Hei, minulla saattaa olla piakkoin muutto Moskovaan edessä. Työn perässä lähden eikä aikaisempaa kokemusta Venäjästä ole ollenkaan. En puhu venäjää ja kielitaito riittää juuri aakkosten tunnistamiseen erilaisten tervehdysten osaamiseen.
Työpaikka avustaa asunnon hankkimisessa, mutta kaikki muu onkin sitten vierasta. Töissä pärjään englannilla mutta miten muuten Moskovassa ihmiset puhuu englantia? Kielen opettelun aloitan tietysti heti, mutta siihen asti kun sen opin pitäisi tulla jollain tavalla ymmärretyksi.
Muutan siis yksin eikä tuttuja Venäjällä ole. Olisiko vinkkejä mitä pitää näin suomalaisena ottaa huomioon kun Venäjälle muutan? Lähden ns. reppu selässä eli irtisanon vuokra-asuntoni täällä ja pakkaan tarvittavat tavarat matkalaukkuun ja lähden.
Muutto Moskovaan
1
247
Vastaukset
- Nimimerkit varattu
Nuoret puhuvat nykyään hieman englantia, mutta kaikki eivät todellakaan osaa. Parissa pikaruokalassa olen saanut palvelun englanniksi, mutta normaaleissa kaupoissa tai pienemmissä ravintoloissa voi tulla kielimuuri vastaan.
Opettele metrokartta pääpiirteittäin ettei tarvitse metrossa jäädä karttoja tuijottelemaan jottet näytä niin turistille. Ota selville missä Suomen konsulaatti sijaitsee ja sen puhelinnumerot ylös. Passi sekä viisumi _kopiot_ aina mukana, ei kannata oikeaa passia kantaa mukana jottet sitä menetä poliisin tarkastuksessa ja käytä käteistä rahaa kortin sijaan.
Tässä nyt oli muutama vinkki omasta kokemuksestani.
http://www.nlpit.com/index.php
Tuossa on vielä hauska ja mielenkiintoinen sivusto joka kannattaa lueskella läpi :) ei ole omani, mutta tuo on melko paikkaansa pitävää tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1325381Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313862No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv382044- 241753
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241704- 411640
- 501608
- 291463
- 381424