Mahdollisen alkuraskauden oireet

Kukkanen

Viikon verran ollut raskausoireita laidasta laitaan. Nyt tuntuu että oireet häviävät.

Pahoinvointi on hävinnyt, vatsa ei satu enää yhtä paljon, selkä särki muutamana iltana, mutta nyt ei selkäkään tunnu. Tilalle tullut orastava rintojen särky. Varsinkin nännit sattuvat kun pitkät menevät päälle. Tätä tapahtuu noin kerran tunnissa. Huomaan vähän väliä että rinnat sattuvat säteillen kainaloihin asti ja muulloinkin tuntuu kuin rinnat yrittäisivät työntää itse itseään nurinpäin nännien läpi. Pari kertaa ollut tunne kuin maidot nousisivat mutta mitään ei tihku. Alavatsa nippailee ylösnoustessa ja istuessa. Muutoin ei oikein enää tunnu mitään. Ruokaa ei tee mieli mutta nälkä olisi. Päässä heittää. Pariin kertaan meinannut sumentua silmissä. Jotenkin saamaton ja väsynyt olo.

Mahdollisiin menkkoihin olisi vielä vähän vajaa viikko aikaa. Alkuviikosta tein testin oireiden ollessa voimakkaimmillaan mutta negaa se näytti.

Mitä tämä oikein on??

40

17299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkanen

      Se vielä piti lisätä että valkovuotoa tulee yhtäkkiä ihan kamalat määrät. Välillä lorahtaa housuun ja pissalla pönttöön. Juoksevaa ja valkoista.

    • toistatoiveillen

      hei kukkanen! mulla samantyylistä oireilua. millon sulla pitäs menkkojen alkaa? mulla pitäs viimeistään tiistaina. huomenna tai ylihuomenna meinasin itse testailla. :) oon tonne vauvakuume palstalle kirjotellu omat oireet otsikon "oireiden kirjoa" alle :) millon meinasit itse testailla uudelleen? oliskos teille vauva toivottu? meille olisi kun kauhea vauvakuume iskeny tässä muutaman kuukauden sisällä kun esikoinen jo niin "iso" :') siis kesällä täyttää 2 vuotta..

    • Kukkanen

      Menkkojen pitäis alkaa vajaa viikon päästä. Ensi viikon aikana. Ensi viikon lopulla ehkä uskaltaisi uuden testin tehdä. Kovin masensi nega testi. Vauva olisi kovin toivottu. Koitan katsoa myös tuon sinun ketjusi. Josko sieltä tulisi jotain vertaistukea.

      Miten yleistä tällainen oireiden loppuminen ja vaihtuminen on ennen plussaa?

    • toistatoiveillen

      esikoisesta itellä oli oireet vaan raudan maku suussa ja rintojen/kainaloiden särkeminen joten hankala sanoa. siksi juuri nyt ihmetyttääkin tämä että kaikenlaisia oireita pukkaa :/ tottakai raskauksissa on vaihtelua. itsekin olen etsinyt netistä noita eri keskusteluja raskauden ensi oireista juurikin ennen plussaa mut tuokin vaihtelee niin suuresti. joillakin kaikki maailman oireet ja joillain ei mitään. sitten on myös niitä jotka psyykkaavat joka kuukausi itselleen oireet ja pettyvät joka kuukausi uudelleen ja uudelleen. pelottaa että kaikki tää minunkin oireilu on vaan psyykkistä ja kuuntelen kehoani liian tarkasti, mutta kun raskaus olisi täälläkin todella toivottu.... :) pidetäänhän nyt meille molemmille peukkuja että saadaan plussat testeihin! :)

    • niistä oireita taas

      Hei, miksi teit testin noin aikaisin? Ei se voisi mitenkään näyttää plussaa, vaikka olisitkin raskaana. Jos kuukautisten alkuun on yli viikko testiä tehdessä, ei raskaushormonia vielä voi olla veressä. Alkio kiinnittyy vasta noin viikon kuluttua hedelmöityksestä ja sen jälkeen alkaa erittyä raskaushormonia, jota testit mittaavat. Tuo raskaushormoni on myöskin se, mikä ne oireet aiheuttaa, joten sikäli ennen kiinnittymistä tapahtuva oireilu valitettavasti on sitä psyykkistä laatua. Joku saattaa nyt tähänkin sanoa, että "ihmiset on yksilöllisiä, mulla ainakin oli oireita heti hedelmöittymisen jälkeen", mutta valitettavasti se on fysiologisesti mahdotonta, että pelkkä hedelmöittynyt munasolu aiheuttaisi raskausoireita. Kroppa ei vielä tiedä olevansa raskaana, joten silloin ei voi olla oireitakaan. Sen sijaan vähän kiinnittymisen jälkeen niitä oireita voi jo olla herkemmillä, vaikka kuukautisiin olisikin vielä muutama päivä aikaa.

      • mamma09ja14

        Mulla piti menkat alkaa 29pvä niin testi näytti plussaa jo 22 pvä. Kierto kylläkin 20-40 päivää... liekkö siinä ois ollu menkka väli taas lyhyt ku niin aikasin näytti..?! Nyt rv9 5.ja niin ällö olo koko ajan...pakko koittaa parin tunnin välein syödä vähän muuten tulee vielä kauheempi olo. ei kuitenkaa oksennus oo vielä lentäny :)


    • Yksi plussannut

      Mulla oli menkkamaisia kipuja pitkään, mutta menkkoja ei kuulunut. Tissejä särki, nännit oli välillä tosi kipeät, sitten helpotti ja viikon päästä oli taas tosi kipeät. Tissejäkin särkee taas. Menkkamaiset kivut on alkaneet helpottaa, mutta edelleen tuntuu kaikenmaailman nippailuja alavatsassa. Alaselkäkin särkee aika helposti. Ja palelu on ollut jotain ihan kamalaa! Koko ajan saa kiskoa vilttiä päälle, kun viluttaa! Välillä on särkenyt päätä, jatkuvasti on nälkä ja pissalla saa ravata kaiken aikaa. Aivastaessa alavatsassa tuntuu repäisy.

      Näillä oireilla mä plussasin ekan kerran torstai-iltapäivänä, tokan kerran torstai-iltana ja kolmannen kerran perjantaiaamuna. Kun ei vaan voinut uskoa siihen, mitä se testi näyttää... Plussan jälkeen mulla on vasta ollut etovaa oloa ja kuvotusta. Etenkin nälkäsenä tulee tosi helposti kuvottava olo. Luulenpa kuitenkin, että mun etovat olot johtuu lähinnä tästä tiedosta ja jännityksestä. Menkkojen mukaan viikkoja olisi tänään kasassa kai jotain 7. Voi olla vähemmänkin.

      Suosittelen odottamaan sen testin kanssa ihan rauhassa. Mä odottelin tosi pitkään (kiertopäivälle 48) ja tosiaan sain kaksi vahvaa viivaa näkyviin tosi nopeasti.

    • Kukkanen

      Malttamattomana tein. Jos vaikka olisi tärpännyt jo aiemmin eikä sen mukaan mitä olen itse laskenut.

      Menkkakivut tulivat takaisin. Tunnin olen maannut sohvalla nyt kun tuntuu kuin menkat olisivat aivan pahimmillaan. Kuitenkin ulos tulee vain juoksevaa maitomaista valkovuotoa.

      Nännit tuntuvat paitaa vasten ikäviltä. Kainalokipu on hävinnyt.

      Miten mä kestän odottaa sitä varmaa plussapäivää??

      toistatoiveillen, toivottavasti saat plussan! Kovasti onnea testihetkeen!

      • yuk67i5e

        Jos kukkanen olet raskaana, povaan teille poikaa :) itsellä pojasta (muttei tytöstä) valkovuoto juoksevaa :)


      • Anonyymi

        Joo sama. Siis mulla on 5kuinen lapsi ja jäkivuodon jälkeen menkat tuli viikon päästä ja joka kuukausi olleet säännölliset ja tulleet aina kolmas päivä. Vain huhtikuuussa ne tuli 01.04.2019. Nyt on kulunut 3-4 päivää ja ei näy menkkoja. On ollut sellaista kuumia aaltoja välillä ja tänään selkää särki vähän ja oli kaksi kertaa sellainen olo et nyt ne menkat tuli kun tuntu et ne vaan lorahti mut ku kävin vessassa näkyi vaan vetistä valkovuotoa. Muita oireita mull ei oo vaikka ei mull ensimäisessäkään raskaudessa koskaan ollu mitään oireita ja raskaus oli ilman mitään. Mua pelottaa et oon raskaana vaikka kyll on käytettt kondomia mut sehän voi pettää. Mitä mieltä ootte voinko olla raskaana?


