesä ?
      .

• ylimielinen?

Luulisin että pääsyy neuvotteluiden epäonnistumiselle on jos ja kun aloittaja ollut neuvottelijana.Ainakin jos on vanhat tapansa säilyttänyt eli ivallisesti naurahtelee vastapuolelle ja on ylimielinen.Ja jos pitää vielä itseään ylivertaisena ja viisaampana kuin vastapuoli.Näin luulen tapahtuneen.

• samaa mieltä

Kyllä.Asia on noin kuten sanoit.

• Vaatturi luopui

Takin kääntäminen väsyttää.

• Kunta vaatturit

Valtimon kuntakin takin kääntäjinä

• Keksit terävinä

Jätkän humppa
      Huhtikuussa virransuussa jätkä tekee näin,puut hän uittaa,tillit kuittaa aina eeltäpäin.
      Lauantaina kääntää aina paidan nurinpäin.Kun kylille käy viheltäin.

• MOOSEN PESSIAS

YKÄ ON VIISAS POLIITIKKO, TURHA TÄSSÄ KENENKÄÄN VETÄÄ HÄNEN MAHDOLLISIA AMMATIN"VARJOPUOLIA". NE ASIAT ON ERIKSEEN! MUUTENKIN HYVÄ JOS SDP JYRÄÄ NÄISSÄ VAALEISSA, JA TEKEE J Y T K Y N!!!

• puolueeton tarkkaili

Niin ja kyllä hän on hoitanut muitakin lakiasioita kuin rikollisten puolustamista. On hän puolustanut rikoksen uhrejakin ja saanut uhreille oikeudenmukaiset korvaukset.
        Voittihan hän myös Nurmeksen kaupungin hallinto-oikeudessa siinä etuostoasiassa ja ostajat saivat pitää ostamansa kallioalueen ja kaupunki joutui maksamaan vielä korvauksia.
        On ollut tavallisten ihmisten puolella byrokraatteja vastaan.
        Vaalien alla rakkikoirat alkavat aina räksytyksensä. Ykä älä välitä. Koirat haukkuvat, karavaani kulkee.

• sat,säl.

Ykän ammattitaitoa on turha kiistää oli joskus nuorena juristina 80.luvulla .
      meikäläisen möhläyksiä puolustamassa käräjillä ja ehtoollisella selvisin
      Mistä ei syyttäjä tykännyt ollenkaan .
      Politiikasta sen verran että puoluetaustako vaikuttaa ammattitaitoon ?
      Muuten minun mahdollisella protesti äänellä ei mässäile mikään puolue .

• vapaa mies

Kyllähän monta rosvoa ja varasta liikkuu vapaalla Yrjön ansiosta ja sekos tavan tallaajia hatuttaa,he he!Kiitos Yrjö!

• tavantallaaja

Eikös tuomarin tehtävä ole pitää aina asiakkaansa puolta.
        Olipa asiakas rosvo, tavan tallaaja tai herra.

• Yrjö hoitaa hommat

Kyllä asia on niin.Mutta mielestäni Yrjö on profiloitunut enempi meidän asioihin jotka ei kuulu ns.tavan ihmisiin joten Yrjön ansiosta voimme olla vapaalla jalalla.Ei kovin kiva olla vangittuna.Hyvä mies!

• muistelo Yrjöstä

Olen myös kiitollinen Yrjölle kun aikoinaan tuli tehtyä kolttosia josta olisi tullut pitkä vankeus,mutta Yrjö onnistui kääntämään asian etten saanut tuomiota.Taisi vastapuoli joutua kärsimään munkin tekosista.Vähän säälittikin vastapuoli kun kärsi mun tekosista.Mutta siitä on jo paljon aikaa ja olen parantanut tapani.

• hävetkää

Vai vielä kehut kun selvisit rikoksistasi Yrjön avulla.Saisitte hävetä kumpikin sinä rosvo ja myös rosvon puolustaja.Syytön sai syyt kontolleen,ja tietysti maksoi korvaukset rosvon puolesta.

• ront.vot.

Eipä taida hävetä nekään huippujuristit mitkä pelastaa poliitikkoja lahjus ym.
      sotkuista no poliitikothan on oma rotunsa .

• hävetkää

Joo,ei ne häpee mitään.Raha vissiin tärkeintä...

• käsittämänsuuria

Pörssijohtajien optiot ovat käsittämättömän suuria jopa yli 3000 työläisen vuosipalkan verran.

• Rehellisyys Kunniaan

En ainakaan Räsästä äänestä kun rikoksiin syyllistyneet kehuu miten Räsänen käänti kaiken nurinkurin.Ennen äänestin mutta nyt äänen saa joku muu.

• läpä läpä

Ihme kötinää eikös se käräjä tuomari ja Jyry päätä tuomioista eikä puolustava juristi ?
      Sitäpaitsi nuo kehut voi olla toisen puolueen mustamaalausta ehdokkaasta eli
      tarkoituksen hakuista touhua .

• läpä läpä itellesi

Naurettavia salaliittoteorioita esität!Kysymys on kunnallisvaaleista ,ei USA:n pressanvaaleista.Vai kilpailevat puolueet asialla,he heh!

• Vieläkin naurattaa!

Jyry?!!!Siis Jyry?Ja vieläpä Suomessa?Anteeksi kun repesin nauruun kuten myös perheen jäsenet!

• Jyry eli Hyry-Sisu!!

U.S.A:ssa tuomiot päättää valamiehistö eli Jury,ei siis Jyry tai edes Hyry-Sisu!

