Ursula - kertokaa ajatuksenne

Ursastar

Veljensä nimi viittaa eläinaiheeseen ja tyttärelle sopisi teeman puolesta nimi Ursula, naaraskarhua latinaksi tarkoittava nimi. Itse olen aina tästä nimestä pitänyt, r tuo sopivaa naisellisuutta, la-pääte pehmeyttä. Ainoa kysymys on, kuinka paljon Disney vielä sotkee mielikuvia nimestä. Kertokaa!

18

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cory1213

      ursula kyllä tuo heti väkisin mieleen Pienen merenneidon. Jos etsitte merkityksellistä nimeä, Estrella voisi sopia. (tähti espanjaksi.) Tosin siitä voi sitten tulla sipsipussi mieleen.:)

      • Ursastar

        Kuinka hyvin nykylapset tuntevat tuon piirroselokuvan? Se lienee jo 20 vuotta vanha. Aikuisten mielikuvilla ei ole niin väliä, luotan että ovat fiksuja eivätkä kiusaa nimestä.


      • Toppitytsy
        Ursastar kirjoitti:

        Kuinka hyvin nykylapset tuntevat tuon piirroselokuvan? Se lienee jo 20 vuotta vanha. Aikuisten mielikuvilla ei ole niin väliä, luotan että ovat fiksuja eivätkä kiusaa nimestä.

        ite oon 16 ja tunnen hyvin, siskon lapset 3 ja 4 v tuntevat myös sehä on klassikko!
        Ursulasta tulee stadilaisena mieleen myös kuulu kahvila, mut ei sil ny oo mitää välii.


      • Toppitytsy
        Ursastar kirjoitti:

        Kuinka hyvin nykylapset tuntevat tuon piirroselokuvan? Se lienee jo 20 vuotta vanha. Aikuisten mielikuvilla ei ole niin väliä, luotan että ovat fiksuja eivätkä kiusaa nimestä.

        ite oon 16 ja tunnen hyvin, siskon lapset 3 ja 4 v tuntevat myös sehä on klassikko!
        Ursulasta tulee stadilaisena mieleen myös kuulu kahvila, mut ei sil ny oo mitää välii.


      • +++++
        Ursastar kirjoitti:

        Kuinka hyvin nykylapset tuntevat tuon piirroselokuvan? Se lienee jo 20 vuotta vanha. Aikuisten mielikuvilla ei ole niin väliä, luotan että ovat fiksuja eivätkä kiusaa nimestä.

        Tuota, kyllä minäkin katsoin lapsena silloin jo vanhoja Disney-piirrettyjä kuten Aristokatteja, 101 dalmatialaista, Viidakkokirjaa, Peter Pania, Lumikkia, Tuhkimoa, Robin Hoodia, Prinsessa Ruususta, Pinocchiota ja niin edelleen. Sitä paitsi Ariel on prinsessasatu ja siten lähes kuolematon. Lisäksi Arielista on tehty kolmas jatko-osa vuonna 2008. Vanhemmat ja sukulaiset myös tykkäävät ostaa lapsille niitä piirrettyjä, jotka ovat heille tuttuja vuosien takaa.


      • estrella??

        Mieluummin paha merenvaltiatar kuin sipsipussi....


    • Primrose

      Ursula on minusta hienostunut, klassinen nimi. Ei tuo minulle mieleen Disneytä, mutta sen sijaan Helen Wellsin klassisen Ursula -kirjasarjan sekä ursuliininunnat.

    • mun list...

      Ihana nimi.

      • Pottapäät

        Vain Vatipään mielestä Ursula on hyvä nimi!!!!


      • ...

    • Vinaj

      Kyllä meidän lähipiiristä löytyy joka pikkutytön dvd-kokoelmasta Ariel, ja kyllä se Ursula aika ikävästi myös meidän uusioperheen tytöiltä (Aada 3v, Viivi 5v, Oona 7v, Veera 10v, Noora 13v, Riina 16v) kysyttäessä kamalan noidan ällönimeksi mielletään - enkä itsekään voisi harkita lihavan ja ruman noidan nimeä lapselle, vaikka en kyllä normimaailmassa ketään lihavaa tai rumaa alkaisi haukkumaan. Ei kai silti kukaan halua tuollaista taakkaa lapselleen antaa vaan oman erikoisuudentavoittelunsa takia?

    • &&

      Entä vaihtoehtoisesti Ulrika?

    • Mursula?

      Ainoa tuntemani hieman iäkkäämpi Ursula on koko kouluaikansa (silloin joskus) saanut kuulla olevansa Mursulan Ursula, Mursu-Ursula, Pursu-Ursu jne. Ei kiva nimi sirolle pikkutytölle. Yhä edelleen pieni ja hoikka nainen, mutta nuoruuden lempinimi ilmeisesti edelleen kaihertaa, kun on uhannut vaihtaa nimeä, jottei ainakaan hautakivestä tarvitse kenenkään ruveta hänen nimelleen nauramaan... Aikoo kuulemma ottaa nimekseen toisen ja kolmannen nimensä - Eila Maria.

    • jippsss

      En tykkää ollenkaan. Vaikkei kaikille tulis mieleen ikäviä mielleyhtymiä, nimi ei edes kuulosta kauniilta mun mielestä! urrrssulaa . ei ei.

    • Kimmeli Himmeli

      Ursula Tursula on lihava vanha akka, jolla kasvaa parta.

    • 7+3

      Niin, Ursulastahan tulee äänteellisesti mieleen muun muassa suopursu ja pari muuta sanaa, jotka eivät todellakaan kuulosta kauniilta suomenkielisen korvassa, vaikkeivat mitään rumaa suinkaan tarkoittaisi. Lisäksi Ursula on muodostettu latinankielisestä sanasta "ursa" eli naaraskarhu. Karhu on upea eläin, mutta naiset eivät niin kauhean todennäköisesti halua tulla yhdistetyiksi karhuun.

    • Kiusattu_ursula

      Minä olen ursula ja kannan nimeäni ylpeydellä ja tideoksi heittereille (eli vihaajille) HAISTAKAA KUULKAA P*SKA!!!!

      • Esteri_Nesteri

        Otan osaa, Ursula Tursula.......buaaaahhhaaaaaaaa!!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      95
      1836
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1208
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      62
      1098
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      71
      947
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe