mazda cx-5

maza3mies

vau mikä auto ehdottamasti mazdan paras kävin koeajolla ja ei kyl löytynyt ko kehuttavaa hyvät fiilari kyl sai.. tulee kyllä varmasti olee mazdan myydyin malli 2012 on siinä yö ja päivä mazdan muihin malleihin jos olisin nyt vaihtamassa autoa ja se olisi mazda niin 100% se olisi cx-5.

105

26874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cx-5 2012 vs Jeep V8

      Olen samaa mieltä kanssasi. Cx-5 oli erittäin hiljainen ja jousitukseltaan mielestäni mukavan pehmeä. Tilat riittivät ainakin minulle ja ohjattavuus/istuimet olivat myös sitä parempaa luokkaa. Muuten olisi tullut kaupat heti, mutta valitettavasti olen V8-miehiä...

      • ddw33

        Juuri tulleessa TM:ssä kestotesti, eikä kyllä hiljaisena pidetty, päinvastoin rengasmelusta moitittin.


    • v6turbo

      mitäs sitten kävit koeajamassa? taitaa lähin v8 olla naapurin pihassa....

      • Anonyymi

        Siirtyy Scanian ohjaamoon on V 8 ja vääntöä riittää. Näkyvyys aivan eri luokkaa. Näkee matalampien autojen yli.


    • Hilja-maitotytsi

      Temukan koeajoa silmäillessä tuli havaittua että Mazdan ZoomZoom-diipadaapa on ihan entisellään. Luvattu maantiejon keskukulutus bensa 2,0 automaatille 5,8. TM:n mittauksessa suorahko kestotie, kulutus 7,0. Kiihtyvyys nollasta sataseen jäi sekunnin tehtaan ilmoittamasta. Melu vaivaa, vaikka auton piti olla maan hilljainen.

      Skyactive on samaa zoomzoomia, jota mazda on rallattanut vuosikaudet. Kolmonenkin on uudistunut 7 vuoden aikana 7 kertaa. Ulkonäkö ja moottori on sama kuin 2005.

      • pienellä menee

        Kerropa nyt sitten mistä löydät taloudellisemman vaihtoehdon..? Esim. dieselin CO2 päästöt alkaa 119g/km.


      • Liisaristi
        pienellä menee kirjoitti:

        Kerropa nyt sitten mistä löydät taloudellisemman vaihtoehdon..? Esim. dieselin CO2 päästöt alkaa 119g/km.

        BMWltä löytyy 300 sarjalaisia ja vielä automaatilla mutta Mazdalta ei sitten taas ole yhtään pienipäästöistä automaattia. niinpä meille työsuhdeautoilijoille joku Mazda6 automaatti tulee kalliimmaksi kuin 520DA vain koska mazda päästöt on törkeät.


      • isot päästöt?
        Liisaristi kirjoitti:

        BMWltä löytyy 300 sarjalaisia ja vielä automaatilla mutta Mazdalta ei sitten taas ole yhtään pienipäästöistä automaattia. niinpä meille työsuhdeautoilijoille joku Mazda6 automaatti tulee kalliimmaksi kuin 520DA vain koska mazda päästöt on törkeät.

        Mazda CX-5 automaatti diesel co2 päästöt 139g/km

        vs

        X1 sDrive18d TwinPower Turbo A 155g/km.

        Onko vielä jotain kysyttävää tai kommentoitavaa bemarin co päästöistä??


      • runkrunk!

        niin se teeämmä olis siinä pikkusen väärässä että kiihtyvyys oli vain 0.5 sekkaa ilmoitetusta


      • pinet tehot!
        isot päästöt? kirjoitti:

        Mazda CX-5 automaatti diesel co2 päästöt 139g/km

        vs

        X1 sDrive18d TwinPower Turbo A 155g/km.

        Onko vielä jotain kysyttävää tai kommentoitavaa bemarin co päästöistä??

        toi CX-5 on niin mopo, että siihen nähden päästöt on kamalat!


      • Two Stage Turbo
        pinet tehot! kirjoitti:

        toi CX-5 on niin mopo, että siihen nähden päästöt on kamalat!

        Kumpi versio on mopo 150hv/380Nm vai 175hv/420Nm?

        Taitaa Bemun kone olla sittenkin pienempitehoinen ja suurempipäästöinen.


      • Anonyymi
        Two Stage Turbo kirjoitti:

        Kumpi versio on mopo 150hv/380Nm vai 175hv/420Nm?

        Taitaa Bemun kone olla sittenkin pienempitehoinen ja suurempipäästöinen.

        Minusta bensa cx-5 lähtee kaheksankympin vauhdista nelosvaihteella tosi rivakasti, mikä on mielestäni tärkeää, koska ohitustilanne on hyvä hoitaa nopeasti loppuun.
        Kutosvaihteella turha yrittää ohitella muualla kuin kenties moottoritiellä, eikä vitosellakaan koe räjähtävää lähtöä.


      • Anonyymi
        Liisaristi kirjoitti:

        BMWltä löytyy 300 sarjalaisia ja vielä automaatilla mutta Mazdalta ei sitten taas ole yhtään pienipäästöistä automaattia. niinpä meille työsuhdeautoilijoille joku Mazda6 automaatti tulee kalliimmaksi kuin 520DA vain koska mazda päästöt on törkeät.

        Kuka ostaa bmw saksan paskan.Japski on japski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta bensa cx-5 lähtee kaheksankympin vauhdista nelosvaihteella tosi rivakasti, mikä on mielestäni tärkeää, koska ohitustilanne on hyvä hoitaa nopeasti loppuun.
        Kutosvaihteella turha yrittää ohitella muualla kuin kenties moottoritiellä, eikä vitosellakaan koe räjähtävää lähtöä.

        Kuka ostaa vielä käsivaihteisen auton?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ostaa vielä käsivaihteisen auton?

        Automiehet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ostaa vielä käsivaihteisen auton?

        MINÄ.
        Auto on luotu AJETTAVAKSI ,
        Automaatti on kädettömien pujopartojen vimpain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINÄ.
        Auto on luotu AJETTAVAKSI ,
        Automaatti on kädettömien pujopartojen vimpain

        Pakko sanoa ajettuani uudempaa diesel volvoa joka oli manuaali, että kyllä taajamassa tuli äkkiseltään automaattia ikävä.

