lääke illalla

onko joku kokeillut?

Jos huonosti nukkunut ja ottaa thyroxsinin aamulla, niin nukahtaa. Miten toimisi, jos ottaisi illalla?

11

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

Otan lääkken illalla vimppana ainakin suunnilleen tyhjään mahaan ja hyvin toimii. Lääke saattaa kokonaisuudessaan toimia paremmin kun sen ottaa illalla ja jos unettava vaikutus tulee silloinkin niin mikäs sen parempi :) (iltalääkkeenoton jälkeiset aamulabrat näyttää korkeampia tuloksia kuin "normi" aamulääkityksellä, se kannattaa ottaa huomioon labrojen suunnittelussa/lääkityksen säädössä)

• Ilta-annos

Kiinnostaisi kuulla, miten olet ottanut iltalääkityksen huomioon labrojen suunnittelussa / lääkityksen säädössä? Itse olen ilta-annostuksen aikana käynyt labroissa ihan samaan aikaan kuin aiemman aamuannostuksen aikana, joten kiinnostaisi tietää, miten sinä olet omat labrasi ja säätösi junaillut?

Aikoinaan kyselin lääkäriltä tuosta labrasta, mutta hän mutisi jotain, että voit mennä ihan hyvin samaan aikaan kuin aiemminkin. Eli hän ei tiennyt / ymmärtänyt?!

• ......
        Ilta-annos kirjoitti:

Kiinnostaisi kuulla, miten olet ottanut iltalääkityksen huomioon labrojen suunnittelussa / lääkityksen säädössä? Itse olen ilta-annostuksen aikana käynyt labroissa ihan samaan aikaan kuin aiemman aamuannostuksen aikana, joten kiinnostaisi tietää, miten sinä olet omat labrasi ja säätösi junaillut?

Aikoinaan kyselin lääkäriltä tuosta labrasta, mutta hän mutisi jotain, että voit mennä ihan hyvin samaan aikaan kuin aiemminkin. Eli hän ei tiennyt / ymmärtänyt?!

Otan siis vajaa puolet annoksesta aiemmin illalla (n. klo 19 kantturoissa) ja aamulla sitten labrojen jälkeen (eli n. klo 9 maissa) loput - eli ex-tempore-lähdöt aamuvoinnin mukaan on out ;)

Iltalääkkeenotolla saat korkeimmat tulokset n. 12 tunnin päästä lääkkeenotosta. Jotkut skippaa sen iltalääkkeen ja ottaa koko satsin aamulla (jolloin päättelen sen aamutuloksen voivan olla "normaalia" hieman alempi). Jos ottaa koko satsin illalla saattaa aamu-T4V hyvin olla pari yksikköä "normaalia" korkeampi, mikä voi muodostua ongelmaksi, jos T4V sattuu menemään yli viitteen ja lääkäri päättelee sen liikalääkitykseksi.

Miten nyt päättääkään toimia niin sama linja kannattaa pitää, jotta labrat on ainakin keskenään vertailukepoiset.

• .....
        ...... kirjoitti:

Otan siis vajaa puolet annoksesta aiemmin illalla (n. klo 19 kantturoissa) ja aamulla sitten labrojen jälkeen (eli n. klo 9 maissa) loput - eli ex-tempore-lähdöt aamuvoinnin mukaan on out ;)

Iltalääkkeenotolla saat korkeimmat tulokset n. 12 tunnin päästä lääkkeenotosta. Jotkut skippaa sen iltalääkkeen ja ottaa koko satsin aamulla (jolloin päättelen sen aamutuloksen voivan olla "normaalia" hieman alempi). Jos ottaa koko satsin illalla saattaa aamu-T4V hyvin olla pari yksikköä "normaalia" korkeampi, mikä voi muodostua ongelmaksi, jos T4V sattuu menemään yli viitteen ja lääkäri päättelee sen liikalääkitykseksi.

Miten nyt päättääkään toimia niin sama linja kannattaa pitää, jotta labrat on ainakin keskenään vertailukepoiset.

"Iltalääkkeenotolla saat korkeimmat tulokset n. 12 tunnin päästä lääkkeenotosta. Jotkut skippaa sen iltalääkkeen ja ottaa koko satsin aamulla" eli siis labrojen jälkeen tarkoitin ;)

• Ilta-annos

Olen ottanut lääkkeen illalla noin vuoden ajan ja toimii minulla huomattavasti paremmin kuin aamulla.

En kuitenkaan suosittele sellaista, että huonosti nukuttujen öiden jälkeen ottaisi lääkkeen illalla ja hyvin nukuttujen aamulla, mutta sitä tuskin tarkoititkaan.

• kiinnostavaa..

Haen vain, onko iltaotosta jotain haittaa.Ohjeessa, kun puhutaan vaan amulla otosta.

• Ilta-annos
        kiinnostavaa.. kirjoitti:

Haen vain, onko iltaotosta jotain haittaa.Ohjeessa, kun puhutaan vaan amulla otosta.

Ainakaan itselläni ei ole ollut mitään haittaa, päinvastoin. Käsitykseni mukaan on jopa tutkittu, että jotkut hyötyvät iltaotosta. Itse siirryin ilta-annokseen siksi, että aamuannos aiheutti niin paljon oireita, kun taas ilta-annostuksessa en ole törmännyt.

• ilta vs. aamu
        Ilta-annos kirjoitti:

Ainakaan itselläni ei ole ollut mitään haittaa, päinvastoin. Käsitykseni mukaan on jopa tutkittu, että jotkut hyötyvät iltaotosta. Itse siirryin ilta-annokseen siksi, että aamuannos aiheutti niin paljon oireita, kun taas ilta-annostuksessa en ole törmännyt.

Minkälaisia oireita sinulle tuli aamuannoksesta?

• Ilta-annos
        ilta vs. aamu kirjoitti:

Minkälaisia oireita sinulle tuli aamuannoksesta?

Aamuannosta käyttäessäni tuli ainakin voimakasta sydämentykytystä ja pahoinvointia. Muitakin oireita oli, mutta niitä en enää (onnekseni ?) muista.

• mummikin

Itse olen käyttänyt thyroksinia jo monta vuotta kilpirauhasleikkauksen jälkeen ja ottanut sen aina aamupalan yhteydessä. Kuulin vasta äsken, että se pitäisi ottaa aina tyhjään mahaan ja ennen ruokailua. Minkä verran ennen ruokailua, puoli tuntiako? Ja mitkä muut lääkkeet tai mikä ruoka vaikuttaa sen imeytymiseen?

• vaivaudu

Lukemaan se lääkepurkin käyttöohje.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      106
      6782
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      88
      5072
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3329
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3212
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2368
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1726
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1371
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1312
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1226
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      994
    Aihe