    • ManGo

      Itellä alko oireilu heti kun oli n. viikko hedelmöityksestä. Aivan mahottomia itkuiluja, tunteiden vuoristorataa, särkyjä. En kyl silloin tajunnut niitä erottaa pms-oireista, mutta kun kuukautiset olivatkin toooodella oudot, niin sitten vasta aloin miettimään, että heetkinen....

      Kuukautiset eivät millään meinanneet "lähteä käyntiin" eli tiputteli pitkään, ja sitten sitä tuli melko paljonkin, mutta ei kuitenkaan niin paljon kuin yleensä. Oma kierto on n. 26 päivää ja kesto 5 päivää, mutta nyt kierto oli 24 päivää ja kesto on... ...no nyt on menossa 8. päivä tiputtelua. Alavatsassa ja -selässä tuntuu kuin alkaisi kuukautiset, mua väsyttää, heikottaa, viluttaa, nälättää ja hieman öklötti tuossa eilenä. Rinnat reagoi aaltoillen, ei mitään merkittävää, mutta eihän mulla koskaan (3 lasta ennestään).

      Käväsin labrassa pissitestissä ja huomenna soitan neuvolaan et mikä on tilanne. Sitä kyllä vaan jo tietää, kun on sellanen fiilinki.

      • ManGo

        Neuvolaan soitin, ja sanoi että on negatiivinen. Lisäsi siihen, että "eipä se minun laskujen mukaan välttämättä vielä näykään. Tee testi uudestaan kahden viikon kuluttua."

        Nyt sit oottelen. Tänään istuskelin ruokapöydän ääressä koneella tuskissani lämmin kauratyyny alavatsan päällä. Nippaa kuten menkkojen alkaessa, ja liitoskipuakin on nyt. Ei nää oireet mihkään hävinny vaikka negatiivisen lausahduksen sainkin :)


      • ui56856
        ManGo kirjoitti:

        Neuvolaan soitin, ja sanoi että on negatiivinen. Lisäsi siihen, että "eipä se minun laskujen mukaan välttämättä vielä näykään. Tee testi uudestaan kahden viikon kuluttua."

        Nyt sit oottelen. Tänään istuskelin ruokapöydän ääressä koneella tuskissani lämmin kauratyyny alavatsan päällä. Nippaa kuten menkkojen alkaessa, ja liitoskipuakin on nyt. Ei nää oireet mihkään hävinny vaikka negatiivisen lausahduksen sainkin :)

        Joko kukkanen oot tehny uuden testin??


      • egöklj
        ManGo kirjoitti:

        Neuvolaan soitin, ja sanoi että on negatiivinen. Lisäsi siihen, että "eipä se minun laskujen mukaan välttämättä vielä näykään. Tee testi uudestaan kahden viikon kuluttua."

        Nyt sit oottelen. Tänään istuskelin ruokapöydän ääressä koneella tuskissani lämmin kauratyyny alavatsan päällä. Nippaa kuten menkkojen alkaessa, ja liitoskipuakin on nyt. Ei nää oireet mihkään hävinny vaikka negatiivisen lausahduksen sainkin :)

        Siellä labrassa on ihan turha käydä pissatestiä antamassa, koska käyttävät siellä ihan samoja testejä, kuin mitä itse voit apteekista ostaa. Eli saman tuloksen olisit voinut todeta kotonakin. Veritesti on toki asia erikseen.


      • ManGo
        egöklj kirjoitti:

        Siellä labrassa on ihan turha käydä pissatestiä antamassa, koska käyttävät siellä ihan samoja testejä, kuin mitä itse voit apteekista ostaa. Eli saman tuloksen olisit voinut todeta kotonakin. Veritesti on toki asia erikseen.

        No joo totta, egöklj :)
        Jaksoin sitte vaa tähän aamuun odottaa, koska kyllähän sen nyt hemputti pitäis näkyä. Eipä vaan näkyn mitään testissä muuta ku negaa taas.

        Meikkä nyt sit luopuu haaveilusta ja päänvaivaamisesta asialla.
        Jos nyt niin käy että olenkii raskaana kolmesta negasta huolimatta, ni johan oon kummallinen biologialtani haha :D

        Tuun sit kyl kertoon ja ihmetteleen jos noin höplästi sattuu.


    • Kukkanen

      Perjantaina teen testin. Näin lääkäristä laskettiin että tuolloin voisi testissä jo jotain näkyä. Jos perjantain testi on nega teen uuden testin ensi viikon tiistaina tai keskiviikkona. Kaikilla mahdollisilla kierroilla laskettuna positiivisen testin pitäisi viimeistään tuolloin ensi keskiviikkona näkyä. Jos se on nega niin sitten uskon.

      Rinnat sattuvat edelleen välillä enemmän ja välillä vähemmän. Alavatsakivut ovat hävinneet lähes täysin. Harvakseltaan enää hiukka nippailua tuntuu. Sen sijaan nivuseen vihlaisee välillä aika ilkeästi. Päässä heittänyt tänäänkin useita kertoja oikein kunnolla kuten jo muutaman päivän. Valkovuotoa lorahtelee edelleen useita kertoja päivässä.

      Odottavan aika on muuten pitkä!

    • tiyk6t7ok5634

      Koska itse yhdyntä on tapahtunut? voit nimittäin tehdä testin 99% varmalla tuloksella kun yhdynnästä on 19 vuorokautta :) Aika varmoja alkuraskauden oireita joita itsellänikin on ollut molemmissa raskauksissa on ollut ainoastaan alavatsan vihlaisut joita esiintyy varsinkin jos aivastaa tai tekee jonkin äkkiliikkeen esim. nousee ylös tuolilta tai kääntää kylkeä sängyssä, mutta onneksi nuo ovat normaaleja tuntemuksia vaikka tuntuvat pelottavilta :) Lisäksi valkovuoto on muuttunut juoksevaksi sekä silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa oli kuukautismaisia kipuja ja olinkin aivan varma että kyllä ne nyt alkavat mutta eivät sittenkään alkaneet. Eli listaisin nämä 3 oireitta kaikkein varmimmiksi raskauden oireiksi :) Itse olen lisäksi käyttänyt aina halpistestiliuskoja (PregCheg) joita olen ostanut citymarketista 3.99e ovat antaneet luotettavan tuloksen jo paripäivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Ja muista vaikka tulos olisi haalea (mutta silmin selvästi nähtävä) on se aina silti plussa siinä missä tummempikin vastaus :)

    • Kukkanen

      Ovulaation laskin olleen 13.-15.4. ja samalla ajankohdalle ajoittui peuhaaminen.
      Eilen oli taas alavatsakipuja ja rinnat pakottavat aika jatkuvasti. Nännit varsinkin sattuvat. Huomenaamulla teen uuden testin. Katsotaan mitä näyttää vai näyttääkö mitään.

    • 39+1

      Mikso et(te) mene veritestiin, nopea, edullinen ja varma, kertoo mahd.raskauden jo todella, todella alkuvaiheessa.

      • Ölsköls

        Mä tein kotona yli kymmenen negatiivista raskaustestiä, kaks kertaa gynekologilla pikatestit ja kohdun koko tutkittiin, otettiin myös verikokeet ja kaikki näytti negaa rv8 asti.


    • Kukkanen

      No eipä se raskaus siitä mihinkään häviä vaikka odottelee testien kanssa. Ja jos häviää niin siihen ei veritestit auta.

    • toistatoiveillen

      hei! miten sulla kävi testissä? jotenki semmonen tunne täällä että taisit plussan saaha. niin vahvan kuulosia nuo oireet. täällä tissit särkee mut menkat ei vaan ala... -.-'

    • Kukkanen

      Oireet ei ole hävinny minnekkään, menkkoja ei näy mut negaa näytti. =( Tosin se testi oli jotenki maanantaiversio. Ohjeen mukaan piti pitää tikkua 3 sekunttia näytteessä, laittaa vaakatasoon 3 minuutiks ja kattoo tulos. No 3 minuutin päästä se ei näyttäny yhtään mitään! Painoin väkisin nesteet siihen testialueelle ja odottelin sen uudet 3 minuuttia ja sillon tuli nega. Tiedä sit et oliko väärä tulos ku tein niin. Odottelen viikon verran menkkoja ja jos ei ala näkymään niin teen ens viikon lopulla uuden testin.