        Moottorin kapea ja äkkinäinen tehoalue yhdistettynä jäykkään kytkimeen ja pitkään vaihdekepin liikerataan ei ollut mitenkään miellyttävä kokemus.

        Tuon päälle moottori joka sammutetaan jokaisen pysähdyksen yhteydessä.

        Ei kiitos.


    • Vie soppaa

      Kone on ton pahin ongelma... kaipaa pienen bensaturbon. Sen jälkeen olisi paketti aika hyvin mallillaan. Skyactive on vain vanhan lämmittelyä, kun ei osata? vai haluta? tehdä eurooppalaiseen makuun koneita. Sama vika tojolla, hondalla...

      Nuo ilmoitetut EU kulutukset ajetaan laboratoriossa ja niillä ei ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa. Teknarin testi hyvä.

      • diesel on pop

        Jos tehot ei riitä ja kulutus mietityttää kokeile, uutta kaksoisturbodieseliä, puhtia riittää todella mukavasti ja kone käy silkkisen pehmeästi. Oli todella positiivinen yllätys.


      • Diesel meni jo
        diesel on pop kirjoitti:

        Jos tehot ei riitä ja kulutus mietityttää kokeile, uutta kaksoisturbodieseliä, puhtia riittää todella mukavasti ja kone käy silkkisen pehmeästi. Oli todella positiivinen yllätys.

        Miten lienee huoltokulujen laita? Kolmos-dieslei-mazdaan tarvii huollossa maksaa ureasta 125 e ja polttoainesuodattimesta 115 e, kaiken muun lisäksi. Huollot alkaen 500 e. Ihanan kallista. Elämä ja mazda on.


      • Japsinäätä
        Diesel meni jo kirjoitti:

        Miten lienee huoltokulujen laita? Kolmos-dieslei-mazdaan tarvii huollossa maksaa ureasta 125 e ja polttoainesuodattimesta 115 e, kaiken muun lisäksi. Huollot alkaen 500 e. Ihanan kallista. Elämä ja mazda on.

        Huoltokuluista en muuta tiedä, mutta Skyactiv-D täyttää Euro6 päästönormin ilman tuota urealisäaineistusta.


      • Japsinäätä
        Japsinäätä kirjoitti:

        Huoltokuluista en muuta tiedä, mutta Skyactiv-D täyttää Euro6 päästönormin ilman tuota urealisäaineistusta.

        "Huoltokuluista en muuta tiedä, mutta Skyactiv-D täyttää Euro6 päästönormin ilman tuota urealisäaineistusta. "

        Piti kirjoittaa Euro5, mutta lipesi.


      • euro6
        Japsinäätä kirjoitti:

        "Huoltokuluista en muuta tiedä, mutta Skyactiv-D täyttää Euro6 päästönormin ilman tuota urealisäaineistusta. "

        Piti kirjoittaa Euro5, mutta lipesi.

        Lipesi ihan oikein, eli dieselit täyttävät jo Euro6 päästönormitkin.


      • Jeppesa

        Jos tykkää, että kone ja vaihteisto voi kestää jopa satatonnii hyvällä tuurilla. Mutta sehän on vaan luottosaksalaisen ominaisuus.


      • artsik
        Diesel meni jo kirjoitti:

        Miten lienee huoltokulujen laita? Kolmos-dieslei-mazdaan tarvii huollossa maksaa ureasta 125 e ja polttoainesuodattimesta 115 e, kaiken muun lisäksi. Huollot alkaen 500 e. Ihanan kallista. Elämä ja mazda on.

        Olen jo kaupat tehnyt Audi Q5 Offroud -13 vaihtuu Mazda CX-5:n. Audi diessel ja Mazda bensiini 2.0 Bremium-Plus AWD. käytin Audia huollossa 118tkm 940€ mitä huoltoon kuului. Samassa huomattiin jakopään hihnan olleen kulukut ja vaihto päälle 1000€. Uretaani putkessa oli jotain vikaa joka meni takuuseen 520€. Nyt tuli kanmmanja kirja, että autosta pitää vaihtaa lämpöelementti. Onneksi tuokin menee takuuseen olisi muutoin ollut kallis.
        Tätä ennen oli BMW 520d ajettu 40tkm ja ajoin sillä vajaan satatuhatta. Ongelmia riitti jatkuvasti erillaisten anturien kanssa. Autoa piti juoksuttaa jatkuvasti huollossa ja ei ilmaista. Ei koskaa enää Sakemanneja.


    • skyactiivi

      Eipä se SKYACTIV mitään diipadaapaa ole, CX-5 on luokkansa taloudellisin auto tällä hetkellä ja vieläpä ilman sitä bensaturboa. Tiguan ei pääse tuohon 7l kulutukseen edes diesel mottorilla :DD

      • citimaasturi mies

        tiguani on pidetty mazdan mallina ja tehty siitä kaikilla osa alueilla parempi. käykää vaikka koe-ajolla peräkanaa ensin tiguania ja sen jälkeen cx-5 ero on oikeasti huima mazdan eduksi.. !


    • Vaihdan merkkiä.

      Muuten varmaan ihan hyvä, kuitenkin hinnalla pilattu.
      Kaks litranen bensa automaatti, 41000€, miettikää siitä...................

      • tyhjätasku

        jos ei oo rahaa niin ei oo rahaa, mieti sitä.


      • Japsinäätä

        Tuohon 41 000 € ei muuten Tiguaniin irtoa automaattivaihteistoa, joutuu tyytymään suunnilleen samantehoiseen 1.4 TSI:n porsivalla jakopäällä ym. muilla kansanauton ominaisuuksilla.


      • Yks persaukinen.
        tyhjätasku kirjoitti:

        jos ei oo rahaa niin ei oo rahaa, mieti sitä.

        Kyllä se on niin ettei aina hinta ja laatu kohtaa.
        Halvemmallakin saa noit citymaastureita.................


