Akvaarion Suodatin

Akvaariolikka

Hei! Tahtoisin tietää, voiko akvaarion suodattimen ottaa yöksi pois päältä? Tai jos ei, niin kuinka kauan kalat voisivat olla ilman suodatinta?
Ps. Vinkkejä kotiloiden poistoon?

7

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stork--

Ei voi ottaa, pahimmassa tapauksessa kalat uivat aamulla selkää. Kalat voivat olla jonkun aikaa (riippuu kalalajista ja siitä kuinka herkkiä ovat) ilman suodatinta, mutta eivät kovinkaan pitkään. Minkä takia suodatin pitäisi sulkea yöksi?

Osta muutama petokotilo (Anentome helena), ne hävittävät ei-toivotut roskakotilot melko nopeasti ja helposti.

• Jakke.

Älä tosiaan ota suodatinta pois päältä. Suodattimessa olevat hyödylliset pakteerit kuolee muutamassa tunnissa jos vesi ei virtaa suodattimessa.

• Minä....

Kysymys Akvaariolikalle

Tiedätkö miksi akvaarioissa pidettään suodattimia.

• Akvaariolikka

Sivustoa en nyt löytäyt, mutta siellä luki jotain tämän suuntaista levien hoitoon: "Suodantin yöksi pois päältä, valot viikoksi pois."
      Petokotiloita on jo 3kpl, eipä nuo ole mitään auttaneet.

• KilleriKotilo

Kauanko ne petokotilot on olleet siellä akvaariossa?
      Minun käsityksen mukaan ne eivät syö jo olemassa olevia kotiloita, vaan niiden munia. Ne siis kuolevat siellä sukupuuttoon.

• MammaMiia

Kyllä syövät eläviä kotiloita ja se on melkoisen näköistä puuhaa, kun petokotilo kiskoo esim kierteisen sisuksia menemään.

• rapulainen

kotiloiden poistoon: osta nuoliaisia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      129
      4616
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      103
      3911
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3549
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3310
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      44
      3047
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2549
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2482
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2226
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      18
      1860
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1745
    Aihe