• ha ha ha ha ha ha!

Ha ha ha ha he he he hah hah hah heh hehhee!Jyry!!!!!!!Siis Jyry!!!!!Kyllä sain makoist naurut:kiitos!

• oletpa välkky!

Jyry??!!? Eikös se valamiehistö päätä tuomioista,he he.

• pask. jauhantaa

Eikös se Räsäsen kirjoitus käsitellyt Valtimon ja Nurmeksen kuntaliitosta eikä käräjäjuttuja tai vaaleja.
        Räsäsen kirjoitus on asiallinen ja hyvä. Valtimolaisten olisi kannattanut lukea se.
        Käräjäjutuista ja vaaleista tulisi kirjoitella omien otsikoiden alla.
        No, harvat kirjoitukset 24:llä ovat asiallisia.

• 89"9?()
        pask. jauhantaa kirjoitti:

Eikös se Räsäsen kirjoitus käsitellyt Valtimon ja Nurmeksen kuntaliitosta eikä käräjäjuttuja tai vaaleja.
        Räsäsen kirjoitus on asiallinen ja hyvä. Valtimolaisten olisi kannattanut lukea se.
        Käräjäjutuista ja vaaleista tulisi kirjoitella omien otsikoiden alla.
        No, harvat kirjoitukset 24:llä ovat asiallisia.

No alamaailman heputhan nuo alotti Räsäsen kehumisen,rehellisiä ärsyttää.

• sat.säl.

Sattumien summako kun käräjät ja valtakunnan huippu poliitikot on alvariinsa käräjillä vaalirha sotkuissa mikä yhteys on ?

• voe voe

Naurattaa tuo nm.läpä läpän kommentti että kilpailevat puolueet kirjottelee ei mieluisia kommentteja vastapuolueesta!Sellasta ei tapahdu täällä!

• läpä läpäs .

Mitähän tuo todistelu tarkoittanee ei täällä ei täällä yleensä nusessa puhe alkaa kun
      joku hippa poistuu huoltamon kahvilasta ulos ?

• voe voe

Oot pelkästään huvittava!

• läpä huvit.

No hyvä ettei mene liian raadolliseksi yhtä ehdokasta kohtaan tämä ketju .

• Kilpaileva Puolue!

Varatuomari voisi keskittyä vaalien sijasta asiakkeidensa puolustamisen käräjillä jottei kaikki rosvot joutuisi linnaan sillä pitäähän tälläisessä kaupungissa edes osa rosvoista olla vapaalla jalalla,vankilassa saavat ressukat traumoja.Ja eiköhän Jukolakin alkaisi pärjätä jo omillaan ilman mestarinuohoojan jelppimistä?

• nurinnarin

Täällähän ovat valitelleet, että puolustaa liian hyvin.

• Kilpaileva Puolue!

Mutta minähän kehun Räsästä kun jääpi hänen ansiostaan rosvoja vapaalle varastelemaan,etkö ymmärtänyt?Kait sinäkin tykkäät että jääpi rosvoja Nurmekseen rötöstelemään,tiijä vaikka sultakin varastaisivat.Vähän jännitystä sullekin.

• TEBOIL

Laittakaa tänne Valtimolle polttoaineen myyntiin vaikka kylmäasema,vai annatteko Jukolan kusettaa hirveillä polttoaineen hinnoilla.Työnnän vaikka loppumatkan autoani Nurmekseen jos polttoaine loppuu kesken matkan,niin saan halvemmalla STI,tai TEBOIL lilta.

• hiertää

Urpiainen sanoi Nurmeksessa käydessään,että nippuun vain Nurmes,Valtimo,Juuka ja Lieksa ja sillä siisti.Olisiko kaupungin nimi PIELINEN niin ei kenenkään nimi jää hiertämään.

• demari jo 3 polv.

Kyllä kaupungin nimi on Nurmes. Nyt on valittava sellaiset valtuutetut, että ymmärtävät asioita ja pitävät neuvotteluissa Nurmeksen puolta. Minä äänestä varatuomaria.

• ex demari 4 polv.

On kaupungin nimi nyt Nurmes, mutta tuskin on kahta vuotta pitempään nauti nyt kun on mahdollista.

• nerokasta,todella!

Ehtotan nimeksi alkukirjaimia näistä kolmesta.Eikö olisi komea nimi esim.tämä:NULIVA tai VANULI tai LIVANU,he he!

• citykäpy.

Käpycity.

• ehotuksii

Bombala.Jukola.Riitala.Peräkylä.Käpylä.Käpy-City.Syrjälä.Kepula.

• Jukola

Bombala tai Jukola on noista paras.Mutta asiaan:muistakaa äänestää!

• liittymä

Lieksa on julistautunut oikein lehden välityksellä Kolin kaupungiksi,eli heille on ihan sama mikä tulevan yhteenliittymän nimi on.Entäs Pielisen Kaupunki.

• ihan sama

Sama mikä nimi on,mutta kuntaliitos Valtimon kanssa ei onnistu tulevallakaan valtuustolla.

• Puurolle perjantaina

Porokylässä Bellan parkkipaikalla keskustan kotakahvit perjantaina 26.10 klo 10 - 18.00 Samassa paikassa.Koivurinteen erä tarjoaa ruispuuroa klo 11 - 13.00 välisenä aikana Täydellä mahalla onistuu kota keskustelut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5846
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      91
      2988
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2770
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2026
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      744
    Aihe