Ostin kolme gerbiilin poikasta, kaikki ovat samasta poikueesta (tietenkin) no, jostain syystä nämä kaksi muuta hyvlkivät tätä kolmatta. Siellä se yksin kyyhötti häkin nurkassa. Jos se liikkui, muut hyökkäsivät sen kimppuun. Se oli vain sellaista takaa ajoa ja nahistelua ("käpälät pystyssä") yhtenä päivänä se hylätty gerbiili oli kuollut: syynä tähän oli se että ne kaksi hylkääjää olivat raadelleet sen kolmannen niin pahasti. gerbiili siis kuoli niihin vammoihin. Oli kyllä pahaa jälkeä! en ole Koskaan kuullut vastaavasta. Mikähän mahtaisi olla syy? miksi ne nyt oman sisaruksensa tappaisi?
Gerbiilien tappelu
10
221
Vastaukset
- Laalaaaa
Luulen että täältä kyseleminen tuottaisi patemman tuloksen, ja tietenkin tietävämmän ainakin.
http://www.gerbiili.info/foorumi/index.php - Gerbiilifani -98
No herranjumala miks et ottanut sitä pois sieltä häkistä jos näit että ne kaksi muuta ahdisteli sitä?! :o Siis tossa tapauksessa sun on otettava se ''uhri'' sieltä HETI pois, koska muuten käy just noin!
En nyt tarkoita syytellä, mut oishan se pitäny tajuta, että se pitää ottaa pois jos ne toiset hyökkää sen päälle. Jos sulla ei oo mitään toista terraa, oisit voinut tehä vaikka aitauksen sille lattialle, jossa se on sen aikaa, kun ostat toisen terran.
Ite oon 13v, ja tajusin heti, että se pitää ottaa pois. Kyllähän nyt sitten aikuisenkin pitäisi se tajuta! (tai jos oot lapsi, niin ainakin sun vanhempien)
Anteeksi, että tässä vaahtoan, mutta suututtaa vaan tollanen :( Nyt se kuoli ihan turhaan, kun oisit voinut estää sen erottamalla ne. :(- Gerbutyttö
Jep! Olisi pitänyt tajuta ottaa se toinen sieltä pois! Itekkin oon 12v ja oisin tajunnut heti :( Harmittaa, mut en haluu syytellä, koska omistajalle oli varmaa aika kova paikka.
- aloittajaa
Gerbutyttö kirjoitti:
Jep! Olisi pitänyt tajuta ottaa se toinen sieltä pois! Itekkin oon 12v ja oisin tajunnut heti :( Harmittaa, mut en haluu syytellä, koska omistajalle oli varmaa aika kova paikka.
No voitteko kuvitella minkälainen syyllinen olo minulla on? En minä yhtään voinut tajuta että se on NIIN vakavaa! :( Otin minä sen pois välillä sieltä terrasta mutta aamullakun heräsin, se oli jo lähtenyt gerbiilien taivaaseen. Jos voisin mennä ajassa taaksepäin, oisin ottanut sen pois. Meinasin ottaa sen ihan lopullisesti, mutta minä luulin että se menee sillä pois että käytän sitä välillä terrassa. Oli jo liian myöhäistä...Luulen että oisin ottanut sen pois ehkä seuraavana päivänä. En vain yhtään osannut odottaa, että ne tappaa sen :( Hirvee olo nyt...Syytän itseäni koko loppuelämän enkä anna sitä anteeksi. Minun vika :( Mutta en vain tosissaaan tiennyt sen olevan noin vakavaa mitä se oli. Se välillä näytti leiiltä ja kyllähän gerbiilit joskus jahtaavat toisiaan...Se oli vain vakavampaa... :'(
- Gerbiilifani -98
aloittajaa kirjoitti:
No voitteko kuvitella minkälainen syyllinen olo minulla on? En minä yhtään voinut tajuta että se on NIIN vakavaa! :( Otin minä sen pois välillä sieltä terrasta mutta aamullakun heräsin, se oli jo lähtenyt gerbiilien taivaaseen. Jos voisin mennä ajassa taaksepäin, oisin ottanut sen pois. Meinasin ottaa sen ihan lopullisesti, mutta minä luulin että se menee sillä pois että käytän sitä välillä terrassa. Oli jo liian myöhäistä...Luulen että oisin ottanut sen pois ehkä seuraavana päivänä. En vain yhtään osannut odottaa, että ne tappaa sen :( Hirvee olo nyt...Syytän itseäni koko loppuelämän enkä anna sitä anteeksi. Minun vika :( Mutta en vain tosissaaan tiennyt sen olevan noin vakavaa mitä se oli. Se välillä näytti leiiltä ja kyllähän gerbiilit joskus jahtaavat toisiaan...Se oli vain vakavampaa... :'(
Juu, anteeksi. Ei ollut tarkoitus syytellä :( Uskon, että sulla on ihan kauhea olo nyt. Itekkin vain jotenkin ''järkytyin'' kun luin tuota alkuviestiäsi. :( Anteeksi ja otan osaa, koita kestää ! ♥ Ja muista, ettei se oikeasti ollut sinun syysi, eikä sun tarvii syytellä itteäs :( ♥ Pärjäile!
- aloittajaa
Gerbiilifani -98 kirjoitti:
Juu, anteeksi. Ei ollut tarkoitus syytellä :( Uskon, että sulla on ihan kauhea olo nyt. Itekkin vain jotenkin ''järkytyin'' kun luin tuota alkuviestiäsi. :( Anteeksi ja otan osaa, koita kestää ! ♥ Ja muista, ettei se oikeasti ollut sinun syysi, eikä sun tarvii syytellä itteäs :( ♥ Pärjäile!
Kiitos :( Olihan se kyllä minun syy. Toivottavasti ei kärsinyt kovin...kiitos osanotoista
- jokkuliini
Ei,ei ole sinun syysi! älä syytä itseäsi :) Et olisi voinut tietää ainakaan jos nuo olivat ensimmäiset gerbusi .. Mutta ihan jatkoa varten ei suositella että ikinä otettaisiin paritontamäärää gerbiileitä, koska yhtä aletaan syrjiä. Ja aina pitää gerbut totuttaa asiallisesti toisiinsa.
Pärjäile, tsemppiä sinulle, ja otan osaa :(- Gerbiilifani -98
Mulla on ollu kolme poikaa (veljiä) eikä kukaan koskaan syrjinyt ketään ;o
Joten siis tuo ei kyllä pitänyt paikkaansa.. ainakaan mun kokemuksien mukaan
//Pärjäile ♥
- Gebuliina
Mulla oli 3 gerbiiliä.2 niistä kuoli ja ne oli samaa poikuetta.Ensimmäinen kuoli siihen,että se oli sairas ja ei antanut muiden tulla sen lähelle ja puri muita.Seuraavana päivänä se makasi maassa kuolleena ja raadeltuna:(Se oli hirveä näky!Toinen kuoli siihen,että sekin oli sairas.Se meinasi selvitä,mutta sitten sillä ei enää ollut koko käpälää kädessä!Sormet ja kaikki oli siitä irti.Voi sitä ressukkaa.Molemmat kuolleista siis oli samaa poikuetta,mutta 1 jäi ja on onneksi yhä terve:)Se oli uusin.Puoli vuotta sen jälkeen ostin uuden gerbiilin joka oli pieni ja vain 3 kuukautta vanha.Ostin sen juuri vähän aikaa sitten.Toinen gerbuni on 1 vuotias eli vanhempi.Aina kun uusi gerbuni liikkuu,niin se toinen tulee siihen eteen
.ne välillä vain nahistelevat,mutta onneksi se ei uskalla satuttaa pienempää.Miksi he nahistelevat eivätkä nuku yhdessä samassa mökissä vaan erikseen.Tietääkö joku?- sentti
olin syksyllä kahden viikon TET-harjoittelussa jumbon faunattaressa. Siellä oli 4 chincillaa ja 3 niistä ajoi takaa, yritti purra ja ajaa pois sitä neljättä. Aamulla siivotessamme terroja, siirsimme chincillat toisees terraan ja siellä huomasimme oudon käytösen. Joskus klo 15 ihmettelimme, miksi ne eivät liiku ja huomasimme yhden kuolleen. Kyseessä oli se sama yksilö, jota muut jahtasivat. Joskus eläimet jahtaavat sairasta yksilöä ja yrittävät karkottaa sen (mikä ei onnistu täysin häkissä/terrassa). Siksi muut käyvät joukolla kimppuun.
Eli se EI OLE sinun vikasi!!!!! Luultavasti gerdiilisi oli sairas vaikket sitä tiennytkään, mutta toisen gerbut huomasivatsen ja yrittivät karkottaa sen (turvatakseen laumansa) . Ei niille voi mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p545666Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "732782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella182000No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401885Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1601815- 181771
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5152881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191161Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy811141Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah66965