Pyramidit ja vihkimys

kuolematon..

Mikä tarkoitus Egyptin pyramideilla on ollut aikoinaan?
Kuninkaiden hautojahan ne eivat olleet.

8

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tonttu..

      Ehkä se selviää kun luet Elisabeth Haick:n kirjan: vihkimys.

    • yks zeniläinen

      Osoittaa, että yksittäisen ihmisen ego voi paisua täysin käsittämättömiin mittauhteisiin. Ja varoittaa tulevia sukupolvia ihailemasta moisia orjien kärsimyksellä rakennettuja monumentteja.

    • Jumalaton ZEN

      Osoittaa, että kuinka pitkälle ihmiset (kansa) ovat valmiita kuolemattomuuden tavoittelussa menemään. Faarao oli jumala, tai paremminkin luojajumalan siittämä hallitsija, (yhtäläisyyksiä jeesusmyyttiin). Faaraon hautapyramiidi oli kansan portti ikuiseen elämään. Pyramiidien rakentamiseen ei tarvittu orjuutta, pelkkä usko ikuiseen elämään riitti. Tai ehkä usko on eräänlaista orjuutta, ainakin se on erittäin hyvä työkalu kansan hallitsemiseen, tämänpäivän ääriesimerkistä käykööt islam.

    • Kysyn vaan

      Onko sillä jotain yhteyttä buddhalaisuuteen vai lipsahtiko väärälle palstalle?

    • Brina

      Pyramideilla on monia merkityksiä, mutta mitään hautapaikkoja ne ei ole, vaikkakin jotkut myöhäisemmät vallanpitäjät halusivat tulla haudatuksi pyramidin muotoiseen rakennelmaan. Sana pyramidi tarkoittaa 'tuli keskellä' eli se viittaa siihen, että ne ovat voimapaikkoja tai eräänlaisia energiamuuntajia. Pyramideilla on monta eri merkitystä: 'vihkimys' on vain yksi niistä. Gizan suuren pyramidin sisälle rakennettu "ZED" on graniittinen erikoinen rakennelma, joka nähdään lähes kaikissa kuvissa muiden vallanmerkkien rinnalla. Siis sillä täytyy olla joku hyvin tärkeä merkitys eli se on jotain muuta kuin rakennelman kannattajapylväs.

      • vozoon

        "Sana pyramidi tarkoittaa 'tuli keskellä'"

        Ja millähän kielellä se sitä tarkoittaa?


    • Mitä vihjailet?

      Olivatpahan faraoiden hautoja.
      Pyramideja rakennettiin monille muillekin, niitähän on Nubiassa asti.

    • seurakunnan jäsen

      Budhalainen erehdys!
      Joku 1500 luvulla ilmeisesti oli saanut Johanneksen Evankeliumin ja oli lukenut ääneet ja siellä nuo Jeesusken Ehtoollisdasettamisanoja, ja jotkut ioli kuunnelleet salaa ja ´käsittäneet väärin, eli olivat uhranneet tuon poloisen ääneen lukijan aj syöneet suihinsa, luullen niin saavuttvansa kuoelmattomuuden!
      Seuraavassa on nuo sanat selvennettynä, jotta saisivat oikean käsityksen! Jeesuksen asttamaa ehtoolista saa nauttia vai Kristillisessä seurakunnassa uskoon tulleet eli Jeesukseen uskovat!
      Selvennys tekstiin.
      Raamatun Uuden Tetstamentin Johanneksen Evankeliumi 6.luku.
      " 47. Totisesti, totisesti sanon minä Jeesus teille: joka uskoo minun Jeesuksen päälleni, hänellä on ijankaikkinen elämä.
      48. Minä Jeesus olen elämän leipä.
      49. Teidän isänne söivät mannaa korvessa ja kuolivat.
      50. Tämä on se leipä, joka taivaasta tuli alas, ja joka siitä syö, ei hänen pidä kuoleman.
      51. Minä Jeesus olen elävä leipä, joka taivaasta tuli alas: se joka tästä leivästä syö, hän elää ijankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä Jeesus annan, on minun Jeesuksen lihani, jonka minun Jeesuksen pitää antaman maailman elämän edestä.
      52. Niin Juudalaiset riitelivät keskenänsä, sanoen: kuinka tämä Jeesus taitaa antaa lihansa meille syödä?
      53. Jesus sanoi heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: ellette syö Ihmisen Pojan Jeesuksen lihaa ja juo hänen Jeesuksen vertansa, niin ei ole elämä teissä.
      54. Joka syö minun Jeesuksen lihani ja juo minun Jeesuksen vereni, hänellä on ijankaikkinen elämä, ja minä Jeesus olen herättävä hänen viimeisenä päivänä.
      55. Sillä minun Jeesuksen lihani on totinen ruoka, ja minun Jeesuksen vereni on totinen juoma.
      56. Joka syö minun Jeesuksen lihani ja juo minun Jeesuksen vereni, hän on minussa Jeesuksessa ja minä Jeesus hänessä.
      57. Niinkuin elävä Isä minun Jeesuksen lähetti ja minä Jeesus elän Isäni tähden, niin myös se, joka minua Jeesusta syö, hän elää minun Jeesuksen tähteni.
      58. Tämä on se leipä, joka taivaasta tuli alas: ei niinkuin teidän isänne söivät mannaa ja kuolivat. Joka tätä leipää syö, hän saa elää ijankaikkisesti.
      59. Näitä sanoi hän Jeesus synagogassa, opettaissansa Kapernaumissa."

      Uskoon voi tulla vain Evankeliumin saarnaa kuuntelemalla!
      Uskoontulo ei ole pakollista, vaan jokaisen on tehtävä itse ratkaisu tuon tarjouksen vastaanottamisesta. Jeesukseen uskovien lapset ovat kuitenkin pyhiä ja kristillisen saurakunnan jäseniä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe