tervehdys!

Tyttö18

Olen saanut eilen ensimmäisen lääkkeen 14.45...minulla on viikkoja 10. Ja nyt jälkeenpäin kadun päätöstäni. Mitä haittoja on lapselle jos en mene tekemään aborttia loppuun? Vaan pidän tämän nyt. Ja onko se mahdoton ajatus? Minulle tehtäisiin ensi-viikon alussa keskeytys loppuun..ensimmäisestä lääkkeestä ei ole tullut minkäänlaisia oireita, ei tiputtelua, ei mitään..olo on aivan tavallinen, mutta toivon saavani vastauksia liittyen lapseen, mikä on lapsen parhaaksi, ja onko hän enään terve noin vahvan lääkkeen jälkeen? Toivoisin saavani vastauksia hyvin pian! Ja asiallisia kommenteja toivoisin jokaiselta..kiitos.

9

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittajalle

Ensiksi tulee mieleen, saiko sinut joku ylipuhutuksi ratkaisuusi?

• Elämä kantaa

Tulet tekemään elämäsi arvokkaimman teon antamalla lapselle elämän. Elämä kantaa

• E'veliina

Vaikea on tietäämitä nyt lapsellesi on tapahtunut. Sinun kannattaa ottaa yhteyttä ja kysyä jos kerta olet jo ottanut tabletit mitä siitä seuraa jos haluat jatkaa raskautta ja lapsi ei ole vielä kuollut. Täällä voit saada monenlaisia vastauksia. Elämä on todellakin lahja ja kuten yllä oleva henkilö sanoo annat arvokkaimman asian elämän pikkuisellesi.
      Siksi onkin äärimmäisen tärkeää ettei kukaan menisi sanomaan täälläkään että tee abortti, kun tiedämme miten tilanne voi kääntyä aloittajan tavoin.

• pupu tupuna

miksi edes aloit tekemään aborttia jos et sitä sittenkään halunnut?

• Älä jatka aborttia!

Lapsesti voi olla vielä hengissä ja hyvissä voimissa, joten nyt voi vain katsoa mitä tapahtuu!

Kummalla tavoin abortti aiottiin tehdä? Käsittääkseni kaavintaa varten annettava ensimmäinen lääke ainoastaan pehmentää kohdun suuta, ei siis vaikuta vielä lapseen mitenkään. Myös pilleriaborteista lapsia on selvinnyt hengissä, siitäkin huolimatta että koko "hoito" on viety loppuunkin!

Mahdollisuudet on luultavasti vielä ihan hyvät. Soita äitiyspolille tms. päivystävään paikkaan ja kerro tilanteesta. He varmaan voisivat tarkistaa vaikka jo tänäänkin lapsesi voinnin.

Toivotaan parasta, onnea matkaan!

• E'veliina

Minäkin pidän peukkuja!

• Voi kulta =(

Muistan itse hyvin sen tunteen kun oli pillerin niellyt.
      Apua, mitä minä tein?
      Mitä nyt tapahtuu?
      Miksi minä tein sen!?

Mutta tiesinhän miksi min' sen tein, tiesin ett' jos olisin lapsen kantanut ja synnyttnyt minun olisi ollut pakko antaa adoptioon, ja tiesin että siihen en olisi pystynyt.
      Lapsen pitäminen ei olisi ratkaissut mitään..

Kai jokaisen lopullisen päätöksen jälkeen tulee pieni pakokauhu.
      Naimisiinmeno voi ahdistaa kun tajuaa että LOPPUELÄMÄN pitää olla sen toisen kanssa!
      Raskaus voi ahdistaa, kun tajuaa että tulee LAPSI, josta pitää huolehtia parhaansa mukaan LOPPUELÄMÄN ajan.
      Abortti ahdistaa, koska harkinta-aiak on loppunut, oli pakko tehdä päätös...

Olen hyvin, hyvin pahoillani puolestasi, jos sinusta nyt tuntuu että olisitkin lapsenhalunnut.
      Valitettavasti alkio taitaa olla jo vahingoittunut, tuskin terveenä ainakaan syntyisi.
      Soita äitiyspolille, kysy voiko mitään tehdä, mutta jos ei voi enää mitään tehdä, anna itsellesi anteeksi, ja panosta tulevaisuuteen.
      Hali!

• tuumailijatar

Jos sen ekan lääkkeen on ottanut niin taitaa olla jo myöhäistä.
      Eikös sulta kysytty siinä vaiheessa, että haluatko vielä perua?

Antiprogestiini mifepristoni on virallisesti rekisteröity Suomessa lääkkeelliseen keskeytykseen 22. Mifepristoni sitoutuu progesteronireseptoreihin estäen progesteronin normaalit vaikutukset kohdun limakalvolla ja kohtulihaksessa
      herkistää raskaana olevan naisen kohtulihaksen prostaglandiinien aiheuttamille supistuksille.

Yli puolella potilaista vuoto alkaa jo tästä ekasta lääkkeestä.

• qawrghrt

Olen pahoillani puolestasi. On vaikeaa ymmärtää mitä todella tarkoittaa pienen ihmisen alku sisällään.

Älä ota syyllisyystaakkaa itsellesi, olet niin kovin nuori. Sinulla on aikaa vielä hankkia se toivottu lapsi.

En tiedä miten ensimmäisen lääkkeen jälkeen tapahtuu. Ehkä se tappaa sikiön kohtuun. Ja sen jälkeen se poistetaan sieltä. Tuollaiset asiat kyllä pitäisi ensin ottaa selvää. Eikö lääkäri kertonut toimenpiteiden vaikutuksista?

Ota heti yhteyttä lääkäriin ja pyydä tutkimusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6154
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      98
      3065
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2892
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2125
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1091
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      86
      1049
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      126
      991
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      784
    Aihe