Millä putsaatte koiranne, kun se on ehtinyt hieroa itseensä jotain maassa ollutta pas-kaa. Oma koirani kunon vapaana, niin jatkuvasti ottaa tälläistä "peittohajua" itseensä. Ei viitsi alkaa aina pestä koko koiraa. Tavsta ei varmaan pääse oikein eroon mitenkään?
Koiran pyöriminen hajuissa
10
127
Vastaukset
- MK
Meillä koira harrastaa samaa, kierinyt on niin ihmisen kuin hirvenkin jätöksissä, ja ties missä muissa. Koira kyllä lopettaa jos kieltää, tai jättää kierimättä jos ehtii ajoissa hommaan puuttua, valitettavasti aina ei vain ehdi, tuo mokoma kun on niin nopea otteissaan.. En ole tavan estämiseksi mitään muuta konstia keksinyt, kun koiran tarkkailun kun se on irti, ja yrittää ehtiä ennakoimaan ja puuttumaan hommaan ajoissa.
Riippuen siitä miten pahasti koira on ehtinyt itsensä sotkea pesen sen joko osittain tai kokonaan. Pesuun käytän koirashampoota, sillä pelkällä vesipesulla haju ei lähde (aina ei tosin riitä edes yksi pesukerta). - kikkelitonttu
Nyt yököttää!
- tarmosetä
Mitä?! Etkö olekaan se kikkelitonttu, joka perusti Kikkelitontun kakkaleikkikoulun? :O
- tällästä täällä....
tarmosetä kirjoitti:
Mitä?! Etkö olekaan se kikkelitonttu, joka perusti Kikkelitontun kakkaleikkikoulun? :O
:D
- kikkelitonttu
tällästä täällä.... kirjoitti:
:D
Siivoa suusi tarmosetä
- Kuono p-skaan
tai syötä sitä sille. Luultavasti tykkää siitäkin.
Tuo johtuu kuulema siitä, että pelkää muita koiria, eikä halua oman hajunsa paljastuvan. Tai sitten sillä on vaan fetissi. - .............
Minulla on myös metsästyskoiran verta omaava koira kotona. Ja kyllä, pyörii mädissä sienissä, kalanraadoissa, suolla turpeessa, paskoissa ei onneksi. Tai sitten johtuu siitä, että niitä ei ole niin tarjolla meidän ulkoilupaikoillamme. Muita koiria se ei todellakaan pelkää, eikä se ilmiö siihen liity, että pelkää. Ainakin meille on sanottu aina, että liittyy nimenomaan siihen, että pystyisi tekemään "työnsä" paremmin. Toisen tyyppinen metsästyskoiramme ei tätä samaa harrasta lainkaan.
Ainoa keino on valvonta, eli jos ehtii ajoissa havaitsemaan aikeet, niin ei pyöri. Mutta eipä sitten oikein kerkiä. Ja toisaalta, kun minusta on alkanut tuntua, että koira on tajunnut, että kiellän, jos näen, niin sitten harhauttaa minua ihan tietoisesti, viisaus sillä näköjään lisääntyy vaan vuosien mittaan.
Itse poistan aina kuivahtaneet kököt harjalla, ja sitten pesen, käytännössä koira on muutenkin melkein aina pestävä lenkkien päälle ainakin joiltain osin. Ongelma vaan on siinä, että se haju ei niin vain poistukkaan, vaikka kuinka jynssäisi.
Joku kertoi, että johtuu tuo käytös ihan siitä, että kun on metsästyskoira, niin peitttää omia hajujaan, ettei riista havaitse koiran ominaishajua. Voipi olla niin, koska tämä esiintyy vain ja ainoastaan metsässä, ei se sitä remmilenkeillä katujen varsilla tee. En jaksa enää tehdä asiasta suurta ongelmaa, varsinkin, kun ei se tosiaan paskoissa pyöriskele. - Jeppppooooo
Ei sille mitään voi, vahtia vaan missä niitä herkkuja on,ja kieltää pyörimästä.
- FOFOOFOFOFO
Koira on koira, antakaa niiden elää koiran elämää täysillä vaikka joutuisitte siivoilemaan koiranne sen jälkeen. Se kuuluu koiran omistajan elämään. Niin laiska ei saa olla, että ei jaksaisi koiraansa pestä.
- Kivaa on
Just niin testatkaa esim labradorilla kurassa sonassa pyörimistä. suihkuun koira tarvitaessa onneksi labukka suihkusta tykkää ja lehmänpaskasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027