Suomi24 / Yhteiskunta / Politiikka / Puolueet / Perussuomalaiset / Käsittämätöntä toimintaa kansanedustajalta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10594538
Käsittämätöntä toimintaa kansanedustajalta.
Eija Kiviharju-Ketol
17.4.2012 21:50
Perussuomalaiset ovat olleet lehdissä esillä aika negatiivisessä valossa, melkein päivittäin.
Eikä mikään ihme. Itse olen tehnyt kansanedustaja Reijo Hongistosta rikosilmoituksen poliisille.
Asiahan päätyy aikanaan Pirkanmaan syyttäjälle sekä poliisille. Hongistohan kuuluu Lapuan / Seinäjoen poliiseihin.
Hongisto on kopioinut blogiani sivullensa.
Ei siinä mitään, kopioida saa minkä ehtii, mutta blogini tekstin muuttaminen erilaiseksi ei ole hyväksyttävää.
Kansanedustaja Reijo Hongisto on poistanut blogissani olleista kirjoituksissa mm. anonyymin kannanoton ja laittanut kannanoton sivuillensa minun tekstinäni.
Kahdessa eri blogikirjoituksessaan hän esittää kysymyksen, miksi minua ei puolueesta voisi "potkia" pois.
Monta kohtaa on muutettu blogikirjoituksestani, joten asian vieminen poliisitutkintaan oli ainoa vaihtoehtoni.
En tosin käsitä miten kansanedustaja, joka on siviiliammatiltaan poliisi lähtee muokkaamaan toisen ihmisen kirjoituksia omaan blogiinsa ?
No, syynsä kullakin.
-----------------------------------------------------
Tämän kirjoituksen olen kopionut itse omasta blogistani.
Toivon, että vastaisuudessa vältyttäisiin vastaavilta kopioinnilta.
HAUSKAA VIIHDETTÄ JA LEPPOISIA LUKUHETIÄ PS "POLIITIKKOJEN" SEURASSA
PS jäsentenväliset jatkuu Suomessa
10
145
Vastaukset
- eri mieltä
Kirjoittanut: PerusRaul / 5.8.09 / klo 14:04
Juho todellakin on ilmaissut jossakin yhteydessä että paikallisesti (kymi) olisimme työväenpuolue. Tähän olen minä ja Hirvonen antaneet kommentit useasti, olemme eri mieltä, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Olemme oikealla, piste. - Persuja hajalle
Juholle kysymyksiä
Kirjoittanut: J.Taipale / 18.8.09 / klo 11:50
On se kumma kun kylillä tiedetään enemmän tapaus Kerviseen liittyvistä toimenpiteistä kuin koko selvityshankkeen ja valtuustoaloitteen kirjoittajalla.
Mitä on meneillään tapaus Kervisessä? Jos tietoa on, se pitää kertoa asianosaiselle. Ei nämä selviä oikealla tavalla jos kulisseissa puuhataan jotakin, mikä minunkin pitää tietää.
Kervisjuttu kestää päivänvalon kaikissa käänteissä ainakin minun puolestani.
Pelataanko kulisseissa Persuja hajalle? - kenen käsissä
Soini-kritiikki ei vaimene perussuomalaisissa
16.02. 12:43 Suomenmaa
Puoluejohtaja Timo Soiniin kohdistuva kritiikki yhden miehen showsta ei ota vaimetakseen perussuomalaisten sisällä. Nummipusulalainen puolueaktiivi Mikki Nieminen tarjoaa Soinille paikkaa kunniapuheenjohtajana.
Nieminen kirjoittaa Soinin vaalituloksesta Uuden Suomen Puheenvuoro-palstalla.
– Vaalituloksesta päätellen puolet perussuomalaisista ja meitä kannattavista uskoo laillani perussuomalaisten olevan valmis uuteen aikaan, jossa Timo Soini ei ole perussuomalaisten puheenjohtajistossa. Ja toinen puoli pelkää, että näin tapahtuu.
Nieminen tuskailee, että hän voisi hyväksyä kritiikittä Soinin presidentinvaalien aikaiset toimet, jos puolueen perusasiat olisivat kunnossa.
– Vaan kun eivät ole. Tällä hetkellä jo perussuomalaisten piiritoiminta muistuttaa yhä enemmän Euroopan Unionia, jonka laholle perustalle ei rakenneta mitään pysyvää. Asianosaiset tietävät, mistä puhun.
Nieminen haluaisi uskoa, että perussuomalaisuus ei ole yhden miehen show, mutta usein vaikuttaa kuitenkin olevan.
