Mökin lattian eristys?

mökin-akka

Mun pikkumökki on rakennettu vain kesää varten,eli taitaa olla muovimaton alla lautaa vaan.
Miten sen voisi eristää että edes vähän poistais vetoa? Samoin on seinätkin,joku haltex-levy paneelin alla,välissä ei mitään,sitten vaan ulkovuorauslaudat.
Siis vetää kaikista nurkista ja lattiasta
En viitsis kamalasti sijoittaa siihen,mut jotain auttavaa hommaa tilanteeseen pitäis tehdä.Sähköjäkään siellä ei ole,kamina kylläkin mut lämpö katoaa harakoille muutaman tunnin kuluttua.

Onko vinkkejä?

9

8195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohta alkaa työt.

Mulla on sama juttu, ja mä meinaan laittaa 10 sentin villan ja perään tuulensuojalevyjä ja sitten vielä lautoja muutamia että pysyvät. Muuta ongelmaahan ei ole kun että homma pitää tehdä mökin alla jossa tilaa 60-80 senttiä, eikä ole ilmanaulainta käytettävissä. Mulla on 42m2 ja mä laskin että 500€ menee.

• hg

altatuulettuva rakenne paalu- tai kiviperustuksilla:
      lattian vetoisuutta voi hieman vähentaa laittamalla levyt jotka estävät tuulen suoran pääsyn mökin alle.
      on hyvä kuitenkin muistaa että altatuulettuva rakenne tarvitsee ilmankiertoa maakosteuden kuivattamiseksi eli ihan umpitiivistä ei kannata tehdä.

muita kustannustehokkaita toimia vetoisuuden vähentämiseen:

- ikkunoiden ja oven teippaus tai kumitiivisteiden asennus
      - paksut ikkunaverhot sekä ryijyt tms. seinällä. lattiamatot.
      - silikonihuulteen vetäminen lattian & katon sekä seinän rajaan. myös pystynurkat
      - ulkovuorauslautojen välit listoitettu?

nämä auttavat hivenen myös lämmönkarkaamiseen mutta vasta kunnon eristäminen tuo merkittävän parannuksen tähän ongelmaan.

- jos rakenne vain sallii niin levittämällä paksulti sanomalehtiä välipohjaan saa oivan & halvan lämmöneristekerroksen juuri sinne missä hävikki on suurin.

• lhiljkjkljlk

Hyvä muistaa että suurin lämpöhävikki tapahtuu yläpohjan eli katon kautta. Eli jos tiiiveysasiat on kunnossa niin ensimmäisenä kannattaa eristää katto. Viisainta on kuitenkin laittaa eristettä myös lattiaan ja seiniin jotta eristämisestä olisi kunnon hyöty. 100mm villaeriste lienee minimi mitä kannattaa harkita.

• mökin akka

Katto on eristetty villalla,seinien väliin mahtuis jotain,miten se joku puhallusvilla,voiskos sitä jotenkin suihkuttaa sinne?
      Lattia on surkein,pelkät laudat ja muovimatto,mökin alle ei pääse,on rakennettu rinteeseen,pihan puolella patio joka on maata myöten ja toinen puoli avoin kaikelle tuulelle,ritilät vaakaan suojana.
      Ja ymmärrän että ilman pitää kiertää mökin alla.Visainen juttu ; (((

• lhiljkjkljlk

Ei ole juuri muuta vaihtoehtoa kuin purkaa seinän verhoilu(a) ulkoa tai sisältä ja lattia sisäpuolelta.

Joskus 70-luvulla puhallettiin vanhojen purujen päälle jotain vaahtoa pienistä rei'istä mutta tuo vaahto osoittautui "sudeksi".

• on jo

Paras vaihtoehto on puhallusvilla, osta liikkeestä villat niin saat koneen lainaksi.

• eristysmies
    • Kfkfkfkfkrkejrjrk

Alumiinipaperi. Pakkasmatto.vaneri.finnfoam
      Vaneri.

Matto se ois siinä se

• Anonyymi

Kamina ei pakkasella kauaa lämpöä pidä vaikka olisi eristetyt seinätkin. Kunnon takka joka taas on kallis hankinta halpaan mökkiin jos ei paljoa talvella käy siellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6430
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      90
      4581
    3. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      56
      4403
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      24
      3398
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      200
      3088
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      2835
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      20
      2686
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2679
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1611
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      328
      1536
    Aihe