      • halvalla saa
        Yks persaukinen. kirjoitti:

        Kyllä se on niin ettei aina hinta ja laatu kohtaa.
        Halvemmallakin saa noit citymaastureita.................

        joo, käväse vaan ostamassa dacia jos rahat ei muuhun riitä


      • Kuluttajavirastoasia
        Japsinäätä kirjoitti:

        Tuohon 41 000 € ei muuten Tiguaniin irtoa automaattivaihteistoa, joutuu tyytymään suunnilleen samantehoiseen 1.4 TSI:n porsivalla jakopäällä ym. muilla kansanauton ominaisuuksilla.

        Mazdan Cx-5:n hinnoittelu ei kestä päivänvaloa. Ilmoitetaan alkaen hinta. Metalllivaäristä pyydetään 800e. Kas kummaa autoa ei edes saa muilla kuin metalliväreillä. Eli suoraa kusetusta. Alkaen hintoihin pitää lisätä 800e. Ihme kikkailua, jotta hinnat näyttäisivät halvemmilta.


      • masacx5
        Kuluttajavirastoasia kirjoitti:

        Mazdan Cx-5:n hinnoittelu ei kestä päivänvaloa. Ilmoitetaan alkaen hinta. Metalllivaäristä pyydetään 800e. Kas kummaa autoa ei edes saa muilla kuin metalliväreillä. Eli suoraa kusetusta. Alkaen hintoihin pitää lisätä 800e. Ihme kikkailua, jotta hinnat näyttäisivät halvemmilta.

        Perusvalkoinen väri on toki saatavissa, eli totta kai saa myös muulla värillä kuin metallivärillä.


      • päivitystä kiitos

      • MAZDA CX-5 OMISTAJA
        Yks persaukinen. kirjoitti:

        Kyllä se on niin ettei aina hinta ja laatu kohtaa.
        Halvemmallakin saa noit citymaastureita.................

        Joo o eikös Ladaakin vielä valmisteta? Meinaan jos siinä hinta/laatusuhde ois kohdillaan myös persaukinaisille;)


      • Mazda CX5
        Kuluttajavirastoasia kirjoitti:

        Mazdan Cx-5:n hinnoittelu ei kestä päivänvaloa. Ilmoitetaan alkaen hinta. Metalllivaäristä pyydetään 800e. Kas kummaa autoa ei edes saa muilla kuin metalliväreillä. Eli suoraa kusetusta. Alkaen hintoihin pitää lisätä 800e. Ihme kikkailua, jotta hinnat näyttäisivät halvemmilta.

        Ota asioista selvä ennenkuin huutelet täyttä SKEIDAA.Valkonen on ihan perusvärillä.ÖÖÖÖÖÖ..... mitenkäs muut automerkit sitte sun mielestä ilmottaa autojensa hinnat?Meinaatko tosissas että esim Bemari ilmottaa hinnan 35.000egeä olkoon varustetaso/moottori mikä tahansa??????Soitteleppa sinne Kuluttajavirastoon niin nauravat sulle magiasti;)


      • cx5 om.
        päivitystä kiitos kirjoitti:

        Jos näin on niin miksi perusvalkoista väriä ei ole valittavissa heidän nettisivuilla, joissa on värit lueteltu. Vain kaksi eri valkoista lisähintaista metalliväriä.

        http://www.mazda.fi/mallisto/cx-5/varit/20-skyactiv-g-comfort-6mt-5d-q01.html

        Jos nyt oikein ottaa sen simmun kätöseen ja katsoo tarkasti.Niin huomaa ne TÄHDILLÄ merkatut on lisähintavärejä!!!!!!!Alimmainen Arctic White(A4D)on se perushintaan kuuluva ei siis LISÄHINTAA!!!!!!!!


      • että nauran
        Kuluttajavirastoasia kirjoitti:

        Mazdan Cx-5:n hinnoittelu ei kestä päivänvaloa. Ilmoitetaan alkaen hinta. Metalllivaäristä pyydetään 800e. Kas kummaa autoa ei edes saa muilla kuin metalliväreillä. Eli suoraa kusetusta. Alkaen hintoihin pitää lisätä 800e. Ihme kikkailua, jotta hinnat näyttäisivät halvemmilta.

        KYLLÄ ON HUOMATTU ETTÄ KAIKKI jotain kikkailua käyttää ,,muka alkuhinta
        pyh sanon minä. Ihmiset houkutellaan kaupalle alkuhinnan ja jonku muun tarjouksen avulla . JA SITTENHÄN SE KAUPPIAS ALKAA HINTOJA "HIOMAAN"
        JOOPA joo kyllä nämä kaupustelijat on tietty ja autokin on 1 vuosimallia uudempi kun hän sen yrittää myydä mutta sun vaihtoauto on vuotta vanhempi vaikka rekisteripaperissa lukee muuta.
        /AI AI ai


      • Anonyymi
        tyhjätasku kirjoitti:

        jos ei oo rahaa niin ei oo rahaa, mieti sitä.

        Cx5 aika nätti


      • Anonyymi
        Mazda CX5 kirjoitti:

        Ota asioista selvä ennenkuin huutelet täyttä SKEIDAA.Valkonen on ihan perusvärillä.ÖÖÖÖÖÖ..... mitenkäs muut automerkit sitte sun mielestä ilmottaa autojensa hinnat?Meinaatko tosissas että esim Bemari ilmottaa hinnan 35.000egeä olkoon varustetaso/moottori mikä tahansa??????Soitteleppa sinne Kuluttajavirastoon niin nauravat sulle magiasti;)

        Ne nauraa sille että joku on ostamassa bimmeriä


    • jesh

      Näyttää lehdetkin tykkäävän:

      - AutoBild 8/2012
      - Ilta-Sanomat 27.4.2012

      Jopa Auto Bild antoi Japanilaiselle 4 1/2 pistettä 5:stä.

      • Olisko mieluummin
        kunkku kirjoitti:

        joo http://www.iltasanomat.fi/autot/maanteiden-kuningas/art-1288464928664.html?pos=1288345322210

        keisari uusissa vaatteissa? IS: "Ongelma kuluttajien kannalta tässä kaikessa hienossa teknologiavyörytyksessä on se, että muutoksia ei oikein näe päälle päin. Ei pienentynyttä painoa tai kulutusta, ei hienosti toimivan moottorin palotapahtumaa, ei uusia vaihteistoratkaisuja tai kehittyneitä korimateriaaleja". Zoomzoom bangbang skyhyperactive, ja ostat vanhanaikaista pskaa paketissa.


