Järkytyin..

exmuslimityttö

Dhimmit eivät saa ohittaa muslimia oikealta puolelta, vaan ainoastaan vasemmalta puolelta. Dhimmien talot eivät saa olla yhtä korkeita tai korkeampia kuin muslimien talot. Dhimmeillä ei saa olla työtehtäviä, joissa he olisivat muslimien esimiehinä, paitsi poikkeustapauksissa. Dhimmit eivät saa ratsastaa hevosilla tai ka­me­leil­la, korkeintaan aaseilla tai muuleilla, ja heidän on las­keu­dut­tava ratsailta, jos he tulevat paikkaan, jonne on ko­koontunut muslimeita. Dhimmien tulee käyttää erityistä vaatetusta, josta heidät tunnistaa heidän kävellessään kadulla. Muslimilapsia neuvotaan heittämään dhimmejä kivillä, kun he kulkevat kadulla. Dhimmien on mak­settava vuosittainen jizyansa tilaisuudessa, jossa muslimit komentavat “Dhimmi, Allahin vihollinen, maksa ve­rosi!” ja ravistelevat kauluksesta tai läimäyttävät heitä niskaan muistutukseksi heidän väärä­uskoisuudestaan. Dhimmien tulee kantaa kaulassaan erityistä merkkiä todisteena jizyan, suojelurahan, maksamisesta. Dhimmit eivät saa omistaa aseita puolustaakseen itseään; heillä ei ole lupa puolustautua, jos muslimi lyö heitä. Dhimmit eivät saa todistaa oikeudessa muslimeja vastaan. Muslimia ei tulisi rangaista teloittamalla ei-muslimien tappa­mi­sesta (Sahih Bukhari 1:3:111). Dhimmit eivät saa viettää uskonnollisia juhlia julkisesti. Dhimmit eivät saa ju­listaa uskontoaan, ei­vätkä “epäpuhtaina” saa koskettaa Koraaniin eivätkä lukea sitä. Dhimmeillä ei ole oike­utta rakentaa itselleen temp­peleitä (kirkkoja, synagogia), eikä korjata jo olemassa olevia temppeleitään. Jos dhimmi rikkoo mitä ta­hansa näistä säännöistä, hänet voidaan ottaa orjaksi, vangita tai teloittaa, ja hänen vai­monsa otetaan jalkavai­moksi ja lapset orjiksi.

Onko tämä totta?

Lähde:
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3425

21

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dhimmit! Totta..

ON...dhimmien täytyy olla huonompi ja alempi arvoinen verrattuna musiimeihin.Dhimmejähän on siis kaikki sellaiset jotka on tullut myöhemmin islam uskoon eivätsä ole siis "synnyn näisiä muslimeja" esim:arabeja.etelä-aasialaisia/irak,iran,pakistan,afghanistan,Turkki jne...(muslimi valtioita) isä ja äiti muslimeita yms....Eli siis jos suomessa kaikki tulisivat kuvitellusti islam uskoon niin olisimme kaiketi juuri näitä dhimmejä?! tasa arvoahan ei islam uskossa ole.En ainakaan minä ole koskaan ole törmännyt tasa-arvoisiin seikkoihin.Rakasta lähimmäistäsi niinkun itseäsi? Jokainen ihminen samanarvoinen huolimatta minkäänlaisista tekijöistä tai ulkoisista seikoista..No minä valitsisin kuoleman jos kaksi vaihto etoa olisi.joko olet dhimminä tai kuolet..Kuolisin ennemmin

• Vuosituhannet?

Uskon mukainen erottelu, kuten apartheid rodun mukaan?

Koskahan koittaa se päivä, jolloin ihmiset ovat tasa-arvoiset keskenään?

• qwerty

ja jos sharia tulee olemaan osana tai osittain osana lakijärejestelmää missään muodossa länsimaissa on se suunta kohti dhimmi-aseman hyväksyntää virallisesti viranomaisten taholta omissa länsimaisissa valtioissamme.

• Monissa Euroopan...

...maissa ei-muslimit käytännössä jo elävät dhimmeinä muslimienemmistöisillä alueilla. Esimerkiksi Tanskassa muslimit vaativat muslimialueilla kantaväestön yrittäjiltä jizyaa.

• Tämä menee jo niin vitsiksi...

• ex-muslimityttö

Kerro ONKO NÄMÄ TOTTA??? minä en tiedä onko nämä dhimmi-jutut totta.. en ole perehtynyt..

• Naurettavaa...

...tässä on ainoastaan se, kuinka kiivaasti puolustelet kaikkia kulttisi brutaaliuksia.

• ex-muslimityttö kirjoitti:

Kerro ONKO NÄMÄ TOTTA??? minä en tiedä onko nämä dhimmi-jutut totta.. en ole perehtynyt..

No haloo, ei todellakaan ole totta!

Niin naurettavia asioita, etten tiedä mitä sanoa...

• Kyllä on...
        a.yahya kirjoitti:

No haloo, ei todellakaan ole totta!

