Olen ottamassa marsuni mukaan lentomatkalle koneen matkustamoon. Mietin kuitenkin, miten juomapullon suhteen pitäisi menetellä. Käsittääkseni kaikki nesteet pitää pakata 100ml pakkauksiin 1 l kokoiseen läpinäkyvään pussiin. Eli missä välissä voin kiinnittää juomapullon marsujen häkkiin? Pitäisikö pullo kiinnittää häkin ulko vai sisäpuolelle? (ulkopuolella pullo vie tarpeetonta tilaa, mutta sisäpuolella sitä on mahdoton käsitellä ovea avaamatta-mitä ei turvallisesti matkan aikana voi tehdä).
Marsuni tulevat yleensä hyvin toimeen keskenään ja uskon, että matka sujuu hyvin. Ne joutuvat kuitenkin kestämään stressaavan matkan pienessä kopassa ja en voi olla miettimättä, että mitä teen jos niille tulee matkan aikana riitaa.
Olisiko teillä vastauksia näihin kysymyksiin? Otan erittäin mielelläni vastaan myös kaikki vinkit marsujen kanssa matkustukseen ja haluaisin tietää, miten teidän lemmikkinne ovat tällaisesta matkasta selvinneet.
Marsut lentokoneessa
6
1779
Vastaukset
- ewinrud
Tuota en suosittele ottamaan marsuja mukaan lentokoneseen. Pahimassa tapauksessa ne voivat kuolla stressiin ESIM. jos lähdet viikoksi pois canarialle niin marsut eivät missän tapauksessa voi tulla mukaan!Entäs ruoat ottavat turhaa tilaa! ilmasto on niin erilainen,lämpö ja vesi entä jos marsut kieltäytyvät juomasta vierasta vettä,silloin olet pulassa.
On monia syitä miksi marsuja ei oteta lentokoneseen.
olisi parasta etsiä marsuille hoitaja tai jos ollette muuttamassa niin hankikaa marsuille kuljetus.
En ikinä ottaisi marsuja lentokoneseen,toivotavasti myös sinä! - lentävä marsu?
Erittäin asiallinen huomio, marsuthan ovat erittäin stressiherkkiä.
Kyseessä olisi muutaman kuukauden reissu kotimaassa. Niin pitkäksi ajaksi on hankala saada hoitajaa. Yrittäisin toki järjestää marsujen olot mahdollisimman samankaltaiseksi kuin nykyisessä kodissa (mikä lienee aika mahdotonta, mutta kuitenkin).
Olisiko pitkä junamatka mielestäsi marsujen kannalta parempi kuin lyhyt lentomatka?
Lisää kommentteja? Toivosin kokemuksia myös niiltä, jotka ovat marsujensa kanssa matkustaneet... - marsu kertaa kolme
Itse olen matkustellut marsujen kanssa paljon. En tosin lentokoneessa enkä junassa, vaan bussissa 2-3tunnin maakoja. Marsut pärjäävät tämmöisen ajan ilman vettä JOS ei ole helle ilmanvaihto toimii, mukana on märkää ruokaa joka pitää tarvittaessa nestetasapainon kunnossa.
Lentokoneeseen et voi ottaa märkää salaattia tai tomaattia tai vastaavaa. Koska se ei pääse turvatarkastuksesta läpi. Joten vesipullo on sun vaihtoehto. Mutta kysymys kuluu uskaltaako marsut juoda? Koska et kuljeta turvatarkastuksesta vettäkään, ostat veden kahvilasta, kioskista, täytät pullon vessassa (kentällä) tai ostat veden koneesta eli vasta kun olet päässyt tarkastuksesta läpi.
Sitten ruoka eli se on siis kuivaheinä kannattaa vielä varmistaa että sitä saa tuoda.
Sitten päästään kuljetus koppaan, millainen se on Onko se perinteinen sivulta aukeava ja avonainen. Tämä voi olla aika pelottava ja hämmentävä marsuille. Ainakin koppi pitäisi pimentää kentällä oloajaksi. Varmaankin kopin pohjalle tulee pyyhe koska purut leviäisi pahasti . Mutta pyyhekin kastuu nopeasti marsun pissistä ja sit marsut joutuu makaamaan omassa virtsassa eikä sekään ole kivaa.