      • 10 pistettä
        Olisko mieluummin kirjoitti:

        keisari uusissa vaatteissa? IS: "Ongelma kuluttajien kannalta tässä kaikessa hienossa teknologiavyörytyksessä on se, että muutoksia ei oikein näe päälle päin. Ei pienentynyttä painoa tai kulutusta, ei hienosti toimivan moottorin palotapahtumaa, ei uusia vaihteistoratkaisuja tai kehittyneitä korimateriaaleja". Zoomzoom bangbang skyhyperactive, ja ostat vanhanaikaista pskaa paketissa.

        Jopa trolli poimi taas hyvin jutun pointin :D

        Juttu jatkuu siitä koeajolle toteamaan, että hienot teknologiset ratkaisut ovat myös oikeasti onnistuneita myös käytännössä.

        "Onneksi CX-5 on sentään päältä päin vakuuttavan näköinen, ja sisätilat ensituntumalta varsin toimivat. Takana on mukavasti tilaa, vaikka edessä istuisi pidempikin henkilö. Muisto Mazdan lievästä pysähtyneisyydestä alkaa näin hälvetä."

        Ja lopputulemana:

        "Onnistunut paketti, josta merkittävämpiä heikkouksia on itse asiassa vaikea löytää. Tiguanit, CR-V:t ja Qashqait – nyt joudutte tiukkaan taistoon. Tervetuloa takaisin, Mazda!"


      • Hyvähän se
        10 pistettä kirjoitti:

        Jopa trolli poimi taas hyvin jutun pointin :D

        Juttu jatkuu siitä koeajolle toteamaan, että hienot teknologiset ratkaisut ovat myös oikeasti onnistuneita myös käytännössä.

        "Onneksi CX-5 on sentään päältä päin vakuuttavan näköinen, ja sisätilat ensituntumalta varsin toimivat. Takana on mukavasti tilaa, vaikka edessä istuisi pidempikin henkilö. Muisto Mazdan lievästä pysähtyneisyydestä alkaa näin hälvetä."

        Ja lopputulemana:

        "Onnistunut paketti, josta merkittävämpiä heikkouksia on itse asiassa vaikea löytää. Tiguanit, CR-V:t ja Qashqait – nyt joudutte tiukkaan taistoon. Tervetuloa takaisin, Mazda!"

        että edes näyttää siedettävältä ja sisälle mahtuu.


    • öaslkdclökäö

      TM testin mukaan sallittu öljyn kulutus on 0,8 l/1000 km ! Eli aika paljon saa kuluttaa öljyä jos 8 l saa mennä 10000 km kohti, eikä siis tällä kulutuksella vielä ole takuun piirissä. Se on ominaisuus? Oliskohan mietitty että kun on kova puristussuhde bensakoneissa niin öljyä tuppaa kulumaan !

      • se009ol

        Monissa autoissa sallitaan muuten vieläkin suurempia öljynkulutuksia.


    • Auringonlaskun auto

      Ei turboa, 5-vaihteinen automaatti jos automaatin edes saa, rämpsähtävät ohuet ovet, ruoste, rengasmelu, viimeisenä laatukin löpsähtänyt...

      Nousevan auringon maa on yhtäkkiä taantunut autonvalmistuksen laskevan auringon maaksi.

      • Zoooooomzoom

        Diesel on tuplaturbo, automaatissa 6 vaihetta ja on saatavana niin dieseliin kuin bensaankin.

        Kerro lisää autotietämyksestäsi..


      • artsik577
        Zoooooomzoom kirjoitti:

        Diesel on tuplaturbo, automaatissa 6 vaihetta ja on saatavana niin dieseliin kuin bensaankin.

        Kerro lisää autotietämyksestäsi..

        Jenkeissä Mazdan automaattia on kehuttu yhdeksi maailman parhaista testeissä. Itsekin ostin Mazdan CX-5 aut. Koeajon perusteella auto ei hävinnyt audin Q5 Off. ajettavuudelle ja varusteet paljon halvemmassa mazdassa selvästi paremmat. Mazda varustettuna maksoi 47500€ 2.0 bensiini. Audi yli 60 tuhatta.


    • Ennätyslukemat

      Hyvää palautetta tuntuu tulevan jokapuolelta!

      http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/koeajot/mazda-cx-5-puristaa-ennatyslukemat/1190184

    • Autoa harkitseva?

      Koeajoin touring-mallin, joka oli hieman ylirengastettu eli meluisa, muuten auto miellytti. Jos ostan ajan auton suoraan ruosteenestoon. Tuttu Mazda 6 mies sanoi teettäneensä samassa yhteydessä extra meluntorjunnan eli pyötönkoteloihin laitettiin 1,5 cm äänieristettä samoin pohjaan. Eli touring mallissa on toivomani varusteet ja navigaattorin, metallivärin ja vetokoukun rastitan optioista.

      Onko teillä kokemusta näistä extra äänieristyksistä ruosteeneston yhteydessä?

      Niin Tiguan näytti tulevan noin 10000-15000 euroa kalliimmaksi samoilla varusteilla; tosin myyjä tyrkytti kovasti Espanjassa tehtyä Q3:sta.

    • HJ

      Turhan isoja nuo nykyautot kuitenkin on.Mazdalla jo CX-7 joten hinta- ja kokoero suhteellisen pieni jos vertaa nelivetomalliin.Itsellä on MPS 6 enkä lähtisi vaihtamaan CX-5 vaikka mittarissa läheneekin 100th.Ehkä pienempi citymaasturi olisi iskenyt markkinoille paremmin koska hinta on kyllä aika korkea jos haluaa todella että malli myy kuin siimaa.Jos mallit alkaen hinta olisi 5000e halvempi ja neliveto 8000e halvempi niin voisi olla markkinat paljon suuremmat.Säästöä olisi tullut varmaan autoa hieman pienentämällä ja mielestäni koko Mazda-mallisto on vähän ylihinnoiteltu esim. Mazda3 ja Mazda6 hintaerot turhan pienet.Eikä CX-5 aloitusmallin peltivanteet ainakaan myyntiä lisää vaikka näin Mazda miehenä toivonkin että malli menestyisi markkinoilla hyvin.Vähävikaisia autoja Mazda tekee eikä omassakaan ole tarvinnut kuin perushuollot tehdä.

