Länsipuolen asukkina olen mielenkiinnolla seurannut s-ryhmän valtaus yritystä vähittäiskaupan osalta. Noin 15 vuotta olen väistellyt hälytys ajoneuvoja pienelle hiekkapientareelle monttuja kaihtamatta. Onneksi nyt saatiin niin tärkeä toimija alueelle, että heidän muutosten jälkeen tänä aamuna oli päällystys työt kännissä! Pitäähän kaupan pihaan päästä kääntymään sujuvasti! Hu hu...
Jukolan liikennejärjestelyt
12
201
Vastaukset
- Piipaa,piipaa,tööt.
Aistin pientä vinoilua. Mutta kyllä todella siinä kohdin voitaisiin muutoksia tehdä enempikin, jos ajatuksena olisi sujuva liikenne. Ei ainoastaa kauppaan meno. Aika mahdoton sujahtaa liikenteen sekaan varsinkin jos joutuu vasemmalle kääntymään poikkisuunnista ruuhka-aikoina.
- Oisko hyvä?
Liikennevalot vaan siihenkin.
- hyvähyvähyvä
Aikaisemmasta S-marketin kääntymiskohdasta pystyi ryhmittymään niin että takaatulevat pääsivät ohi, mutta nykyisestä kohdasta ei päässyt. Koska kyseessä olevassa kohdassa on lähellä myös sairaalan liittymä (ja alamäki) on hienoa, jos asfalttia on levennetty, niin että oikealta pääsee ohi (vaikkakin laittomasti?). Vaatihan tämä tietysti vielä sen että hämäläiset osaavat ryhmittyä kääntyessään, ja sehän ei ole täällä itsestään selvyys. en ole kyllä vielä ajellut tästä jotta nähtäväksi jää.
- Höpön pöpö
Ko. kaupan kohdalla ei tarvitse väistellä hälytysajoneuvoja pientareelle...
Muuten saisi paikoin olla levennyksiä ja tukkoisille risteyksille pitäis tehrä jotain, no nythän on huomenna tosi kivaa ken menee keskustaan.- Maito mies
? Kauppa sijaitsee sairaalan mäen alapuolella!!! Olen todellakin väistänyt Aleksiskiven tietä pitkin tulevaa hälytysajonevoa useasti kyseisessä kohdassa!!!
- Sijaitsee joo, mutta
Maito mies kirjoitti:
? Kauppa sijaitsee sairaalan mäen alapuolella!!! Olen todellakin väistänyt Aleksiskiven tietä pitkin tulevaa hälytysajonevoa useasti kyseisessä kohdassa!!!
Niin, oikealta ohitetaan (ja mahdollisesti hiekkapientareen kautta), kun joku on kääntymässä vasemmalle, eli tässä tapauksessa olet silloin tulossa keskustan suunnasta kohti Nummea.
Ambulansseilla on kiire pääasiassa toiseen suuntaan ja sen alta ehtii vastapuolen levennykselle "karkuun", joten enää tuossa kohdassa ei tarvitse hötkyillä sen takia.
http://maps.google.fi/?ll=60.986215,24.417588&spn=0.00001,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=60.986215,24.417588&panoid=3ZWkbmwkWGlDx3PTkqmr5w&cbp=12,238.15,,0,31.13
Sinänsä mielenkiintoinen " väistänyt...useasti", itselle ei ole sattunut vielä kertaakaan vaikka olen kaupungissa aikuisikäni autoillut ja siitä viimeiset yli 20 v länsipuolella.
Hälytysajoneuvoa ei tarvitse erityisesti väistää, ellei se ole hälytysajossa ja ei muutoin pääsisi etenemään esteettä. - Maito Mies
Sijaitsee joo, mutta kirjoitti:
Niin, oikealta ohitetaan (ja mahdollisesti hiekkapientareen kautta), kun joku on kääntymässä vasemmalle, eli tässä tapauksessa olet silloin tulossa keskustan suunnasta kohti Nummea.
Ambulansseilla on kiire pääasiassa toiseen suuntaan ja sen alta ehtii vastapuolen levennykselle "karkuun", joten enää tuossa kohdassa ei tarvitse hötkyillä sen takia.
http://maps.google.fi/?ll=60.986215,24.417588&spn=0.00001,0.009645&t=m&z=17&layer=c&cbll=60.986215,24.417588&panoid=3ZWkbmwkWGlDx3PTkqmr5w&cbp=12,238.15,,0,31.13
Sinänsä mielenkiintoinen " väistänyt...useasti", itselle ei ole sattunut vielä kertaakaan vaikka olen kaupungissa aikuisikäni autoillut ja siitä viimeiset yli 20 v länsipuolella.
Hälytysajoneuvoa ei tarvitse erityisesti väistää, ellei se ole hälytysajossa ja ei muutoin pääsisi etenemään esteettä.15 vuotta on minulla kokemusta autoilusta kyseisellä alueella. Olen useasti väistänyt kyseisessä kohdassa hälyytys ajoneuvoa (ps. monestisammuttavat sireenin kyseisillä kohdilla ja jatkavat vilkuilla). Hälyytys ajossa olevia ajoneuvoja tulee molemmista suunnista. Aleksisk kiven tien suunnasta tullessa kääntyvät Ahveniston tielle. Muut autot väistävät oikeaoppisesti Ahvenistontiellä tien oikeaan reunaan. Vastaan tuleva liikenne tekee useasti tilaa lähellä keskikaistaa ajavalle hälyytysajoneuvolle ja väistää juuri kyseiselle pientareelle!
- Uusi lakiko?
Milloinkas kääntyvän auton oikealta ohittaminen laittomaksi muuttunut? Tänään vai?
- hnjcoicodcjc
Se on osuuskaupalla hyvät suhteet päättäjiin ja toisin päin.
- Vai mitä tarkoitit
Taitaa olla sitten K-puotiinkin, kun on oikein kääntyville oma kaista?
- Blondihan sen keksi
Liikenneympyrä sairaalan risteykseen tarvitaan!
- vitsivitsi
Kohtahan se muutetaan aluesairaalaksi kun TAYS hoitaa oikeat potilaat. Rixu sairaaloineen siirtynee Lopen ja Hausjärven sekä ehkä Tervakosken kanssa HUS:sin puoleen ja Forssa hoitaa omat asiansa Turun kanssa niin mihin tätä pikkusairaalaa tarvitaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770