Wlan nopeuden hallinta

wlan120

Taloudessani asuu lisäkseni 4 muuta henkilöa ja käytämme langatonta nettiä. Onko mahdollista säätää nettiboksia sen asetuksista netissä niin että osa saa siitä nopeamman yhteyden ja osa taas hitaamma?

8

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------

      Niin toki onnistuu, QOS on taikasana. Katso laitteen ohjeesta onko siinä tota toimintoa ja millasia säätöjä siinä pystyy tekemään. Vastaisuuden varalta, kannattaa kertoa laitteen nimi ja tarkkamalli, kun eri laitteissa on eri ominaisuuksia.

    • wlan415

      Kyseessä on SuperHub boxi, eikä ilmeisesti löydä QOS toimintoa. Onko mitään muuta keinoa olemassa?

    • k.i.s.s.

      pistä nettikäytölle aikataulut. kaikilla on sit nopee netti.

    • obi wan lan

      Hommaa joku langaton reititin jossa noi asetukset voi tehdä. Lähes kaikki reitittimet osaa ton. Maksaa muutaman kympin.

      • -------

        Niin mutta joissain halppis laitteissa se on toteutettu huonosti. Esim 20 megainen liittymä jaettuna tasan 4 koneelle on 5 megaa konetta kohden, jos vain 1 kone on päällä niin se saa käyttöönsä vain 5 megaa. Viisaissa laitteissa pystyy määritellä minimin jonka alle nopeus ei laske...

        Mutta toisaaltaan kun kyse on kotikoneista niin kaikkiin vois asentaa vaik http://www.netlimiter.com/index.php sillä pystyy ohjelmakohtaisestikin säätää nopeutta.


      • larin paras
        ------- kirjoitti:

        Niin mutta joissain halppis laitteissa se on toteutettu huonosti. Esim 20 megainen liittymä jaettuna tasan 4 koneelle on 5 megaa konetta kohden, jos vain 1 kone on päällä niin se saa käyttöönsä vain 5 megaa. Viisaissa laitteissa pystyy määritellä minimin jonka alle nopeus ei laske...

        Mutta toisaaltaan kun kyse on kotikoneista niin kaikkiin vois asentaa vaik http://www.netlimiter.com/index.php sillä pystyy ohjelmakohtaisestikin säätää nopeutta.

        Mikäs laite noin huonosti toimii? Enpä ole koskaan moiseen törmännyt...


    • wlan503

      ei taida olla mahdollista asentaa kaikkiin kyseistä ohjelmaa, sillä yhden henkilön netti pitäisi saada hitaammalle hänen sitä tietämättä :p

      • -------

        Sitten vain kauppaan ja ostamaan hyvä reititin, Linksys on laatumerkki samoin Asus (kalliimmat mallit) toki jos nettisi/kotiverkkosi ei ole huippunopea niin muunkin merkkiset on ihan ok.

        Sekä kannattaa miettiä tarvitseeko todella säätää nopeutta, vai riittääkö etuoikeuksien määrittely kone/palvelu kohtasesti. Katso http://mv.asus.com/websites/global/Feature/68/ezqos.jpg kuvassa pelit etuoikeutettu muut sitten jakaa jäljelle jääneen kaistan.



        Larin paras, esimerkiksi TeleWelin 520 toimi noin, tosin laite oli ostettu 2007, tiedä sitten miten nykyisissä TeleWelin tuotteissa toimii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      659
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      631
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      88
      438
    Aihe