      • tilaa pitää olla

        Päinvastoin. Markkinoilla ei ole juuri muita kuin Nissan qashkai 2 järkevän hintaisia nelivetoisia katumaastureita, joissa on riittävän suuri tavaratila. Lähes joka auto on varustettu 300-400l tavaratilalla, joka on monelle todella pieni. Miksi kukaan ei tee 4-veto katumaasturia, jossa on 600l tavaratila n. 30 000 e hintaan. Menekki olisi taattu.


    • Diesel Power

      Mazdan ei mielestäni tarvitse olla markkinoiden edullisin auto. Arvostan Mazdan innovatiivista ajattelua ja sitä ettei ole lähdetty sille halvalle peruspullalinjalle.

      CX-5 on hieno piristysruiske harmaaseen SUV luokkaan josta ei vastaavaa tuotetta löydy, luokkansa parhaat kulutus ja päästöarvot sekä ajettavuus jolle löytyy vertailukohtia vasta BMW mallistosta.

      Mazda on tehty ihmiselle joka osaa arvostaa hienoja teknisiä ratkaisuja, muotoilua ja laadukasta viimeistelyä sekä erinomaista ajettavuutta. Ei niille jotka juoksevat halvimpien hintojen ja tuotteiden perässä.

      Hyvänä vertailukohtana voidaan pitää teknisesti edistyksellisenä pidettyä Audia joka jää kauaksi Mazdasta lähes kaikilla osa-alueilla. Esimerkiksi hinnat alkaen malli 39 359,72 €, 140hv diesel ja CO2 päästöt 137.

      Audi on pienempi, heikkotehoisempi, suurempipäästöinen, kalliimpi, heikommin varusteltu..

    • not only power
    • Uusikuus kun nousis

      Diesel kiinnostaa. Alla on FL kuutonen, kilometrejä kertyy riittävästi ja eihän tuo nykyinenkään huono ole, mutta hyvää voi parantaa, eli CX-5:n olen nähnyt bensana, korimalli ei kiinnosta pätkääkään, mutta voimanlähde istutettuna kuutosmaiseen koriin olisi kiinnostava. Nykyinen R2 muistuttaa etäisesti dieseliä ääneltään, vääntöäkin on likimain tyhjäkäynniltä, löpöä ei kulu yli kuuden yrittämälläkään, tuota jos voi parantaa niin toki kiinnostaa.

    • -Mic-

      5000km takana 2,2 SKYACTIV-D Touring 6AT mallilla.

      moottori
      kulutus
      automaattivaihteisto (olin ennakkaluuloinen kun ei ole kaksoiskytkinvaihteisto)
      ohjaus
      tilat
      varusteet
      alusta (varauksin)
      ei nitinöitä/natinoita

      - rengasmelu 100 vauhdissa (saa nähdä auttaako ruostesuojaus ja stop sonic käsittely)
      - i-stop rikki (autossa 2 akkua, joista i-stop akku rikki)
      - pintakova alusta
      - viimeistely edelliseen autoon Audi A4 verrattuna. Kaikki on kyllä tehny siististi ja sovitukset on kohdillaan, mutta ei tätä premiumiksi erehdy luulemaan.

      • kjkj3292e

        Auttoiko stop sonic ja ruostesuojaus meluun?


      • -Mic-
        kjkj3292e kirjoitti:

        Auttoiko stop sonic ja ruostesuojaus meluun?

        Rengasmelu väheni selkeästi. Toisaalta nyt tuulen suhinat sun muut erottuu selkeämmin kun rengasmelu ei niitä peitä :-/

        Esim kuskinpuoleisesta ovesta kuuluu satunnaisesti vaimeaa natinaa/naksahtelua, jota en kuullut ennen käsittely. Mitätön ääni jota ei huomaa jos esim radio on edes pienellä, mutta silti häiritsee. Sen verran perfektionistin vikaa.


      • Kuikka Koponen

        Olen kovasti kiinnostunut juuri tuosta cx-5 -mallista... Miten jatko on sujunut? Mitä on käytännön polttoainekulutus ollut? Onko neliveto toiminut odotetusti? Huoltojen hinnat ... ja tietysti kestävyys kiinnostaa?
        Vaihtoehtona olisi Yeti tai CR-V...


    • SKYACTIV-D
    • Juuso456

      Mikä on huoltoväli cx-5:ssa?

    • parasko?
    • ei rav pärjää

      Valkoinen, musta vai sininen?

      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.495387157191195.1073741827.150678468328734&type=1

      RAV4 hinnat alkaen 35 274,09 €

      CX-5 hinnat alkaen 28871,56 €

    • Eki Pering

      Kävin koekuuntelemassa cx-5 executiven Bosen, ei tehnyt vaikutusta. En ikinä koskaan laittaisi rahojani tuollaiseen äänentoistoon, referenssinä 4-vuoden jakso Volvossa mielestäni hyvää Dynaudion ääntä.
      Mutta suurempi asia oli se, että iPod classic 160GB:n tunnistamisen kanssa oli ongelmia (usb-kaapelin kautta siis tietysti).
      Mazda-myyjä ei tiennyt miksei iPodin sisältöä saanut auton näyttöön [nyt jälkeenpäin googlesta on löytynyt vastaavaa raportointia laajemminkin] vaan että se jäi kellottamaan "reading" -tilaan. Joten vaikka kaikki auton markkinointimateriaalissa, liitännöissä yms antaa ymmärtää että iPod on ok, niin ei ollut. Eli iPod ei siis ollut yhteensopiva auton kanssa. Volvossa se skulasi ennen ja jälkeen Mazda-myymälän ihan normaalisti hyvin.
      En myöskään saanut Lumia 800:sta musiikkeja ulos Bluetoothin kautta, joka sekin puoli sitten jäi todentamatta.
      Mutta vaikka äänipuoli on rampa, ei se autoa huononna. Yksi parhaita ajokokemuksia koskaan (touring business diesel awd): motaria, mutkaista asfalttitietä, hiekkatietä, Stadin keskustaa. Isoja kuoppia, teräviä kivia, kuraa, hiekkaa, mutaa ja kanttikiviä - vain lumi jäi puuttumaan, mutta olin hyvin positiivisesti yllättänyt. Tosin automaatin tilalle ottaisin ehkä manuaalin, mutta pitää nyt vielä miettiä sitä. Autolle kiitettävä arvosana, musapuolella arvosanaksi 5 (cd ja radio kuitenkin pelasivat) ja Bosen pitäisi saada kielto tuottaa äänentoistoa.

