Hei
Pääsin sisään tammikuussa terveydenhoitajakoulutukseen. Lykkäsin opintojen alkua puolella vuodella, koska olen kuullut niin kauheita asioita terkkarin harjoitteluista. Nykyinen työni, paperityö ei vaan motivoi enää. Unelmanani olisi työskennellä koulussa, neuvolassa tai työterveydenhoitajana, mutta toteuttaakseni tämän tajusin, että minun olisi suoritettava perushoitotyön harjoittelut.
Minkälaisia harjoittelut pääasiassa ovat vanhainkodissa? Minkälainen päivä todellisuudessa on? Pystyn siivoamaan koiran ja kissojen kakkoja/oksennuksia, mutta mua äklöttää kauheasti vaippojen vaihto. Huvittavinta on se, että en ole ikinä vaihtanut vauvallekkaan vaippaa. Miten tulen selviämään vanhusharjoittelusta? Missä muissa harjoitteluissa joutuu kohtaamaan oksennuksia ja vaipanvaihtoa? Sain opiskelupaikan Diakista. Meille kerrottiin, että voimme itsekin hankkia harjoittelupaikan jos haluamme. Olisiko jotain kivaa paikkaa tai vanhainkotia olemassa, missä hieman herkkähipiäisempikin pärjäisi. Ja mistä hankkia helpoimmat ja siistimmät harjoittelut?
vanhainkoti harjoittelu?
13
3573
Vastaukset
- joohan....
niin joutuuhan siellä neuvolassakin todennäköisesti tekemisiin vauvojen kanssa, kakan ja muun..ja vanhuksilla useilla on niitä vaippoja, vaihdetaan ja pestään. vahinkoja sattuu..oksennusta ym..jos ei ole niihin pystyvä vaihtamaan vaippoja, pesemään, ym..niin aika paha tuollaisella alalla. vanhustyössä itse olevana, sen ajattelee vain normaalina toimintona, toisen olon helpotuksena ja auttamisena, ei kai se nyt kivaa ole kenestäkään mutta normaalia jos mitä.
- sh
Olen itsekin aina ajatellut, että ei siitä tule mitään, en vaan voi vaihtaa aikuisen ihmisen kakkavaippoja ja suorittaa intiimialueen pesuja, kuitenkin sitä nyt harjoittelussa teen. Siihen jotenkin asennoituu sitten erilailla kun ottaa sen työnä, ja kuten edellinenkin totesi, toisen olon helpotuksena. Rohkeasti vaan koulun penkille ja kohtaamaan se perusharjoittelu, ei se loppujen lopuksi ole niin kamalaa kun kuvittelee.
- pkfpwekdwåkd
katsotaanko siellä harjottelussa vinoon, jos yökkää joskus?
- niihjuuh
pkfpwekdwåkd kirjoitti:
No ei katsota. Mä olen ainakin kohdannu "vanhoja konkareita" jotka on yökkäilly ja ovat sanoneet, että sitä sattuu :)
- 08 hoitsu
niihjuuh kirjoitti:
No ei katsota. Mä olen ainakin kohdannu "vanhoja konkareita" jotka on yökkäilly ja ovat sanoneet, että sitä sattuu :)
Kaikkia se vaipanvaihto oksettaa aluksi. Nyt 4v työtä tehneenä ihmettelen että mitä kauheeta siinä oikein edes on? Otat vaipan ja heität vieressä olevaan roskiin, pesu ja uus vaippa. Onko niin kamalaa? Vaipanvaihto on pienin kamaluus vanhustenhoidossa.
- dkcpwkjdc
08 hoitsu kirjoitti:
Kaikkia se vaipanvaihto oksettaa aluksi. Nyt 4v työtä tehneenä ihmettelen että mitä kauheeta siinä oikein edes on? Otat vaipan ja heität vieressä olevaan roskiin, pesu ja uus vaippa. Onko niin kamalaa? Vaipanvaihto on pienin kamaluus vanhustenhoidossa.
voisitko valaista vielä minkälainen päivä vanhainkodissa on tyypillinen harjottelijalle? itseäni motivoi tällä hetkellä ajatus, että noi harjottelut olisi vain tilapäisiä ja pääsisin mitä luultavammin myöhemmin ehkä kouluun tai neuvolaan töihin ja ne jäis sitten pois,
miten päivä alkaa, monen vanhuksen vaipat vaihdetaan?, kuuluuko perussyöttöä, pukemista jne.. miten paljon työn kuvaan? - hhyhyh
niihjuuh kirjoitti:
Oikein pahanhajuinen tuotos saa kenet tahansa yökkäilemään.
- Joskus ottaa koville
08 hoitsu kirjoitti:
No sitten kun siellä vaipassa on kunnon noro- ja clostridium-tuotokset niin kyllä se vähän kokeneemmallakin ottaa koville, varsinkin jos vielä kesäaikaa ja ilmastointi nyt on mitä on... Se haju on joskus ihan sanoin kuvaamaton...
- niihjuu
hhyhyh kirjoitti:
Oikein pahanhajuinen tuotos saa kenet tahansa yökkäilemään.
Näin on! Purkka suuhun ja hengitys suun kautta :D
- ,mbvcxz<z<
pkfpwekdwåkd kirjoitti:
ei kattota. Kyllä muut hoitsut ymmärtää. Älä vaan sit ihmettele jos muiden nenä ja asenne on eri. Se on niin suhteellista haiseeko paska pahalle. Se riippuu mihin sitä vertaa. Kokeneemmilla hoitajilla saattaa olla sitä vertailukohdetta. Toki jos sotket paikat myös siivoat.
- 18
Onhan sitä ainakin muutama hoitoalan opiskelija, joiden opinnot ovat tyssänneet ensimmäiseen harjoitteluun juri siksi että homma ei ole kovin puhdasta.
Perushoito pitää pystyä tekemään silmää rapäyttämättä. :P- Hulabaloo124
Niitä lopettajia on itse asiassa aika paljon. Olisko nuoriso puolella isoin kuulemani peräti 25 % yhdestä kurssista. Joillakin lienee alasta ruusuinen kuva, eli olettavat istuvansa ensihoitajina pelastuskopterin kyydissä hiukset hulmuten, ja sitten kun huomaakin että homma meni paskan pesemiseksi, niin tuli stoppi.
- mvcz<sf
Ei tosiaankaan tarvi pystyä. Se on ihgan normaalia, että tuotokset tuntuu ja haisee inhottavilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874128Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella263000No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10909
- 133901
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760