Niin naurettavia asioita, etten tiedä mitä sanoa...

...totta. Yrität vain taas valehdella ei-muslimeille, jotta nämä eivät vastustaisi kulttiliikkeesi leviämistä ennen kuin on liian myöhäistä.

• Kyllä on... kirjoitti:

...totta. Yrität vain taas valehdella ei-muslimeille, jotta nämä eivät vastustaisi kulttiliikkeesi leviämistä ennen kuin on liian myöhäistä.

Ihan totta, en lopulta välitä siitä, oletko muslimi vai et.

• Miksi...
        a.yahya kirjoitti:

...sitten valehtelet törkeästi ei-muslimeille aliarvoiden näiden älyä?

• Miksi... kirjoitti:

...sitten valehtelet törkeästi ei-muslimeille aliarvoiden näiden älyä?

Paraskin puhuja...

• Kuten...
        a.yahya kirjoitti:

Paraskin puhuja...

...jokainen voi todeta palstaa lukemalla, minä tuon esille tosiasioita kun taas sinä yrität epätoivoisesti valehdella.

• Kuten... kirjoitti:

...jokainen voi todeta palstaa lukemalla, minä tuon esille tosiasioita kun taas sinä yrität epätoivoisesti valehdella.

Jankutat vain siitä, kuinka "minä olen oikeassa ja sinä väärässä, koska olet muslimi". Totena pitämillesi asioille et ole kyennyt esittämään luotettavia todisteita.

• Jokainen...
        a.yahya kirjoitti:

Jankutat vain siitä, kuinka "minä olen oikeassa ja sinä väärässä, koska olet muslimi". Totena pitämillesi asioille et ole kyennyt esittämään luotettavia todisteita.

...voi todeta, että minä tuon aina faktat lähteineen esille, kun taas sinä esität lähinnä perustelemattomia valheita. Välillä saatat heittää joukoon jokusen linkin terroristien propagandasivustoille, joiden väitteet on äärimmäisen helppoa osoittaa valheiksi.

• Jotain tietoa
        a.yahya kirjoitti:

ex mulsimi tyttö nimimerkillä oleva..Dhimmit ja dhimmiys on totta
        nimimerkillä oleva a.yayha käyttää Al-taqiyaa..ja mitä on al-taqiya=muslimi saa valehdella silloin jos se edesauttaa tai auttaa islam uskontoa ja muslmia itseään.Ja mistä tiedän al-taqiyasta? muslimi ystäväni kertoi siitä minulle joten a.yahya on turha väittää valheeksi,että taqiya ei olisi juuri tuota mitä kirjoitinkin

ja sinulle ap viestin kirjoittaja.Jos arvostat tippaakan itseäsi jne. niin pysy poissa tuosta uskonnosta.Oikeasti! islamista on luopunut monet sellaisetkin arabit ja muslimit jotka on kavanut ihan islam valtiossa ja on näin siis ollut heidän lapsuudessaan saakka oleva uskonto siis,eikä mikään kokeilu,Heistäkin monet ovat jättäneet tuon kauhistuksen nimeltä islam.Ovat heränneet unestaan,kun ovat oikeasti halunneet löytää totuuden ja elämän merkityksen ja sitten turkineet koraania ja haditheja muslimien itsensä kirjoittamia kirjoituksia,miten ristiriidassa ne on keskenään ja ristiriitaisia.

Kaikkea hyvää sinulle.

• 5+5

Ei pidä ollenkaan paikkaansa. En löytänyt asiaa laittamastasi linkistä? Voitko laittaa sen uudelleen?

En myöskään ymmärrä, miksi ihmiset ei voi tajuta, että tuohon aikaan tällainen käytäntö oli tavallista eikä suinkaan muslimit olleet ainoita, jotka tätä tekivät. Mm. kreikkalaiset ja roomalaisetkin pitivät yllä vastaavaa.

Dhimmit olivat muslimien suojeluksessa ja kyllä, he maksoivat siitä veroa. Tätä veroa ei kuitenkaan tarvinnut maksaa esim. jos oli vanha, (vaikka rikaskin), naiset, lapset, jos oli vammautunut tai jos osallistui taisteluihin muslimien kanssa tai jos muslimit eivät onnistuneet suojeluksessa. Esim. "We have returned your money to you because we have been informed of the gathering of the enemy troops. You people, according to the conditions stipulated in the contract, have obliged us to protect you. Since we are now unable to fulfill these conditions, we are returning your money to you. We will abide by the conditions as agreed upon if we overcome the enemy. (Related by Abu Yusuf in Al-Kharaj)"

Tässä pari artikkelia, vähän pitkiä, mutta lukemisen arvoisia!

http://www.call-to-monotheism.com/the_status_of_non_muslims_in_the_islamic_state

http://www.letmeturnthetables.com/2011/05/concept-of-dhimmi-in-islam.html

Kannattaa olla lähteiden kanssa tarkkana.

