Avaava ei tehoa, vaikka henkeä ahdistaa

Väsynyt Yskijä

Mikä on syynä, kun en saa apua avaavasta lääkkeestä? Peffit jonkun verran normaalia alemmat ja nyt allergioiden ja flunssan kanssa puolet huonommat, mitä normaalisti puhallan. Virallista astma diagnoosia ei ole, mutta astma lääkkeitä olen kausittain käyttänyt ja astmana on hoidettu. Uloshengitys rohisee ja äänet tuntuu lähtevän syvältä. Sain tablettimuotoisen Prednisolon-kuurin (30mg/vrk), ehkäpä se tehoaa.

Yöt ovat pahimpia, pitäisi osata nukkua puoli-istuvassa asennossa. Välillä saan selkeän allergisen(?) astmakohtauksen. Nenä tulee ihan parissa sekunnissa täyteen räkää, vaikka hetki sitten olisin saanut sen tyhjäksi. Henkeä alkaa kuristaa ja silmät kostuu. Uloshengityksen aikana vaan yskin. Kohtauksen jälkeen hengitys muuttuu tiheäksi ja raskaaksi. Näitä kohtauksia voi tulla useita yön aikana.

Pitäisikö tässä kohta lähteä sairaalaan vai odottaa, auttaako kortisoni-kuuri? Peffit reilusti alle 300, huonoin arvo 210. Tuskasta on elämä!

2

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+20

Lähde sairaalaan! On kyllä todella huonot pef-arvot, jos puolet normaalista.

Toivottavasti saat nopeasti avun! Tsemppiä ja jaksamista, terveisin toinen keuhkojaan pihalle yskivä.

• Väsynyt Yskijä

Oon syönyt muutaman päivän noida Prednisolon-tabletteja, tuplannut Beclometin ja peffit ovat nousseet reilusti yli 300:n. Ainakin lääkitys tehoaa. Epäilen, onko mulla keuhkokuumetta. Sen verran hirveät äänet lähtee kun puhaltaa tai hönkii kovasti ulospäin. Huomenna menen kyllä ykityiselle ja otatan röntgen-kuvat. Olo on parempi, mutta olenkin ollut levossa. Kohta lähden tekee pienen kävelyn ulos ja testaan, olenko sen jälkeen miten henkihieverissä. Voimia sullekin!! Taitaa olla aika paha koivu-kevät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      801
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      690
    Aihe