Lisäksi sinulla ei voi olla lentokoneen matkustamossa mitään käsimatkatavaraa. Joten sekin hankaloittaa minun mielestä matkustamista,
Totta kai marsujen pinna kiristyy ahtaassa tilassa ja kaiken lisäksi et voi ottaa edes marsua syliin lennonaikana vaikka ne tappelisi verissä päin. Lähes aina marsut saavat kuitenkin ahtaassakin tilassa tilanteen sovittua. Niin julmalta kun tää kuulostaakin niin vähän kun kopautat tai varovasti jalalla koppaa potkaiset. Marsut säikähtävät tärähdystä ja taas on oma ystävä paras turva.
Itse valitsisin junan, jos matkalla ei ole vaihtoja. Vaikka lemmikki vaunussa matkustaisi muitakin eläimiä ja koira ulisisi vieressä on juna mun ehdotus. Varsinkin jos saat jonkun kaveriksi junaan ettei sun yksin tarvii matkustaa. Junassa saa
Kuljettajaa salaattia tomaattia ja porkkanaa marsut voi syödä märkää ruokaa jos juomapullo pelottaa. Jos sinulla on ystävä mukana hän voi pitää marsuja tilapäisesti sylissä kun vaihdat pitkän junamatkan aikana kopan pohjalle puhtaan pyyhkeen.
Perille päästyänne marsut vaan puhtaaseen häkkiin hämärään huoneeseen ja annat olla loppupäivän rauhassa. Marsut saavat tottua uuteen ympäristöön ja hajuihin itsenäisesti. Voit myös kuljettaa mukaan hieman marsujen likaisia puruja kotihäkistä niin saavat tuttuakin tuoksua. Toivottavasti uudessa paikassa on myös tilava häkki ja rutiinit mahdollisimman samanlaiset kuin kotona. Voit myös junassa helpommin kuljettaa marsujen tuttuja tavaroita. Jos marsujen tavaroita on paljon kannattaa antaa osa matkahuollon kuljetettavaksi. Esim häkki.
Tästä viestistä tuli pitempi kun odotin. Ja jaarittelinkin aika paljon. Mutta hyvää kesää sinulle ja marsuille. - lentävä marsu?
Kiitos ERITÄIN paljon vastauksestasi. Sain paljon hyödyllisiä vinkkejä, jotka auttavat eteenpäin matkustusasiassa. =) Mukavaa kesää teillekin!
Ja edelleen otan vastaan kaiken mahdollisen lisätiedon/kokemukset, mitä teillä on kerrottavana. - Tiuku
En tiedä mistä lähtien tomaattien vieminen matkustamaan on kieletty. En tiedä mistä nimimerkki "marsu kertaa kolme" on keksinyt älyttömät väitteensä kasvisten muka kiellosta koneeseen. Turvatarkastuksessa on pidetään nesteitä ja voiteita tuomiopäivän tavaroina, mutta kasvikset on ihan jees.Itselläni oli tomaatteja mukana kesäkuisella Finnairin lennolla.
Vettä saa kentällä otettua vessasta. Myös ilman käsiä toimivien hanojen lämpötilaa voi säätää. Jos ei itse hanasta niin katso sitten lavuaarin alle.
Naismatkusjilta hyväksytään koneeseen itse käsimatkalaukun lisäksi myös pienempi käsilaukku, itse käsimatkalaukun lisäksi. - Qui
Asia ilmeisesti ratkesi itsestään, mutta eräs huomio: Jos ottaa marsun mukaan matkustamoon (saako eläimiä ottaa matkustamon puolelle?) Vesipullon varmasti voisi jättää tyhjäksi ja pyytää lentoemännältä/stuertilta vettä pulloon. Jos kyseessä on vain parin-kolmen tunnin matka, marsu todennäköisesti pärjää sen aikaa ilman vettäkin, jos kuljetuskopassa on vaikka porkkanaa, salaattia yms. tuoreita kasviksia, joista saa nestettä. (Kun ensimmäinen näistä nykyisistä marsuistani tuli minulle, hemmottelin sitä antamalla ihan liikaa tuoreita kasviksia, ja huolestuin, kun se ei juuri ollenkaan koskenut vesipulloon.)
Huom: Kurkku, vaikka sisältääkin paljon vettä, ei kelpaa veden korvikkeeksi, sillä se on diureetti, eli lisää nesteen poistumista elimistöstä. Eli vaikka marsu saakin kurkusta vettä, se menettää enemmän kuin mitä saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770