      • ysisatanen toimii

        Itsellä Lumia 900 on toiminut ihan hyvin bluetoothin kanssa podista en tiedä. Ja takaistuinen 40:20:60 jako on perin näppärä idea.


    • Zoom Zoom

      Mulla on pelannut Boset hyvin. Ehkä bassoa vois olla enemmän, mut on noi matalatkin äänet silti yllättävän muhkeat. En ole koittanut kytkeä cx-5:seeni muita kuin iphonen ja samsungin android puhelimen ja kummankaan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, Musiikit striimaa bt:n kautta ja aux:illa jos haluaa.

      Samoin puhelin ominaisuus on toiminut hyvin auton kosketusnäytöltä ja molempien puhelimien osoitekirjat ovat siirtyneet ongelmitta. Noiden suhteen ei valittamista.

      Jos nyt omaa autoa haukkuu, niin onhan toi tollanen laiska möykky, mut tossa luokassa kuitenkin hakkaa mun mielestä tiguanin ja cr-v:n

    • SKYACTIIVI

      SKYACTIV teknologia rules!! CX-5: n kulutus Tekniikan Maailman 60tkm kestotestistä oli luokassaan hämmästyttävän pieni 7,42l/100km.

      Testissä todettua:

      "Moottorit ovat lajissaan fiksuja; dieseln on yksinkertaisesti hieno, ja kaksilitrainen bensiinimoottori edustaa vapaasti hengittävien perheauton moottorien aatelia."

    • kuvia cx-5
    • Eki Pering

      Nyt on takana n. 6kk etuvetoisen dieselin kanssa (7. toukokuuta 15719 km). Ehkä kolmasosa ajosta on kaupunkia, kolmasosa motaria ja kolmasosa "normitietä".

      Keskimääräinen kulutus 6,31L/100km (esite lupasi yhdistetyksi kulutukseksi 4,6L/100km). Merkkasin tankatessa ylös noita kulutuksia ja suurin kulutusluku 24.tammikuuta oli 7,8L/100km ja pienin luku 4. huhtikuuta 5,5L/100km.Yhteensä auto on syönyt polttoainetta 1027,44 L.
      Edullisimmillaan diesel maksoi 1,459€/L ja kalleimmillaan 1,559€/L, yhteensä tuo litramäärä on maksanut 1532,30€.

      Lasinsesunestettä on kulunut tosi vähän, ei ole hankkimisen jälkeen tarvinnut ostaa kuin 2 x 5L valmiiksi lantrattua ja nyt pesunestesäiliössä on vielä jäljellä tuota jälkimmäistä. Eli aika vähän sitä kuluu. (valmiiksi lantrattu siksi että saa hyvän pöntön jota käyttää kun keväällä vaihtaa pienkoneisiin öljyjä - ja siksi että olen laiska).

      Ajoa keskimäärin/ennustettuna 88,5km (päivässä), 2655km (kuukaudessa) ja 32300 km (vuodessa).

      Radiolla pärjää, iPodi tuli salireissuille käyttöön, mutta autossa sitä ei voi käyttää. Sain sen kuitenkin toimimaan USB:n kautta, mutta jotenkin aina autoa startatessa se jäi "lataamaan" soittimen sisältöä jonnekin auton proxyyn minuuttitolkulla. Onneksi on hyviä radiokanavia. Bosea en kaipaa vieläkään. Ja juu, Lumia 925 osaa (toisin kuin Lumia 800) striimata musiikkia bluetoothin kautta auton perussoittimeen.

    • ZoomZoomCX-5

      Mazda CX-5:n voimalinja oli paras teknavin katumaasturivertailussa. Kokonaisvertailussa tuli viides sija, mutta aika monta mutu pistettä oli annettu muille.

      Testit puhuivat kuitenkin selvää kieltä.

      kiihtyvyys: 0-100km/h 8,8s
      testikulutus: 6,4l /100km

      Näillä arvoilla nelivetoinen CX-5 2.2 SKYACTIV-D on vertailun suorituskykyisin, pienikulutuksisin ja pienipäästöisin. Taitaa olla muuten ainoa EURO6 päästönormin diesel joka ei tarvitse AdBlue litkua.

    • JormaJii

      10tkm takana nelivetoisella bensakoneella. Pidän autoa varsin hiljaisena, vertailukohtana edellisen sukupolven Ford Kuga. Viimeistely on korkeatasoista, auto on hyvä ja vakaa ajettava, ohjaus ehkä hieman tunnoton. Tilaa on hyvin takapenkillä ja -kontissa, kolmessa osassa kaatuvat istuimet todella näppärät. Audiolaitteet mielestäni hyvälaatuiset, Spotifyila voi näppärästi kuunnella musiikka kun naittaa puhelimen ja audiolaitteet bluetoothin kautta.

      Kaksi asiaa on häirinnyt, ensinnäkin kulutus on selvästi suurempi mitä luvataan, viimeiset 6000 km keskikulutus 8.3 l sataselle, lähinnä kehäteillä rullaamista ja moottoritiellä pudottelua. Toinen on lähinnä oma valinta eli vaihto dieselistä bensakoneeseen. Kyllä saa bensakonetta luukuttaa aikalailla että liikkuu. Kugassa oli 20hv vähemmän mutta vääntö korvaa kaiken.

      Jos nyt ostaisin, ottaisin dieselillä. Muuten aivan loistava auto.

    • Masamies

      Mazdamies vaihtanut Subaru outbagin CX-5 :een.Subarussa ei oikeesti mitään vikoja.Paitsi (Jälleeeen myynnin korjaamo). Mazda on automaatti 4/wd pensa..Kerron kun kesäajot on takana. Kokemuksia Mazdoista jo yli parikstakymmenestä masasta.

    • Akindyros

      Tietääkö joku mistä saa 2014 Mazda CX-5:een taakse sisälokasuojat. Auton myynyt
      liike on avuton asian suhteen. Oli suuri yllätys että sisälokasuojia ei tunnu olevan saatvilla mistään.

    • masa18

      Kysy lokari-laineelta raumalta, tai jotkut ruostesuojaamot ainaki tampereella myy tai ainakin asentaa niitä.

      • Masamies

        Kesäajot takana.Veneluiskalla positivinen yllätys,sillä eipä haise kytkin.Kertakaikkiaan mukava yllätys/subaruun verrattuna.Vene nousi todella kevyesti.Maantiellä todella hyvä peli.Odotan innolla jo lumikelejä,että pääsen kelkkaa vetämään.4w positiivinen yllätys.Polttoaineenkulutuksen arviointi vielä kesken vähäisten kilometrien takia.


    • Mazdakamu

      Hankin uuden CX-5 neliveto, automaatti, diesel version ja pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen, mutta seuraavat asiat häiritsee n. 10 000 kilometrin jälkeen:

      - Keskikulutusmittari näyttää 0,7 litraa liian vähän todelliseen kulutukseen nähden. Voiko säätää, korjata tai onko muilla ollut samaa vikaa?

      - Keskikulutus on ollut 7,7 litran luokkaa eli huomattavasti luvattua (4,6-5,5 litraa) ja omia odotusarvoja enemmän.

      - I-Stop ominaisuus toiminut vain ajoittain. En ole varma, että johtuuko tällä hetkellä viileistä keleistä vai toimintahäiriöstä.

      - Kuopion torin alusparkkiin, jos ajaa etelän pään rampista, niin lyö automaattijarrutuksen päälle (testattu vain kerran).

      - 50 litran tankki, kun tottunut isompiin ... tuntuu että saa olla tankkaamassa koko ajan.

      - Ei kunnon paikkaa kahvikupille

      • Yrjö_Sakari

        Meillä CX-5 etuvetoisena bensakoneella kuluttaa pitkässä maantieajossa ajotietokoneen mukaan 6 l/100 km, yhdistetyssä kaupunkiajossa 6,5-7 l/100 km. Todellisuudessa ajotietokone meillä näyttää 0,5 l/100 km liian vähän, kaunistelee kulutusta. I-Stop-ominaisuus toimii nyt hyvin, alussa ensimmäisen 3 kuukauden aikana ei lainkaan, vaati huoltoa. Puhelinjärjestelmä ei toimi täysin omistajan käsikirjan mukaan, huolloista huolimatta.


      • Yrjö_Sakari

        Täsmennän edellistä kommenttiani: pitkä matka-ajo, keskinopeus 85 km/h, keskikulutus hyvällä tiellä 6,5 l/100 km (todellinen mitattu kulutus, ajotietokone antaa lukeman 5,95 l/100 km, ero noin 0,5 l/100 km, kulutuksen kaunistelua noin 12%). Moottoritiellä ajettaessa lähes 120 km/h, bensan kulutus ajotietokoneen mukaan hieman yi 7 l/100 km. Sekalaisessa työmatka-ajossa kaupunkiseudulla kulutus ajotietokoneen mukaan 6,5 -6,7 l/100 km. Kaksi jälkimmäistä kulutustietoa ovat auton ajotietokoneen ilmoittamia.


    • masamies

      Ei vielä kovin lumisia kelejä mutta xz-5 pelittää.
      Continentaalin rengassarja (225/65/17) on yllättäen meluisampi kuin nokian 8 vastaava.Ennen oli toisin päin.
      Keskikulutus tällä hetkellä himpun alle 10:n'Mutta Pelkästään kaupunkiajoa ja
      veneen vetoa.
      Ajossa ei ongelmia.OK.

    • Mullekkin tulossa

      Mites CX-5 omistajat, oletteko ruostesuojanneet autonne? Ruotsalaisen Vi Bilägärenin mukaan olis suojaus suht hyvällä tasolla.

      • 9-33

        Tinkikää:

        Penkkien lianestokäsittely
        Äänieristyskäsittely
        Ruosteenestokäsittely


        Ihan varmasti onnistuu.


    • ei.pätkääkään

      Voortin paskahan tuo on, siis ei kiinnosta pätkääkään.

      • tiedonhaluinenoon

        Mitä fordia tossa cx-5 on...kerro nyt?


      • SamaeLMoonskin

        Trollitero luulet tietäväsi asioista. Todellisuudessa Mazda ei ole enää tehnyt yhtään mitään yhteistyötä Fordin kanssa moneen vuoteen, eikä tuossa Mazda CX-5 ole enää yhtään mitään Fordia.


    • Nelitahti

      Tota ei pätkääkään vituttaa kun ei ole vataa cx5:teen!

    • Nelitahti

      Siis VARAA

    • Nelitahti

      CX5 todellinen kulutus n.8l satasella,jossa lyhyttä työmatkaa kaupunkiajoa sekä moottoritietä jolla kulutus suurin.ajettu 1200km. täydestä täyteen.
      Uusi 2017 etuveto bensa.

    • Uusimazdamies

      Laitoin CX-5 2016 Diesel automaatin. Kulutus voisi olla maltillinen, mutta hiukkassuodatinta regeneroidaan maatieajossakin alle 100 km välein ja se tuhoaa ehkä kohtuullisen kulutuksen. Runsas regenerointi lisää moottoriöljyn määrää siten, että öljynvaihtoväli on lyhentynyt 13000 km. Onko muilla kokemuksia vastaavan todellisesta kulutuksesta ja regeneroininnista? Kyselen saadakseni kokemuksia, että onko kiesissä jotain pielessä. Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen.

      • ajatkovähän

        Montakos kilometriä yleensä ajat päivän aikana? Jotkut ihmiset ajavat niin lyhyitä matkoja ettei hiukkassuodattimen regenerointi ehdi suoriutua loppuun asti. Suositeltavaa olisi ajaa kerran diesel autolla, auton merkistä riippumatta noin 1,5-2 tuntia ilman mitään taukoa edes yhtenä päivänä viikossa. Tällöin hiukkassuodattimen regenerointi varmasti ehtii suoriutua loppuun asti.


      • Uusimazdamies

        Viikolla tulee työmatkaa keskimäärin 100 km kaupunkiajoa. Viikonloppuisin noin 400 km maantieajoa, kahdessa eri noin 200 km pätkässä. Viime viikonloppuna lähtiessä reissulle kaupunkiajossa kesken jäänyt regenerointi suoriutui loppuun mutta jo noin 100 km jälkeen se suoritettiin uudelleen. Auto seisoi viikonlopun ajamattomana ja paluumatkalla taas noin 100 km edellisestä se uusiutui. Regenerointi näyttäisi kestävän jotain 15 min luokkaa kerrallaan. Toinen ihmetys on polttoaineen kulutus kylmällä moottorilla. Jostain syystä kylmä moottori nieleksii ainetta vähän kuin perinteinen bensa-auto konsanaan, eikä kaupunkikulutuskaan ole vielä vakuuttanut. Kiitos asiallisesta vastauksesta. Miltä yllä oleva sepustus vaikuttaa?


      • regeneraatio

        Onkohan regenerointi-ongelmaan tullut valaistusta? -Itsellä vm 2010 cdi E-mersu ja olen ihmetellyt kun hiukkaspoltto tulee noin 300-400 km välein. Pidän väliä turhan pienenä, mutta että 100km välein, niin ei kyllä ole kaikki kunnossa autossa. Minulla aika paljon taajama-ajoa kylläkin.


    • ok10

      UUSI Mazda CX5 2017 2,0 bensa etuveto.käytiin Virossa eli kaikenlaista ajoa pääosin motaria jossa kulutus suurin mahdollinen,ajettu täydestä täyteen 1005,oo km.tankkaukset yhteenlaskettuna todellinen kulutus 0,07115422885. tää on kyseisen auton todellinen kulutus eikä ollut mitään taloudellisuus ajoa,kerran välähti.

    • eki-75

      Itsellä uudehko Cx-5 2.2 diesel, kulutus oli tankkauksesta tankkaukseen 5.2 litraa sadalla, lähes kaikki on maantieajoa, sanotaan 75 prossaa maantietä.. on vain etuveto ja ja manuaali joten se varmaan vaikuttaa kulutukseen, ajo tietokone näyttää 4.9 litraa joten aika pieni ero, hiukkassuodatin toimii autossani 100-200 km välein noin 5-10 minuuttia joten ei liene ongelma jos muillakin toimii samallatavalla. Parempihan se on että puhdistaa!

    • Uusimazdamieskö

      Sain kuulla merkkihuollosta, että regenerointi pitäisi tapahtua, kun polttoainetta on kulutettu noin 20 litraa. Seuraavassa huollossa tarkastavat hiukkassuodattimen ja paineantureiden kunnon. Nyt tilanne on kehittynyt siten, että maantieajossa edellisen regeneroinnin jälkeen aloitetaan uudelleen noin 75 km jälkeen. Polttoaineen kulutus regeneroinnin aikana oman kulutusmittarin mukaan hyppää useamman litran satasta kohti ja kestää 25-30 km. Maantiekulutus alkaa huidella lähellä 8 litraa. Saa nähdä löytyykö syytä. Jos ei, niin kiesi lähtee takaisin myyjälle.

      • Uusimazdamieskö

        Moro. Löysivät lopultakin vian, vaan olihan tappista. Dataa luettiin monet kerrat ja lopulta meni suuttimet vaihtoon. Kulutus putosi merkittävästi ja regenerointi harveni 250-300 km. Samalla loppui öljyn määrän lisääntyminen ja laadun nopea heikkeneminen.


      • Anonyymi
        Uusimazdamieskö kirjoitti:

        Moro. Löysivät lopultakin vian, vaan olihan tappista. Dataa luettiin monet kerrat ja lopulta meni suuttimet vaihtoon. Kulutus putosi merkittävästi ja regenerointi harveni 250-300 km. Samalla loppui öljyn määrän lisääntyminen ja laadun nopea heikkeneminen.

        Ilmeisesti meillä sama ongelma, kun hiukkaspoltto käynnistyy maantieajossa alle 100km:n välein. Eli tietää vain vuoden käytössä olleeseen cx-5:een suutinremontin. Pystyikö tuon toteamaan jostain tietystä arvosta/tms datassa?


    • Anonyymi

      CX-5 Mekaniikan esittely... löysin hyvän videon jossa on käyty auton mekaniikka pääpiirteittäin läpi. Kannattaa ehdottomasti katsoa, yllättävän paljon oli jo ruostetta pohjassa vaikka oli vasta vuoden vanha, toki tuossa ei mainita että missä tämä on kuvattu. Onhan tuossa hienoja juttuja, eikä suotta olla tehty asioita liian monimutkaisia mutta myös hölmöjäkin ratkaisuja.
      https://www.youtube.com/watch?v=nWNNE7oXnL4

    • Anonyymi

      Minkäsorttisia kesärenkaita olette näihin C5:iin asentaneet? Nyt omassani alla tehtaan jäljiltä Yokohamat, jotka vähän tuntuvat kumisevan alla. Olisikohan Hankook, tai Kumho miellyttävämpiä? Misukat ja Contit liian kalliita mielestäni.

    • Anonyymi

      Onko ihan hullua käyttää CX5:n 2,0 litraisessa bensamoottorissa 98 korkeaoktaanista, vaikka 95 kelpaa ohjekirjan mukaan. Ko. Mazdan moottorissa on yli 14 puristussuhde ja ainakin vanhassa maailmassa (80-90 - luvulla) tuollaiset moottorit vaativat korkeaoktaanista.

    • Anonyymi

      Itsekkin käyttänyt 98E5:sta... 2.0 AT6 AWD...kesällä maantiellä 80-100km/h nopeusrajotuksilla taisi 6.7-6.8L/100km olla tankattu kulutus...Kaupungissa 8.3-8.6L/100km tankattuna näyttänyt...Mielestänä ei paha kun aikaisempi 1.8i Automaatti Civic Sedan 2007 vei samaa luokkaa tai enemmänkin...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4480
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      87
      2303
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      561
      1758
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1481
    5. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      7
      1211
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1177
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1108
    8. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      980
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      63
      941
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      918
    Aihe