Oikea ruokavalio

124564

Minulla todettiin diabeteksen esiaste ja haluaisin saada tämän kuriin. Mikä on oikea ruokavalio tähän? Olen kuullut ristiriitaista tietoa.

14

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 567343
      • asioita tutkiva

        eeeeeiiiiiiiii

        7 palaa leipää margariinilla ja puuroa sekä perunaa monta taikka riisiä taikka pastaa eli taas sitä viljaa

        vilja on 60% sokeria
        peruna on pelkkää tärkkelystä eli muuttuu sokeriksi

        margariini tekee sairaaksi

        Jos tuolla tavalla syö, niin ei taatusti laihdu grammaakaan ja verensokeri on koko ajan huipussa ja insulini lihottaa.

        Perkele, että tuo THL tarttis laittaa uusiksi.

        Meillä on jo 1/2 miljoonaa II-tyypin diabeetikkoa ja se vain kasvaa.

        Meillä on jo 40 000 I-tyypin diabeetikkoa ja sekin vain kasvaa

        THL ei edes halua, jotta kansa tervehtyisi ja pysyisi terveenä


      • Voi kauhea!
        asioita tutkiva kirjoitti:

        eeeeeiiiiiiiii

        7 palaa leipää margariinilla ja puuroa sekä perunaa monta taikka riisiä taikka pastaa eli taas sitä viljaa

        vilja on 60% sokeria
        peruna on pelkkää tärkkelystä eli muuttuu sokeriksi

        margariini tekee sairaaksi

        Jos tuolla tavalla syö, niin ei taatusti laihdu grammaakaan ja verensokeri on koko ajan huipussa ja insulini lihottaa.

        Perkele, että tuo THL tarttis laittaa uusiksi.

        Meillä on jo 1/2 miljoonaa II-tyypin diabeetikkoa ja se vain kasvaa.

        Meillä on jo 40 000 I-tyypin diabeetikkoa ja sekin vain kasvaa

        THL ei edes halua, jotta kansa tervehtyisi ja pysyisi terveenä

        Apua, mitä tekstiä! Toivottavasti viimeistään tämän jälkeen tiedät, että 1-tyypin diabetes EI puhkea syömällä. Ruokavaliolla ei ole mitään tekemistä 1-tyyppiin sairastumisessa! Pöyristyttävä ja todella harhaanjohtavasti vihjailtu...vaikutat todella "asioita tutkivalta" nimimerkkisi mukaan...tutki vain, mutta ethän ilman todellista tutkimustietoutta latele "totuuksia" täällä internetin ihmeellisessä maailmassa...juuri tällaiset kirjoitukset tuottavat vain lisää teitä "asioita tutkivia", joilla ei oikeasti ole käsitystäkään puhumistanne asioista. Sairasta itse ensin 1-tyypin diabetesta 28 vuotta ja sano sitten vasta sen aiheutuvan ruuasta...

        2-tyypin voit toki itseaiheuttaa syömällä LIIKAA. Eli ei kakkosenkaan tarvitse hiilareista luopua, kunhan syö niitä itselleen sopivassa määrässä. Ei liikaa.

        Mutta erottakaa nyt hyvät ihmiset 1-tyyppi 2-tyypistä. Ne ovat oikeastaan kaksi aivan eri sairautta. Ja toisen puhkeamiseen ei voi millään tavalla itse vaikuttaa.


      • T2D
        asioita tutkiva kirjoitti:

        eeeeeiiiiiiiii

        7 palaa leipää margariinilla ja puuroa sekä perunaa monta taikka riisiä taikka pastaa eli taas sitä viljaa

        vilja on 60% sokeria
        peruna on pelkkää tärkkelystä eli muuttuu sokeriksi

        margariini tekee sairaaksi

        Jos tuolla tavalla syö, niin ei taatusti laihdu grammaakaan ja verensokeri on koko ajan huipussa ja insulini lihottaa.

        Perkele, että tuo THL tarttis laittaa uusiksi.

        Meillä on jo 1/2 miljoonaa II-tyypin diabeetikkoa ja se vain kasvaa.

        Meillä on jo 40 000 I-tyypin diabeetikkoa ja sekin vain kasvaa

        THL ei edes halua, jotta kansa tervehtyisi ja pysyisi terveenä

        Julkisuudessa on ollut tietoja, että neljäsosalla suomalaisista on joko diabetes tai sen esiaste (paasosokeri koholla tai heikentynyt sokerin sieto). Suomessa on asukkaita 5,4 miljoonaa. Siis 1,35 miljoonalla on diabetes tai sen esiaste. Vaikka tarkkoja lukuja ei ole ilmeisesti muista kuin ykköstyypin diabeetikoista, voisi olettaa seuraavaa jakautumaa.

        D1 50.000
        D2 600.000
        D2 esiaste 700.000

        On myös kerrottu, että kakkosista osapuilleen puolet on diagnosoimatta. Esiastetta kärsivistä ilmeisesti suurin osa on ilman diagnoosia.