Kaikkea hyvää kaikille! :)

• 2+4

Tää oli siis vastaus exmuslimitytölle

• Siinäpä...

...taas aimo annos vääristelyä ja suoranaisia valheita.

Dhimma toki säätää, että ei-muslimien elämä ja omaisuus va­pautetaan jihadista siksi aikaa kun mus­limihallitsijat sen sallivat, mikä yleensä on tarkoittanut niin pitkää aikaa kuin ei-muslimialamaiset eli dhimmit ovat osoittau­tuneet taloudelli­sesti hyödyllisiksi is­lamilai­selle valtiolle. Jizya on räikeä mene­telmä, jolla musli­miherrat käyttä­vät dhim­mejä hyväkseen. Mutta ji­zyan funktio ei ole pelkästään taloudel­linen; sen tar­koitus on myös nöyryyt­tää dhimmejä ja is­kostaa näille islamin ylemmyyttä. Al-Ma­hili, 1400-luvulla elänyt muslimiteologi, selittää:

>>>> {Jizyan} maksun päivänä heidät {dhimmit} kootaan julkiselle paikalle, kuten su­qille {kauppapaikalle}. Heidän tulisi seistä siellä odottamassa alhai­simmalla ja saas­taisim­malla paikalla. Lakia edustavat virkailijat tu­lee sijoittaa heidän yläpuo­lelleen, ja heidän tulee omaksua mitä uhkaa­vin asenne niin, että dhimmeistä, sa­moin kuin muista, näyt­tää, että tehtä­vänämme on halventaa heitä riistämällä heiltä heidän omaisuu­tensa. He tulevat oivaltamaan, että oikeastaan teemme heille palveluk­sen hyväk­syessämme heiltä jizyan ja antaessamme heidän mennä va­paasti. (Al-Maghili, siteerattu Bat Ye'orin teok­sesta "The Decline of East­ern Christi­anity under Islam", 361). >>>>

Islamin laki säätää dhimmeille erilaisia rajoituksia, jotka kaikki ovat pe­räisin Ko­raanista ja sun­nasta. Al-Damanhuri, joka toimi 1600-luvulla johtajana Kai­ron yli­opistossa, musli­mimaailman arvovaltaisimmassa opinahjossa, tiivistää seuraavassa satojen vuosien islami­laisen käsityksen dhimmi-ihmisten oike­asta kohtelusta:

>>>> ...aivan samoin kuin dhimmeiltä on kielletty kirkkojen rakentaminen, myös muut asiat on heiltä kielletty. He eivät saa antaa apua uskotto­malle muslimia vastaan ... pystyttää ristiä islamilaisessa kokoontumis­pai­kassa ... nos­taa lippu­jaan salkoon juhlapäivinään; kantaa aseita ... tai säilyttää niitä koto­naan. Jos he tekevät jotain tämänkaltaista, heitä on rangais­tava ja aseet on ta­kavarikoitava. ... Pro­feetan seuraajat sopi­vat näistä me­nettelyistä osoittaakseen vääräuskoisten hä­peälli­sen alen­nus­tilan ja suojellakseen hei­kosti uskovan uskoa. Sillä jos vähäus­koi­nen näkee heitä nöyryytettävän, hän ei kallistu heidän usko­aan kohtaan, mikä voisi ta­pahtua, jos hän näkisi heidät vallassa, ylpeinä tai ylellisissä tami­neissa. Näh­dessään oman ahdinkonsa ja köyhyytensä tämä kaikki voisi saada hä­net arvos­tamaan heitä ja tuntemaan vetoa heitä kohtaan. Uskot­tomia kohtaan osoitettu arvostus on kuitenkin epäuskoa. (Al-Da­manhuri, sitee­rattu Bat Ye'orin teok­sesta "The Decline of Eastern Chris­tianity under Islam", 382).

Kristityt, juutalaiset ja zarathustralaiset Lähi-idässä, Pohjois-Afrikassa ja suu­ressa osassa Eu­rooppaa kärsivät vuosisatojen ajan dhimman sorto­rajoittei­den alla. Näiden dhimmi-ihmisten asema on monin tavoin verrat­tavissa en­tisten orjien asemaan so­danjälkeisessä Amerikan ete­lässä. Muslimi­herrat kielsivät dhimmeiltä palvon­nallisten rakennus­ten rakentaminen ja ole­massa olevien korjaamisen, halvaannuttivat heidät taloudellisesti jizyalla, nöy­ryyttivät sosi­aalisesti, harjoittivat laillista dis­kri­minointia sekä pitivät heitä yli­päätään jatkuvassa heikkouden ja haa­voittuvuuden tilassa.

Täällä lisää luettavaa: http://wikiislam.net/wiki/Qur'an,_Hadith_and_Scholars:Dhimmitude

• huom.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      237
      1568
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      23
      1354
    3. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1306
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1197
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      978
    6. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      14
      952
    7. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      940
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      915
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      890
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      881
    Aihe