nyt on ollu semmoset 2 viikkoa takana että suoraan sanoen tipuen korkealta ja kovaa jos testi ei huomenna näytä plussaa! tässä siis koko oireiden kirjo jota mulla on ollut(nyt kp27):
-kp15 levoton olo, uni ei tullut, mikään asento ei ollut hyvä, levottomat jalat ja jäykkä olo, teki mieli venytellä kokoajan raivonpuuskia miehelle! =D
-kp 16 menkkamaiset säryt oikeassa munasarjassa särkyä joka heijasti koko oikeeseen jalkaan ja ylös kylkeä pitkin(ovulaatio?!)
-kp17-20 ei mitään
-kp21 munasarjoissa nipistelee vuorotellen pitkin päivää
-kp22-27 joka yö painajaisia ja todella todentuntuisia unia, väsymys aamusta iltaan, laiskottaa, munasarjoja nipistelee satunnaisesti, rinnoissa ei muutosta mutta nännejä nipistelee välillä, menkkafinnit on jääny tulematta(yleensä 2-3päivää ennen menkkoja pari isohkoa näppyä), kohdun suunnalla tuntuu kylmäävä tunne välillä, ummetusta ollut 2päivää!(yleensä maha toimii sutjakkaasti aamukahvin jälkeen!), närästystä ja happamia röyhtäsyjä 3 päivää putkeen, olo jotenkin muutenkin kauhean ryytteinen ja outo...
saa nähä jos ne menkat nyt alkaa niin heitän koko oireiden bongailun romukoppaan jos ei omaan kehoon ole yhtään luottamista!
huomiselle tai ylihuomiselle jätän testailun eli sittehän sen näkee. :) kuitenki voin sanoa että vahva tunne siitä että olisin raskaana. esikoinenkin kohta 2 vuotta niin toinen on jo enemmän kuin toivottu ettei ikäero kasva liian isoksi.
oireiden kirjoa!
16
3727
Vastaukset
- toistatoiveillen
täytyy vielä lisätä että tuossa kp 21 paikkeilla tuntui samalta kuin esikoisesta synnytyksen jälkeen nousi maito rintoihin. rinnat ei muuttuneet ulkonäöllisesti mutta jotenkin tuntui sellaista painetta! puristaessa vasemmasta rinnasta tuli iso tippa sellaista vaaleahkoa nestettä. sattui kylläkin tosi paljo vaikka nätisti vain puristin...
- No haloo
kp 15 paikkeilla sulla on ollut ovulaatio, ja usko pois, et ole niin herkkä että tuntisit miten siittiö hedelmöittää munasolun.
Raskausoireita tulee kun raskaushormonia erittyy, eli kiinnittymisen jälkeen, mikä tapahtuu n. viikon hedelmöityksen jälkeen.
Mutta tulethan kertomaan miten kävi? - Kukkanen
Miten kävi testissä?
- toistatoiveillen
hei! malttamattomana täällä ollaan mut kuitenkaan en vielä oo testannu. jotenki tuntuu et oireet on hävinny! :O eilen oli pikku kramppeja ja aattelin et menkat alkaa mut mitään ei oo vuotanu. outo olo. ei tunnu enää et menkat alkas mut ei tunnu et oisin raskaanakaan. däääm! kuitenki nälkä on kokoajan eikä lähde millään vaikka mättäs kuinka ruokaa. ärsyttää. tuntuu vaan et ei kannata testailla ko pettyy kuitenki. siirrän sitä pettymystä vaan pois kokoajan....viimeistään ylihuomenna kuitenki testailen ko huomenna pitäs menkat alkaa. toivottavasti ei ala! tuun sit kertoon tänne kuinka kävi...
- toistatoiveillen
ja vielä lisäys edelliseen et mulla on yleensä tää maha ko pohjaton kuilu muutamaa päivää ennen menkkoja, joten ei hyvältä näytä siltä kantilta. syön kai jotenki alitajuisesti varastoon aina menkkojen aikana aina heikottaa ja on tosi kipee olo eikä oikeen ruoka maistu.
