Avaava ei tehoa, vaikka henkeä ahdistaa

Väsynyt Yskijä

Mikä on syynä, kun en saa apua avaavasta lääkkeestä? Peffit jonkun verran normaalia alemmat ja nyt allergioiden ja flunssan kanssa puolet huonommat, mitä normaalisti puhallan. Virallista astma diagnoosia ei ole, mutta astma lääkkeitä olen kausittain käyttänyt ja astmana on hoidettu. Uloshengitys rohisee ja äänet tuntuu lähtevän syvältä. Sain tablettimuotoisen Prednisolon-kuurin (30mg/vrk), ehkäpä se tehoaa.

Yöt ovat pahimpia, pitäisi osata nukkua puoli-istuvassa asennossa. Välillä saan selkeän allergisen(?) astmakohtauksen. Nenä tulee ihan parissa sekunnissa täyteen räkää, vaikka hetki sitten olisin saanut sen tyhjäksi. Henkeä alkaa kuristaa ja silmät kostuu. Uloshengityksen aikana vaan yskin. Kohtauksen jälkeen hengitys muuttuu tiheäksi ja raskaaksi. Näitä kohtauksia voi tulla useita yön aikana.

Pitäisikö tässä kohta lähteä sairaalaan vai odottaa, auttaako kortisoni-kuuri? Peffit reilusti alle 300, huonoin arvo 210. Tuskasta on elämä!

2

322

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+20

Lähde sairaalaan! On kyllä todella huonot pef-arvot, jos puolet normaalista.

Toivottavasti saat nopeasti avun! Tsemppiä ja jaksamista, terveisin toinen keuhkojaan pihalle yskivä.

• Väsynyt Yskijä

Oon syönyt muutaman päivän noida Prednisolon-tabletteja, tuplannut Beclometin ja peffit ovat nousseet reilusti yli 300:n. Ainakin lääkitys tehoaa. Epäilen, onko mulla keuhkokuumetta. Sen verran hirveät äänet lähtee kun puhaltaa tai hönkii kovasti ulospäin. Huomenna menen kyllä ykityiselle ja otatan röntgen-kuvat. Olo on parempi, mutta olenkin ollut levossa. Kohta lähden tekee pienen kävelyn ulos ja testaan, olenko sen jälkeen miten henkihieverissä. Voimia sullekin!! Taitaa olla aika paha koivu-kevät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2321
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      23
      1024
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      912
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      906
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      589
      861
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      738
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      670
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      646
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      644
    Aihe