Soiniin kohdistuvan arvostelun pullon hengen päästi vapaaksi kansanedustaja Vesa-Matti Saarakkala. Tämän ulostulo osoittaa Niemisen mukaan, että kaikkea ei tarvitse sietää.
Kirjoittajan mielestä perussuomalaisten kehittymätöntä toimintakulttuuria kuvastaa se, että pyykinpesulle ei ole muuta väylää kuin julkisuus.
Nieminen ei ole piiritoiminnan arvostelussa yksin. Suomenmaan tietojen mukaan puolueaktiivien keskuudessa on jonkin aikaa pyörinyt kirje, jossa valitetaan, että kenttäorganisaatio ei ole kenenkään käsissä.
Kirjeessa kysellään, mihin puoluetukena tulevat rahat menevät, ja puhutaan vanhasta ruoskademokratiasta.
Arvostelua saa myös Soinin presidenttikampanja. Arvostelijoiden mielestä Soinin taitoa ei osattu hyödyntää, ja monista tilaisuuksista väki lähti apein mielin kotiin - 11 000,00 €
Kaverit kehuvat toisiaan lämmöllä.
Perussuomalaisten ehdokasasetelmasta
Kirjoittanut: Asko Kervinen 16.7.2008 klo 14.26
Keskustelupalstalla on avoimesti otettu kantaa perussuomalaisten ehdokasasetelmaan Kotkassa - erityisesti keskustelua on synnyttänyt Jorma-Kalevi Merivirran (WK) mahdollinen ehdokkuus perussuomalaisten listoilla.
On perussuomalaisten sisäinen asia, ketä listoilleen ottavat, mutta äänestäjille asia ei ole yhdentekevää.
Kysymys on periaatteista ja lujuudesta. Pystyykö mahdollinen ehdokas ottamaan kiperät asiat esille ja puolustamaan totuutta? Tässä mielessä Merivirta on heikko päättäjä ja ehdokas.
Kuten tiedetään, Jorma-Kalevilla oli mahdollisuus vaikuttaa nk. tapaus Kervisen suhteen kahdessa toimielimessä vuosien ajan, mutta vääryyden oikaisemiseksi ei Jorma-Kalevilla tahtotilaa riittänyt.
Olen samaa mieltä
Kirjoittanut: J.Taipale 16.7.2008 klo 16.59
Merivirran tunkeminen, surffailu freelancerina puolueesta toiseen on seikka mitä itse en hyväksy.
Merivirta on henkilö joka lähestyy aina nousevaa puoluetta vasten nojaamaan, mutta ei kuitenkaan sitoudu. Saatuaan sen mitä hakee, hän jättää laivan ja alkaa notkumaan jonkun toisen ryhmän mastoon.Tämä myös pitää ottaa huomioon että vaikeisiin asioihin puuttumattomuus on selkeästi asia mikä kyseenalaistaa henkilön"t". Mikäli Merivirta otetaan kaikesta varoituksesta huolimatta ehdokkaaksi pesuihin, tämä tulee auttamatta vaikuttamaan myös ääniin, ennekaikkea yleiseen suhtautumiseen pesun suhteen.
Se joka Merivirtaa haluaa ajaa pesun ehdokaslistalle, ajattelee vain omia etuja siinä mielessä että niillä on epäsuora vaikutus valtuustoon aikovalle.
Merivirta ei kuitenkaan tuo uskottavuutta puolueessa, hänhän hyväksyy mm vääryydet "sisäpiiri" hankkeet. Haluaako pesu tämmöisen olevan ehdokkaana?
Olen myös miettinyt asiaa näin, mitä teemme politikoilla kaupungin elimissä jotka ajaa pääasiallisesti omia etujaan. Kaupungin palkkalistoilla olevat valtuuston jäsenet pitäisi jäävätä valtuustosta, heitä ei pitäisi sinne valita. He ovat talutus hihnassa siellä ollessaan ja tämä pakoittaa heidän suhtautumaan kunnan asioihin "kuin omiinsa" siitä johtuu tämä isoksi osakseen että Kervisen asiaa ei selvitetä, ja moni muu asiain hoito. Näillä poliittisilla asioilla on suora vaikutus myös Kotkalaisten työläisten ja työttömien sekä vanhusten asioihin kaikilla sektoreilla.
Eli en hyväksy Merivirtaa yksinkertaisesti, se mies on vastoin omaa periaatetta ja en myöskään luota henkilöön joka on tuuliviiri, tai joka karttaa vaikeita asioita. Mielestäni vaikeat asiat pitäisi laittaa ekana kuntoon, yksi kuntoon laitettu asia auttaa aina seuraavan asian kuntoon saamista. - Mitä tarkoitit?