        Olisi tärkeätä, että kaikki kakkoset ja esiasteesta kärsivät saataisiin diagnosoitua, jotta sairauden eteneminen saataisiin katkaistua ja verensokerit mahdollisimman normaalille tasolle. Muuten uhkaa se tilanne, että diabetes karkaa Suomessa käsistä. Seurannaissairausvaiheessa hoito on kallista.

        Jossakin yhteydessä on asiantuntijoilta tullut lausuntoja, joiden mukaan puolella suomalaisista olisi sellaiset geenit, jotka voivat johtaa kakkostyypin diabetekseen.


      • voi voi kauhea kauhe
        Voi kauhea! kirjoitti:

        Apua, mitä tekstiä! Toivottavasti viimeistään tämän jälkeen tiedät, että 1-tyypin diabetes EI puhkea syömällä. Ruokavaliolla ei ole mitään tekemistä 1-tyyppiin sairastumisessa! Pöyristyttävä ja todella harhaanjohtavasti vihjailtu...vaikutat todella "asioita tutkivalta" nimimerkkisi mukaan...tutki vain, mutta ethän ilman todellista tutkimustietoutta latele "totuuksia" täällä internetin ihmeellisessä maailmassa...juuri tällaiset kirjoitukset tuottavat vain lisää teitä "asioita tutkivia", joilla ei oikeasti ole käsitystäkään puhumistanne asioista. Sairasta itse ensin 1-tyypin diabetesta 28 vuotta ja sano sitten vasta sen aiheutuvan ruuasta...

        2-tyypin voit toki itseaiheuttaa syömällä LIIKAA. Eli ei kakkosenkaan tarvitse hiilareista luopua, kunhan syö niitä itselleen sopivassa määrässä. Ei liikaa.

        Mutta erottakaa nyt hyvät ihmiset 1-tyyppi 2-tyypistä. Ne ovat oikeastaan kaksi aivan eri sairautta. Ja toisen puhkeamiseen ei voi millään tavalla itse vaikuttaa.

        """" Apua, mitä tekstiä! Toivottavasti viimeistään tämän jälkeen tiedät, että 1-tyypin diabetes EI puhkea syömällä. """""


        Aloittajalla on tuleva II-tyypin diabetes EI I-tyypin diabetes, joten tässä keskustellaan II-tyypin ruokavaliosta.

        II-tyypin diabetes on valinta ei sairaus.

        Viljaa ei tarvii kukaan, jotta pysyy hengissä ja terveenä. Miljardit ihmiset eovät edes tiedä, mitä pottu ja vilja on ja ovat hyvinkin terveitä, joten mihin sinä niitä tarvitset.

        Meillä maatalouspoltiikka, elintarviketeollisuus ja lääketehtaat laativat ruokavalio susosituksen kaikille ja se on pelkkää hiilari aamusta iltaan jotta tautia pukkaa.


        Uusimmassa Turkulaisessa hyvä kirjoitus ruuasta.

        Uusin lehti 21.04.2012 sivu 7 vasen alalaita

        http://www.turkulainen.fi/turkulainen/nakoislehti


      • .
        voi voi kauhea kauhe kirjoitti:

        """" Apua, mitä tekstiä! Toivottavasti viimeistään tämän jälkeen tiedät, että 1-tyypin diabetes EI puhkea syömällä. """""


        Aloittajalla on tuleva II-tyypin diabetes EI I-tyypin diabetes, joten tässä keskustellaan II-tyypin ruokavaliosta.

        II-tyypin diabetes on valinta ei sairaus.

        Viljaa ei tarvii kukaan, jotta pysyy hengissä ja terveenä. Miljardit ihmiset eovät edes tiedä, mitä pottu ja vilja on ja ovat hyvinkin terveitä, joten mihin sinä niitä tarvitset.

        Meillä maatalouspoltiikka, elintarviketeollisuus ja lääketehtaat laativat ruokavalio susosituksen kaikille ja se on pelkkää hiilari aamusta iltaan jotta tautia pukkaa.


        Uusimmassa Turkulaisessa hyvä kirjoitus ruuasta.

        Uusin lehti 21.04.2012 sivu 7 vasen alalaita

        http://www.turkulainen.fi/turkulainen/nakoislehti

        "Viljaa ei tarvii kukaan, jotta pysyy hengissä ja terveenä. Miljardit ihmiset eovät edes tiedä, mitä pottu ja vilja on ja ovat hyvinkin terveitä, joten mihin sinä niitä tarvitset."

        Ilmeisesti tarkoitat noilla miljardeilla ihmisillä heitä jotka syövät ateriallaan pää-asiassa riisiä. Riisi on leimattu täällä samaan kiellettyyn kategoriaan kuin viljat (ja niistä tehty pasta) ja potut.


