Pyramidit ja vihkimys

kuolematon..

Mikä tarkoitus Egyptin pyramideilla on ollut aikoinaan?
Kuninkaiden hautojahan ne eivat olleet.

8

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tonttu..

      Ehkä se selviää kun luet Elisabeth Haick:n kirjan: vihkimys.

    • yks zeniläinen

      Osoittaa, että yksittäisen ihmisen ego voi paisua täysin käsittämättömiin mittauhteisiin. Ja varoittaa tulevia sukupolvia ihailemasta moisia orjien kärsimyksellä rakennettuja monumentteja.

    • Jumalaton ZEN

      Osoittaa, että kuinka pitkälle ihmiset (kansa) ovat valmiita kuolemattomuuden tavoittelussa menemään. Faarao oli jumala, tai paremminkin luojajumalan siittämä hallitsija, (yhtäläisyyksiä jeesusmyyttiin). Faaraon hautapyramiidi oli kansan portti ikuiseen elämään. Pyramiidien rakentamiseen ei tarvittu orjuutta, pelkkä usko ikuiseen elämään riitti. Tai ehkä usko on eräänlaista orjuutta, ainakin se on erittäin hyvä työkalu kansan hallitsemiseen, tämänpäivän ääriesimerkistä käykööt islam.

    • Kysyn vaan

      Onko sillä jotain yhteyttä buddhalaisuuteen vai lipsahtiko väärälle palstalle?

    • Brina

      Pyramideilla on monia merkityksiä, mutta mitään hautapaikkoja ne ei ole, vaikkakin jotkut myöhäisemmät vallanpitäjät halusivat tulla haudatuksi pyramidin muotoiseen rakennelmaan. Sana pyramidi tarkoittaa 'tuli keskellä' eli se viittaa siihen, että ne ovat voimapaikkoja tai eräänlaisia energiamuuntajia. Pyramideilla on monta eri merkitystä: 'vihkimys' on vain yksi niistä. Gizan suuren pyramidin sisälle rakennettu "ZED" on graniittinen erikoinen rakennelma, joka nähdään lähes kaikissa kuvissa muiden vallanmerkkien rinnalla. Siis sillä täytyy olla joku hyvin tärkeä merkitys eli se on jotain muuta kuin rakennelman kannattajapylväs.

      • vozoon

        "Sana pyramidi tarkoittaa 'tuli keskellä'"

        Ja millähän kielellä se sitä tarkoittaa?


    • Mitä vihjailet?

      Olivatpahan faraoiden hautoja.
      Pyramideja rakennettiin monille muillekin, niitähän on Nubiassa asti.

    • seurakunnan jäsen

      Budhalainen erehdys!
      Joku 1500 luvulla ilmeisesti oli saanut Johanneksen Evankeliumin ja oli lukenut ääneet ja siellä nuo Jeesusken Ehtoollisdasettamisanoja, ja jotkut ioli kuunnelleet salaa ja ´käsittäneet väärin, eli olivat uhranneet tuon poloisen ääneen lukijan aj syöneet suihinsa, luullen niin saavuttvansa kuoelmattomuuden!
      Seuraavassa on nuo sanat selvennettynä, jotta saisivat oikean käsityksen! Jeesuksen asttamaa ehtoolista saa nauttia vai Kristillisessä seurakunnassa uskoon tulleet eli Jeesukseen uskovat!
      Selvennys tekstiin.
      Raamatun Uuden Tetstamentin Johanneksen Evankeliumi 6.luku.
      " 47. Totisesti, totisesti sanon minä Jeesus teille: joka uskoo minun Jeesuksen päälleni, hänellä on ijankaikkinen elämä.
      48. Minä Jeesus olen elämän leipä.
      49. Teidän isänne söivät mannaa korvessa ja kuolivat.
      50. Tämä on se leipä, joka taivaasta tuli alas, ja joka siitä syö, ei hänen pidä kuoleman.
      51. Minä Jeesus olen elävä leipä, joka taivaasta tuli alas: se joka tästä leivästä syö, hän elää ijankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä Jeesus annan, on minun Jeesuksen lihani, jonka minun Jeesuksen pitää antaman maailman elämän edestä.
      52. Niin Juudalaiset riitelivät keskenänsä, sanoen: kuinka tämä Jeesus taitaa antaa lihansa meille syödä?
      53. Jesus sanoi heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: ellette syö Ihmisen Pojan Jeesuksen lihaa ja juo hänen Jeesuksen vertansa, niin ei ole elämä teissä.
      54. Joka syö minun Jeesuksen lihani ja juo minun Jeesuksen vereni, hänellä on ijankaikkinen elämä, ja minä Jeesus olen herättävä hänen viimeisenä päivänä.
      55. Sillä minun Jeesuksen lihani on totinen ruoka, ja minun Jeesuksen vereni on totinen juoma.
      56. Joka syö minun Jeesuksen lihani ja juo minun Jeesuksen vereni, hän on minussa Jeesuksessa ja minä Jeesus hänessä.
      57. Niinkuin elävä Isä minun Jeesuksen lähetti ja minä Jeesus elän Isäni tähden, niin myös se, joka minua Jeesusta syö, hän elää minun Jeesuksen tähteni.
      58. Tämä on se leipä, joka taivaasta tuli alas: ei niinkuin teidän isänne söivät mannaa ja kuolivat. Joka tätä leipää syö, hän saa elää ijankaikkisesti.
      59. Näitä sanoi hän Jeesus synagogassa, opettaissansa Kapernaumissa."

      Uskoon voi tulla vain Evankeliumin saarnaa kuuntelemalla!
      Uskoontulo ei ole pakollista, vaan jokaisen on tehtävä itse ratkaisu tuon tarjouksen vastaanottamisesta. Jeesukseen uskovien lapset ovat kuitenkin pyhiä ja kristillisen saurakunnan jäseniä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1022
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      802
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      675
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      583
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      528
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe