http://my.knightfrank.com/research-reports/global-house-price-index.aspx
Siitä kun klikkaa 'view report' ja sitten alaspäin taulukko Estonia on toisena heti Brasilian jälkeen asuntojen hintojen nousussa.
Tosin Virossa on maakunnissa asuntoja jäänyt tyhjilleenkin kun sieltä on väki pois muuttanut, mutta ainakin Tallinnassa on hinnat olleet reippaassa nousussa.
globaali taulukkao
4
52
Vastaukset
- Vihannes Jorolainen
No sittenhän sä varmaan ryntäät sinne heti hamstraamaan kämppiä, ennen kuin loppuvat, vai mitä???!
- 44566666666888888888
En ole suursijoittaja. Yhden ihan uuden aika ison kämpän kyllä olen ostanut Tallinnan keskustasta, ja sen jo 2010 kesällä varasin ja käsirahan maksoin, se on jo valmistunut. Siitä ajasta hinnat ovat nousseet jo jotain 25%.
Brasiliassa asuntojen hinnat ovat nousseet eniten, mutta kuka suomalainen nyt Brasiliasta asunto lähtisi ostamaan. Tallinna on ihan eri juttu kun se on tuossa lähellä, ja osaavat siellä paljon suomen kieltäkin. Kakkosasunnoiksi suomalaiset ostavat Tallinnasta asuntoja. Minun Tämä Tallinnan asuntoni on kyllä hyvinkin ykkösasunnon luokkaa, ja se ei ollut mikään ihan halpakaan vaikka hinnata sen ostaissani pohjilla olivatkin.
- 20+50
Itse ostin Tartosta 4 asuntoa (pientä kylläkin) viimeisen puolentoistavuoden aikana
nyt ovat ei virolaisilla opiskelijoilla vuokralla ja kos tällälailla menee niin ovat kohta
puoleen aivan ilmaisia. Jokaiseen olen onnistunut saamaan tosi hyvät vuokralaiset.
Ei siellä hinnat mihinkään ole nousseet jos eivät kyllä laskeneetkaan. Olen katsellut paria lisäasuntoa jos sattuu kohdalle. Ei niihin lainaa tarvitse ottaa, koska ovat niinkin halpoja, saa melkein "taskurahalla"- 77888889999999222222
Todennäköisesti et maksanut noista kolmesta Tarton pienestä kämpästä sitä mitä minä Tallinnan keskustan uudesta isommasta asunnosta.
On minultakin jo suomalaiset kysyneet vuokrattavaksi, mutta ainakin toistaiseksi pidän asuntoa vain omassa käytössäni kun Tallinnassa aina silloin tällöin käyn ja siellä on mukava olla joskus pidempäänkin. Ihan uutta asuntoa ei niin vaan viitsisi kelle vaan vuokratakkaan, uudet parketit lattioissa, eteinen on kyllä kivilaattaa. Lisäksi tämä asunto on vuokrakohteeksi turhan suurikin.
Jos ostaa näitä vanhempia asuntoja ja muualta kuin Tallinnan keskustasta, niin pitäisi paremmin tuntea paikkoja ja asuntojen ylläpito/korjausjutusitakin siellä niin että ei tulisi yllätyksiä. Minä en ollut koskaan edes Virossa tai Tallinnassa edes käynyt ennenkuin kesällä 2010. Siksikään en olisi uskaltanut ostaa muuta kuin keskustasta ja tunnetun Rakentajan ja rahoittajan kohteesta.
http://www.1partner.ee/fin/
Tässä se kohde onkin. Siitä on vielä myymättäkin joku asunto. Minä sain valita ensimmäisenä kohteesta mieleisimmän asunnon. Voit arvata minkä valitsin, ja siksi valintani oli kyllä ainakin 20 neliötä suurempi kuin mitä muuten tilavuuden suhteen olisin valinnut. Näitä hintoja nostettiin 10% kautta linjan melkein heti sen jälkeen kun olin ensimmäisenä oman varaukseni tehnyt siksi kun kysyntä oli hyvää. Minun osaltani piti se hinta millä varasin, tosin en kyllä tingannut mitään. Tämän 10% kanssa siis tulee tuo arvioni noin 25% noususta elokuulta 2010 kun tuon varaukseni tein, ja siis tämän nimenomaisen kohteen osalta. Siinä on 2 vuoden takuukin rakentajan puolesta niinkuin se meilläkin on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1325381Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313862No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv382044- 241753
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241704- 411640
- 501608
- 291463
- 381424