- Kukkanen
Isot tsempit sulle testaukseen! Toivotaan parasta!
Mulla on vielä 4 päivää testaukseen.
Mahakrampit kestää nyt jo toista viikkoa ja rintoja on särkeny enempi tai vähempi koko päivän. Toivon et ei olis jotain yllättävän pitkää menkkakipuilua! Yleensä kun kivut alkaa vasta sen jälkeen kun veri jo vuotaa. Ja tuo valkovuoto vaan ei lopu. Yleensä vuotaa päivän tai pari jossain vaiheessa kiertoa. En ole edes pistäny sen tarkemmin merkille. Nyt kuitenki sitäkin vuotanu jo melkeen viikon. Ja ihan valuvaa "maitoa". Useampaan kertaan jo joutunut juoksemaan vessaan kun kuvitellu et nyt tuli japaninlippu mutta ei.
Huono olo ei ole tullut takas (on tosiaan ollu jopa nälkä eikä ole tullut huono olo syömisen jälkeenkään) mutta päässä on vipannu aika tehokkaasti useampana päivänä ja nyt eilisestä asti olen nähny tähtiä. ??? - toistatoiveillen
tässä taas ku sai pikkusen nukkumaan ja rauhottu kunnolla paikoilleen ilman mitään häiriöitä ekaa kertaa tälle päivälle niin hoksasin että munasarjat on aika aran oloset. varsinki kyljellään tuntuu vähän ilkeeltä.
nänneissäki tuntunu ehkä 2 kertaa tässä illan aikana semmonen sisäinen kutitus(?!) tosi pöljä tunne. tänään tuli taas sitä eritettä ku vessassa puristelin...mistä lie sit johtuu...? kaippa tuo normaalia vaikka ei oiskaan raskaana...?
mulla kyllä kans huippailee ja usein mut se johtuu varmaan mun matalasta verenpaineesta. en oo kyllä aikoihin mittaillu mut lääkärissä ovat joskus sanoneet että on normaalia matalampi.
mies tossa ehotteli et jos oltas sauna laitettu lämpiämään mut mulla jotenki ällöttää ajatus lämpimästä. ei oo moneen päivään tehny mieli saunoa.
ite en osaa noita valkovuotoja oikeen tulkita ko ollu aina niin vähästä. tai siis housuihin asti sitä kyllä päivittäin tulee mut silleen hissukseen ettei sitä tunne ja kerkee kuivua ennenkö sitä pääsee tutkimaan :D
noi menkkakivut mulla alkaa just ennen vuotoa. tunnistan siitä et nyt pittää lähtä vessaan ja yleensä se onki et heti ku saa siteen laitettua niin hanat aukeaa.
toivotaanhan plussia molemmille! =) - toistatoiveillen
niinhän siinä sitte kävi että tänä aamuna testailin ja puhtaan negan sain. :/ perhanan perhana. jospa se ei sitte ollutkaan ovis se mahakipu jota tuossa kp 15 paikkeilla oli.
tänään käyty lääkärillä ja pco tyyppisiin munasarjoihini hoidoksi sain terolutit. oisin niin halunnu ne perhanan clomifeenit jotta ois ees mahollisuus raskautua! mahakin todella kipeä lääkärin kovakouraisen sisätutkimuksen ja kohdun painelun sekä papa-näytteen oton vuoksi.(en muistanu et se heöekatti noin kipeetä käy!!) asiaa ei oo auttanut ainakaan et oon ajanu melkeempä koko päivän autoa enkä levänny oikeestaan hetkeäkään! 2 kpl 400 buranaa helpotti kivasti.
mitenkäs kukkanen teillä, huomenna testipäivä vai mitä?