    • vhh

      VHH

      Eli ihan virallisterveellinen eli THL:n on tämä

      n. 60 grammaa rasvoja
      n. 60 grammaa proteiinia

      500 grammaa kasviksia, hetelmiä ja marjoja

      EI viljaa, sokeria, perunaa eikä riisiä

      kerran viikossa voit herkutella

      veren D-vitamiinipitoisuus täytyy olla n. 100 nmol/l, joka tarkoittaa 50-150µg D-vitamiinia päivässä eli mittauta tuo

    • Kohtuudella

      "EI viljaa, sokeria, perunaa eikä riisiä"

      Kyllä näitäkin voi sopivasti/kohtuudella nauttia. Liika on aina liikaa tietenkin kaikissa asioissa, mutta totaalikieltäytyminenkin voi olla pahasta, jopa vaarallista. Jos jätät kokonaan viljan, sokerin, perunan ja riisin pois ruokavaliostasi, tulet kenties herkästi korvaamaan ne liialla rasvalla ja proteiinilla. Eli järki käteen ja kohtuudella kaikkea, OMAN kulutuksen mukainen terveellinen (monipuolinen) ruokavalio todennäköisesti toimisi hyvin.

      Niin sanottujen höttöhiilihydraattien (valkoiset viljatuotteet, liian sokeriset tuotteet jne.) vähentäminen tekisi hyvää varmasti monelle. Mutta kehoittaisin kuitenkin suhtautumaan järkevällä varauksella näihin mainostajiin, jotka kovin jyrkästi mainostavat esim. perunasta luopumisen parantavaa vaikutusta! Perunaa saisi syödä melkoisia kattilallisia päivässä, jos PELKÄSTÄÄN keitetyllä perunalla (paistetut yms. ovat eri asia) itsensä lihottaisivat ja hankkisivat 2-tyypin diabeteksen...

      D.liiton suositus on suht toimiva, tosin siinä voi olla nykyihmisen kulutukselle liikaa hiilareita. Mutta sen voi selvittää kokeilemalla. Tai voi esimö suoraan jättää joka toisen voileivän syömättä. Yhtä mallia, joka toimisi jokaisella, on vaikeaa suositella.

      • vhh

        """ Kyllä näitäkin voi sopivasti/kohtuudella nauttia. Liika on aina liikaa tietenkin kaikissa asioissa, mutta totaalikieltäytyminenkin voi olla pahasta, jopa vaarallista. Jos jätät kokonaan viljan, sokerin, perunan ja riisin pois ruokavaliostasi, tulet kenties herkästi korvaamaan ne liialla rasvalla ja proteiinilla """

        Viljat ja peruna korvataa kasviksilla.

        D-liiton suositus on se sama,mikä meillä THL suosittaa kaikille ja sillä lihoo eikä lähde nälkä.


    • Tarpeelliset bakteer

      Ruokavaliolla vaikutetaan T2D.n siten, että 1.2.hormonaalinen järjestelmä on saatava kuntoon. Ja se onnistuu bakteereilla mitä on rasvaisessa lehmän maidossa!

      Ihminen on yksimahainen "eläin", joka tarkoittaa sitä että proteiini ja tyydyttynyt rasva saadaan eläintuotteista ja mieluiten juuri lehmänmaidosta josta saadaan myöskin tarvittavat probiootit! Ihminen ei tarvitse rehuja toisinkuin lehmä, joka monimahaisena syö rehuja!
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-tee-tasta-elamantapa-rasva-ja-probiootti-remontti/



      D-vitamiinitarve on businesmiesten rahastuskeksintö! Ja D-vitamiinia saadaan jo liikaakin lehmänmaidosta!

      • vhh

        Lehmänmaidossa ei ole D-vitamiinia. Ja saako sitä lehmänmaitoa ilmaiseksi jostain?

        Puolet maailman väestöstä EI juo koskaan maitoa eikä heillä ole puutetta kalsiumista. Eli mihin me Suomalaiset tarvitsemme maitoa?

        Liika sokeri ja insuliini laittaa kaikki hormoonit sekaisin.


    • vhh

      Sinulle oikean ruokavalion voit löytää vain kokeilemalla.

      Voit aloittaa tästä opiskelun. Myös kirjastossa on asiasta kirjoja.

      Tsemppiä ja hyvää ruokahalua.

      http://karppaus.info/

      • Terveellinen elämä

        Pois:
        1.sokerituotteet, karamellit ja sokeripitoiset juomat
        2. peruna, riisi ja muut pikahiilihydraatit kuten vaalea leipä, pulla ja keksit
        Esiasteelle varmaan riittää tämä karppaus. Lisäksi liiku enemmän ja pyri normaalipainoon.


    • terveyttä toivoo hän

      Osta tämä lehti ja nauti hyvästä ruuasta, liikunnasta ja paremmasta terveydestä.

      http://www.fit.fi/

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      35
      1926
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      836
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      691
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      681
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      60
      509
    8. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      459
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      44
      459
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      74
      417
    Aihe