Voisito Jari tarkentaa
Olen myös miettinyt asiaa näin, mitä teemme politikoilla kaupungin elimissä jotka ajaa pääasiallisesti omia etujaan.
Merivirta ei kuitenkaan tuo uskottavuutta puolueessa, hänhän hyväksyy mm vääryydet "sisäpiiri" hankkeet. - Hys hys
Välimuisti muistuttaa poliittisesta väännöstä, ikävistä asioista ei saa julkisesti puhua. Vain erääseen museomestariin liittyvät on julkista riistaa.
J.Taipale
14.10.2010 18:09
Tosiaan,
Tulen asiaan vielä kirjoittamaan melkoisen pommin, lehtijuttu on käsillä kosketeltava. Mutta persuissa on myyrä, muuta en vielä kerro.
Arto Hirvonen
14.10.2010 22:12
Myyriä
En oikein ymmärrä miksi pitäisi tällä palstalla setviä niin sanottuja myyriä nostakseen vain omaa häntäänsä. Se ei palvele yhtään äänestäjien eikä sinunkaan imagon nostoa. (Päinvastoin)
Asiasta saa ottaa kantaa suoraan siihen yksilöön jos kokee hänen olevan joltakin osin tehnyt aikanaan väärän laisia ja loukkavia päätöksiä.
Kukaan tällä palstalla ei kerro kaikkia asioit niin tarkasti, että kaikkia jäseniä kerrottu tatuus tyydyttäisi. Pidän epäsuotavana julkisesti riepotella asiaa enemmä'lti, kun asiaa voi hoitaa yhteisesti henkilökohtaisesti keskustellen hänen kanssaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9393452 - heput lähti....
Eikös "jäsenten välisiin" tarvita vähintään kaksi jäsentä. Mikäli olen ymmärtänyt oikein julkisuudessa olleita kirjoituksia ja huhuja, niin tästä parivaljakosta Kiviharju-Ketola / Hongisto, enää vain toinen on persujen jäsen.
Kumpi mahtanee olla ? Mitä on tapahtunut kun toinen ei enää ole? Onko jäsen eronnut itse ja omatoimisesti vai onko hänet erotettu? Siinäkin on merkittävä ero ja ehkä myös motiivi tämänlaatuisille kirjoitteluille...
Näin ajatellen ketjun otsikointi lienee osin harhaan johtava.
Totuudenmukaisempaa olisikin ollut otsikoida kirjoitus niin että jo pääotsakkeesta selviää asetelma: toinen kuuluu puolueeseen ja toinen ei kuulu ja siinä tapauksessa ei todellakaan voida puhua enää jäsenten välisistä kirjoitteluista.. - rutzKutz
Ja mitä tässä kansa maksaa...noissahan ole muissa mitään riitaa, vaan tulkintaeroja. Ne lienevät ihmisillä ihan normaaleja, on sitten politiikassa tms missä vaan.
Vai mitä tämä Vapaavuoren sooloilu on? Kusi Niinan? Tuomiojan..jne. Ihmisilää saa olla mielipiteitä. - Juho Ropelipää
Soini ojentaa Halla-ahoa: ”No nyt Jussi horisee”
Kotimaa
Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini kimpaantui eilisessä Ylen Pressiklubissa Helsingin kaupunginvaltuutetun Jussi Halla-ahon blogista. Halla-aho kirjoitti, että Perussuomalaiset olisi ”luovuttanut omia ehdokkaitaan koskevan päätäntävallan” muun muassa medialle.
- No nyt Jussi horisee, Soini sanoo Halla-ahon blogista.
- Perussuomalainen puolue tekee päätökset itsenäisesti eikä sitä voi painostaa. Ei RKP, ei Vihreät Naiset, ei Hufvudstadsbladet. Mutta ei myöskään Jussi Halla-ahon liepeillä pyörivä tällainen propellipäiden joukko, joka lähtee keräämään puolueen virallisen ehdokasasettelun aikana nimiä siltä varalta, että puoluehallitus ei tee mieleistä päätöstä. Ei näin voi tehdä! Soini jyrähtää.
Perussuomalaisten puheenjohtajan mukaan nyt mitataankin, ottaako Halla-aho ”opikseen ja lähtee vakavaan poliittiseen vaikuttamiseen, vai onko hän tällaisten höyrypäitten vietävissä”. - 79 Lukukertaa
79 Lukukertaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2333961Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1222291Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401439
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927- 77919
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37900Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8787J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61746