mulla aamulla tissejä jomotti jonku aikaa. en tiiä sit enteileekö menkkojen alkua vai mitä... -.- jos ei tossa maanantaihin mennessä ala niin haen ekan annoksen teroluteja apteekista. mulla tosiaan tuo kierto vaihtelee tosta 25pvästä 100 päivään. edellinen kierto oli suht pitkä joten oottelin et tää ois lyhempi mut turha toive!
esikoinenhan sai kylläkin alkunsa luomuna mut vasta 1,5v päästä ehkäisyn poisjättämisestä. nyt ollut vuoden päivät ilman pillereitä eikä tärpin tärppiä... - Kukkanen
Voi kuinka harmi :(
Huomenna testaus, joo. Katsotaan miten käy.
Menkkaoireet ovat alkaneet monen päivän tauon jälkeen uudestaan, joten se on joko tai. Joko menkat ennakoivat tällä kertaa jo kauan ennen tai sitten ne on niitä raskausoireita. - Aromer
Voi itku ja harmi!! :( Tieddän juuri miltä tuntuu! Mulle kans keho tekee tepposensa melkein joka kuu. On muka oireita ja menkatki jää pois ja sitte testi taas palauttaa maan pinnalle. :( nyt on mulla taas menkat viikon myöhäs. Ei kummoisempia oireita. Pissa haisee erilaiselle ja miehenkin passitan töiden jälkeen aika haipakkaa suihkuun. Mieskin odottelee innoissaan kieli keskellä suuta ja joka päivä kysyy menkoista ja kun ei oo alkanu tulee huuto: "Wuhuu!" :) Meinasin huomenaamulla tehdä testiä ennen kun lähdetään pienelle lomareissulle, mutta jätän kyllä sikseen. Jos vaikka loman aikana mieli hairahtuis vähän muihin aatoksiin ja keho näyttäis todellisen tilansa.
Tsemppiä kaikille yrittäjille! :) - Haloo kukkanen!
Oliko nega kun et oo tullu kertomaan tuloksesta?
- Kukkanen
Laitoin vastauksen tohon omaan ketjuuni jonka olin alottanut.
Testi ei toiminut ihan niinkuin strömsössä eli en ole varma näyttikö oikein. Negaa se näytti. Päätin luovuttaa testailun nyt hetkeks ja odottelen rauhassa vielä viikon verran menkkoja. Jos ei ala näkymään niin teen uuden testin joko kotona tai vien näytteen labraan.- Virtsanäyte
on täysin turhaa toimittaa labraan.
Samoja testejä siellä on käytössä kuin kotikäytössäkin.
Siellä ei vaan tutkita niitä niin kamalasti, jos ei näy selkeä plussaa ilmoitetaan että on negaa, ei siellä kukaan istu pyörittelemässä testiä ja miettimässä tarkoittaako täm haamu plussaa vai ei.
Ainut missä on järkeä on raskaustesti verestä, mutta sitäkään eivät vissiin kovin helpolla tee, kannattaa melkein mennä yksityiselle ja saada vastaus tunnin sisällä.
Se on ainut täysin varma keino saada tietää onko raskaana.
- labrassatöissä
Kyllä ne testit labrassa aika selkeästi katsotaan että kumpi on. Ei meillä mittään clearblue-testejä ole käytössä vaan ihan labra-tarkoitukseen suunnitellut tarkat testit. Meillä mitataan hCG-määrät ja ne lähetetään lääkärille, jonne "potilas" saa sitten ajanvarauksen positiivisesa tapauksessa. Neuvolaan siis siinä tapauksessa että löapsi on toivottu, ja ihan perus tk-lääkärille jos halutaan keskeytys.
- Aromer
Lomalla palattu ja plussaa näytti! :) En oikein vielä usko. Odotan tässä kellon liikkumista, että pääsee varaamaan aikaa neuvolaan. Toivottavasti nyt kaikki olisi hyvin.
Voi, ihanaa Aromer! :))
Onnea kovasti, pidetään peukut pystyssä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760