Kun Jeesus ei hallitsi, silloin hallitsee laki

toivon, älä poista

Lain sisältöhän on kuten tiedämme,
- sinun täytyy
- ja sinä et saa
- jos teet saat rangaistuksen

Sellaisessa seurakunnassa jossa nämä arvot hallitsevat, puhutaan lakihenkisistä, taikka Mooseksen istuimesta. Pelko häpeä ja pakko ovat silloin seurakunnan keskeisiä koossa pitäviä voimia.

Kristus hallitsee tykkänään toisella tavalla. Ensiksikin hän kuolee, lahjoittaakseen seuraajilleen elämän. Jeesuksen nimi ja veri puhdistaa synnistä sen, JOKA USKOO tämän sanoman omalle kohdalleen. Aamen kiitos Jeesus!

Kun Jumala osoittaa ihmiselle näin suuren rakkauden ja hän ottaa tuon rakkauden USKOSSA vastaan, kätkee sen sydämeensä, niin hän ylistää Jumalaa saamastaan lahjasta. Mitä kaikkea tästä seuraa?

Tästä seuraa, että armon ja Jumalan suunnattoman rakkauden saanut ei enää HALUA rikkoa ihanan rakastajansa tahtoa.

- Sinä et saa ja sinun täytyy, jos teet saat raippoja muuttuvat.

- Tilalle tulee, minä en tahdo ja kiitos Jeesukselle, joka maksoi ruumiinsa uhrilla minun koko syntivelkani.

Jeesuksen omilla ei ole siis mitään pelkoa hyljätyksi tulemisesta, eikä minkäänlaisista pelkoa raipoista selkäpiihin, - jos kaikesta huolimatta kompastun ja kaadun. Lyömisen ja hylkäämisen sijasta minut nostetaan takaisin ylös ja annetaan Jumalan herkkuja, että kunto paranee.

¤¤¤¤

Olen tehnyt useamman avauksen tästä aiheesta; lain henki ja Kristuksen Henki, avauksen siitä, millä tavoin nämä henget hallitsevat ihmistä. Kysymys on siis kristinuskon tärkeimmästä ja keslkeisimmästä asiasta, kumman hengen lapsi olen.
Olenko lain vaatimusten alla, vai Jumalan armahtavan laupeuden alla, USKOSSA Jeesukseen Kristukseen, - Vapahtajaani?

Joka kerta joudun ällistymään!

Vanhiillislestadiolaisia ei saa edes keskustelemaan Kristinuskon tärkeimmistä kysymyksistä. Sen sijaan muuta jauhantaa on palsta täynnä. Useimmiten tuskasta nousevaa valitusta. Hyvä on että kipeä ilmoittaa että minun on paha olla. Näin pitääkin tehdä.

Kun aletaan tarjoamaan ainoata käytössä olevaa lääkettä jolla kipu paranee Jeesusta, niin käännetään selkä. Näin EI pidä tehdä.

Kääntäessää selkänsä Jeesukselle, vanhoillislöestadiolaiset toistelevat isiltä oppimiaan fraaseja, omasta erinomaisuudestaan
ja erinomaisesta virheettömästä seurakunnastaan, joka ei koskaan erehdy.

Paavi on samaa mieltä omasta seurakunnastaan, hänkää ei omasta mielestään erehdy koskaan.

Sekä paavi että vanhoillislestadiolaiset ovat erehtyneet siinä, että ovat hylänneet Vapahtajan Jeesuksen. Vanhoillislestadiolaiset ovat ottaneet Jeesuksen rinnalle ja tilalle runsaslukuiset omat periksi antamattoman perinnäissääntönsä, ja niiden vahvistukseksi kovan kurin omilleen. Tällainen oppi ei ole Kristuksen oppi.

Opetelkaa lukemaan Raamattua ja uskomaan myös mitä siellä lukee. Silloin pääsette takaisin sille tielle joka vie perille kunnia kirkkauteen, tämä tie on Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.

Jumalan rauhaa ja siunausta toivoen.

4

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuomiot tuomarille

Tule ja katso!

Tänä päivänä tämä kirjoitukseni on käynyt toteen.

Kristuksen vapauttavan evankeliumin sijasta ihmisiä kiinnostaa linnoittautuminen omaan "hyvä minä" valheeseen.

Tästä on vääjäämättä seurauksena, - ei suinkaan armo laupeus ja rauha jota Jeesus tarjoaa meille kaikille syntisille lahjaksi. ...

... Vaan! ... toisten sormella osoittelua, syyttelyä, tuomitsemista, hylkäämistä, riitaa, toraa, väkivaltaa, raiskauksia, panettelua jne.
      Opettiko Jeesus meitä näin tekemään?

Jos oikein tulkitsen tämän palstan useampia viestejä, niin monen mielestä Kristuksen oppi tarkoittaa oikeutta toimia lähimmäistensä syyttäjänä ja tuomarina. Synti on syntiä ja Jumala tulee tuomitsemaan jokaisen meistä sinä päivänä kun lähtö tulee. Päinvastoin kun meidän ihmisten tuomiot, Jumala tuomitsee jokaisen täysin oikein.

• tämä on totuus

Vanhoillislestadiolaisuus(kaan) ei tule muuttumaan, ellei 1800/1900 lukujen vaihteessa langettuja vääriä tuomioita pureta.
        Tämä on totuus, pankaa mileenne, - vaikka ihan huviksenne.

Kun vasnhoillislestadiolaiset tuomitsivat reilu 100 vuotta sitten Jeesuksen opetuslapset helvettiin, niin he tuomitsivat jo silloin
        itse itsensä. Kaikki näemme nyt, mihin tämä tuomio johti liikkeen!!!
        Eikä tämä prosessi tule jäämään tähän, olen siitä varma.

Matt. 7:1-2 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

Matt. 7:3-5 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikstäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?

***) tämä on totuusSinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

• Tekopyhien ja omavanhurskaiden ihmisen tuomioille voitte nauraa.

• Tämä on totuus

Yhtäältä kyllä, toisaalta ei.

Meinaan tätä naurua!

Minusta olisi ihanaa että vanhoillistelstadiolaisetkin pääsisivät meidän Jeesukseen uskovien kanssa taivaaseeen.

Heidän pääsynsä kuitenkin estyy tasan niin kauan kun he pysyvät langettamassaan tuomiossa anomatta sitä anteeksi ja luopumatta siitä.

Ja tämä edellä mainittu on se seikka, joka estää minua nauramasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      21
      10935
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      40
      8227
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      126
      5247
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      143
      3646
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3568
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3524
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3157
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2519
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      35
      2021
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1786
    Aihe