    • toistatoiveillen

      voi harmi. :/ onko sulla sit säännöllinen kierto yleensä?ja mikä kp nyt? entä paljon ikää? meillä minä 21 ja mies 23 onko sulla todettu mittään hidastetta raskautumiselle esim niinku tuo mun pco, hidaste mut ei este! :) täällä pettymys jo laantunut hieman. saampahan juhlia vappua parin lonkeron parissa. ärsyttää tuo perhanan terolut resepti minkä ne mulle terveyskeskuksesta kirjotti. ei se mua ovuloimaan saa.... -.- sanoivat että jos en syksyyn mennessä raskaudu niin kirjottavat lähetettä gynelle ja saan luultavasti clomit. oisin kyllä halunnu ne jo nyt. turhaa tässä oottaa et oma keho alkas toimimaan ku ei toimi kuitenkaan...jaksamisia sinne kans ja toivotaan et saat myöhemmästä testistä plussan! :)

    • Kukkanen

      Yleensä on säännöllinen kierto. Tiistaina olis pitäny menkat alkaa. Ikää päälle 30, mut ei pitäis olla yhtään mitään ongelmaa kyllä raskautumisen suhteen.
      Koskapa testi näyttää negaa niin meinaan ottaa vappuna lasillisen valkkarii =) Vaik eipä tuo yks lasillinen nyt kuolemaks olis vaik olis plussaaki tänää näyttäny. Sit olis voinu ottaa lasillisen plussalle ;)
      Isot tsempit sulle raskautumiseen!!

    • Kukkanen

      Huono olo hävinnyt, huimaus hävinnyt, alavatsakivut hävinneet.
      Valkovuoto oli parin päivän ajan niukempaa, nyt taas runsaampaa.
      Rinnat suhteellisen kipeät välillä ja kutiavat ja pistelevät lähes kaiken aikaa.
      Alavatsalta vihlaisee usein kun nousee tuolilta tai kääntyy sängyssä.
      Kasvot ja hiukset rasvoittuvat yhtäkkiä puolessa päivässä.
      Menkkoja ei näy.

      On tää kummaa.

    • ...

      Ettet vain toivo lasta liikaa,niin sulle tulee noita oireita,vaikka et raskaana olisikkaan. ns. valeraskautta.

    • Kukkanen

      Aamulla tuli hieman vaaleanpunaista valkovuotoa, joten laitoin pikkuhousunsuojan. Suoja on ollut ihan puhdas koko päivän. Nyt illalla oli tullut pieni läntti verta ja pyyhkiessä tuli hieman verta. Ei kuitenkaan tavanomaiseen tapaansa eli niagaranputos ensi hetkestä lähtien. Alkaako mun menkat nyt sitten yli viikon myöhässä vai vieläkö olisi toivoa ettei alkaisikaan kunnolla?

    • Kukkanen

      No olipas ne sitten menkat!
      Keskiviikkona tosiaan näytti merkkejä mutta eivät alkaneet. Torstaina aamupäivästä alkoi vuotaa kirkasta verta aika reippaasti. Perjantaina vuosi alkuiltaan saakka reippaasti kirkasta verta. Sitten se loppui. Pyyhkiessä tulee vielä hieman verta tai verensekaista limaa. Kipuja ei ole ollut missään vaiheessa.

    • :)

      kannattais kuitenki varmaan vielä testailla...

    • Kukkanen

      No mikäli tämä rintojen ja nännien arkuus ei tästä häviä vuodon loputtua kokonaan, meinaan testata uudelleen. Oli sen verran erikoiset nämä "menkat".

    • Kukkanen

      En edes tiedä miksi enää kirjoittelen.. Ehkä siksi että jos jollain joskus samoja oireita niin löytyy haulla ketju.

      Tämän päivän aikana alkanut alavatsan oikealla puolen nipistelyä, joka tuntuu muutamasta sekunnista muutamiin kymmeniin sekuntteihin. Olisikohan 3 tai 4 kertaa tuntunut. Muuta kipuilua ja menkkakipuja ei vieläkään.

      • ManGo

        Kirjottele vaan Kukkanen :)

        Ite kävin tossa muutama päivä sitten verikokeessa, vastauksen saan huomenna maanantaina. Se oli semmonen kvalitatiivinen, että kertoo olenko vai enkö ole raskaana, ei siis hormonien määrää.
        Muuten oireilu jatkuu, tissit ollu kipeet, kuvotus iskenyt ja itkut ei oo kaukana. Pissallakin juoksen.
        Toisaalta en uskalla soittaa tuloksia, vaan ehkä mieluummin odottaisin niitä seuraavien kuukautisten oletettuja päiviä...

        Yleensä mulla ollu PMS-oireena tuo tissikipu, mutta sitä on ollut aina 1-2 päivää ennen kuukautisten alkua. Kuukautisiin olis nyt viikko... Eikä muita PMS-oireita, kuten kiukkuisuus ja energisyys. Päin vastoin oon rauhallinen ja itkuinen ja VÄSYNYT.
        Vatsakin pömpöttää, vaikka näillä kiloilla olen ennen ihan vaivatta mahtunut yksiin lempparihousuihin, niin nyt ei puhettakaan.
        Jaiks :)


    • Kukkanen

      Lisättäköön listaan että edelleen tulee välillä verta pyyhkiessä. Välillä ihan tummanpunaista tai ruskeaa, välillä aivan vaalean punaista, välillä ei mitään.
      Toissapäivänä join 2 lasillista viiniä illan aikana ja ennen nukkumaanmenoa (lue: pääsyä) vietin puoli tuntia juttelemassa isoon valkoiseen puhelimeen, kunnes viimeinenkin pisara oli ulostautunut. Tänään aamulla oli tunne kuin olisin pahemmassakin krapulassa ollut. Näin vuorokauden jälkeen. Oli työn ja tuskan takana nieleskely ettei tullut aamupalat bussin lattialle.
      Kolmena päivänä olen nyt kesken ohjelman nukahtanut sohvalle istualtani.
      Hermot ovat olleet äärimmäisen kireällä! Välillä itsekkin säikähtää kun kiukku vaan tulee jostain. Liekö stressiä.
      Haluan myös kertoa, että kolmeen kertaan olen viime päivinä kuullut olevani yllättäen erityisen kaunis :D Kaksi sanojista ovat olleet naisia, yksi mies.
      Nainen on kuin viini. Paranee vanhetessaan. ;)

      • Odottavako?

        Täällä kanssa yksi jännäilijä. Menkat nyt kaksi päivää myöhässä, kierrot ovat olleet aina säännölliset päivän tai kahden heitoilla. Lauantaina alkoi menkkakivut, mitään ei kuitenkaan tullut mutta sunnuntaina vähän verta pyyhkiessä mutta kivut hävisivät. Itselläni on hyvin kivuliaat ja runsaat menkat joten hieman ihmetyttää... No eipä tänäkään aamuna menkkoja näkynyt eikä tuntunut mutta negaa näytti.
        Oireina mulla on lähinnä ollut vain alaselkäkipua, ummetusta oli viikko takaperin joka on myös ennenkuulumatonta, pientä pahoinvointia, ei ruuat tule ylös mutta muutamaan otteeseen yökkäillyt, myös vasemmalle puolelle alavatsaa vihloo joskus kun nousen ylös tai venyttelen sängyssä...
        Testin tein myös viikko sitten joka myös oli nega. Voiko olla mahdollista että olisinkin raskaana? Laskurilla laskin että olisi rv 4 6.. Eikö jo pitäisi näkyä? Vai olenkohan vain vainoharhainen.. :D


    • Hei Kukkanen... mites siellä näyttää testit??
      Itse tässä pähkäilen että koskas sitä uskaltaisi tehdä testiä kun menkkojen alkuun on vielä muutama päivä aikaa...raskaus olisi niin toivottu...ollaan kokeiltu jo 6kk ja joka kuukausi aina vaan sitä negaa näyttää,mutta nyt olisi hieman jo toivoa.
      Tissit olleet kipeät jo kohta 2 viikkoa,hieman väsyttää ja välillä vähän huimaa....mutta nytten tuli eilen vähän takapakkia...eilisen yhdynnän jälkeen vessassa käytyäni tuli paperiin kirkasta veristä vuotoa???? osaako kukaan vastata tähän? ja yhdynnän aikana kovaa vihlovaa kipua alavatsassa???

    • Kukkanen

      Toissapäivänä tein taas testin. Negaa se vaan näyttää.
      Silti rinnat ovat edelleen kipeät ja alavatsaa välillä nippailee, välillä tuntuu kuin menkat olisivat tulossa, aivan alavatsalla (häpyluun takana) tuntuu välillä painetta. Väsymys on edelleen valtavaa.
      En mä tiedä mikä mulla on. Kesto ovis? Kai nyt jo pitäis alkaa näkymään testeissäkin sitä plussaa jos se sellanen olis??

    • äitix3....

      Käy veritestissä, sillä se asia selviää.

    • mulllakin on paljon tullut sitä valko vuotoa välillä luulen että olisi menkat mutta ei vaan tule :D

    • Anonyymi

      Olen 12 vuotias tyttö kohta 13 panin poikaystäväni kanssa ilman kondomia mutta se ei lauennut sisälleni kuinka mahdollista on että olen raskaana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe